Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

roeleken, Rien59, bert50, HuubF, etienne v, dickster1 en 6 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 16, 2026, 08:51:37De crypto's zijn 0,00001 % gestegen dus wie weet...

Precies, iedere stuiver is er een ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart 16, 2026, 09:39:30Precies, iedere stuiver is er een ;)

Als de winst een stuiver zou zijn is mijn inleg een half miljoen.  :worship:
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

DofN

Citaat van: Hannibal_ op maart 16, 2026, 07:39:53We hebben het over Goldy  ;D

Ik weet het weer. Prachtig!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

RZeemering

Citaat van: HuubF op maart 16, 2026, 14:10:56Als de winst een stuiver zou zijn is mijn inleg een half miljoen.  :worship:
Van die half miljoen kun je toch wel ff een voorversterkertje aanschaffen? :P  :angel:  :sarcasm:
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

HuubF

Wat betreft die crypto's... ik ben het eindelijk zat dus na een kleine opleving heb ik de boel verkocht en heb ik zelfs de BitVavo app verwijderd. Ik kan dus ook niet meer even snel kijken hoe de boel er voor staat.

Ik heb er in de loop van 3 jaar wel wat mee verdiend maar de overlast is me te veel. Ik heb het al zo druk.

:pompom:  :worship:  :headbanging:  :thumbs-up:  ^^
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Porsche4Life

Citaat van: HuubF op maart 16, 2026, 23:43:24Wat betreft die crypto's... ik ben het eindelijk zat dus na een kleine opleving heb ik de boel verkocht en heb ik zelfs de BitVavo app verwijderd. Ik kan dus ook niet meer even snel kijken hoe de boel er voor staat.

Ik heb er in de loop van 3 jaar wel wat mee verdiend maar de overlast is me te veel. Ik heb het al zo druk.

:pompom:  :worship:  :headbanging:  :thumbs-up:  ^^
heel goed, weg met die ellende, is niks anders dan een gokverslaving.

HuubF

Citaat van: Porsche4Life op maart 17, 2026, 08:42:02heel goed, weg met die ellende, is niks anders dan een gokverslaving.

Tsja nu ik ook mijn Bitvavo account heb opgeheven kan ik wel toegeven dat het behoorlijk verslavend is. :blush:

Maar goed, ik ga verder waar ik gebleven was. Zonder de gedachte dat er een voorversterker van 4000 euro moet komen. Dat kan overigens altijd nog maar dan moet ik er eerst voor sparen. Want ik moet het met mijn zakgeld doen.

De afgelopen weken zijn er toch weer wat subtiele verbeteringen doorgevoerd:

- De speakers zo strak mogelijk tegen de achterwand
- RCA vanaf de Chord Dave met verloopstekkertje naar XLR op KH420
- Alle instellingen achterop de KH420's weer op neutraal
- USB op Volumio Rivo correct aangesloten
- Audioquest Carbon USB kabeltje vervangen door Kimber
- Speakers licht achterover hellend zodat oor tussen tweeter en middentoner zit

Zo blijf je zonder grote investeringen toch een beetje bezig. Het resultaat? Als ik 's ochtends de boel aan zet en Radio Paradise start klinkt het prettig evenwichtig met veel autoriteit, inzicht, rust, natuurlijkheid en een mooie diepe bas. Precies zoals ik het wil eigenlijk.

Tevreden dan? Jawel. Maar ChatGPT toch even gevraagd wat het beste stroomsnoer is voor de Chord Dave. Daar zaten extreem dure kabels van Furutech en Shunyata tussen maar ook de Supra LoRad. En laat ik die nou nog hebben liggen, alleen even op maat maken want hij is nogal lang. Klusje voor de dinsdagmiddag.

morca

Ik heb de supra met 2 verschillende stekkers.
De niet orginele stekker klinkt minder scherp op de receiver of amp.
Op de streamer dac zit een org Supra bij mij.

Daar klinkt hij niet scherp.

CinéHome

Citaat van: HuubF op maart 17, 2026, 10:16:30Tevreden dan? Jawel. Maar ChatGPT toch even gevraagd wat het beste stroomsnoer is voor de Chord Dave. Daar zaten extreem dure kabels van Furutech en Shunyata tussen maar ook de Supra LoRad. En laat ik die nou nog hebben liggen, alleen even op maat maken want hij is nogal lang. Klusje voor de dinsdagmiddag.
Wat jij allemaal aan ChatGPT durft te vragen?!? :D
Of beter ... hoe je erop durft te vertrouwen dat hij een enigszins relevant antwoord heeft.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

brt

Citaat van: CinéHome op maart 17, 2026, 11:41:14Wat jij allemaal aan ChatGPT durft te vragen?!? :D
Of beter ... hoe je durft te vertrouwen dat hij een enigszins relevant antwoord op heeft.

Ik begin steeds meer klaar te raken met de onbetrouwbaarheid van ChatGPT. Hij bluft zich gewoon door nonsens heen, valt me steeds vaker op. 'Hij' stelt dan dingen, of noemt specs die gewoon feitelijk niet kloppen. Als je dan niet beter weet neem je dat voor kennisgeving aan en daar ga je dan met je advies...
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

morca

Ik denk dat het smaak is.
Hoe warm of hoe analistisch je set klinkt, bepaald ook de kabel keuze.

HuubF

Citaat van: CinéHome op maart 17, 2026, 11:41:14Wat jij allemaal aan ChatGPT durft te vragen?!? :D
Of beter ... hoe je durft te vertrouwen dat hij een enigszins relevant antwoord op heeft.

Het scheelt me tientallen Google searches. Omdat ik een abonnement heb weet hij precies wat ik wil.

Uiteraard check ik het zelf ook nog even.

