Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jvanhambelgium

Citaat van: HcHifi.nl op januari  8, 2016, 17:56:21
De RC-64mk2 is een bakbeest maar vind hem klankmatig niet direct beter.
De nieuwe hoorn van een rubberachtig materiaal klinkt rustiger dan de hardplastic hoorn uit de oude serie.

"rustiger" is altijd zo'n moeilijke bewoording  :D
Dat zou willen zeggen dat de "oude" Tractrix "onrustig" zou moeten klinken, maar ik kan dat echt niet terugvinden, niet in m'n RF7-II's , niet in de RC64-II.
Ik heb deze nieuwe serie nog niet in een rustige (lees : mijn ruimte) omgeving kunnen beluisteren voor dit soort nuances te kunnen vaststellen. Wel op een beurs in HT demo context. Daar klonk dat zeker "niet slecht"
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

martien

Vandaag nieuwe fronts (rp250f) en center (rp450c) besteld(hchifi).
Binnenkort dus een complete ht hoek van klipsch, sub is wel een rythmik maar goed.
Ben benieuwd hoe het als geheel gaat klinken :clapping:

mca2

Ik heb ook een Klipsch besteld bij Marcel, de R-112SW. Ik ben benieuwd, mijn eerste sub ooit.
Denon AVR-X4000, Sonus Faber Cremona, Sonus Faber Toy, Klipsch R-112SW

VincentG

Gaat ongetwijfeld goed bevallen. Heb hem hier ook en kan de boel op lage stand nog flink laten trillen.  :P
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

treky22

Mooi te horen, tevreden mensen met een 112SW. Wordt tijd voor de mijne, maar nog even geduld hebben :-)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

GOOS88

Citaat van: martien op januari  8, 2016, 20:28:20
Vandaag nieuwe fronts (rp250f) en center (rp450c) besteld(hchifi).
Binnenkort dus een complete ht hoek van klipsch, sub is wel een rythmik maar goed.
Ben benieuwd hoe het als geheel gaat klinken :clapping:

Ga je geen spijt van krijgen  :thumbs-up:  Klinkt top , veel dynamiek ook. Nu nog die rythmik vervangen voor een "echte" subwoofer van Klipsch  :tongue2:   ;)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

martien

Citaat van: GOOS88 op januari  9, 2016, 10:47:07
Ga je geen spijt van krijgen  :thumbs-up:  Klinkt top , veel dynamiek ook. Nu nog die rythmik vervangen voor een "echte" subwoofer van Klipsch  :tongue2:   ;)


Eerst even testen of die rythmik het wel bij kan houden :D

Woutoro32

Heeft er iemand op het forum een klipsch r110sw in gebruik? Ik ben benieuwd wat hij kan met muziek en film. Ik draai nu met een rel q200e en wil iets meer het geweld maar de sub ook blijven gebruiken bij muziek. Ik heb namelijk monitor audio silver 1 als set. Ik draai verder 2.1. Geen ruimte voor fatsoenlijke 5.1 dus daarom maar zo.

Vandaar mijn vraag: hoe is de ervaring met de r110sw. Qua ruimte past deze net. De 112 of 115 gaan zeker niet passen.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

mca2

#358
De R-112SW is binnen en mijn vrouw schrok nogal van de afmetingen van de doos. En hoewel er flink wat piepschuim in de doos zit, is het inderdaad een flink apparaat.

Ik heb de sub nu in een 2.1 config aangesloten en hem lukraak even neer gezet. De gain net iets onder de 0dB en daarna even een stukje van The Avengers gekeken. Manman wat een geweld! :clapping: Wel super gaaf maar om de buren niet helemaal gek te maken, moet ik de boel wat beter in meten denk ik.

Edit: hij stond wel goed want ik kon de sub op het gehoor niet plaatsen, hij verdween echt. Ik moest hem echter een beetje uit het zicht zetten maar ook daar verdwijnt hij. Ik heb wel het idee dat hij daar minder power heeft maar morgen eerst maar eens met de Audyssey aan de gang.
Denon AVR-X4000, Sonus Faber Cremona, Sonus Faber Toy, Klipsch R-112SW

GOOS88

Citaat van: Woutoro32 op januari 10, 2016, 21:21:42
Heeft er iemand op het forum een klipsch r110sw in gebruik? Ik ben benieuwd wat hij kan met muziek en film. Ik draai nu met een rel q200e en wil iets meer het geweld maar de sub ook blijven gebruiken bij muziek. Ik heb namelijk monitor audio silver 1 als set. Ik draai verder 2.1. Geen ruimte voor fatsoenlijke 5.1 dus daarom maar zo.

Vandaar mijn vraag: hoe is de ervaring met de r110sw. Qua ruimte past deze net. De 112 of 115 gaan zeker niet passen.

