Screw zijn 2.1 set Lyngdorf,JL Audio en Focal Solo6BE

Gestart door screw, augustus 28, 2015, 19:11:24

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Wat gaaf dat t zo wel werkt! Als ik de setupinstructies bekijk staat de sub redelijk beroerd kwa plek ( waar ik er ook 1 zou willen). Nu ik zie dat t bij jou wel goed kan wil ik eigenlijk ook nog n keer een poging wagen, kijken of m'n dealer hier iets mee kan....

Geniet er van !

Gr Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

screw

Citaat van: Spijkie op september 22, 2015, 19:15:29
Wat gaaf dat t zo wel werkt! Als ik de setupinstructies bekijk staat de sub redelijk beroerd kwa plek ( waar ik er ook 1 zou willen). Nu ik zie dat t bij jou wel goed kan wil ik eigenlijk ook nog n keer een poging wagen, kijken of m'n dealer hier iets mee kan....

Geniet er van !

Gr Spijkie

het verhaal was eigenlijk dat je oren slimmer zijn, als je die als basis gebruikt (in het advanced menu) voor je delays is het een kwestie van RP laten draaien!

en mijn sub staat in een hoek, met achter dat gibo muurtje van 7cm de meterkast als klank kast, en als ik nu RP aan en uit zet schrik ik van het gebonk.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

yorkie13

Waarom moet je de delay van de xxls400 dan weten ?
RP trekt de boel toch al strak met de DSP

screw

Citaat van: RA SUBS op september 24, 2015, 17:20:47
Waarom moet je de delay van de xxls400 dan weten ?
RP trekt de boel toch al strak met de DSP

idd maar je hebt nog een 2e speaker setting he  :devil: daar wil ik graag mee spelen en gelijktijdig REW meedraaien om eens zichtbaar te maken wat RP "oppoetst" ;)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

yorkie13

Op die fiets  8)

Op welke x-over heb je de subwoofer en RX8 staan ?

screw

Citaat van: RA SUBS op september 24, 2015, 18:47:33
Op die fiets  8)

Op welke x-over heb je de subwoofer en RX8 staan ?

Zowel de low en de high pass op 80hz 4e LR 4th order.

Nu heb ik dus ook antwoorden op mijn vraag  ;D

yorkie13

Ik gebruik met de Kef LS50 en de BK subwoofers op de Denon x4100 ook 80 hz.

DofN

Hier 2 gesloten SVS subs en de crossover op 55Hz en een 8e order filter :) Het moet overal weer anders!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Jumping Jack

Voor zover te zien is, staan de speakers wel erg ver uiteen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

screw

Citaat van: Jumping Jack op september 24, 2015, 20:09:25
Voor zover te zien is, staan de speakers wel erg ver uiteen?

afstanden zijn idd "ruim" zitten 3 deuren in de weg, en denk dat mijn vrouw en kinderen ook graag binnen komen  :colgate:

wat afstanden tot luisterplek:

FR: 299 cm
FL: 304 cm
Sub: 358 cm

maar zo nu en dan kunnen de speakers in een gelijkbenige driehoek staan (ben veel vrij ivm ploegendiensten)

Staaled

Citaat van: doorofnight op september 24, 2015, 19:49:22
Hier 2 gesloten SVS subs en de crossover op 55Hz en een 8e order filter :) Het moet overal weer anders!
Bij die 55 kan ik mij een 8ste orde voorstellen aangezien de fronts anders te ver doorlopen.
Rond 80 past 4 beter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

screw

Vandaag wat aan het "spelen" geweest met de 2e speaker settings.

Wat heb ik gedaan, sub afgesteld met de hand en oor.

Toen RP gedraait en dit is het resultaat (nu eens een paar dagen luisteren wat me meer bevalt mijn setup die ik ingemeten heb incl sub, of de setting van de dealer)

*edit ivm nieuwe speakers*

Spijkie

Je hebt niet veel aan een andermans setting omdat elke kamer anders is etc, wel vind ik het mooi om te lezen hoe je te werk bent gegaan. Bij mij blijft de vraag overeind of ik de sub evt nog geïntegreerd ga krijgen als de upgrade naar andere speakers niet doorgaat.

Leuk powerstation btw, merk ken ik niet ga en ff kijken wat dat is.