ElpeeTwaalf

Citaat van: brt op maart 17, 2026, 11:47:34Ik begin steeds meer klaar te raken met de onbetrouwbaarheid van ChatGPT. Hij bluft zich gewoon door nonsens heen, valt me steeds vaker op. 'Hij' stelt dan dingen, of noemt specs die gewoon feitelijk niet kloppen. Als je dan niet beter weet neem je dat voor kennisgeving aan en daar ga je dan met je advies...

ChatGPT vind ik niets maar de betaalde Grok doet imho goed werk als je de basics weet van hetgene wat je zoekt en de resultaten die niet kunnen, snel kan uitfilteren.

Spijkie

Chatgpt en Grok zijn nog gewoon kleuters met een eigen mening  :tounge:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Richi

Citaat van: Spijkie op maart 17, 2026, 13:23:59Chatgpt en Grok zijn nog gewoon kleuters met een eigen mening  :tounge:
Een beetje zoals mensen op dit forum dus?! :D  :devil:  :angel:
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

HuubF

Zo hee, Rondo Classic Klasu Pro weer gevonden. Een fijne klassieke zender uit Finland die ongecomprimeerd uitzendt. Ik ben weer toe aan klassieke muziek dus lekker.

Hij was een keer verdwenen uit mijn voorkeuren en verder niet aan gedacht.

P_j_V

Heb je deze al geprobeerd?
(Topping D900 discreet "1-bit" balanced smart DAC.)
Ik vind het een mooi ding om te zien (maar hou het bij mijn FIIO K11 en Allo Boss.)
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

HuubF

Citaat van: P_j_V op maart 17, 2026, 14:03:47Heb je deze al geprobeerd?
(Topping D900 discreet "1-bit" balanced smart DAC.)
Ik vind het een mooi ding om te zien (maar hou het bij mijn FIIO K11 en Allo Boss.)

Ik heb heel wat Topping dacs geprobeerd maar deze niet. Hij is ook erg duur voor Topping begrippen.

Wel net de review gelezen op ASR. Hij presteert technisch goed maar zoals altijd wordt er totaal niets vermeld over de klank. Blijft bizar.

Ik vind Topping dacs niet mooi klinken.

HuubF

Citaat van: Artevelde op maart 17, 2026, 17:25:35https://audiophilestyle.com/ca/reviews/topping-d900-dac-review-r1393/

Kan ik goed plaatsen in mijn ervaring met Toppings.

Hoe is het toch mogelijk dat de meet-adepten een Topping uitsluitend kiezen op het aantal features (omdat de D10 en D900 toch hetzelfde klinken) en de audiofielen kraak noch smaak ontdekken, zelfs in de duurste.

Het lijkt me toch het meest logisch dat er niet eens moeite wordt gedaan om verschillen te ervaren.

Spijkie

Citaat van: Richi op maart 17, 2026, 13:36:13Een beetje zoals mensen op dit forum dus?! :D  :devil:  :angel:

Precies  :colgate: , behoor ik ook zeker toe  :tounge2:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

SpaceJS

Citaat van: Artevelde op maart 17, 2026, 17:25:35https://audiophilestyle.com/ca/reviews/topping-d900-dac-review-r1393/

aardig review, wat die kerel beschrijft als tekortkomingen is iets wat nogal eens voorkomt wanneer het De-emphasis filter niet optimaal is.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

HuubF

Even wat anders op deze verkiezingsdag...

Gisteren op het journaal zag ik een vrouw op een brommer met een kind achterop. De reporter vroeg aan de vrouw of ze ging stemmen. Nee zei ze, 'want ze luisteren toch niet naar me'.

Vanochtend stond er op Facebook een berichtje van de Gemeente Leiden dat een wijkje met 30 tijdelijke woningen was gerealiseerd. Ik fiets daar vaak langs en het ziet er inderdaad gestapeld maar erg netjes uit. De bewoners zijn voornamelijk Oekraïners. Met in de reacties uitsluitend zure opmerkingen over het eigen volk dat daar meer recht op heeft. Niemand die opmerkte dat het gewoon snel en netjes geplaatst was.

Onderdehand ben ik die schreeuwerds zo verschrikkelijk zat. Zowel van rechts als van links want Jimmie Dijk komt ook niet met realistische oplossingen.

Het wordt tijd voor het radicale midden. Opzouten met al die minderheids-meningen van mensen die handig zijn met media, niks oplossen maar wel het debat kapen en de samenleving verzieken.

Hannibal_

Citaat van: HuubF op maart 18, 2026, 10:48:29Even wat anders op deze verkiezingsdag...

Gisteren op het journaal zag ik een vrouw op een brommer met een kind achterop. De reporter vroeg aan de vrouw of ze ging stemmen. Nee zei ze, 'want ze luisteren toch niet naar me'.

Vanochtend stond er op Facebook een berichtje van de Gemeente Leiden dat een wijkje met 30 tijdelijke woningen was gerealiseerd. Ik fiets daar vaak langs en het ziet er inderdaad gestapeld maar erg netjes uit. De bewoners zijn voornamelijk Oekraïners. Met in de reacties uitsluitend zure opmerkingen over het eigen volk dat daar meer recht op heeft. Niemand die opmerkte dat het gewoon snel en netjes geplaatst was.

Onderdehand ben ik die schreeuwerds zo verschrikkelijk zat. Zowel van rechts als van links wat Jimmie Dijk komt ook niet met realistische oplossingen.

Het wordt tijd voor het radicale midden. Opzouten met al die minderheids-meningen van mensen die handig zijn met media, niks oplossen maar wel het debat kapen en de samenleving verzieken.

Kijk!
Mooi initiatief!

Nu nog even Oekraïne samen bevrijden.
Kunnen we vast ook wel ietsje meer mee
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.