Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

#600
Dat sowieso! Dank voor je medeleven  :)

Sobere sub zo. De grill is aan de achterzijde overigens ontzettend lelijk, onnodig log. Maar dat zie je niet. Indien bewust best slim om daarop te besparen.


Sirius666

#602
 :D Top van het aanbod! Het schroefje dat erbij zat is 3mm en is net te smal. Ik heb er een schroef ingedraaid, zit muurvast. Schroef was wel te lang, steekt een goede cm uit. Morgen gelijk even testen.


Sirius666

Citaat van: morca op december 31, 2015, 00:57:41
Pas op met een te lange schroef,je weet nooit wat er aan de andere kant zit.

Ja. Ik deed het ook met beleid. Zoiets doe je maar 1x fout en dat is al eerder gebeurd  ;)


yorkie13

#606
Ik zou er persoonlijk niet zomaar iets indraaien.
Het is een plate amp , en aan de binnenkant kan er bv een  electronica component zoals een transistor van de eindtrap tegen aan geschroefd zitten.
Het deel waar het gat zit is waar de koelribben zitten.

Een gat zal een goede werking van een GESLOTEN subwoofer deels teniet doen.

Cobraatje

Dat is balen Sirius :(.
Wees idd voorzichtig met zelf iets doen, hier een foto van de amp.

Sirius666

#608
Thnx.

Wat zit er bij jullie op die plek? Linksonder dus. Tussen de 3e en 4e koelrib op zo'n 10-15cm hoogte. Misschien een paar cm verschil bij de 15" subs.

martien

Bij mij zit daar id een schroefje fv15hp

martien

Op 11 cm van onder tussen 3 en 4 koelrib, het is slecht belicht, maar wel te zien

Sirius666

#611
Ok, mooi. Grappig dat het schroefje dat in de plastic verpakking lag niet past en ook te lang is. Daardoor wist ik overigens dat ik een bepaalde speling had qua diepte.

Top dat je even een foto hebt gemaakt. Ik zie het zitten ja.

Cobraatje

Citaat van: Sirius666 op december 31, 2015, 11:45:19
Thnx.

Wat zit er bij jullie op die plek? Linksonder dus. Tussen de 3e en 4e koelrib op zo'n 10-15cm hoogte. Misschien een paar cm verschil bij de 15" subs.

FF gecheckt op mijn F12 en het is idd een schroefje.
Gelukkig van de buitenzijde geschroeft.

Sirius666

Heb nog even geen tijd gehad om te testen. Ben heel benieuwd!

martien


Shoalinmonk

Jee wat een vervelend iets zeg. Ik had ook al met Brian contact gehad over iets wat naar mijn idee niet goed is. 

Zijn jullie bekend met de dolby atmos demo: Amaze?
Wanneer ik deze draai op -15dB, 14Hz damping high en Rumble OFF dan slaat de sub uit tijdens de onweer in de demo. - dan moet ik de sub aan en uit zetten om weer te activeren.  Draai ik hetzelfde met rumble ON dan trekt de Rythmik het wel.

Volgens Brian is dit de DC beveiliging. In de demo zit zo een ontzettend lage toon dat de Rythmik denkt dat dit gelijkstroom is. ??????

Mijn mijn MA had ik hier geen last van

Willen jullie deze demo ook eens draaien als jullie deze hebben

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Contour

Dat is wel flut zeg, die ontbrekende schroef ook... :huh2:

Shoalinmonk

Nou dat zouden zo maar mijn woorden kunnen zijn!
Ik vind het ook een afknapper. Weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Ben benieuwd of de Rytmik bij de andere ook uitslaat op dit moment.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

morca

Citaat van: Shoalinmonk op december 31, 2015, 16:00:33
Jee wat een vervelend iets zeg. Ik had ook al met Brian contact gehad over iets wat naar mijn idee niet goed is. 

Zijn jullie bekend met de dolby atmos demo: Amaze?
Wanneer ik deze draai op -15dB, 14Hz damping high en Rumble OFF dan slaat de sub uit tijdens de onweer in de demo. - dan moet ik de sub aan en uit zetten om weer te activeren.  Draai ik hetzelfde met rumble ON dan trekt de Rythmik het wel.

Volgens Brian is dit de DC beveiliging. In de demo zit zo een ontzettend lage toon dat de Rythmik denkt dat dit gelijkstroom is. ??????

Mijn mijn MA had ik hier geen last van

Willen jullie deze demo ook eens draaien als jullie deze hebben
Dat is niet goed!!!
Hij slaat uit als je het laag niet begrenst,en het ultralaag trekt ook het meeste van een amp.
Het lijkt erop dat hij uitslaat omdat hij dat laag niet weer kan geven/niet genoeg vermogen kan leveren, en dan is niet goed imo.

Shoalinmonk

Pfffff wat een toestand.
Nieuwe amp dus? En het DC verhaal dan ?? Lariekoek ?? Vond het gek omdat mijn vorige sub dit makkelijk aankon.

Ik ga Brian toch nog maar eens mailen erover.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

morca

#620
Je zet een 20 hz filter aan,dus onder 20 hz hoeft hij niet te werken dat scheelt best veel met die ultra lage stukjes film van tegenwoordig.
Lariekoek ga ik het niet noemen....maar mijn hypexen of Inuke zijn nog nooit van een stuk laag uitgegaan.
En je oude sub ook niet.

Dus ik trek een logische conlusie denk ik.
Er kan wat anders aan de hand zijn misschien,maar het past wel percies in het plaatje van jouw klacht........


Dit is na het schroefje niet echt een goed begin.......

Sirius666

#621
Heeft een van jullie een direct mailadres? Dan kan ik foto's meesturen.

Ik begrijp nog steeds niets van de losse schroef. Is wel een hele makkelijke QC. Kan gebeuren (m.i. eigenlijk niet). Alleen liever bij een ander :D

Erg vervelend bij jou Shoalinmonk.

Hier aan het klooien qua instellingen. Aardige spl komt eruit zeg. Normaal kon ik rustig achter de pc zitten. Nu trilt het bureau lichtjes.

Cobraatje

Citaat van: Shoalinmonk op december 31, 2015, 16:41:05
Pfffff wat een toestand.
Nieuwe amp dus? En het DC verhaal dan ?? Lariekoek ?? Vond het gek omdat mijn vorige sub dit makkelijk aankon.

Ik ga Brian toch nog maar eens mailen erover.

Je vorige sub kon de scene niet aan en die haalde deze diepgang en output bij lange na niet.
Daarom kon ie de scene makkelijk aan.
Neemt niet weg dat dit niet hoort en ben benieuwd naar Brian's reactie.

Je realiseert je dat je stand voor muziek(14Hz, damping High) gebruikt voor films in een ruimte die te groot is voor 1 sub?
Wil je wat zaken checken om na te gaan of de amp defect is of dat je de sub overstuurd:
Heb je de limiter aan staan?
Slaat de sub ook in protect bij de film/muziek stand: 20Hz, damping mid, rumble off of de film stand 28hz, damping low?

Shoalinmonk

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Raphie

Je sub staat gewoon tė hard. Het is SPL of bereik,beiden samen heb je meer subs nodig
JBL PRX Power!