Svs pb12 plus/2

Gestart door HJ, oktober 13, 2019, 19:17:26

Vorige topic - Volgende topic

Ralf67

Sommigen hebben een WAF rondlopen en andere gezinsleden  :D

holco

Een goede sub op de goede plek is "all you need"  :D

Grote main speakers kunnen een sub overbodig maken maar die vlieger gaat helaas IMHO zelden op.

Punt 1 is dat de ideale plek voor een subwoofer vrijwel nooit ook de ideale plek is voor je main's en dat gaat ook vice versa op.

Punt 2 is dat de woofers in een luidspreker vaak flink verder doorlopen in het hogere laag/mid bereik terwijl ze ook het laag geweld
moeten weergeven, mijn ervaring is dat als je je speakers ontdoet van zeg alles onder de 80hz (meten is weten) dmv DSP dat zich vertaald in een veel
rustiger (minder gestrest) en gedetailleerder laag/mid en midden gebied, koppel vervolgens vanaf een goede plek je subwoofer dmv DSP
mooi aan en ervaar hoe het klinkt als al je units stressvrij met 2 vingers in de neus werken  ;D 

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mancaver

Citaat van: holco op oktober 18, 2019, 10:44:50

Grote main speakers kunnen een sub overbodig maken maar die vlieger gaat helaas IMHO zelden op.

Punt 1 is dat de ideale plek voor een subwoofer vrijwel nooit ook de ideale plek is voor je main's en dat gaat ook vice versa op.

Punt 2 is dat de woofers in een luidspreker vaak flink verder doorlopen in het hogere laag/mid bereik terwijl ze ook het laag geweld
moeten weergeven, mijn ervaring is dat als je je speakers ontdoet van zeg alles onder de 80hz (meten is weten) dmv DSP dat zich vertaald in een veel
rustiger (minder gestrest) en gedetailleerder laag/mid en midden gebied, koppel vervolgens vanaf een goede plek je subwoofer dmv DSP
mooi aan en ervaar hoe het klinkt als al je units stressvrij met 2 vingers in de neus werken  ;D
Amen

HJ

Citaat van: holco op oktober 18, 2019, 10:44:50

Ik heb mijn sub op alle mogelijke plekken in mn kamer gehad. Ik heb het geluk dat de beste(gemeten) plek ook de best plaatsbare plek is. Ik kan ook eigenlijk maar 1 sub lekker kwijt, Waf heeft hier wat dat betreft niet veel te melden als het maar goed klinkt :-)
Binnenkort weet ik meer, net wat anders gekocht maar dat heeft even tijd nodig. Daarna ga ik bepalen welke blijft.

holco

En wat is dat andere als ik vragen mag?
Als ik mij goed herinner speel je met ML electrostaten toch?

Citaat van: hans. op oktober 18, 2019, 11:20:43
Ik heb mijn sub op alle mogelijke plekken in mn kamer gehad. Ik heb het geluk dat de beste(gemeten) plek ook de best plaatsbare plek is. Ik kan ook eigenlijk maar 1 sub lekker kwijt, Waf heeft hier wat dat betreft niet veel te melden als het maar goed klinkt :-)
Binnenkort weet ik meer, net wat anders gekocht maar dat heeft even tijd nodig. Daarna ga ik bepalen welke blijft.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

HJ

Citaat van: holco op oktober 18, 2019, 11:29:15
En wat is dat andere als ik vragen mag?
Als ik mij goed herinner speel je met ML electrostaten toch?
Die ML's vantage zijn rears maar ik ben tijdelijk (spijt en komt weer terug..)gestopt met surround.
Fronts zijn Kharma en "dat andere" is een Sb13 ultra.
Ik  heb het idee dat de bas drivers van de kharma's (keramische) sneller en strakker spelen dan de svs pb12 plus/2 Die ik heb staan. Op zich geen probleem met film maar stereo wil ik een gesloten sub toch eens proberen.

holco

Ben benieuwd!

Citaat van: hans. op oktober 18, 2019, 11:59:19
Die ML's vantage zijn rears maar ik ben tijdelijk (spijt en komt weer terug..)gestopt met surround.
Fronts zijn Kharma en "dat andere" is een Sb13 ultra.
Ik  heb het idee dat de bas drivers van de kharma's (keramische) sneller en strakker spelen dan de svs pb12 plus/2 Die ik heb staan. Op zich geen probleem met film maar stereo wil ik een gesloten sub toch eens proberen.

HJ

Citaat van: holco op oktober 18, 2019, 12:16:17
Ben benieuwd!
Inmiddels de sb13ultra aan de praat :-)

Eerste indruk, speelt makkelijker met de mains en muziek (strakker) mee, maar de pb12 plus/2 is echt bruter en gaat met gemak nog(een stuk) lager.
Ik heb hem nu op gehoor ingesteld zonder te meten, daar moet ik nog tijd voor vrijmaken.
Mn vriendin is al om en wil de kleinste houden... :-(

master30

Is dit een mooie vervanging voor mijn svs? of moet ik doorsparen voor een pb4000?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HJ

Citaat van: master30 op november  2, 2019, 20:09:39
Is dit een mooie vervanging voor mijn svs? of moet ik doorsparen voor een pb4000?
Welke svs heb je?

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

HJ

Citaat van: Lucky.L op november  2, 2019, 20:44:55
Ik denk deze : SVS PC+20-39 .
Die heb ik zelf ook gehad, is ook een geweldige sub maar met één 12" driver en 525w versterker als ik goed zit.

