Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

BOUBOU

Citaat van: Audiofiel op maart  4, 2005, 20:29:04
Heb jij 18 aansluitingen dan?

3 setjes 6

Het zijn 3 stereo paar.

Je hebt Eichmann two speakerkabels, Eichmann four (instap model) interlink, en in dit geval Eichmann Six (2 meter lang) interlink welke beter zijn dan de four.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

mradem

Citaat van: BOUBOU op maart  5, 2005, 12:50:26
Het zijn 3 stereo paar.

Je hebt Eichmann two speakerkabels, Eichmann four (instap model) interlink, en in dit geval Eichmann Six (2 meter lang) interlink welke beter zijn dan de four.

MvGr. BOUBOU

Six Dit is een six setje interlinks. 3 setjes is dus 6 kabels. Thnx BOUBOU :) . Ze zijn trouwens een meter lang.

BOUBOU

Citaat van: mradem op maart  5, 2005, 12:54:36
Six Dit is een six setje interlinks. 3 setjes is dus 6 kabels. Thnx BOUBOU :) . Ze zijn trouwens een meter lang.

Ze zijn er dus toch in 1 meter versies  :D
Ik meen mij te herinneren dat Frank Doorhof ze alleen in de 2 meter versie had  ???
Anyway, ik ben toch van plan tzt. volledig op MiT over te gaan qua bekabeling....

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

mradem

het maak me eigenlijk niet zo uit of ze 1 of 2 mtr zijn ;D .

Ik heb van alles wat hangen hier haha. MIT, Kimber, nu eichmann erbij. Oh heb ook nog een v/d hul ;D .

...dune...

Indrukwekkende set hoor Blue-Eyes, da's nog even een brugje of 20 te ver voor mij  ;)

Ik was gisteren erg blij dat mijn A/V-meubel kon ophalen. Mijn prachtige Aldenkamp 5742.3... Vanwege de WAF een gesloten meubel, maar daar kan ik mee leven.

Ik was gisteren minder blij dat ik een decoupeerzaag kon ophalen. Mijn prachtige Aldenkampmeubel bleek (vanwege de gesloten achterwand --> hadden we niet opgemerkt) geen ruimte te hebben voor mijn Arcam AVR300.

Ik heb nog overwogen de Arcam maar terug te brengen (;D) en besloot toen maar even wat daden te stellen door gewoon de hele achterkant van mijn nagelnieuwe meubel weg te gaan zagen. Het is even slikken, maar receiver en bekabeling hebben nu alle ruimte en het ziet er strak uit  8)

Bij deze dus ook maar een paar fotootjes:

Inderdaad... dat oude 55cm Phillips tv-tje is te lullig voor woorden, maar daarvoor willen we in ons nieuwe huis (nog 1 jaar wachten) ofwel een plasma/LCD ofwel zo'n superplatte CRT gaan neerzetten. E.e.a. afhankelijk van de stand der techniek op dat moment.

Hieronder een fotootje met de kast open. Op het tweede niveau bevinden zich (nog) een Daewoo DVD-speler en een Sharp videorecorder waar de hond tijdens het tandwisselen haar tandjes aan gescherpt had  >:(  Die aanblik wilde ik jullie hier maar besparen  O0

Vanwege de ruimte staat alles nogal propperig, maar ook dat komt helemaal goed in onze nieuwe toko ! Tegen die tijd zal ik van de hele setup (ook de rears/sub) wel even een foto posten. Wij gaan weer even verder genieten !

BOUBOU

Citaat van: mradem op maart  5, 2005, 13:28:45

Ik heb van alles wat hangen hier haha. MIT, Kimber, nu eichmann erbij. Oh heb ook nog een v/d hul ;D .

Ik houd de verbindingen het liefst zo kort mogelijk ivm. interferentie met stroomkabels enz.  ;)

MvGr. BOUBOU

mradem

Citaat van: BOUBOU op maart  5, 2005, 14:02:43
Ik houd de verbindingen het liefst zo kort mogelijk ivm. interferentie met stroomkabels enz.  ;)

MvGr. BOUBOU

Daar heb je weer gelijk in ;) . Je heb wel iets meer ruimte om te schuiven dan. Ik zit nu gewoon nog in een slaapkamertje met al die rommel ;D .