Denk dat de gepoorte R110SW de rel betreft diepgang en output wel voorbij gaat. Of de R110SW net zo goed is in stereo durf ik niet te zeggen..
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

martien

Van de week de twee rp250f en de 450c opgehaald.
Eerste indruk,  mooie speakers, hoge prijs kwaliteit! :clapping:
Lekkere dynamiek :headbanging:

Van het weekend wat films testen :popcorn:

wrcveen

#361
Ik heb een R-115SW en aangesloten op LFE. De gain op de subwoofer had ik in het midden gezet tussen minimum en 11 in (waarom niet max.?) Daarna door mijn Denon met Audyssey laten afstellen, Audyssey heeft hem op -12db gezet. Ik vind het prima klinken tijdens een film. Is wel veel demping toch, zonder van zo'n sub? Gain staat goed?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

Woutoro32

Gain staat te hoog. De meeste receivers kunnen niet lager instellen dan -12. Ik zou de gain wat lager zetten en zorgen dat auddyssey hem op -7 zet of iets dergelijks.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

martien


Woutoro32

Ik heb ook een denon, een avr 2809. Die loopt tot -12. Misschien zijn de nieuwere modellen wel tot -16.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

wrcveen

In de gebruiksaanwijzing van de subwoofer wordt ook niet gesproken over het instellen van de gain. Wel over het instellen van de db meter op 0db bij het aansluiten op LFE. Er zit echter geen db knop op maar een gain knop!?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

GPO

Citaat van: wrcveen op januari 23, 2016, 10:01:15
In de gebruiksaanwijzing van de subwoofer wordt ook niet gesproken over het instellen van de gain. Wel over het instellen van de db meter op 0db bij het aansluiten op LFE. Er zit echter geen db knop op maar een gain knop!?

Ik haal dit uit de manual van de 1912 (blz 14), ik lees niets over 0 dB?

==>

..
If using a subwoofer capable of the following
adjustments, set up the subwoofer as shown below.
..
..
When using a subwoofer without a direct mode
Make the following settings:
Volume : "12 o'clock position"
Crossover frequency : "Maximum/Highest Frequency"
Low pass filter : "Off"
Standby mode : "Off"
..
..

Alleen je hebt ADSY multiEQ XT op je versterker en niet XT32, dus dan wordt van te voren niet gechecked of de subwoofer te hard staat op 12 uur. Het feit dat ie nu op -12 ingesteld staat betekent dat de sub wel te hard staat voor ADSY om verder naar beneden te regelen.

Ik ken de Klipsch, deze hoeft maar een klein beetje open te staan om de gewenste geluidsdruk te krijgen. Dus ik denk dat ie tussen de 9 uur en 10 uur goed zal staan voor ADSY.

Na calibratie zou je idealiter een waarde tussen de -10 en 0 moet krijgen, dan heb je nog wat mogelijkheden om hem harder te zetten in de receiver (meeste mensen vinden het sublevel te laag na ADSY  calibratie).

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

wrcveen

Super, wat gedraaid aan de gain knop, meerdere setups gedaan en nu op -4,5db uitgekomen, gain staat op een kwart open.

Had ik niet een veel kleine subwoofer kunnen kopen? 'Gooi' ik nu niet 75% van het vermogen weg?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

Dirk

stand van je gain-/volumeknop heeft niets met het beschikbare vermogen te maken. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

martien

Gain is een knop om je sub te integreren met je andere luidsprekers.  Het is GEEN volume knop voor hoe hard de sub kan. Bij bijvoorbeeld hogere gevoeligheid luidsprekers moet de gain anders dan bij lagere gevoeligheid luidsprekers. Vandaar gain.

martien

Dit staat btw in de rythmik handleiding,  :threadclosed:

clockwork

Teruglezend in dit topic zag ik wat vragen langskomen over de WA-2 Wireless subwoofer kit.

Sinds gisteren heb ik deze hier in huis. Ik had al een tijdje problemen met de integratie van mijn R115 en had daarbij behoorlijk last van een storende brom uit de sub zodra er een interlink aangesloten werd. Ik denk dat mijn QED subwoofer kabel brak is, dus stond ik voor de keuze om ofwel een nieuwe kabel te kopen of deze wireless kit. Gezien de redelijk positieve reviews en de grotere flexibiliteit bij de plaatsing heb ik voor dat laatste gekozen.

Aansluiten en pairing is een eitje. Echt plug 'n play. De ontvanger sluit je aan op de WA poort achterop de sub. Een voeding is daarmee niet mee nodig en zelfs de ophangschroefjes zijn al voorzien. Alleen de bijgeleverde interlink voor de versterker mag wat mij betreft de naam dropveter niet eens dragen. Die heb ik dus snel vervangen door een dikkere.

In mijn situatie is dit echt een verbetering. De brom is verdwenen en de integratie is veel beter. Ik merk geen enkele vertraging en de sub treedt in auto stand snel in werking. Dat laatste was hier met de QED kabel wel anders.

Kortom: wat mij betreft wel een aanrader.


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

emo72

Ik overweeg deze sub aantekeningen schaffen. De breedte van 50 cm is dat inclusief de plint waar hij opstaat? Is de plint te verwijderen, gaat bij de RP160M namelijk wel. Ik heb nu de PB1000. Wil meer punch voelen.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

GPO

Citaat van: emo72 op januari 25, 2016, 22:18:32
Ik overweeg deze sub aantekeningen schaffen. De breedte van 50 cm is dat inclusief de plint waar hij opstaat? Is de plint te verwijderen, gaat bij de RP160M namelijk wel. Ik heb nu de PB1000. Wil meer punch voelen.

De Klipsch zal zeker meer power in het laag kunnen geven, maar in jouw situatie ben ik alleen bang dat het een akoestiek kwestie is. De laatste keer dat ik bij je was had je zelfs met dual PB1000 niet de punch die ik bv thuis wel ervaar ..... maar nooit geschoten is altijd mis. Dus gewoon proberen, mocht de sub je niet bevallen dan kun je deze zo weer verkopen lijkt me zo...  ::)

Die 50 cm lijkt me inderdaad inclusief plint. Weet niet of die te demonteren is. Komt het zo nauw? Zal hoogstens een cm schelen denk ik hoor....

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

emo72

Ja dat zou kunnen, 1 PB1000 in de hoek knalt bij mij bijna net zo als 2 PB1000. Hm ja wat te doen he????
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.