De pb12 plus/2  heeft twee 12" drivers en +-900w versterker en gaat nog makkelijker laag. Ik haal 16hz echt makkelijk :-)

mancaver

Citaat van: master30 op november  2, 2019, 20:09:39
Ik zou zelf obsolete niet met obsolete vervangen...

Gebasseerd op een quote van;

fluissie

Kun je echt niks zinnigs toevoegen En dan zonder plaatjes of ?

Domme vraag trouwens , sommigen hebben kleurtjes nodig en sommigen tsja ... Plaatjes

Ralf67

Hij kan tenminste wel plaatjes toevoegen  :D

morca

Citaat van: fluissie op november  2, 2019, 22:50:48
Kun je echt niks zinnigs toevoegen zonder plaatjes of ?

Domme vraag trouwens , sommigen hebben kleurtjes nodig en sommigen tsja ... Plaatjes
Was dit zinnig dan?

Je vraagt hem erom .
Lijkt  me beter als we allemaal eens diep adem halen en verder  gaan.
Heb ik wel gedaan igg.

HJ

Kun je echt niks zinnigs toevoegen zonder plaatjes of ?

Opzich niet gek om over na te denken. Alleen kost een pb4000 een stuk meer dan ik voor mijn pb zal vragen denk ik. Of de prestaties ook zoveel meer zijn betwijfel ik maar dat is meestal zo is mijn ervaring.
Daarbij, zijn huidige "pijp" gaat ook goed af kan ik uit eigen ervaring melden :-))
Mocht dat "te kort" schieten dan is de pb12 plus/2 een serieuze(betaalbare) stap in de goede richting.
Maar goed, dat is mijn bescheiden mening maar ;-)

fluissie

Citaat van: morca op november  2, 2019, 23:11:09
Was dit zinnig dan?

Je vraagt hem erom .
Lijkt  me beter als we allemaal eens diep adem halen en verder  gaan.
Heb ik wel gedaan igg.

Wederom weer een post op de mijne ...

en maar roepen en brullen dat het niet zo is , en zeggen dat je diep adem gehaald heb

2e post in een week en ja hoor  :pompom:

morca

Citaat van: fluissie op november  2, 2019, 23:18:40

Je hebt echt een spotter ingesteld , en maar roepen dat het het niet zo is
Ik geef het op. Je ziet niet wat ik bedoel
En snapt niet  wat ik je wil duidelijk maken.

Lets stop this and shake hands.

Maar jij leest erin dat ik je spot?
En weer beticht je me van dingen die niet zo zijn.
Dat zwart maken moet je mee stoppen aub!!!!

Hans sorry voor topicvervuiling ✌
Ik zal wijs zijn en niet meer reageren

fluissie

En wederom janken ... Als gebruikelijk :nowink:

fluissie

Never mind

HJ

Citaat van: morca op november  2, 2019, 23:25:07
Ik geef het op. Je ziet niet wat ik bedoel
En snapt niet  wat ik je wil duidelijk maken.

Lets stop this and shake hands.

Maar jij leest erin dat ik je spot?
En weer beticht je me van dingen die niet zo zijn.
Dat zwart maken moet je mee stoppen aub!!!!

Hans sorry voor topicvervuiling [emoji111]
Ik zal wijs zijn en niet meer reageren
Geen probleem Marco.
Graag reageren, dat waardeer ik zeer ;-) (mits on topic uiteraard)

mancaver

Citaat van: fluissie op november  2, 2019, 23:26:22
Ik ga het gewoon uitspreken Fluissie; Jij bent hier de jankert samen met je vriendin Ralf. Grote woorden dat je vertrekt als een klein huilend meisje als men niet vind wat jij vind om vervolgens met hangende pootjes terug te komen met slijm posts als je merkt dat niemand je backed om vervolgens na een paar dagen weer de grote tokkie-jongen uit te hangen.

Je vriendje Ralf is net zo erg, PM's sturen om te prikken en stoken met verkapte teksten (JA MODERATORS, jullie weten ervan maar doen er liever niks aan. Je krijgt dan het antwoord; ''...Negeren is vaak het beste...'') en wanneer hij niet kan winnen hoor je 'm dagen niet meer.
Maar dan wordt er een GIFje gebruikt en.... BAM dan komt de stoker weer in hem naar boven en komen de PM's weer. Hebben ze weer een stokje om mee te slaan, denken ze. Ik zou ze het liefste in een thread openbaren maar dan heb ik BAN aan mijn broek en jullie blijkbaar een tent in jullie broek.... Want zo gaat het blijkbaar.

Dit forum is members als jullie niet waard. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat anderen het ook zien. Ga eens te rade hoe je met respect met elkaar omgaat man i.p.v mensen op te stoken, te bedreigen en geband te worden om vervolgens weer na een tijdje mea-culpa  betuigen en na een paar maandjes te vervallen in oude gewoontes

Lees nou zelf eens wat je post in 40 minuten in iemand anders zijn thread:
Citaat van: fluissie op november  2, 2019, 23:34:51
Wat ik me nou echt gemeend afvraag hé ;
Uit welke mondhoek kwijl je nou meer ? Links of rechts ?

Citaat van: fluissie op november  2, 2019, 23:26:22
Kun je echt niks zinnigs toevoegen En dan zonder plaatjes of ?

Citaat van: fluissie op november  2, 2019, 23:18:40

en maar roepen en brullen dat het niet zo is , en zeggen dat je diep adem gehaald heb

2e post in een week en ja hoor  :pompom:

En GIFjes horen nu eenmaal bij internet....

Jack_D

Spreken is zilver zwijgen is goud...... shit :blush: .... ben ik nu toch voor zilver gegaan...... :D