Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

GPO

Na vele jaren wachten toch maar eens geupgrade naar atmos speakers, heb nu 5.1.2 systeem (eindelijk).  :laugh:

Het zijn Teufel Reflekt speakers met een custom 3D printed beugels om ze fatsoenlijk aan het plafond boven mijn bank te hangen. Beugels komen uit Duitsland, daar maakt iemand ze op maat (via Etsy) specifiek voor deze Teufel speakers.

Ik vind het verassend gaaf klinken zo met die effecten van boven en ziet er vrij clean uit ook zo. De speakers zijn ook mooi aanwezig als het geen Atmos track is (Dolby Surround bv), ik had niet verwacht dat het zo duidelijk nog zou zijn. Vormt een mooie surround bubble zo!

Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

Marco66

Een fraaie Onkyo TX-ZR70 ter vervanging van de oudere Classé set.
Erg benieuwd hoe deze het gaat doen, vooral met de full Dirac aan boord.

Woonkamer: Onkyo Muse Y-40, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

pameijer

Citaat van: Marco66 op januari 22, 2025, 14:16:06Een fraaie Onkyo TX-ZR70 ter vervanging van de oudere Classé set.

Gaaf ding! Stond ook op mijn shortlist. Had eigenlijk mijn voorkeur boven de Marantz maar de resell waarde van Marantz had ik wat meer vertrouwen in. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Dirac zit er zonder meerprijs voor de licentie bij?
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Marco66

Citaat van: pameijer op januari 22, 2025, 16:15:27Gaaf ding! Stond ook op mijn shortlist. Had eigenlijk mijn voorkeur boven de Marantz maar de resell waarde van Marantz had ik wat meer vertrouwen in. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Dirac zit er zonder meerprijs voor de licentie bij?

Klopt!
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

pameijer

Net is mijn tweede ATL DC Blocker Trap Filter binnengekomen. De eerste haalde perfect de brom weg bij mijn eerste Rythmik. De tweede had ook een brom, dus maar meteen besteld. Echter op de 1 of andere manier is de brom verdwenen  :hehe:

Weet iemand eigenlijk of ik deze DC-blocker ook vóór de stekkerdoos kan aansluiten? Of moet het echt tussen stekkerdoos en subwoofer. Op de stekkerdoos zit ook mijn beamer en 2 linksachter speakers aangesloten.

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

ppeter

Omdat de huidige Focal Chora set net teveel aanwezig was in onze woonkamer (vooral de 806 als surround), hebben we besloten om voor een compactere set te gaan. Ik was anders heel tevreden over de geluidskwaliteit, maar mijn vrouw heeft mij kunnen overtuigen om deze te vervangen.

Het was niet makkelijk om een keuze te maken, met een overvloed aan merken en speakers.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor de nieuwe 600 S3 reeks van Bowers & Wilkins:

1 paar 606 S3 Black - Front
1 paar 607 S3 Black - Surround
1 x HTM6 S3 Black - Center
2 paar FS600 S3 Black stands

Deze week verwachten we de levering en hoop de vele positieve feedback en recensies te kunnen bevestigen.

IMG_1019.jpeg
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

ppeter

Ondertussen zijn de B&W 600 S3 speakers geleverd, hebben ze een plaats gekregen en ingeregeld met Audyssey MultEQ XT 32 via de Marantz Cinema 40. Wou het dit keer eens met Dirac Live doen, maar is blijkbaar niet compatibel met de originele microfoon van de Marantz.

Zoals ik al zei, was ik zeer tevreden over het geluid van de Focal Chora! En was het best spannend om van vloerstaanders (826) in combinatie met potente (806) surrounds speakers, naar compacte standmounts speakers te gaan voor mijn 1ste set van B&W. Gelukkig hebben ze dezelfde eigenschappen met een open, helder en gedetailleerd geluid zoals de Focals.

Ik ben ze nu nog aan het inspelen en mis ik natuurlijk wel wat body van de Focals. Ben nu nog wat aan het spelen met de instellingen en de plaatsing, maar in combinatie met de sub is het resultaat wel heel positief. Het zijn in ieder geval heel mooie speakers en staan zeer mooi in de woonkamer en de waf is een succes. Op termijn zal de sub ook nog vervangen worden naar een kleiner model zoals SVS 3000 Micro of REL HT1003 of....? (advies is altijd welkom)
Nu nog verder wat wennen en genieten...

IMG_9873.jpeg
IMG_9837.jpeg
IMG_9826.jpeg
IMG_9827.jpeg   
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

DM

Citaat van: pameijer op januari 22, 2025, 20:29:47Net is mijn tweede ATL DC Blocker Trap Filter binnengekomen. De eerste haalde perfect de brom weg bij mijn eerste Rythmik. De tweede had ook een brom, dus maar meteen besteld. Echter op de 1 of andere manier is de brom verdwenen  :hehe:.