R

Citaat van: ...dune... op maart  5, 2005, 13:33:49
Indrukwekkende set hoor Blue-Eyes, da's nog even een brugje of 20 te ver voor mij  ;)

Ik was gisteren erg blij dat mijn A/V-meubel kon ophalen. Mijn prachtige Aldenkamp 5742.3... Vanwege de WAF een gesloten meubel, maar daar kan ik mee leven.

Ik was gisteren minder blij dat ik een decoupeerzaag kon ophalen. Mijn prachtige Aldenkampmeubel bleek (vanwege de gesloten achterwand --> hadden we niet opgemerkt) geen ruimte te hebben voor mijn Arcam AVR300.

Ik heb nog overwogen de Arcam maar terug te brengen ( ;D) en besloot toen maar even wat daden te stellen door gewoon de hele achterkant van mijn nagelnieuwe meubel weg te gaan zagen. Het is even slikken, maar receiver en bekabeling hebben nu alle ruimte en het ziet er strak uit  8)

Inderdaad... dat oude 55cm Phillips tv-tje is te lullig voor woorden, maar daarvoor willen we in ons nieuwe huis (nog 1 jaar wachten) ofwel een plasma/LCD ofwel zo'n superplatte CRT gaan neerzetten. E.e.a. afhankelijk van de stand der techniek op dat moment.

Hieronder nog een fotootje met de kast open. Op het tweede niveau bevinden zich (nog) een Daewoo DVD-speler en een Sharp videorecorder waar de hond tijdens het wisselen haar tandjes aan gescherpt had  >:(  Die aanblik wilde ik jullie hier maar besparen  O0

Vanwege de ruimte staat alles nogal propperig, maar ook dat komt helemaal goed in onze nieuwe toko ! Tegen die tijd zal ik van de hele setup (ook de rears/sub) wel even een foto posten. Wij gaan weer even verder genieten !

Ziet er heel chique uit zeg. Moet je eens proberen om je fronts iets voor je meubel te plaatsen. Weet niet of het kan/mag. Het zal zeker een positief effect hebben op je geluidsbeeld.

Martin_M

Citaat van: mradem op maart  5, 2005, 13:28:45
In mijn set viel het op dat de 2 meter versie van de Eichmann iets beter klonk dan de 1 meter versie. Ik weet alleen niet meer of het ging om de originele of de six.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

eric_audio

Inmiddels is hij een week in huis, helemaal op temperatuur en speelt geweldig. Een Wadia 830.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Citaat van: eric_audio op maart  5, 2005, 14:25:08
Inmiddels is hij een week in huis, helemaal op temperatuur en speelt geweldig. Een Wadia 830.

Hoe klinkt ie in vergelijking met de Arcam?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Sinds begin van de middag: een iPod mini 6 Gb zilver:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

...dune...

Citaat van: Ruben op maart  5, 2005, 14:14:53
Ziet er heel chique uit zeg. Moet je eens proberen om je fronts iets voor je meubel te plaatsen. Weet niet of het kan/mag. Het zal zeker een positief effect hebben op je geluidsbeeld.

Daar heb je gelijk in, alleen vanwege de plaatsing van de receiver links in het meubel zijn de kabels (bi-amp) voor de rechterfront net te kort  :(  Stom van mijzelf, maar het was niet erg kostbare kabel, dus daar ga ik nog even een paar meter van halen komende week. Dan kan ik ze nog iets verder uit elkaar en naar voren halen. Vanwege de ruimte die we nu nog (niet) hebben, zouden de speakers wel heel erg de kamer 'in' komen als ik ze verder voor het meubel plaats, dus helaas moeten we het nog even met deze opstelling doen. Nieuw huis =  super en ruimte zàt, dus we kunnen daar nauwelijks op wachten  :D

Ennehh... haha... ben al blij dat ik deze 'enorme' zuilspeakers 'mocht' nemen  8)

;)

MarcoV

wow, mooie upgrade!

en de rest ook wer gefeliciteerd met de aanwinsten  ;)

Marco

mradem

Jinsu

Citaat van: GerritZ op maart  4, 2005, 16:09:07
Ziet er netjes uit Blue-Eyes  ;D

Gerrit

Hoi,

Werd ook eens tijd ;D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Sjors

Citaat van: ...dune... op maart  5, 2005, 13:33:49

Ik heb nog overwogen de Arcam maar terug te brengen (;D) en besloot toen maar even wat daden te stellen door gewoon de hele achterkant van mijn nagelnieuwe meubel weg te gaan zagen. Het is even slikken, maar receiver en bekabeling hebben nu alle ruimte en het ziet er strak uit  8)

Hieronder een fotootje met de kast open. Op het tweede niveau bevinden zich (nog) een Daewoo DVD-speler en een Sharp videorecorder waar de hond tijdens het wisselen haar tandjes aan gescherpt had  >:(  Die aanblik wilde ik jullie hier maar besparen  O0

Gefelici! met je nieuwe set, ziet er keurig uit :)

Originele plaatsing van de center  :D  klingt het goed zo?  en welk snoer heb je trouwens voor je front's gekocht?

