Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

Vorige topic - Volgende topic

mca2

Ik heb een 112 en daarmee kan ik de ramen eruit blazen heb ik het gevoel in een toch grote woonkamer. Een 115 lijkt me redelijk overkill maar misschien woon je vrijstaand en hebben de buren heen last ;)
Denon AVR-X4000, Sonus Faber Cremona, Sonus Faber Toy, Klipsch R-112SW

Remco

Overkill..... dat gevoel heb ik niet. Sub speelt soeverein en bouwt heel makkelijk (en snel) druk op. Ik woon op een hoek, dus heb maar 1 directe buur. Af en toe opschroeven is leuk, maar over het algemeen draai ik niet op reference level. 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

martien

Gisteravond even bij marcel geluisterd naar de quad z3.
En we reden in een ford focus ipv een golf :D

Remco

Gelijk maar 2 genomen zie ik, dat wordt schrikken bij de eerste demo  :o.
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

martien

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ze niet allebei van mij zijn :colgate:

Remco

Citaat van: martien op februari 27, 2016, 08:43:42
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ze niet allebei van mij zijn :colgate:

Aah jammer, maar met 1 is het al dikke pret hoor  ;)

martien

Vanavond of morgen even testen, maar ik denk id niet dat het tegenvalt.

martien

Woutoro32

Twijfel op dit moment erg tussen de sb12 nsd in de markt of een nieuwe klipsch rp110sw. 60% muziek en 40% films. Kunnen jullie mij helpen... Kan het geld maar 1 keer uitgeven.. Nieuw vind ik altijd fijner, maar die sb12 is maar 2 jaar oud.. Lastig allemaal maar.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Remco

Dan zou ik voor de BK XXLS400 gaan. Met muziek echt heel goed en voor film staat die best zijn mannetje. De SB12 NSD ken ik niet maar ik heb wel destijds de SB12 plus gehoord en die vond ik gelijkwaardig aan de BK.   

Remco

Citaat van: Remco op februari 28, 2016, 08:23:33
Dan zou ik voor de BK XXLS400 gaan. Met muziek echt heel goed en voor film staat die best zijn mannetje. De SB12 NSD ken ik niet maar ik heb wel destijds de SB12 plus gehoord en die vond ik gelijkwaardig aan de BK.

Ik zie nu dat het een dual SVS aanbieding is voor € 750,00. Dan zou ik voor de dual SVS gaan.

martien

ik heb inmiddels wat getest met de klipsch r-115sw.
mijn eerste indruk is dat het echt een top sub is. hij presteert kwa output zeker beter dan de sunfire hrs-10.
hij kan goed met de bekende referentie stukken overweg, echt heel veel bang for the buck.
in vergelijk met de rythmik blijft ie wel achter, de fv15hp gaat veel lager en geeft meer druk onderin.
met muziek speelt de rythmik ook een stuk strakker.
eerste conclusie; zeer goede prijs/kwaliteits verhouding.(ik denk wel een beetje wat de meeste verwacht hadden ;D)

remanus

Vandaag bij Marcel een Klipsch R-115SW, zeer tevreden over Marcel. En de sub geeft ook een goede eerste indruk zover.

Alleen de auto on functie werkt niet echt soep heb ik het gevoel. Naar mijn idee gaat de sub pas aan als hij echt een stevig signaal krijgt, en dus als alles wat zachter staat niet aan gaat. Hebben meer hier last van? En wat zou hij verbruiken als hij altijd aan zou staan, dat deed de BK XXLS400.

Sjaak_Banaan

Kun je niet gewoon de gain knop achterop je sub iets terugdraaien en het signaal vanuit je receiver versterken?
Het resultaat is hetzelfde alleen pikt je sub het misschien eerder op.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch THX-5000® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC NP5 • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

remanus

Dank je voor de tip, ik zal dat eens gaan proberen. Maar de gain knop staat al op net over een kwart, anders rammelt alles in huis  :devil:

RonG

Citaat van: remanus op maart 13, 2016, 12:13:58
Dank je voor de tip, ik zal dat eens gaan proberen. Maar de gain knop staat al op net over een kwart, anders rammelt alles in huis  :devil:

Sjaak bedoeld, nog iets verder terug draaien achter op de subs, en op de receiver iets meer DB geven, zo heb ik het ook gedaan om de autopower goed te krijgen

remanus

Snap ik, gaf alleen aan dat hij al best laag stond. En dat de sub over voldoende vermogen beschikt.

RonG

Ah, ok.

Net even bij gechecked, Ik heb de gain van de subs op precies een kwart staan

wackid

Ik heb er een van het weekend opgehaald de SW115R. Wat een monster van  een sub, ook qua afmetingen, vrouw blij.... Not... Maar na een stukje proefdraaien wel overtuigd. Alles trilt in huis.
Moet m nog even met Adsy inregelen.
Komt als tweede sub in actie bij Films dmv KaKu.
Het verbruik in standby modus zou een halve Watt bedragen.

VincentG

Zondag weer even wat van de demo disc 'bekeken'. Bijna overal het LFE 'normaal', tot ik Finding Nemo stukje weer aanzette. LFE is zo hard, dat de boel als een malle begon te trillen.  :hehe:
Soms zit het LFE effect heel subtiel verwerkt in een film, dat je aanwezigheid van de sub niet echt merkt, maar soms maakt het toch wel een flinke impact. Interstellar, tijdens de launch, dan voel je toch wel eventjes je maag trillen, alsof je midden in de cockpit zit.  :worship:
Scene op het strand (begin) van Saving Private Rayan is ook heel intens om je surround set te demonstreren. Het zijn al heftige beelden (en ik ben behoorlijk wat gore gewend in films) en de kogels die je om de oren vliegen maakt het allemaal een flinke portie heftiger.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

wackid

Citaat van: VincentG op maart 14, 2016, 15:45:59
Soms zit het LFE effect heel subtiel verwerkt in een film, dat je aanwezigheid van de sub niet echt merkt, maar soms maakt het toch wel een flinke impact. Interstellar, tijdens de launch, dan voel je toch wel eventjes je maag trillen, alsof je midden in de cockpit zit.  :worship:

Kijk dat zijn de berichten....Nog geen film mee gekeken eigenlijk.

Had ff het nummer "bass i love you" opgezet. Erg leuk test nummer voor je Sub.
Zegt mijn dochtertje van drie "pap mijn arm trilt" terwijl ze aan de eettafel aan het kleuren was [emoji12]

Remco

Citaat van: wackid op maart 14, 2016, 16:13:40

Kijk dat zijn de berichten....Nog geen film mee gekeken eigenlijk.

Had ff het nummer "bass i love you" opgezet. Erg leuk test nummer voor je Sub.
Zegt mijn dochtertje van drie "pap mijn arm trilt" terwijl ze aan de eettafel aan het kleuren was [emoji12]

Met stip op 1 voor mij dan is de -crashscene- in Flight of the Phoenix. Fenomenaal (en verschillende lagen) laag. Een aanrader voor een LFE demo wat mij betreft.

wackid

Weet je toevallig ook op welk punt?

Remco

Citaat van: wackid op maart 14, 2016, 18:06:22
Weet je toevallig ook op welke punt?

Niet exact. Vrij aan het begin van de film, ik denk na een kwartiertje ongeveer.