Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

morca

Citaat van: Shoalinmonk op december 31, 2015, 18:34:59
Met kennis van zaken! Slimme opmerking.
Maar gemeten zoals in de gebruiksaanwijzing. 14Hz low en rumble OFF
OK dat staat netjes in de handleiding dan .
Dat je onder 20 Hz voor film uit moet zetten vind ik raar.
Ik zal vd week eens kijken of ik wat over de poort tuning  kan vinden.

Cobra jouw gesloten sub.s dien dit stuk film wel goed zonder rumble ?

Gelukkig en gezond jaar allemaal  ;D

RvD

#651
Gisteren de sub uitgepakt en helaas ook een fout ondekt namelijk de grill is licht beschadigd. Is moeilijk op de foto vast te leggen maar stukje uit stof weg en daar onder gerafeld.  :(

Heb Rythmik gemaild hoe ze gaan oplossen.

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Cobraatje

Begint er toch sterk op te lijken dat Rythmik met de eindejaardrukte hun befaamde quality control heeft laten slippen.
Slechte zaak.

martien

Nee is id niet goed. Ik ben benieuwd naar de oplossingen

Sirius666

#654
Citaat van: RvD op januari  1, 2016, 10:07:39
Gisteren de sub uitgepakt en helaas ook een fout ondekt namelijk de grill is licht beschadigd. Is moeilijk op de foto vast te leggen maar stukje uit stof weg en daar onder gerafeld.  :(

Heb Rythmik gemaild hoe ze gaan oplossen.



:-\ Zonde. Zit dat kleine stukje stof toevallig in de plastic zak? De bouwkwaliteit en degelijkheid van de sub zelf lijken prima in  maar de gril vind ik niks. Aan de achterkant had ik dat  ook (lichtjes). Voorzichtigheid geboden want het gebruikte doek is 'zwak'. Zeker geen goede kwaliteit speakerdoek.

Citaat van: Cobraatje op januari  1, 2016, 11:04:59
Begint er toch sterk op te lijken dat Rythmik met de eindejaardrukte hun befaamde quality control heeft laten slippen.
Slechte zaak.

Een ontbrekende schroef en losse schroef in de zak zie je toch als je dat ding test (als ze uberhaupt zijjn getest) voor de gril.

Wat zijn jullie truukjes om bijv phase te bepalen? Ik las wat over het omwisselen van de luidspreker verbindingen (rood in zwart, zwart in rood), vervolgens het afspelen van een test cdtje met dezelfde frequency als de crossover frequency.  Draai (iemand anders laten doen) aan de phase knop tot je het minste bas hoort. Daarna de kabels weer goed aansluiten en klaar.

RvD

Nee is nergens te vinden.

Deze powerbuy is echt slecht afgehandeld door Rythmik, vorige keer werden de subs 24 uur getest omdat ze overseas gingen dus extra controle. Nu zijn ze niet eens uit de doos geweest dat maken ze me niet wijs.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Sirius666

Citaat van: RvD op januari  1, 2016, 11:46:57
Nee is nergens te vinden.

Deze powerbuy is echt slecht afgehandeld door Rythmik, vorige keer werden de subs 24 uur getest omdat ze overseas gingen dus extra controle. Nu zijn ze niet eens uit de doos geweest dat maken ze me niet wijs.

Dat laatste denk ik ook ja. Onbegrijpelijk want after sales neemt onnodig tijd in beslag en het had simpelweg voorkomen kunnen worden. Drukte is geen excuus voor mij.

Cobraatje

#657
Citaat van: Sirius666 op januari  1, 2016, 11:39:42
:-\ Zonde. Zit dat kleine stukje stof toevallig in de plastic zak? De bouwkwaliteit en degelijkheid van de sub zelf lijken prima in  maar de gril vind ik niks. Aan de achterkant had ik dat  ook (lichtjes). Voorzichtigheid geboden want het gebruikte doek is 'zwak'. Zeker geen goede kwaliteit speakerdoek.

Een ontbrekende schroef en losse schroef in de zak zie je toch als je dat ding test (als ze uberhaupt zijjn getest) voor de gril.

Wat zijn jullie truukjes om bijv phase te bepalen? Ik las wat over het omwisselen van de luidspreker verbindingen (rood in zwart, zwart in rood), vervolgens het afspelen van een test cdtje met dezelfde frequency als de crossover frequency.  Draai (iemand anders laten doen) aan de phase knop tot je het minste bas hoort. Daarna de kabels weer goed aansluiten en klaar.

Het speakerdoek is expres zo, ik heb hetzelfde soort doek met mijn Aurum Cantus Volla's, en je ziet het veel meer.
Het idee is dan kun je de woofer door het doek heen zien.

Persoonlijk ben ik er niet zo'n fan van, maar ik heb nergens speakerdoek voor.
Ik hou ervan om de woofers en tweeters te zien :).

