Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

« vorige - volgende »

Kantuit en 3 gasten bekijken dit topic.

frankp

De crash scene uit Flight of the Phoenix staat ook op de HSDD. Scheelt weer zoeken.
En als je de HSDD dan toch op zet, dan moet je zeker de scene uit Pulse even proberen...  :headbanging:

Remco

Citaat van: frankp op maart 15, 2016, 08:12:11
De crash scene uit Flight of the Phoenix staat ook op de HSDD. Scheelt weer zoeken.
En als je de HSDD dan toch op zet, dan moet je zeker de scene uit Pulse even proberen...  :headbanging:

Euh... de demo disc die jij hebt samengesteld (en kunt leveren?) bedoel je? 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

frankp

Jup  :popcorn:
Stuur even een PM als je 'm wilt hebben.

mich3l

Had de vraag ook al gepost in "aankoopadviezen ".
Hoop hier iets meer respons te krijgen  :)

Mijn speakerset bestaat op dit moment uit Klipsch reference II speakers  (zie onderschrift ).

Mijn subwoofer is een BK XLS 300. Hoe verhoudt de Klipsch R112 sw zich t.o.v. mijn BK ??
Matched de Klipsch sub beter met de rest van m'n speakers?
Bijvoorbeeld door het gebruik van hetzelfde conus materiaal ?

Ik weet dat de R115 sw echt een beest van een sub is, maar die is simpelweg te groot. Vandaar de vraag mbt de 12 Inch.
Marantz SR 7010 | Marantz UD 5007 | Rega Planar 2 | Klipsch RF 82 II | Klipsch RC 52 II | Klipsch RS 42 II | BK XLS 300 | Auralex Subdude HD| LG OLED 55C9 | Supra Ply speaker Cables | Audioquest Chocolate HDMI | Sony ubp X800 |

Remco

De vraag is meer:

'wat mis je nu of wat wil je bereiken?
Wordt de set 50% film/50% muziek gebruik of ligt de nadruk vooral op films, ik denk het laatste,
Hoe groot is de ruimte waar de sub komt te staan?
Wat wil je uitgeven?

Ik denk dat je op deze manier betere antwoorden gaat krijgen.

Remco
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

H&C Hifi

Bij film gaat de bk zonder twijfel klop krijgen van de 112SW

Bij stereo weergave zou ik zeggen dat de BK technisch wellicht de betere is. (sneller / strakker)


mich3l

Ik hoop een wat vollere/diepere bas te krijgen.
Met de HT demo disc  (gekocht via forum) heb ik het gevoel iets te missen qua lage bassen. Waar andere forumleden schrijven over een geweldige bas heb ik die niet.
Ik gebruik de sub voor zowel muziek als film.
Mijn woonkamer is 4 bij 9 meter.

En budget gaat in deze niet op. Mijn vraag heeft betrekking op de R112.
Ik heb momenteel een geïnteresseerde koper voor m'n BK.
Dan "kost" de R112 me ongeveer €130.
Marantz SR 7010 | Marantz UD 5007 | Rega Planar 2 | Klipsch RF 82 II | Klipsch RC 52 II | Klipsch RS 42 II | BK XLS 300 | Auralex Subdude HD| LG OLED 55C9 | Supra Ply speaker Cables | Audioquest Chocolate HDMI | Sony ubp X800 |

wackid

#432
Ik heb een 115 gekocht omdat ik ook het laag mis bij films.

Heb een KEF HTB2 een gesloten sub. Deze klinkt super bij muziek. Maar geen diep laag bij films.

Moet zeggen dat de 115 het "minder" doet bij muziek. Minder strak en snel idd.

Dus bij film laat ik ze beide spelen. En als ik muziek luister dan alleen de KEF.
Ik schakel de Klipsch met een Klikaanklikuit icm Harmony en Domoticz.

Werkt super. De glazen trillen in de kast en de bank is een vibrator.

Dus ik zou een 112 kopen als aanvulling.

Remco

Citaat van: HcHifi.nl op maart 17, 2016, 11:57:06
Bij film gaat de bk zonder twijfel klop krijgen van de 112SW

Bij stereo weergave zou ik zeggen dat de BK technisch wellicht de betere is. (sneller / strakker)

Sluit ik mij bij aan. 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

mich3l

Een tweede subwoofer komt thuis niet door de ballotage commissie. De dame des huizes is al niet zo blij met de fronts  die volgens haar wel heel erg ver IN de kamer staan.
Dat de bank kan worden gebruikt als "vrouw vriendelijk speelgoed" helpt ook niet  :-X
Dus een tweede sub is geen optie.

