Screw zijn 2.1 set Lyngdorf,JL Audio en Focal Solo6BE

Gestart door screw, augustus 28, 2015, 19:11:24

Vorige topic - Volgende topic

screw

Citaat van: Staaled op oktober  1, 2015, 09:40:20
@ Screw : dit zijn metingen van enkel de BK zonder RP ?

Idd alleen de BK, en RP uit! *euh...volgens mij had ik de RX8en ook aan*  KAK   :blush:

Citaat van: Spijkie op oktober  1, 2015, 09:32:22
Waarom gelijk 2 subs screw? Heb je daar eerdere ervaring mee of is het beter dan 1? Lees soms dat 2 subs ook weer lastig zijn ivm het boxheffing van elkaars geluid.

Ik heb in mijn vorige woning ook altijd 2 subs gehad, je kan hier gewoon een veel beter beeld mee neerzetten imo. en vergeet niet het zijn geen 12" subs he  ;)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Staaled

Citaat van: screw op oktober  1, 2015, 09:48:04
Idd alleen de BK, en RP uit! *euh...volgens mij had ik de RX8en ook aan*  KAK   :blush:

Ik heb in mijn vorige woning ook altijd 2 subs gehad, je kan hier gewoon een veel beter beeld mee neerzetten imo. en vergeet niet het zijn geen 12" subs he  ;)
Met fronts dus , zonder RP ? ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

screw

Citaat van: Staaled op oktober  1, 2015, 10:08:56
Met fronts dus , zonder RP ? ;D

idd!

En nu wat met sub only gemaakt (was toch te vroeg om te meten vanmorgen haha)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

en de rest:

screw

en de laatste:

screw

Joppietersen

leuk deze metingen te zien....

is dit alles zonder RP?

zo ja....k ben benieuwd wat RP met deze grafieken zou doen....  :-)

screw

Citaat van: Joppietersen op oktober  1, 2015, 10:53:06
leuk deze metingen te zien....

is dit alles zonder RP?

zo ja....k ben benieuwd wat RP met deze grafieken zou doen....  :-)

Die staan hier toch ook gewoon?  :music:

Joppietersen

van deze laatste 6 metingen? 

Dat laatste totaalplaatje, staan ze daar dan in?

screw

Citaat van: Joppietersen op oktober  1, 2015, 11:10:56
van deze laatste 6 metingen? 

Dat laatste totaalplaatje, staan ze daar dan in?

Op pagina 2 (was vergeten mijn fronts los te maken  :blush: )

Let wel... hier was de sub niet ingeregeld en geen RP! (maar trust me klinkt goed RP en een goed ingeregelde sub erbij)

Joppietersen

mooi :-) in ieder geval heeeel veeel kleurtjes :-)

Maar hoe moet ik deze grafiek nu lezen?

Als ik goed tel zie ik 7 kleuren/grafieken.

Welke van deze 7 is dan met RP en wat was de input voor de grafiek met RP? (oftewel..heb je een voor...na vergelijking in deze grafiek??)

Thnx!

screw

Citaat van: Joppietersen op oktober  1, 2015, 12:41:18
mooi :-) in ieder geval heeeel veeel kleurtjes :-)

Maar hoe moet ik deze grafiek nu lezen?

Als ik goed tel zie ik 7 kleuren/grafieken.

Welke van deze 7 is dan met RP en wat was de input voor de grafiek met RP? (oftewel..heb je een voor...na vergelijking in deze grafiek??)

Thnx!

Ik zeg lees het REW topic eens goed door, en kom hier nog eens kijken als de nieuwe JL's er zijn... dan maak ik een nieuwe meting.

Of heb je enige twijfel aan de werking van de Lyngdorf?  :D

Joppietersen

nou...Lyngdorff...geen twijfel over hoor alhoewel ik wel benieuwd ben hoe ie in jouw geval het laag corrigeert.

REW kan ik wel lezen hoor, maar ik weet natuurlijk niet welke meting jij bij welke kleur hebt zitten (met RP, zonder RP enz).

Maar goed, ben benieuwd naar je meting met de JL's en hoe dan 1 sub meet en beide sub's... :-)

k Zie t hier wel verschijnen, leuk te volgen!

Staaled

Ik begrijp dat alles tegen de wand staat ?
Je hebt nl telkens een flinke dip ruwweg 70-90.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

screw

Citaat van: Staaled op oktober  1, 2015, 14:48:13
Ik begrijp dat alles tegen de wand staat ?
Je hebt nl telkens een flinke dip ruwweg 70-90.

Ik zit tegen de wand, het is en blijft een woonkamer he  :D ( of jij moet mijn vrouw kunnen overtuigen tot  :angel: )

en CO stond op 80, en fronts losgekoppeld

screw

Kleine update, JL Dominion's zijn onderweg heb ik te horen gekregen van Passion4sound :music:

En.....een speaker update... ben gevallen voor het geluid van de Focal solo6be  :inlove: actieve speakers wat een verademing. (Deze zullen ook ergens van volgende week binnen komen)

yorkie13

Mooie actieve studiomonitors   8)

Marino

Oe die ga ik ook ooit nog eens kopen, dat lijken mij echt geweldige monitoren!
Versterking \ bron: Linn Majik DS-I \ Rega P2
Luidsprekers: IMF CM2 \ Zelfbouw Vifa - Focal

screw

Citaat van: morca op oktober 16, 2015, 21:58:27
Waneer komt hij ze brengen  ;D

Zal ergens eind volgende week zijn, heb geen haast  ;)

Citaat van: RA SUBS op oktober 16, 2015, 21:42:08
Mooie actieve studiomonitors   8)

Idd dat speelt op een heel ander level kwa klank vind ik zelf.

DofN

Dat zijn mooie spullen Screw, nu maar hopen dat je het een beetje aan het klinken krijgt. Als ik naar je REW kijk kan ik me haast niet voorstellen dat dit metingen zijn mét RP.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

screw

Citaat van: doorofnight op oktober 17, 2015, 09:04:58
Dat zijn mooie spullen Screw, nu maar hopen dat je het een beetje aan het klinken krijgt. Als ik naar je REW kijk kan ik me haast niet voorstellen dat dit metingen zijn mét RP.

Klopt staat er toch ook zonder RP!

Ik krijg dat wel klinkend hoor  ;) ga de 2 speaker setups gebruiken, beide met subs... de ene huis tuin keuken gebruik (lees speakers netjes op de WAF plek) en de andere setting daddy is home alone en dan heb ik de perfecte stereo driehoek.

DofN

Daar had ik overheen gelezen ;-) Ik lees het graag hoe het afloopt!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

screw

Citaat van: doorofnight op oktober 17, 2015, 09:29:59
Daar had ik overheen gelezen ;-) Ik lees het graag hoe het afloopt!

Inmiddels zijn de speakers binnen, helaas de verkeerde XLR connectors in huis gehaald dus maandag even omruilen (Male-->Female)

Spijkie

Zoo irritant is dat , wil je nieuw speelgoed aansluiten past t niet  :baaa: . Nog ff geduld dus nog , wel n foto posten hè 😉
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas