Beter dan vroeger

Gestart door jossie, december 22, 2018, 01:15:48

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Citaat van: DofN op september  5, 2025, 16:09:38Goede "vraag". Ik ben ook wel benieuwd.

Ik denk dat er bedoeld wordt dat BACCH geen meerwaarde heeft bij de omni opzet van Jossie.

Groeten...

chansig

Citaat van: ruud2 op september  5, 2025, 15:48:11en je was er zo lyrisch over ??

De set van Jossie is van zichzelf open, breed, transparant, bubbelachtig etc.

Alles wat BACCH toevoegt is er al.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ruud2

Citaat van: chansig op september  5, 2025, 17:53:20De set van Jossie is van zichzelf open, breed, transparant, bubbelachtig etc.

Alles wat BACCH toevoegt is er al.

Gr. Hans

ok, en in jouw opzet ?

Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

chansig

In mijn opzet voegt het zeker veel toe. Op dit moment gebruik ik het niet. De MacBook is kapot en dan moet de software overgezet worden op de Macmini. Dat zou kunnen, moeten ze vanuit BACCH wel even helpen. Maar de huidige niet ontwikkelingen bij BACCH houden me tegen.

Om geholpen te worden moet ik ws een helpmijhetkomendejaarvoor150eurobijproblemenpakket kopen. Geen probleem, maar er gebeurt het afgelopen jaar niets. Er komen geen software updates, van DorfN hoor ik dat hij moeite heeft met het in contact komen met het bedrijf, ik had even contact en vervolgens niets meer.

Dus ik wacht het even af. Want ik blijf het een fijn stukje software vinden die mooie dingen doet met de weergave.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

jossie

Zo... Spotify eindelijk verliesvrij.

Minder iritatie op hoger vermogen. De ruimte is realistischer, betere scheiding van... alles...

Eerder Apple versus Spotify weinig verschil waar kunnen nemen maar... toen had ik de Ncore's nog niet.

Ai... dat nodigt uit tot herbeleving van veul nummers
Omni !

jossie

Het is allemaal inbeelding natuurlijk maar hier nooit meer mp3, opzouten met die rommel.

Ik ben d'r wat laat mee, geef ik toe.
Omni !

Contour

jossie

Dit nummer luister ik graag, klinkt lossless nog VEEEEL beter, nooit verwacht  :blink:

Nou ja, beter laat dan nooit bekeerd.

IMG_1288.png
Omni !

morca

Luister je nu cd of hires ?
Als je nu cd luistert misschien toch hires ernaast luisteren ook van dit liedje.

jossie

Ik luister spotify, geen hires toch? Cd kwaliteit als klopt wat ze zeggen.

Waar ga ik de hires vinden?
Omni !

blue-eyes

Citaat van: jossie op september 12, 2025, 21:10:03Ik luister spotify, geen hires toch? Cd kwaliteit als klopt wat ze zeggen.

Waar ga ik de hires vinden?

Tidal, Qobuz etc.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

jossie

Citaat van: morca op september 12, 2025, 21:14:54Maandje Qobuz proberen gratis .

Had ik al 's gedaan, toen is die abbo een jaar doorgelopen zonder dat ik dat in de gaten had  :nopompom:

Maarrr, ik zal het nog 's proberen.
Omni !

morca

Citaat van: jossie op september 11, 2025, 19:40:33Zo... Spotify eindelijk verliesvrij.

Minder iritatie op hoger vermogen. De ruimte is realistischer, betere scheiding van... alles...

Eerder Apple versus Spotify weinig verschil waar kunnen nemen maar... toen had ik de Ncore's nog niet.

Ai... dat nodigt uit tot herbeleving van veul nummers

Dat herbeleving van je muziek is geweldig.
Geniet ervan Jossie  :music:

Richi

Mijn ervaring is dat het verschil tussen lossy en lossless groter is dan het verschil tussen 44.1Kz en HD (96Khz, 192Khz, etc.). Super audio vind ik dan wel weer fijner klinken, wat vloeiender, maar dat komt dan waarschijnlijk door het verschil tussen PCM en DSD.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Citaat van: Richi op september 14, 2025, 10:24:40Mijn ervaring is dat het verschil tussen lossy en lossless groter is dan het verschil tussen 44.1Kz en HD (96Khz, 192Khz, etc.). Super audio vind ik dan wel weer fijner klinken, wat vloeiender, maar dat komt dan waarschijnlijk door het verschil tussen PCM en DSD.
Ik heb wat rips van sacd
Ben ik toch wel content mee
Klinkt erg goed
Maar eens rondneuzen of ik online nog ergens wat sacd kan vinden.
Poos niet mee bezig geweest.

DM

Citaat van: Richi op september 14, 2025, 10:24:40Mijn ervaring is dat het verschil tussen lossy en lossless groter is dan het verschil tussen 44.1Kz en HD (96Khz, 192Khz, etc.). Super audio vind ik dan wel weer fijner klinken, wat vloeiender, maar dat komt dan waarschijnlijk door het verschil tussen PCM en DSD.