Contour

Nou, het merk had inmiddels wel mijn intresse gewekt, maar na deze negatieve ervaringen ga ik verder shoppen.

Raphie

Speakerdoek is high end doek, zelfde als van mijn TADs, Speakerdoek niet met in/uitpakken blijven haken? Zijn lompe bakken een scheurtje door een knoop of riem is zo gemaakt.
Schroefje idd slordig, helemaal als je nog een te dun schroefje onderin de doos ziet liggen (100% zeker dat deze niet past?)

JBL PRX Power!

Sirius666

#660
Citaat van: Cobraatje op januari  1, 2016, 12:35:41
Het speakerdoek is expres zo, ik heb hetzelfde soort doek met mijn Aurum Cantus Volla's, en je ziet het veel meer.
Het idee is dan kun je de woofer door het doek heen zien.

Persoonlijk ben ik er niet zo'n fan van, maar ik heb nergens speakerdoek voor.
Ik hou ervan om de woofers en tweeters te zien :).

Citaat van: Raphie op januari  1, 2016, 13:07:11
Speakerdoek is high end doek, zelfde als van mijn TADs, Speakerdoek niet met in/uitpakken blijven haken? Zijn lompe bakken een scheurtje door een knoop of riem is zo gemaakt.
Schroefje idd slordig, helemaal als je nog een te dun schroefje onderin de doos ziet liggen (100% zeker dat deze niet past?)

Ahhh duidelijk! Dan neem ik mijn opmerking terug. Fijn dat ik dergelijk doek zo typeer dan :D

Schroefje valt direct in het gaatje dus past echt niet.

@Contour

Enigzins begrijpelijk! Zonder dat schroefje en speakerdoek was jouw gevoel anders geweest?

morca

Citaat van: Raphie op januari  1, 2016, 13:07:11
Speakerdoek is high end doek, zelfde als van mijn TADs, Speakerdoek niet met in/uitpakken blijven haken? Zijn lompe bakken een scheurtje door een knoop of riem is zo gemaakt.
Schroefje idd slordig, helemaal als je nog een te dun schroefje onderin de doos ziet liggen (100% zeker dat deze niet past?)
Nog maar niet te spreken over dat rumble filter.
Cobra weet jij zo op welke freq die F15 poorttuning heeft.
Als ze hem tunen tot 14 hz maar de amp slaat uit onder 20 hz zonder rumble is ECHT NIET GOED imo.
Beschermen vd driver van een sub die op papier zo laag meet outdoor.......en dan ook nog uitslaan op die lage freq die nu steeds hotter worden in film.
Dat kan echt niet

Contour

Het verhaal van het afslaan vindt ik ook zorgwekkend, hoewel het inderdaad gewoon zo zou kunnen zijn dat de sub in een te grote ruimte staat en simpelweg niet genoeg kan leveren, gesloten heeft ook erg weinig rendement in het echt lage gebied. Groot nadeel is dat de mensen met de gebreken, de sub niet gewwon even terug kunnen brengen naar de winkel. Dus een relatief goedkope sub door het directe bestellen, maar wel lastig nu met snelle en correcte after sales...

Groetjes Walter

Sirius666

#663
Klopt al kan ik daar niet over oordelen. Ben benieuwd naar Brian's verdere reactie.

Is er hier iemand die ook enkel muziek draait? Ben benieuwd naar andermans instellingen.

Misschien dat er door Rythmik iets kan worden geregeld met die Franse webshop (gril).

morca

Citaat van: Contour op januari  1, 2016, 13:21:04
Het verhaal van het afslaan vindt ik ook zorgwekkend, hoewel het inderdaad gewoon zo zou kunnen zijn dat de sub in een te grote ruimte staat en simpelweg niet genoeg kan leveren, gesloten heeft ook erg weinig rendement in het echt lage gebied. Groot nadeel is dat de mensen met de gebreken, de sub niet gewwon even terug kunnen brengen naar de winkel. Dus een relatief goedkope sub door het directe bestellen, maar wel lastig nu met snelle en correcte after sales...

Groetjes Walter
Je bedoeld dat ADSY het vlak wil trekken wat er mist.
Maar op papier gaan deze heel laag,dan zou hij ook niet te gek hoeven boosten daar.
Dat zou dit ook nog kunnen veroorzaken.
Maar dan is die limiter wel happig,ze oude sub deed het niet op dat volume zegt hij........
Zorgelijk idd

Cobraatje

Citaat van: morca op januari  1, 2016, 13:16:45
Nog maar niet te spreken over dat rumble filter.
Cobra weet jij zo op welke freq die F15 poorttuning heeft.
Als ze hem tunen tot 14 hz maar de amp slaat uit onder 20 hz zonder rumble is ECHT NIET GOED imo.
Beschermen vd driver van een sub die op papier zo laag meet outdoor.......en dan ook nog uitslaan op die lage freq die nu steeds hotter worden in film.
Dat kan echt niet

Weet ik niet.

