Beter dan vroeger

Gestart door jossie, december 22, 2018, 01:15:48

Vorige topic - Volgende topic

gerard123

Ik had expres wat drukkere muziek opgezet om te horen hoe dat klonk en dat viel helemaal niet tegen. Misschien niet de beste muziek om het effect van het systeem te laten horen.
Dat was 'Let not (your heart be troubled)', eerste nummer van het laatste album van Lady Blackbird.

jossie

Citaat van: gerard123 op januari 18, 2026, 20:58:41Ik had expres wat drukkere muziek opgezet om te horen hoe dat klonk en dat viel helemaal niet tegen. Misschien niet de beste muziek om het effect van het systeem te laten horen.
Dat was 'Let not (your heart be troubled)', eerste nummer van het laatste album van Lady Blackbird.

Ik heb dit nog op wat andere luidsprekers geluisterd en via m'n AKG 712 pro hoofdtelefoon. Lijkt wel of de achtergrondzang continue in de clip hangt, het hele nummer eigenlijk wel... ook LB zelf.

Onprettig massief... het is niet de 'drukte' in het nummer. Bv junkie XL, Maximum Effort is ook druk maar kan ik (sinds de laatste aanpassingen in het mid) goed hebben.

Maar misschien is 'r nog iets serieus mis, ik weet dat er af en toe een middentoner aanloopt en ik weet op dit moment niet meer in welk prototype die zit door de vele wisselingen...  :crazy:
Omni !

jossie

@mmuetst was er ook en inderdaad kletst die je de oren van de kop. Maar ja het ging vooral van z'n eigen luisterijd af en de meegebrachte drank maakt ook weer een hoop goed, ik was het alweer bijna vergeten  :D

Niettemin dacht ik achteraf iets te weinig nummers zelf opgezet te hebben, die laten stuk voor stuk horen dat het concept best deugt en hadden jullie misschien wat meer variatie geboden. Ik begrijp goed de drang om je eigen muziek op te zetten maar of die de sterke kanten voldoende heeft belicht... ik twijfel.

Kortom, de volgende is de klos, braaf luisteren wat voorgeschoteld wordt.

Wie wil dat nog 's?

Omni !

chansig

Citaat van: jossie op januari 21, 2026, 21:43:55Ik heb dit nog op wat andere luidsprekers geluisterd en via m'n AKG 712 pro hoofdtelefoon. Lijkt wel of de achtergrondzang continue in de clip hangt, het hele nummer eigenlijk wel... ook LB zelf.

Onprettig massief... het is niet de 'drukte' in het nummer. Bv junkie XL, Maximum Effort is ook druk maar kan ik (sinds de laatste aanpassingen in het mid) goed hebben.

Maar misschien is 'r nog iets serieus mis, ik weet dat er af en toe een middentoner aanloopt en ik weet op dit moment niet meer in welk prototype die zit door de vele wisselingen...  :crazy:

Junkie XL .....💪👍✌️👌💪👍

En Saturday Teenage kick is ook lekker opgenomen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

mmuetst

Eric Bibb klonk heel aangenaam op jou systeem en met gesloten ogen heb ik zeker genoten van de opstelling. De dames in de ruimte waren ook lekker aan het kwebbelen als ik aandachtig wilde luisteren  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

jossie

Citaat van: mmuetst op januari 22, 2026, 01:23:55Eric Bibb klonk heel aangenaam op jou systeem en met gesloten ogen heb ik zeker genoten van de opstelling. De dames in de ruimte waren ook lekker aan het kwebbelen als ik aandachtig wilde luisteren  :D

Ik heb geen actieve herinneringen aan 'dames' in de ruimte  :angel:

Met meer dan twee is het natuurlijk wel moeilijk om je mond te houden, er is natuurlijk van alles dat dringend besproken moet worden. Ik denk dat het voortaan weer gewoon mono bezoekjes worden, beter voor iedereen  :D
Omni !

chansig

Binnenkort ook weer even langs, binnenkomen en in de stoel zitten.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

jossie

Zo... de rust is weergekeerd en dan begint het gekriebel weer natuurlijk. Mijn laatste 'best wel oké' onderdeel buiten de omni's zelf in de keten is (was) de Bluesound Node 2i. Voeding zelf hersteld, wel met plezier twee jaar naar geluisterd schat ik. Uiteraard kan het duurder/beter...

Of goedkoper en toch beter? Afijn Wiim ultra aangesloten en ja... mentaal iig tikkie beter. Voldoende om nog wat verder te speuren naar verbeterpuntjes in de omni's.

En een daarvan ligt niet perse voor de hand maar vraagt zeker wel de aandacht van meelezende 50 plussers. Dat ben ik namelijk zelf. En dat komt door de airpods die ik mijn Ega heb gegeven  >:(

Wat is het geval? met die dingen kun je een redelijke gehoortest doen zonder de audicien te gaan bezoeken. Met mijn 63 lentes dacht ik dat het allemaal nog wel mee zou vallen want in de werkplaats hoor ik met de toongenerator de 10k nog wel  :pompom:

:embarassed:

Dat klopt, maar wel als ik het dan blijkbaar ongeveer 20 dB heb opgekrikt tegenover andere frequenties. Drama!
Met de test blijkt de afval dan ook een curve karakter te hebben, bij mij inmiddels startend bij 1 kHz ongeveer. Mooi klusje voor een parametrische EQ    :D

Eens even kijken, in de minidsp presets maken kan wel maar is een drama met kiezen want hij staat achter mijn stoel (ir remote).
Ah! de Wiim heeft een BT remote en tot 8 presets. En die kun je koppelen aan verschillende scenario's (uitgangen met ingangen etc). Voor de test vier presets aangemaakt op de optische uitgang met een parametrische EQ (binnen Wiim):

9 kHz, High Shelf, Q 0,5 en dan 2, 4, 6. en 8 dB boost.

Nu kan ik dus kiezen hoeveel hoog correctie ik wil gerelateerd aan mijn gehoorverlies volgens de airpodjes.

Tja... dat had ik dus eerder kunnen en moeten doen! dit zet serieus zoden aan de dijk voor de geloofwaardigheid voor mij, detail, ruimtelijkheid. Mijn conclusie: als je 50/60+ bent en gewoon naturel naar muziek luistert doe je jezelf (ernstig) tekort.
Omni !

jossie

Wie heeft ervaring met FIR filters in combinatie met minidsp?

Met welk programma zou ik die het beste kunnen maken?
Omni !

Timvg

Citaat van: jossie op april  5, 2026, 16:07:28Wie heeft ervaring met FIR filters in combinatie met minidsp?

Met welk programma zou ik die het beste kunnen maken?

Rephase?

chansig

Ik zag een filmpje van GSonic. Dat was dan wel icm Roon. Maar volgens mij maakt dat programma een FIR bestand wat dan op je computer staat, dan zal het ook in de minidsp gezet kunnen worden ?

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

mmuetst

REW.? Ik kan wel filters maken met REW en die weer gebruiken in mijn Eversolo.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.