Ik begrijp dat de Klipsch op het gebied van films beter is.
Qua muziek lijkt het erop dat het precies andersom is.
Nu aan mij om te kijken wat ik meer "nodig" heb....

Marantz SR 7010 | Marantz UD 5007 | Rega Planar 2 | Klipsch RF 82 II | Klipsch RC 52 II | Klipsch RS 42 II | BK XLS 300 | Auralex Subdude HD| LG OLED 55C9 | Supra Ply speaker Cables | Audioquest Chocolate HDMI | Sony ubp X800 |

Arcenon

Citaat van: mich3l op maart 17, 2016, 12:35:48
Een tweede subwoofer komt thuis niet door de ballotage commissie. De dame des huizes is al niet zo blij met de fronts  die volgens haar wel heel erg ver IN de kamer staan.
Dat de bank kan worden gebruikt als "vrouw vriendelijk speelgoed" helpt ook niet  :-X
Dus een tweede sub is geen optie.

Ik begrijp dat de Klipsch op het gebied van films beter is.
Qua muziek lijkt het erop dat het precies andersom is.
Nu aan mij om te kijken wat ik meer "nodig" heb....

Het is niet dat de klipsch ''slecht'' is voor muziek, maar nee het zal niet zo strak spelen als een gesloten sub van een normaal niveau.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

mich3l

#436
Mijn BK is ook geen gesloten systeem. Is een ff 10 inch sub met een passieve radiator aan de onderzijde.
Weet niet of je dit qua snelheid kunt vergelijken met een gesloten of met een basreflex.
Marantz SR 7010 | Marantz UD 5007 | Rega Planar 2 | Klipsch RF 82 II | Klipsch RC 52 II | Klipsch RS 42 II | BK XLS 300 | Auralex Subdude HD| LG OLED 55C9 | Supra Ply speaker Cables | Audioquest Chocolate HDMI | Sony ubp X800 |

wackid

#437
Neem aan dat je alle posities al geprobeerd hebt in huis?

Haha ja die discussies heeft iedereen. Gelukkig heb ik mij vrouw kunnen overtuigen dat er een 115 mocht komen te staan ipv een 112. Ze is een filmliefhebber.

En wat poster hier boven zegt. Hij kan zeker goed met muziek overweg alleen is de punch minder strak dan bij een gesloten systeem. Maar echt wel te doen.
Het is voor jou idd zaak om je prioriteit vast te stellen.

Arcenon

Citaat van: mich3l op maart 17, 2016, 12:41:47
Mijn BK is ook geen gesloten systeem. Is een ff 10 inch sub met een passieve radiator aan de onderzijde.
Weet niet of je dit qua snelheid kunt vergelijken met een gesloten of met een basreflex.

Ik heb dezelfde sub gehad, voor muziek prima, speelt strak, maar mist al SPL bij bass heavy muziek in mijn situatie toen der tijd, laat staan filmweergave op volume. Hoe dat 1 op 1 vergelijkt dat weet ik niet omdat ik ze niet allebei tegelijk heb gehad, mijn opmerking sloeg alleen op het feit dat de 115 niet ''slecht'' speelt maar goed mee kan met muziek, maar dat een vergelijkbare gesloten sub strakker zal spelen. Of jij dat verschil merkt en of je je hieraan stoort kan ik niet zeggen. 
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

mich3l

Bedankt voor de antwoorden.
Ik ga er goed over nadenken. Ik heb zojuist m'n BK uit de verkoop gehaald.

Wat mij opvalt is dat het merendeel hier voor de 15 inch heeft gekozen.
Misschien maar een grote plant uit de kamer gooien en gewoon voor de 15 inch gaan  :angel:

Weet iemand een winkel in de omgeving van Rotterdam waar ik tzt de Klipsch subwoofers kan bekijken/ luisteren ??

Marantz SR 7010 | Marantz UD 5007 | Rega Planar 2 | Klipsch RF 82 II | Klipsch RC 52 II | Klipsch RS 42 II | BK XLS 300 | Auralex Subdude HD| LG OLED 55C9 | Supra Ply speaker Cables | Audioquest Chocolate HDMI | Sony ubp X800 |

Remco

Citaat van: mich3l op maart 17, 2016, 22:10:12
Bedankt voor de antwoorden.
Ik ga er goed over nadenken. Ik heb zojuist m'n BK uit de verkoop gehaald.