Mijn 2xF12's gaan tot 7Hz in mijn ruimte en ik kan harder draaien dan mij lief is en geen enkel probleem.
Ik heb nooit rumble aan staan. Mijn instelling is: 20Hz, mid, rumble off.
Maar ook bij mijn E15 nooit een probleem gehad.

De sub slaat af bij Monk bij 14Hz, high, rumble off en bij andere instellingen niet.

Citaat van: Contour op januari  1, 2016, 13:21:04
Het verhaal van het afslaan vindt ik ook zorgwekkend, hoewel het inderdaad gewoon zo zou kunnen zijn dat de sub in een te grote ruimte staat en simpelweg niet genoeg kan leveren, gesloten heeft ook erg weinig rendement in het echt lage gebied. Groot nadeel is dat de mensen met de gebreken, de sub niet gewwon even terug kunnen brengen naar de winkel. Dus een relatief goedkope sub door het directe bestellen, maar wel lastig nu met snelle en correcte after sales...

Groetjes Walter

Wil je geen enkel 'gedoe', dan geen Rythmik kopen.
Gezien de ervaringen die ik lees op het AVS forum verwacht ik een uitstekende service en oplossing van Rythmik.
De F15 is imo te vergelijken met een JL Audio F113, zoek even op wat die kost ;).

martien

Het gaat wel om de volumestand in de reciever, het werkelijke volume is niet bekend.
Volgens mij kan daar wel een verschil in zitten.
Duals kan dat wel oplossen, of dat wel of niet goed is, weet ik eigenlijk niet

morca

Het zou kunnen dat hij onder de tuning komt .
Dat heeft de woofer geen tegendruk en gaat raar doen.
Maar dat heb ik hier nog nooit gehad er ik pas niet eens een filter toe wat wel aangeraden word.

martien

Vreemde zaak dan.
Ik ben benieuwd naar de reactie van rythmik

Cobraatje


Shoalinmonk

Citaat van: RvD op januari  1, 2016, 10:07:39
Gisteren de sub uitgepakt en helaas ook een fout ondekt namelijk de grill is licht beschadigd. Is moeilijk op de foto vast te leggen maar stukje uit stof weg en daar onder gerafeld.  :(

Heb Rythmik gemaild hoe ze gaan oplossen.


Dat is ook slecht zeg..

RvD heb jij de Atmos demo? Wil jij dat stukje Amaze eens draaien en kijken of jou F15 ook uitslaat.
Instellingen op 14Hz / damoing High / Rumble OFF / (Limiter staat bij mij ALTIJD AAN)

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

Dit antwoord kreeg ik op mijn vraag waarom de sub uitslaat bij de Atmos demo, Amaze

Hi Brian,

I have another question. Are you familiar with the Atmos demo. Amaze?

When i play this on my Marantz at -15dB and the F15HP on 14Hz, rumble ON and extension HIGH the bass produce when the thunder strikes in the demo is perfect..deep heavy and very clear and clean !!! Perfect     But.... when...i put Rumble OFF and i play the same sequence of the atmos demo the sub goes OUT. (during the thunder strike at the lowest frequentie of the thunder)

The green light is out on the back of the sub --  I have to switch the sub OFF and after a few seconds i put it ON and the light goes green again.



Hi Frank,

As the for Atmos demo, it may contain frequency that is too low and the amplifier consider it as DC and hence triggered DC protection.  If you turn off rumble filter, you can try 14hz LOW damping. This will cut down a bit more (but still less tham rumble filter) and see if that works for you.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Contour

Klinkt een beetje als gissen, hoe laag is die toon in die demo eigenlijk?

Groetjes Walter

Raphie

#673
Citaat van: morca op januari  1, 2016, 13:16:45
Nog maar niet te spreken over dat rumble filter.
Cobra weet jij zo op welke freq die F15 poorttuning heeft.
Als ze hem tunen tot 14 hz maar de amp slaat uit onder 20 hz zonder rumble is ECHT NIET GOED imo.
Beschermen vd driver van een sub die op papier zo laag meet outdoor.......en dan ook nog uitslaan op die lage freq die nu steeds hotter worden in film.
Dat kan echt niet
onzin! je kan de boel natuurlijk wel de vernieling in draaien, maar ik heb liever dat m'n sub in de bescherming springt dan dat die doorfikt. Je kan hier pas wat zinnigs over zeggen als je MEET hoe hard je draait
JBL PRX Power!

Shoalinmonk

Net weer op alle standen getest, de Amaze trailer.

14Hz, 20Hz, high, low, rumble aan/uit en in dit ook in verschillende combo's.
Op geen enkele instelling sloeg de sub nu uit????? En ik draaide nog harder, om de Marantz op -12dB.

Heel bijzonder verhaal vind ik..begrijp er niets van en weet ook niet wat ik hier nou mee aan moet....
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80