Screw zijn 2.1 set Lyngdorf,JL Audio en Focal Solo6BE

Gestart door screw, augustus 28, 2015, 19:11:24

Vorige topic - Volgende topic

screw

Citaat van: Spijkie op oktober 18, 2015, 09:15:51
Zoo irritant is dat , wil je nieuw speelgoed aansluiten past t niet  :baaa: . Nog ff geduld dus nog , wel n foto posten hè

Tja helaas mijn eigenschuld, ik heb de juiste connector opgeschreven en de verkeerde besteld  :blush:

Ben ook erg benieuwd hoe strak het straks speelt in samenhang met de JL's.  :music:

Foto's en REW metingen zullen er vast komen  :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

:music:  even inspelen  :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

Vandaag was de grote dag mijn JL'S  zijn thuis afgeleverd door Passion4Sound  :music:

helaas moet ik zo zelf gaan werken dus op wat los spelen na weinig berichtgeving, morgen er eens voor gaan zitten.

screw

Handig dat mn tablet ze op zn kop neerzet  :D

knubbe

Leuk speelgoed  :inlove: Welke zijn die nou precies? 10"?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Ik vind dat een mooie setup! Die -schitterende- actieve monitoren en dan ieder z'n eigen 8" sub...top!

Ben benieuwd hoe dat gaat klinken!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVC-X4700 - Tannoy Revolution Signature DC6T, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBP-4010UD - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Oja natuurlijk, wellicht gewoon in je sig lezen  :nopompom:

Inderdaad mooie setup, veel plezier ervan !

stereo showcase

morca

Mooie foto,s!! ik ben er totaal ondersteboven van  :clapping:
Ziet er strak uit zo in een living ,ben erg benieuwd hoe goed je ze gaat vinden  ;D

screw

Citaat van: morca op november 11, 2015, 17:38:48
Mooie foto,s!! ik ben er totaal ondersteboven van  :clapping:
Ziet er strak uit zo in een living ,ben erg benieuwd hoe goed je ze gaat vinden  ;D

Zal morgen even wat betere foto's maken, en kijken of ik wat met REW kan gaan spelen om de juiste plek te gaan vinden  :music:

Maar een prachtige afwerking en sound, al heb ik geen tijd gehad om ze echt te beluisteren.  :(

screw

Ik ben nog braaf aan t werk tot 23:30  :D

morca

Morgenochtend vrij vermoed ik.
Dan wens ik je alvast een zeer fijne ochtend toe  :music:
Buren werken Screw is playing them loud. :headbanging:

screw

Citaat van: morca op november 11, 2015, 22:44:15
Morgenochtend vrij vermoed ik.
Dan wens ik je alvast een zeer fijne ochtend toe  :music:
Buren werken Screw is playing them loud. :headbanging:

woon in een 2-1 kap, buurman is al redelijk doof  :angel:

voor van8 tech master PEB op shuffle, morgen afstellen.

screw

Zo mijn eerste bevindingen over de JL's:

- In signaal is af en toe te zwak op ze uit stand-by te halen (oplossen door Y splitter).
- Als ze aan staan zonder audio zijn ze hoorbaar op korte afstand.
- Cabinet van de subwoofer trilt goed mee.
- Prachtige afwerking en geluid.

Zodra mijn stands voor de Focal's klaar zijn kan ik pas echt verder met afwerken en inregelen, ik denk dat ik nu wel redelijk de juiste plek heb gevonden voor beide subs. (zie bijlage)

Metingen zijn subs's only, geen RP, geen fase en volume inregeling.

knubbe

Bedoel je nou dat de kist van de sub behoorlijk trilt?
Dus na een paar filmpjes staat ie ergens anders in de woonkamer? :D

stereo showcase

screw

Citaat van: knubbe op november 12, 2015, 09:58:32
Bedoel je nou dat de kist van de sub behoorlijk trilt?
Dus na een paar filmpjes staat ie ergens anders in de woonkamer? :D

Nee Nee hij blijft braaf op zijn plekkie staan  :dry:

Maar je voelt de kast wel goed bewegen, maar dat is niet gek met zo'n driver in zo'n klein kastje  :devil:

knubbe

Persoonlijk vind ik dat eigenlijk wel gek, maar das mijn mening :)

Wat kost zo'n  108 eigenlijk? Kan het zo vlug nergens vinden.

stereo showcase

screw

Citaat van: knubbe op november 12, 2015, 10:02:01
Persoonlijk vind ik dat eigenlijk wel gek, maar das mijn mening :)

Wat kost zo'n  108 eigenlijk? Kan het zo vlug nergens vinden.

Het is ook niet extreem ofzo maar het is er wel, per stuk zijn ze 1150 eurie's

knubbe

Dat is niet weinig voor een 8". Dan mag je ook best wat verwachten :D
Mooi dat je tevreden bent !  :pompom:

stereo showcase

screw

Citaat van: knubbe op november 12, 2015, 10:09:23
Dat is niet weinig voor een 8". Dan mag je ook best wat verwachten :D
Mooi dat je tevreden bent !  :pompom:

Size zegt niks....  8)

Toen ik deze kleintje's op de beurs hoorde wist ik het al.... voor een 8" komt er best wat geluid uit, en ze zijn zo makkelijk plaatsbaar door hun maat (en betekend dus ook dat moeders sneller blij is)

knubbe

Bij subwoofers zegt size wel degelijk iets (icm xmax).
Maar gelukkig lang niet alles :D En groter hoeft zeker ook niet altijd de betere keus te zijn !

stereo showcase

Staaled

Voor stereo kan het idd met deze prima. :)
HT loop je tegen grenzen aan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

screw

Citaat van: Staaled op november 12, 2015, 10:30:26
Voor stereo kan het idd met deze prima. :)
HT loop je tegen grenzen aan.

:music:  daarom deze keus.... HT is pase in huize screw  :D

screw

Zo even die foto's die op zijn kop stonden gewist en vervangen.

morca

Citaat van: screw op november 12, 2015, 09:51:04
Zo mijn eerste bevindingen over de JL's:

- In signaal is af en toe te zwak op ze uit stand-by te halen (oplossen door Y splitter).
- Als ze aan staan zonder audio zijn ze hoorbaar op korte afstand.
- Cabinet van de subwoofer trilt goed mee.
- Prachtige afwerking en geluid.

Zodra mijn stands voor de Focal's klaar zijn kan ik pas echt verder met afwerken en inregelen, ik denk dat ik nu wel redelijk de juiste plek heb gevonden voor beide subs. (zie bijlage)

Metingen zijn subs's only, geen RP, geen fase en volume inregeling.
De sub zelf zachter zetten,en op de receiver harder zetten,.....of draaide jij stereo dan lukt dat niet.

Netjes output voor 8 inch woofers  :thumbs-up: