Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

jesco, gerard123, Dura, JGvH en 7 gasten bekijken dit topic.

J o e p

Citaat van: Porsche4Life op maart 11, 2026, 07:23:39Mooie merry go round dit topic.
Neem nou maar van mij aan Huub gaat NOOIT overtuigd worden of toegeven dat hij fout zat. Zijn overtuiging gaat mee in zijn kist en tot die tijd blijft ie gewoon lekker draaikonten en je met kluitjes het riet in sturen. Huub heeft plezier in zijn hobby, dat is het enige wat telt. Of dat nu wel of niet wetenschappelijk verantwoord is, boeit hem niet :D
Ik weet niet of Huub wetenschappelijk verantwoord is. Ik hoop het voor hem van niet.
Hegel H400, Hegel Viking, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, Hegel V10, Rega P3 RS, Harbeth Super HL5 plus XD, tellurium Q Black II.

roeleken

Je hoort wat je hoort. Als dat voor jou het prettigst is ondanks al de rest lijkt me dat de ideale manier om deze hobby aan te vliegen
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

mmuetst

Citaat van: roeleken op maart 14, 2026, 09:47:27Hosternokke, gaat het hier nog steeds over een bejaarde Sony....
Ik heb eerbied voor zijn zilvergrijze haren  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Hannibal_

Citaat van: RZeemering op maart 13, 2026, 17:54:06Toch leuk dat ze Walter White (season 1) hebben gemodelleerd naar Carver. ;) :P

Dat is een.... netflixserie of zo?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

brt

Citaat van: Hannibal_ op maart 14, 2026, 11:33:50Dat is een.... netflixserie of zo?

Breaking Bad, ken je toch wel?
Een van de allerbeste series ever imo
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Hannibal_

Citaat van: brt op maart 14, 2026, 12:17:17Breaking Bad, ken je toch wel?
Een van de allerbeste series ever imo

Nee, sorry...
Ik kijk alleen series die ongeveer 4 afleveringen hebben en dat het dan klaar is.
8 maximaal.

Volgens mij voldeed Breaking bad daar niet aan?
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect

brt

Citaat van: Hannibal_ op maart 14, 2026, 14:36:16Nee, sorry...
Ik kijk alleen series die ongeveer 4 afleveringen hebben en dat het dan klaar is.
8 maximaal.

Volgens mij voldeed Breaking bad daar niet aan?

Volgens mij 10 afleveringen per seizoen. Je zou het eens kunnen proberen, ik vond het werkelijk geniaal.

En er zit een mooie Volvo V70 in ;) :pompom:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

morca

Moet je die vent van breaking bad in Malcolm in the middle zien.
Daar speelt hij totaal andere rol  :D

addesmo

Persoonlijk: Breaking Bad beste serie die ik ken.

Richi

Persoonlijk: kon mij niet genoeg boeien om seizoen 1 uit te kijken. :ohmy:

Edit: maar die mooie Volvo had ik toen nog niet gezien, dat had de zaak kunnen veranderen. :D
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Hannibal_

Citaat van: brt op maart 14, 2026, 14:39:24Volgens mij 10 afleveringen per seizoen. Je zou het eens kunnen proberen, ik vond het werkelijk geniaal.

En er zit een mooie Volvo V70 in ;) :pompom:

Tja... als Goldy er nou in reed...  ;)

brt

Citaat van: Hannibal_ op maart 14, 2026, 19:32:38Tja... als Goldy er nou in reed...  ;)

Goldy in een V70? Dat gaat niet passen  :tounge:

Maar jouw Volvo is denk ik toch wel een van de mooiste die ik ken, wat een beauty  :inlove:

DofN

Misschien had ik het al eens gezien, maar als Volvo-liefhebber - al is dat een groot woord voor wat ik met auto's heb, al rij zelf al jaren met plezier in een weinig voorkomende uitvoering, - ben ik benieuwd over welke Volvo we het hebben? Er staan een paar modellen op eenzame hoogte (en daar staat mijn eigen Volvo niet :))

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

HuubF

Met mijn 72 jaar heb ik talloze auto's gehad, meestal 2 jaar want het waren vaak leaseauto's. Mijn beste Volvo-herinneringen heb ik aan de rechthoekige 740. Groot genoeg voor het complete gezin. Niks premium want alles was grof, groot en hard.

Nu de (volgens de Consumentenbond) meest onbetrouwbare auto: een Volvo EX30. De software is een belevenis maar de hardware is al een jaar foutloos. Verreweg de beste kleine auto die ik ooit heb gehad en ideaal voor bejaarden.

Zal wel mijn laatste auto zijn. Nu rij ik nog 20.000 km per jaar maar als we niet meer hoeven op te passen en mijn zorgdag voor moeders (93) vervalt halveert dat. Ik zal ze missen.

Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

brt

Dat is toch wel een vette bak hoor Huub, had je em ook in die kleur?

HuubF

Citaat van: brt op maart 15, 2026, 12:08:43Dat is toch wel een vette bak hoor Huub, had je em ook in die kleur?

Nee lichtblauw. Daarom is de EX30 ook (erg) lichtblauw.  :wub:
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

DofN

Citaat van: HuubF op maart 15, 2026, 11:51:31Met mijn 72 jaar heb ik talloze auto's gehad, meestal 2 jaar want het waren vaak leaseauto's. Mijn beste Volvo-herinneringen heb ik aan de rechthoekige 740. Groot genoeg voor het complete gezin. Niks premium want alles was grof, groot en hard.

Nu de (volgens de Consumentenbond) meest onbetrouwbare auto: een Volvo EX30. De software is een belevenis maar de hardware is al een jaar foutloos. Verreweg de beste kleine auto die ik ooit heb gehad en ideaal voor bejaarden.