Ik heb de subjectieve indruk dat 16 vs 24 meer invloed heeft dan 44/48 of 88/96/176/192 versies. Misschien omdat MU1 bij mij sowieso alles naar 176/192 upsamplet voor het naar de DAC gaat?
Grimm MU1-(Sablon Audio AES)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Absolute Silver)-Vivid Audio S12

jossie

Lossless is 24 bit, dat zal wel goed zitten. Samplefrequentie is voor 60 plussers ook minder relevant, ik zou wel met 22,05 toe kunnen denk ik  ;)

De winst voor mij zit meer in het compressiemechanisme dat data weggooit dat nu niet meer werkzaam is. En dat gebeurt over de hele audioband, dat zou ik wél kunnen horen (en denk ik ook te horen).
Omni !

jossie

Kon het nog beter?

Zeker. Op mijn zoektocht naar dempingsmateriaal voor luidsprekers ben ik al een tijdje terug een suggestie voor ordinaire watten tegen gekomen waarvan de suggestor zelf meer dan overtuigd was. Meettechnisch aan de impedantie curve van het mid te zien was dat inderdaad een goede suggestie. Het gaat dan wel om watten van katoen (maar plastic heb ik niet gemeten). Katoenen vezels van watten zijn zo fijn dat ze (blijkbaar) extreem goed absorberen...

Wat er niét bij stond dat flink vol stoppen de decay intern fix opvoert. dus..

* detail toegenomen, ruimtelijkheid toegenomen
* max volume aanzienlijk toegenomen, nauwelijks nog irritatie
* bas opgedroogd, omdat ik gesloten subs gebruik kun je die ook vol stoppen  :D
* de 'geloofwaardigheid' van wat er voor me gebeurt is écht fors toegenomen, nooit verwacht...

Tja... het heeft nu een beetje de transparantheid van elektrostaten wat ook wel begrijpelijk is. het geluid aan de achterzijde wordt veel meer gedempt. In een ver verleden heb ik een keer een M&K sub gerepareerd. Tot mijn versbazing zat dat ding stampvol met... ik denk watten. Vond het toen een tikke onzin, nu niet meer.
Omni !

ruud2

Citaat van: jossie op december 23, 2025, 10:58:53Kon het nog beter?

Zeker. Op mijn zoektocht naar dempingsmateriaal voor luidsprekers ben ik al een tijdje terug een suggestie voor ordinaire watten tegen gekomen waarvan de suggestor zelf meer dan overtuigd was. Meettechnisch aan de impedantie curve van het mid te zien was dat inderdaad een goede suggestie. Het gaat dan wel om watten van katoen (maar plastic heb ik niet gemeten). Katoenen vezels van watten zijn zo fijn dat ze (blijkbaar) extreem goed absorberen...

Wat er niét bij stond dat flink vol stoppen de decay intern fix opvoert. dus..

* detail toegenomen, ruimtelijkheid toegenomen
* max volume aanzienlijk toegenomen, nauwelijks nog irritatie
* bas opgedroogd, omdat ik gesloten subs gebruik kun je die ook vol stoppen  :D
* de 'geloofwaardigheid' van wat er voor me gebeurt is écht fors toegenomen, nooit verwacht...

Tja... het heeft nu een beetje de transparantheid van elektrostaten wat ook wel begrijpelijk is. het geluid aan de achterzijde wordt veel meer gedempt. In een ver verleden heb ik een keer een M&K sub gerepareerd. Tot mijn versbazing zat dat ding stampvol met... ik denk watten. Vond het toen een tikke onzin, nu niet meer.

was toch ook met een schapenwol ivm. de vezelopbouw met isolerende "holle"ruimtes in de vezel?

jossie

Wol zal ook goed werken maar katoen vezels zijn denk ik nog veel fijner? (dunner) Ik weet het niet. Zal nog 's googlen.
Omni !

ruud2

Er worden polyester en twaron vezels aangeboden.
echter ik heb onderstaand gebruikt.

Meettechnisch onderling ? zou het niet weten.
toepassing : het vergroten van een kastvolume met 1,2 - 1,3 x
of heb jij een andere toepassing?

mmuetst

Citaat van: ruud2 op december 23, 2025, 16:22:43Er worden polyester en twaron vezels aangeboden.
echter ik heb onderstaand gebruikt.

Meettechnisch onderling ? zou het niet weten.
toepassing : het vergroten van een kastvolume met 1,2 - 1,3 x
of heb jij een andere toepassing?

Kriebelt wel  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

ruud2

evan eea. vergeleken, katoen tov. wol
Lambda waarden zijn gelijk.

lambdawaarden.jpg

dus isolatiewaarden vrijwel identiek.
even afgezien van de prijsverschillen is er praktisch verschil.
voor akoustische toepassing, wol komt in strengen en je kan er een deken van maken of als vulmiddel gebruiken.
Katoen kan in platen worden geperst ( oude spijkerbroeken) en kan als akoustisch paneel worden gebruikt.
maar dat beantwoord niet de vraag of en waarom katoen "de holy grail " is.
wat ik vermoed is dat de grondstof katoen goedkoper is in productie en dat het geluid technisch niets onderdoet tov. longhair wol.