Gr Spijkie

screw

Citaat van: Spijkie op september 27, 2015, 19:38:35
Je hebt niet veel aan een andermans setting omdat elke kamer anders is etc, wel vind ik het mooi om te lezen hoe je te werk bent gegaan. Bij mij blijft de vraag overeind of ik de sub evt nog geïntegreerd ga krijgen als de upgrade naar andere speakers niet doorgaat.

Leuk powerstation btw, merk ken ik niet ga en ff kijken wat dat is.

Gr Spijkie

ik sta niet geheel achter lyngdorf zijn gedachten om de sub op 50% volume te zetten,filter op out en de fase op 0. (En dan RP te draaien)

Als je REW er naast zet kan je heel goed zien wat er gebeurd imo, ik wil van de week ook eens kijken naar het verschil met speakers verder van de muur af, want eerlijk is eerlijk hoe minder RP hoeft te corrigeren hoe beter het is.

Sub klinkt hier fantastisch, zelfs zo goed dat er een 2e bij komt! (En dat heb ik nog nooit gedacht hier, zelfs niet toen er een anti mode was en een mini dsp!)

Power center komt uit china, en is volledig veranderd door mij intern, filter kan nu ook aan en uit gezet worden, ster bedraad, en hifi tuning inlets.

morca

Regelde je met die mini dsp ook de vertraging/afstand, net als de heren nu gedaan hebben?

screw

Citaat van: morca op september 27, 2015, 23:20:48
Regelde je met die mini dsp ook de vertraging/afstand, net als de heren nu gedaan hebben?

Natuurlijk wel, maar hoe de lyngdorf nu eigenlijk werkt weet niemand exact, en ik leer graag bij en REW maakt t heel erg inzichtelijk :colgate:

want nodes en modes die er niet zijn hoeven niet "opgepoetst te worden"

screw

Gezien mijn sub a.s weekend een nieuwe woonplek krijgt maar even alles opnieuw ingemeten en een paar REW plaatjes ervan geschoten.

Mis nu wel wat laag (althans in vergelijk met sub)

Nu verder met het zoeken van een nieuwe speaker, voorkeur ligt op Dali en Adam.

Subs (2x) worden JL's

Spijkie

Citaat van: screw op september 27, 2015, 20:09:57
ik sta niet geheel achter lyngdorf zijn gedachten om de sub op 50% volume te zetten,filter op out en de fase op 0. (En dan RP te draaien)

Als je REW er naast zet kan je heel goed zien wat er gebeurd imo, ik wil van de week ook eens kijken naar het verschil met speakers verder van de muur af, want eerlijk is eerlijk hoe minder RP hoeft te corrigeren hoe beter het is.

Sub klinkt hier fantastisch, zelfs zo goed dat er een 2e bij komt! (En dat heb ik nog nooit gedacht hier, zelfs niet toen er een anti mode was en een mini dsp!)

Mochten m'n speakers niet verkocht raken dan moet ik eens nadenken over een sub , goede info 😀
Power center komt uit china, en is volledig veranderd door mij intern, filter kan nu ook aan en uit gezet worden, ster bedraad, en hifi tuning inlets.

screw

Citaat van: Spijkie op september 30, 2015, 15:24:49

Denk dat je een stukje quote meegepakt hebt  :angel:

Snap er niks van dat je speakers nog niet weg zijn! die staan echt messcherp tekoop!

In mijn ogen zelfs TE scherp!  ;)

Hier zijn we aan het wachten op de JL Dominion's (2x) en dan aan het einde van het jaar maar eens de knoop doorhakken kwa nieuwe speakers.

screw

Citaat van: morca op september 30, 2015, 20:22:59
Mooie subs !!  ;D

THNX! Toch nog even mijn BK sub "misbruikt" voor wat metingen om een idee te hebben waar ik 2 subs zou kunnen zetten (al zal ik ook op mijn knietjes gaan en nogmaals nameten)

screw

en nog wat metingen:

Zelf de voorkeur voor: 4 en 5, wat denken de sub mannen?

Spijkie

Waarom gelijk 2 subs screw? Heb je daar eerdere ervaring mee of is het beter dan 1? Lees soms dat 2 subs ook weer lastig zijn ivm het boxheffing van elkaars geluid.

Speakers staan idd erg scherp in de markt. Gaan ze niet weg voor dit bedrag dan heeft t niet zo mogen zijn en blijven ze  ;D

Staaled

@ Screw : dit zijn metingen van enkel de BK zonder RP ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)