Zal wel mijn laatste auto zijn. Nu rij ik nog 20.000 km per jaar maar als we niet meer hoeven op te passen en mijn zorgdag voor moeders (93) vervalt halveert dat. Ik zal ze missen.

Die 740 is een klassieker. Kan me voorstellen dat je er plezier aan hebt gehad.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Hannibal_

Citaat van: HuubF op maart 15, 2026, 11:51:31Met mijn 72 jaar heb ik talloze auto's gehad, meestal 2 jaar want het waren vaak leaseauto's. Mijn beste Volvo-herinneringen heb ik aan de rechthoekige 740. Groot genoeg voor het complete gezin. Niks premium want alles was grof, groot en hard.

Cool!

Ik heb als dagelijkste een 940 low pressure turbo gehad.
Grof wil ik niet zeggen, wel chunky schakelaars en zo.
Heerlijke auto.

Als ik de onderhoud adressen toen had die ik nu heb, dan had ik er denk ik nog in gereden.

Gaaf!

ES30 is ook cool toch? Voor de V60 heb ik net een software update, of liever overhaul, gehad. stukken beter en stabieler (al was het al niet slecht in de V).

Zal jij ook wel krijgen binnenkort?

MarKath

Citaat van: J o e p op maart 14, 2026, 09:57:25Ik weet niet of Huub wetenschappelijk verantwoord is. Ik hoop het voor hem van niet.

Huub's weg richting zijn audio-walhalla is een cirkel!
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Hannibal_

Citaat van: DofN op maart 15, 2026, 09:48:05Misschien had ik het al eens gezien, maar als Volvo-liefhebber - al is dat een groot woord voor wat ik met auto's heb, al rij zelf al jaren met plezier in een weinig voorkomende uitvoering, - ben ik benieuwd over welke Volvo we het hebben? Er staan een paar modellen op eenzame hoogte (en daar staat mijn eigen Volvo niet :))

We hebben het over Goldy  ;D
Ze lijkt sterk op een Volvo 1800E, het laatste type en bouwjaar van de coupe's.
Een 1972 2.0L injectie 4 in lijn motor, ook bekend als het redblock.

Ooit als 12 jarige op een oprit van een arts gezien toen ik terugfietste van zwemtraining. Het leek wel een UFO tussen de vierkante kadetjes en zo uit die tijd.

Ik ben tweede eigenaar, de eerste was een amerikaan die haar 26 to 28 jaar als dagelijkse auto gebruikt heeft en er 1.250.000 KM opgezet heeft. Heb ik ook geweten, laten we zeggen dat er wat aan de techniek gedaan moest worden (hij kon duidelijk niet alle onderdelen vinden in de US). Inmiddels is die techniek weer zoals die moet zijn en rijdt ze ook zoals het hoort.

De engineering features van dit bouwjaar waren: het gescheiden remsysteem  ;D

Inmiddels is ze 21 jaar onderdeel van ons gezin en dat blijft ze tot ik er echt niet meer in kom (het is nogal een laag en compact coupeetje).

Goldy.jpg

IMG_6683.jpg

Vorig jaar als laatste het interieur weer standaard gemaakt en uitgevoerd in leer. Zoals dat gaat begint dat klein (stoelen, kussens waren slecht) maar escaleert dat en inmiddels is alles leer vanbinnen (deurpanelen, wielkast bekleding, nou ja, alles). Ik kijk al uit naar het moment dat ik het nodig vind om het leer te behandelen, kan ik de hele auto door  ;D

Goldy interieur.jpg

Maar nu ben ik ook wel benieuwd naar wat voor "weinig voorkomende" Volvo jij rijdt? Op mijn lijst staan als toppers: Amazon 123GT, 480, C30 (gehad en heerlijk met die 5 cilinder), 780... Hier ook heel wat V40's gehad (eerste type) waaronder de 2.0L en dat waren misschien geen bijzondere auto's maar man wat waren ze praktisch (en reden lekker).

Een van onze Volvo's waar ik ook maar geen afscheid van kan nemen tot nu toe: de C70. Ook met die heerlijke 5 cilinder. Een van de laatste van het originele design (2009 2.4i summum). Heerlijke cruiser.

De C.jpg

Wat zou je rijden... Toch niet een C30?

HuubF

Citaat van: MarKath op maart 16, 2026, 07:11:59Huub's weg richting zijn audio-walhalla is een cirkel!

Ik zou het eindigen met Neumann KH420, Chord Dave, Volumio Rivo+, Grimm SQM en geoptimaliseerd stroom en netwerk niet een plekje in een cirkel willen noemen.

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 16, 2026, 07:51:13Ik zou het eindigen met Neumann KH420, Chord Dave, Volumio Rivo+, Grimm SQM en geoptimaliseerd stroom en netwerk niet een plekje in een cirkel willen noemen.

Er zit nog een gat in de cirkel, dat is de Chord VV  ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart 16, 2026, 08:32:10Er zit nog een gat in de cirkel, dat is de Chord VV  ::)

De crypto's zijn 0,00001 % gestegen dus wie weet...

HuubF

Citaat van: J o e p op maart 14, 2026, 09:57:25Ik weet niet of Huub wetenschappelijk verantwoord is. Ik hoop het voor hem van niet.

Ik begrijp hoe wetenschap werkt. Het lijkt alleen wel of de audiofiel iets daarop vooruit loopt.

Zo'n post dat er toch omstandigheden blijken te zijn waarin versterkers verschillend kunnen klinken is voor mij tekenend.