Groet, Sjors

Jean Pierre

Citaat van: Audiofiel op maart  5, 2005, 15:00:38
Sinds begin van de middag: een iPod mini 6 Gb zilver:

Zijn ze er nu al met 6 gb ? Was altijd 4, toch???

...dune...

Citaat van: Sjors op maart  5, 2005, 20:21:06
Gefelici! met je nieuwe set, ziet er keurig uit :)

Originele plaatsing van de center  :D  klingt het goed zo?  en welk snoer heb je trouwens voor je front's gekocht?

Groet, Sjors

Met die center is nog een beetje experimenteren. Vanavond LOTR TT gezien met deze centeropstelling en het klonk erg goed al kan ik mij voorstellen dat het altijd een compromis is tov de center op de tv, maar ja... het oog wil ook wat en door een klein constructietje is de center omhoog gekantelt. Nog verder dan op de foto overigens en dat zorgt wel weer voor een mooi helder geluidsbeeld. Tijdens het kijken van een film haal ik 'm overigens ook nog een centimeter of 15 a 20 naar voren zodat hij wat meer 'ruimte' krijgt.

Voor mijn fronts (bi-amp) en center (single wire) heb ik Oehlbach 4mm koper à 3,50 p/m. Redelijk dus, maar in ons nieuwe huis en dus de nieuwe opstelling wil ik de kabels pas echt op niveau gaan brengen. Wel heb ik helaas een brom in mijn LSB-kanaal (kanaal 7) van de AVR300. Zie hier. Dit kun je horen wanneer het geluid uit staat, maar tijdens stereo/surround activiteit is het niet hoorbaar. Ik hoop dat iemand mij daar nog een adviesje over kan geven.

Audiofiel

Citaat van: Jean Pierre op maart  6, 2005, 00:17:50
Zijn ze er nu al met 6 gb ? Was altijd 4, toch???

Ja, ze zijn een week of twee geleden vernieuwd, net als de iPod Photo.

De interne flash (Compact Flash!) is verhoogd naar 6 Gb en de accuduur van 10 naar 18 uur. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Goedemorgen Allemaal,

zo gisteren erg druk dagje gehad in de morgen mijn Tannoy D 300 verkocht daarna vriend opgehaald en rond 14.00 uur vertrokken naar Wiesbaden om daar de Infinity Renaissance 90's op te halen. Gisteren rond 23.00 uur weer terug (900 km meer op de teller).  natuurlijk de speakers eerste even laten staan en uurtje later aansluiten en genieten. Rond 1.30 sliep glimlachend bijna op de bank dus maar naar bed gegaan maar wat een soundje. Ze staan nu weer lekker te draaien dus ga snel luisteren.

groetjes

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

eric_audio

Citaat van: FrenkB op maart  5, 2005, 14:27:31
Hoe klinkt ie in vergelijking met de Arcam?

Om te beginnen, de verkoper had me wel mogen waarschuwen voor de lange opwarmtijd  :o
Gelukkig staat het ook in sommige reviews te lezen. Vlak nadat ik hem aangesloten had, klonk hij eigenlijk voor geen meter. Ik schrok me dood. Maar de berichten daarover in de reviews (en de korte instructie in de manual) hielpen me om rustig af te wachten. Wel interessant hoe het verliep. De eerste dag had ik wel al, dat het midden erg goed was. En ook meteen duidelijk: een breder en vooral dieper geluidsbeeld. Maar het hoog liep niet ver door, en het leek wel of er helemaal geen laag was. Het laag liep ver niet genoeg door, en wat er was, klonk geknepen. Maar na verloop van een aantal dagen kwam dat allemaal goed. Ook de impact (slam etc.) werden veel beter. Ik heb zelfs nu nog het gevoel dat het elke dag nog een beetje beter wordt, hoewel de verschillen nu wel erg klein worden.

