Screw zijn 2.1 set Lyngdorf,JL Audio en Focal Solo6BE

Gestart door screw, augustus 28, 2015, 19:11:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screw

Na een lange periode in het 5.1 geweld te hebben verbleven ga ik upgraden naar stereo  :D

Op mijn versterker na (CA650R) en wat kabels heb ik alles kunnen verkopen en hedenmorgen een Lyngdorf 2170 besteld  8)

Tevens is vandaag mijn Sonos terug incl Magna Ultimo mod en een beetje Screw! (zodra deze wat speeluren heeft kan ik mijn indrukken gaan beschrijven, maar de mannen van Magna Hifi zijn vriendelijke en vakundige mensen!)

Bedoeling is eerst de lyngdorf te leren kennen icm de Sonos op de monitor audio RX8 en de BK XXL400 en dan evt een streamer erbij en evt terug naar monitor speakers.

Hier een voorproefje de rest volgt zodra ik het binnen heb. :omg:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

screw

Citaat van: doorofnight op september  3, 2015, 07:31:55
Gefeliciteerd met de lyngdorf! Mooi spul :)

THNX!

Ben ook erg onder de indruk wat RP kan doen! Ondertussen ben ik bezig geweest met de speakers opstellen zoals Lyngdorf het graag heeft (5 cm vanaf de muur met bas openingen aan de achterzijde van de speaker).

Sub blijft wel in zijn hoekje staan, na al die jaren ermee schuiven blijft dat het mooiste plekje.

De Sonos upgrade van Magna is echt elke euro waard geweest, icm met mijn Happy Few NFO Digital klinkt hij ongekend strak en goed! (en kan het alleen maar nog beter worden als de Lyngdorf er staat)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

DofN

Laat hier weten wat je ervaringen zijn met die plaatsing :) Ik vermoed dat ik dit alleen goed klinkt als er dan niets tussen de LS staat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Ben ook heel benieuwd hoe het bevalt met de sub en welke instellingen je hebt gebruikt. Hier kreeg ik het niet goed voorelkaar net als meerdere mensen.

Gr, Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

screw

Citaat van: Spijkie op september  5, 2015, 11:16:34
Ben ook heel benieuwd hoe het bevalt met de sub en welke instellingen je hebt gebruikt. Hier kreeg ik het niet goed voorelkaar net als meerdere mensen.

Gr, Spijkie

Ik weet dat er iemand van Lyngdorf zelf mee komt met mijn audio dealer om het in te regelen, gezien hij weet dat ik een "kritische" klant ben  ;D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

Vandaag is de dag!  :music:

Rond de klok van 14:00 zal de Lyngdorf zijn klanken gaan uitbrengen in huize screw, mijn sonos magna ultimate heeft zijn eigen al bewezen. (En reeds bekend en in bezit bij velen forum genoten)

De setup zoals hij opgebouwd gaat worden:

- Lyngdorf 2170
- Sonos magna hifi ultimo (black edition by screw)
- Happy Few NFO Digital
- Monitor audio RX8
- Kimber Kable 8tc
- BK 400 XXL

Vanmiddag zal ik fotos posten en mijn bevindingen.


LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Deleted User

Gefeliciteerd met de aankoop. :-) Dat wordt een mooie middag..

screw

Citaat van: jazzman op september  8, 2015, 08:28:57
Gefeliciteerd met de aankoop. :-) Dat wordt een mooie middag..

Helaas net moeten vernemen dat mijn audio dealer ontstoken ogen heeft en af moet zeggen, ik mag zo een Hegel H100 en een HD11 ophalen tot mijn Lyngdorf geplaatst kan worden.

Super service wederom!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

screw

Citaat van: Richi op september  8, 2015, 11:41:01
Dat is wel balen zeg, zo op het laatste moment.

Ik baalde idd!

Maar iemand zijn gezondheid gaat altijd voorop imo, en ik ben even bij hem thuis langs geweest om de Hegels op te halen en kon goed merken dat hij ook baalde van de situatie.

Inmiddels staat de Hegel aan, en wat klinkt dat toch mooi, helaas verraad ook deze Hegel combi het probleem in mijn harde ruimte. de BOOM is weer terug in the ROOM  :crazy:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

Volgende week dinsdag gaat de Hegel de deur weer uit, en komt de lyngdorf importeur samen met mijn dealer de 2170 plaatsen en inregelen  :music:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Charlemagne

Heel apart en mooi die zwarte Sonos. Ben benieuwd naar je ervaringen met de Lyngdorf. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

screw

We zijn bezig! Hegel ingepakt :D


krijg het verschil te horen tussen inmeten met sub (2.1) en met alleen de rx8en (2.0) ben benieuwd!

Beeldverslag volgt  :headbanging:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

Zo na wat fine-tuning zit ik hier te genieten van mijn nieuwe setup  :devil:

De mannen kwamen binnen, Hegel opgepakt en in de auto gezet DOEI!  :tongue2:  :D

*of toch niet? want het HEGEL sound beviel me ergens ook wel heel erg, Lyngdorf aangesloten, cd speler aan gesloten (eerst wat ik natuurlijk vroeg waarom een cd speler??)*

CD Dali sound aan, en toen gingen we afwijken van de handleiding van Lyngdorf! eerst de sub afgesteld dat hij mooi in het midden klonk, toen het stereobeeld goed gezet, toen de metingen gedaan voor de RP en de 100% behaald  :pompom:

Was even wennen, het rustige mooie beeld wat deze versterker neerzet! als ik nu RP aan of uit zet denk ik echt van hoe heb ik ooit zo kunnen luisteren.

nog wat foto's voor de liefhebbers, deze meneer gaat eens ff lekker doen wat je met zo'n set moet doen "muziekjes luisteren"  :music:

je kan dus zien hoe dichtbij mijn speakers nu tegen de muur staan  :blink: :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

nog wat foto's  :hehe:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Deleted User

Citaat van: screw op september 22, 2015, 15:51:45
CD Dali sound aan, en toen gingen we afwijken van de handleiding van Lyngdorf! eerst de sub afgesteld dat hij mooi in het midden klonk, toen het stereobeeld goed gezet, toen de metingen gedaan voor de RP en de 100% behaald  :pompom:


Mooi Mooi!! Kan je uitleggen hoe jullie eerst de sub hebben afgesteld en het stereobeeld goed gezet hebben? Het lijkt af te wijken met mijn manier van inmeten.

screw

Citaat van: jazzman op september 22, 2015, 18:13:28
Mooi Mooi!! Kan je uitleggen hoe jullie eerst de sub hebben afgesteld en het stereobeeld goed gezet hebben? Het lijkt af te wijken met mijn manier van inmeten.

ik heb fotos van de settings ik zal deze ook even posten  :satisfied:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

screw

Ik zal het proberen uit te leggen kwa subs en delays, we zijn begonnen om de sub naar het midden te trekken door de afstanden te manupileren (deze afstanden in de Lyngdorf zijn dus niet de afstanden die je zou meten!!).

Op deze manier konden we de soundstage krijgen en maken zoals het hoorde, een bas op de juiste spot!

Toen de RP gestart en na een 15-16 tal metingen op 100% gekomen, toen nog de 8th order terug gezet naar 4 (afstellen op 8 is beter begreep ik van het verhaal) toen nog een paar extra luister spots in geregeld.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

5e en de laatste voor nu
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.