Wat mij opvalt is dat het merendeel hier voor de 15 inch heeft gekozen.
Misschien maar een grote plant uit de kamer gooien en gewoon voor de 15 inch gaan  :angel:

Weet iemand een winkel in de omgeving van Rotterdam waar ik tzt de Klipsch subwoofers kan bekijken/ luisteren ??

Correct Rotterdam? Maar die heeft volgens mij niet echt een goede luisterruimte. Als je in de buurt van Utrecht bent kun je bij mij een demo krijgen  ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

H&C Hifi

Citaat van: Remco op maart 18, 2016, 10:29:21
Correct Rotterdam? Maar die heeft volgens mij niet echt een goede luisterruimte. Als je in de buurt van Utrecht bent kun je bij mij een demo krijgen  ;)

Correct kan zover ik weet officieel niets van de nieuwe series leveren

holco

Correct heeft alleen maar oude meuk wat Klipsch betreft voor te veel geld.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

mich3l

Correct heeft alleen nog overjarige Klipsch speakers staan.
Ik dacht dat ze het dealerschap kwijt zijn geraakt.

@remco bedankt voor de uitnodiging voor de demo. Zal het in m'n achterhoofd houden.
Marantz SR 7010 | Marantz UD 5007 | Rega Planar 2 | Klipsch RF 82 II | Klipsch RC 52 II | Klipsch RS 42 II | BK XLS 300 | Auralex Subdude HD| LG OLED 55C9 | Supra Ply speaker Cables | Audioquest Chocolate HDMI | Sony ubp X800 |

yorkie13

Voor HT zeker voor de R115sw gaan, en naast de bank als bijzettafeltje plaatsen.

Zal een xls300/PR zeker wegspelen.

mich3l

Marantz SR 7010 | Marantz UD 5007 | Rega Planar 2 | Klipsch RF 82 II | Klipsch RC 52 II | Klipsch RS 42 II | BK XLS 300 | Auralex Subdude HD| LG OLED 55C9 | Supra Ply speaker Cables | Audioquest Chocolate HDMI | Sony ubp X800 |

frankp

Iets dichter bij rotterdam (omgeving breda) ben je bij mij ook welkom om naar de R-115 te komen luisteren hoor.

mich3l

Citaat van: frankp op maart 18, 2016, 14:04:50
Iets dichter bij rotterdam (omgeving breda) ben je bij mij ook welkom om naar de R-115 te komen luisteren hoor.

Ik ga dit zeker overwegen.
Sub past helaas niet als bijzettafel. Dan staat hij voor m'n rechter frontspeaker.
In ieder geval bedankt !!
Marantz SR 7010 | Marantz UD 5007 | Rega Planar 2 | Klipsch RF 82 II | Klipsch RC 52 II | Klipsch RS 42 II | BK XLS 300 | Auralex Subdude HD| LG OLED 55C9 | Supra Ply speaker Cables | Audioquest Chocolate HDMI | Sony ubp X800 |

wackid

#448
Haha dan springt je biertje van de sub af.
Moet wel zeggen dat de bovenplaat aardig vibreert. Had volgens mij wat stijver mogen wezen?
Materiaalkeuze? Constructie?

sparda

Sind kort ook hier de eigenaar van een Klipsch R115SW, hoewel momenteel nog met gemengde gevoelens.
De plate amp bleek na enkele dagen draaien defect te zijn :( Begon met de powerled die niet meer aan wou
gaan en momenteel zijn we op het punt gekomen dat de sub niet meer af kan, tenzij de stekker uitgetrokken
wordt.

Bij contact met Marcel waren er 2 opties, of de quick fix door de amp plate op te sturen en ergens te laten herstellen,
of even afwachten en de sub binnen doen en met een nieuwe naar huis. Het is optie twee geworden. Nu gewoon hopen
dat de wachttijden op een nieuwe levering niet al te lang zijn...

Ook even een vraagje voor de eigenaars van de 115. Wat zijn jullie instellingen in de receiver en op de amp plate?
De gain van de sub staat op 50% ingesteld en de receiver op -6db, maar tot op heden heb ik weinig echt bijzonder
bruut/bankenschuddend laag uit de sub gehoord, op de eerste dag na. Mogelijks kan het aan de amp plate liggen,
of ik moet het aantal db'sin de receiver aanpassen?
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4