Maar goed, nu hij helemaal opgewarmd is, hoe speelt hij?
In een woord, fantastisch. Het laag loopt dieper door dan met mijn Arcam, en is ook sneller en gedetailleerder. Het midden (stemmen!) en hoog zijn heel natuurlijk, zonder het bekende "digitale" of mechanische randje. Maar wat nog het meest indruk maakt, de enorme soundstage. Breder, maar vooral dieper dan ik gewend was. En bij een akoestisch ensemble (ik luister best veel klassiek), indien goed opgenomen, hoor je echt de ruimte waarin gespeeld wordt. Alles komt bij elkaar in een duidelijk gedefinieerde ruimte. Heel mooi. Ik ben benieuwd of dat nog mooier zal zijn met een MIT interlink (die nou net ook erg goed zijn op dat punt). Ik ben erg blij met deze speler. En de match met mijn Chord is erg goed.

Ik heb alleen het gevoel dat hij (meer dan de Arcam) gevoelig is voor waar hij staat. Bij mij staat hij op een doodgewone plank in een doodgewone kast (ik weet het, het is een schande, maar WAF speelt een grote rol hier  :-\). Ik denk dat het laag nog strakker kan. Dus ga ik in de toekomst nog experimenteren met dempers o.i.d.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

RV

Dag allemaal,

Ik ben al behoorlijk lang lid van de site, maar heb feitelijk alleen van anderen gelezen. Aangezien ik momenteel nogal aan het veranderen ben hier een samenvatting van mijn ht-ontwikkeling:

Ik ging van een stereo arcam set naar een Denon avc-a1D en dvd-5000. Wow, dat maakte een prima verschil. De versterker gaf een veel strakker en lager laag, super. Tijdelijk met wat rommelspeakers aangevuld en naar Dynaudio 42 rear en 122c center gegaan.

Vrij rap een paar contour 1.1's front genomen en een sub, de mordaunt short ms 909W.

Door naar nu: de rears vervangen naar 1.1's. Vanuit 2 paar 1.1's sinds kort een paar 1.3's, daardoor 1.1's over  :-\

Inmiddels moet de versterking er zwaar aan geloven: ik gebruikte een paar denon poa-4400 voor de fronts, die hebben plaats gemaakt voor twee Meridian 557's (front en rear). Daar erg tevreden over en inmiddels (we praten over weken, niet maanden) een Meridian 561 bijgekocht (hoezo verslaafd?).

De 561 moet ik nog ophalen, die komt uit Duitsland. Een flinke trip, daarvoor moet ik eerst van de griep af  :P .

Verdere plannen? Jazeker! Ik probeer wat te dimmen maar ik ben er achter dat ik daar slecht in ben  :-[
De center moet nog een Dynaudio contour worden, maar ik wacht op een 2ehands want nieuw is verschrikkelijk duur.
Een van de denon eindbakken moet ooit nog meridian worden, daar moet je toevallig tegenaan lopen denk ik.
Verder is er die eeuwige bekabeling, helaas ook veel te halen  ;)

Voor nu: wanneer ik de 561 voorversterker heb ga ik vergelijken met de A1D. Als t geluid veel beter is, daar hoop en reken ik natuurlijk wel op, dan gaat de A1D eruit. Feitelijk zonde, hij is zo goed als nieuw.

Enniewee, zoals zovelen op dit forum begrijpen jullie dat ik ook naast momenteel het griepvirus zwaar aangstoken ben door het Ht virus. Als dat onder controle is, en da's waarschijnlijk snel, virusvrij verder gaan met genieten van muziek en films.  ;D

Tips en tricks zijn voor mij altijd welkom, schroom niet!

Robin
Meridian 561 & 557 2x, denon dvd-5000 & Dynaudio gespeakerte
Nog een Meridian 505 over? PM me.

R

Zo heb je er geen en zo heb je er twee.

Als het geld binnen is, komt deze mijn kant op uit een warm land. Het rechter doosje. Een kimber select 1011 0.5m

De toch wel erg mooie silverstreak gaat in de verkoop.

advr

super Eric een echte Wadia, da's iets waar ik alleen  maar van kan dromen....   :P :P
zal toch eens moet komen luisteren naar je set.

Gefeliciteerd :D :D :D

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A