Weet iemand eigenlijk of ik deze DC-blocker ook vóór de stekkerdoos kan aansluiten? Of moet het echt tussen stekkerdoos en subwoofer. Op de stekkerdoos zit ook mijn beamer en 2 linksachter speakers aangesloten.

Zou volgens mij geen enkel probleem moeten zijn. Ik heb er recent een overgenomen die vooraan in de keten staat, tussen stopcontact en scheidingstrafo.
Grimm MU1-(Sablon Audio AES)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Absolute Silver)-Vivid Audio S12

Rielplayer

voor in de woonkamer een samsung Q990F soundbar gehaald. Niet te aanwezig en met films gewoon hartstikke goed voor het geld. Zeker in combinatie met de cashback van Samsung en een hoge korting bij aanschaf. Uiteindelijk 899 betaald. O0
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Marcel.B

Ik heb mijn DMP-A10 verkocht en een Zidoo UHD8000 aangeschaft samen met een Arcam AVR21 en een Arcam P429 eindversterker.

Die Zidoo is echt geweldig want die zet echt een mooi plaatje neer op mijn TCL TV, ik heb er een 12TB schijf in gedaan en ben nu mijn collectie Planeth Earth opnieuw aan het bekijken.

Ook zit er een fatsoenlijke DAC in voor mijn muziek collectie en Tidal.

download.jpg
TCL 85C81B, Zidoo UHD8000, Wiim Ultra , Mac mini M4, Arcam PA240, Arcam AVR 21, Kef R11 , DUAL SVS SB16 Ultra,. HTPC Streacom F12  ,RTX 4070 , VU+ Duo se 4K, PS5, UMIK, 2x Supra MD06 .

michel69

OLS center speaker (type is onbekend en lastig te vinden op het web 😉)

En deze ook voor mij onbekende type ls van Kharma die nu als surround speakers hun werk mogen doen en dat doen ze dan ook fantastisch!

Jammer dat Maz al een tijdje offline is hij had wel kunnen zeggen om welke modellen het zou gaan.

Anyway zeer happy mee🎵🎵

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

SpaceJS

bijzonder, heb vroeger ols speakers gehad die goed bevielen en die ik toen eigenlijk alleen heb weg gedaan omdat de units niet meer verkrijgbaar waren.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

DM

Met hartelijke dank aan een forumgenoot heb ik 'nieuwe' luidsprekerkabels. Wel binnen de Acoustic Zen familie gebleven vanwege de prettige klanksignatuur. Ik heb kunnen upgraden van Hologram II naar Absolute.

Bijkomend voordeel is dat de Hologram II biwire is, terwijl m'n speakers een enkele aansluiting hebben, maar dat is puur cosmetisch :).

Binnenkort dus 8 feet Acoustic Zen Hologram II in goede gebruikte staat te koop :D
Grimm MU1-(Sablon Audio AES)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Absolute Silver)-Vivid Audio S12

GPO

Aangezien mijn Epson 9300 problemen gaf, ben ik voor de Epson EH-QB1000B gegaan via onze sponsor Mediasluis.

Wat een waanzinnige aankoop! Het beeld is fantastisch of het nou 1080p is of 4K met HDR. Echt genieten dit!!

Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

holco

Ik heb hem ook, inclusief de BC upgrade, echt een mooie AV receiver  :clapping:

Citaat van: Marco66 op januari 22, 2025, 14:16:06Een fraaie Onkyo TX-ZR70 ter vervanging van de oudere Classé set.

My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Marco66

Citaat van: holco op december 23, 2025, 10:06:04Ik heb hem ook, inclusief de BC upgrade, echt een mooie AV receiver  :clapping:

Ja is echt een beest van amp!
Nooit het gevoel dat ik vermogen tekort kom.
Dirac nog niet gebruikt, nu afgesteld met db meter en klinkt geweldig.

pameijer

Citaat van: Marco66 op december 23, 2025, 12:19:38Ja is echt een beest van amp!
Nooit het gevoel dat ik vermogen tekort kom.
Dirac nog niet gebruikt, nu afgesteld met db meter en klinkt geweldig.
Je hebt hem nu bijna een jaar; ik zou toch eens Dirac draaien om te luisteren wat je al die tijd (al dan niet) hebt gemist!

Marco66

Citaat van: pameijer op december 23, 2025, 15:24:40Je hebt hem nu bijna een jaar; ik zou toch eens Dirac draaien om te luisteren wat je al die tijd (al dan niet) hebt gemist!

Ja, heb je helemaal gelijk in!

Trabuca

Nieuwe foam rand geplaatst op de subwoofer. Die was volledig bros geworden door foamrot. Ik heb direct de gelegenheid genomen om hem te voorzien van een nieuw kleurtje. Hij was volledig Ral 9010, nu Ral9003 met zwart front. Het front moet nog een keer over met een betere lak, die is niet strak. Al staat een grijs speakerdoek dat bij de Kefs past ook op de planning.

Na maanden zonder sub is dit weer genieten  :pompom:

Zidoo Z9X 8K | Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

GPO

Nieuwe receiver! Van de Denon AVR-X7200WA naar de Denon AVC-A10H -->

Beest van een versterker. Ben heel tevreden tot nu toe!

Nu nog ingesteld met ADSY, maar wil over tijdje Dirac ART gaan proberen.  :pompom:

Sjaak_Banaan

Citaat van: GPO op februari 13, 2026, 08:19:08Nieuwe receiver! Van de Denon AVR-X7200WA naar de Denon AVC-A10H -->

Nu nog ingesteld met ADSY, maar wil over tijdje Dirac ART gaan proberen.  :pompom:

Het gratis A1 Evo AcoustiX al geprobeerd? Dat biedt veel meer dan alleen Audyssey.
Er zou momenteel zelfs een ART achtige functie in moeten zitten (MIMO), zie ook:
https://www.avsforum.com/threads/a1-evo-acoustix-from-oca-the-latest-version-of-sound-optimization-suite-diracart-denon-marantz.3336786/

Ik ben er sinds gisteren mee bezig, dus kan er nog weinig over vertellen.
De functie voor het centreren van je microfoon was wel al handig, die checkt tevens je speaker toe-in, die zat er hier een fractie langs bij mij.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch THX-5000® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC NP5 • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

FrankBe

Citaat van: GPO op februari 13, 2026, 08:19:08Nieuwe receiver! Van de Denon AVR-X7200WA naar de Denon AVC-A10H -->

Veel plezier met je aankoop ;) Het blijft een dure software maar Dirac ART tovert nog elke keer een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht door een enorm strak en gedetailleerde laag. Enige voorbehoud is de dynamische reserve van je speakers maar ik zie zo al dat dit dik OK is.

GPO

Citaat van: Sjaak_Banaan op februari 13, 2026, 12:14:54Het gratis A1 Evo AcoustiX al geprobeerd? Dat biedt veel meer dan alleen Audyssey.
Er zou momenteel zelfs een ART achtige functie in moeten zitten (MIMO), zie ook:
https://www.avsforum.com/threads/a1-evo-acoustix-from-oca-the-latest-version-of-sound-optimization-suite-diracart-denon-marantz.3336786/

Ik ben er sinds gisteren mee bezig, dus kan er nog weinig over vertellen.
De functie voor het centreren van je microfoon was wel al handig, die checkt tevens je speaker toe-in, die zat er hier een fractie langs bij mij.

Ik ken het helemaal niet. Is dat iets wat in plaats van ADSY of Dirac is?

Zal eens wat meer erover gaan lezen.

Citaat van: FrankBe op februari 13, 2026, 12:44:24Veel plezier met je aankoop ;) Het blijft een dure software maar Dirac ART tovert nog elke keer een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht door een enorm strak en gedetailleerde laag. Enige voorbehoud is de dynamische reserve van je speakers maar ik zie zo al dat dit dik OK is.

Thanks, ja ik vind het ook erg duur voor de full suite met ART, maar als daardoor de receiver nog beter presteert is het mss wel waard. Het is jammer dat ze niet een soort trial hebben. Bv 30 dagen uitproberen en dan betalen als het je bevalt.

FrankBe

Citaat van: GPO op februari 14, 2026, 15:07:50Ik ken het helemaal niet. Is dat iets wat in plaats van ADSY of Dirac is?

Zal eens wat meer erover gaan lezen.

Thanks, ja ik vind het ook erg duur voor de full suite met ART, maar als daardoor de receiver nog beter presteert is het mss wel waard. Het is jammer dat ze niet een soort trial hebben. Bv 30 dagen uitproberen en dan betalen als het je bevalt.

Als je twijfelt, ben je altijd welkom om het verschil eens te horen tussen Dirac Live, Bass Control en ART  ;)

pameijer

Citaat van: FrankBe op februari 14, 2026, 17:04:17Als je twijfelt, ben je altijd welkom om het verschil eens te horen tussen Dirac Live, Bass Control en ART  ;)
Lijkt mij ook wel heel interessant, indien mogelijk en gewenst! Ben nog niet echt overtuigd van Acoustix op dit moment. Waar woont jouw HT-set samen met het baasje?