aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 11:22:22
dat geld kosten valt reuze mee raphie..kost meer tijd en moeite dan verlies.

mijn verlies is beperkt moet ik zegen tot op heden vergeleken met wat ik allemaal heb gedaan..

ik denk dat je mijn verlies niet hoger is dan 1500.- na all dit geschuif in de jaren.ik koop altijd tweedehands en comform marktwaarde zodat ik ze met minimale verlies door kan verkopen wanneer ik er uitgekeken op ben.
di is voor mij een deel van hobby, vind all dat rouleren en testen en ervaren heel erg leuk, luisteren en genieten van muziek is een deel van hobby...

Dan moet je natuurlijk wel erg zeker zijn van je stuk als je die Kharma's nu wel voor de nieuwprijs zou overwegen. Het is niet voor het eerst dat je dolenthousiast bent over iets, wat vervolgens een paar dagen later weer op de schop gaat.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op maart 19, 2015, 11:35:55
Dan moet je natuurlijk wel erg zeker zijn van je stuk als je die Kharma's nu wel voor de nieuwprijs zou overwegen. Het is niet voor het eerst dat je dolenthousiast bent over iets, wat vervolgens een paar dagen later weer op de schop gaat.

klopt helemaal. dit zou dan iets zijn waarmee ik niet meer kan rouleren als ik ze aanschaf.

vandaar dat ik ze heel graag aan de tand wil voelen voordat ik daadwerkelijk de knoop doorhak...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

tompj

Je moet wel nog even je signature aanpassen Maz (het gaat ook allemaal zo snel). Met alleen een voorversterker hoor je helemaal niks...
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op maart 19, 2015, 12:04:46
HIER MAZ: KOOPJE

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=149784.0
heb ze gezien, prachtige speakers de black label met zilverspoel en enigma. nu niet meer betaalbaar deze opties en alleen toegepast bij de duurste lijnen (exquisite)..

prachtige speakers...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 12:44:56
heb ze gezien, prachtige speakers de black label met zilverspoel en enigma. nu niet meer betaalbaar deze opties en alleen toegepast bij de duurste lijnen (exquisite)..

prachtige speakers...

dan is dit toch wel te betalen voor 5250

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op maart 19, 2015, 13:07:11
dan is dit toch wel te betalen voor 5250

als je opzoek bent naar een 3.2 dan is dit een hele nette prijs, voor een black label\enigma\zilverspoel\met ssds stand...

alleen ik ben niet opzoek naar een ceramic unit die hen ik nu ook met de martens... ik wil juist een iets warmer geluid. de ceramic units zijn iets transparanter vergeleken met de nieuwe units..

Joris1971

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 13:18:17
als je opzoek bent naar een 3.2 dan is dit een hele nette prijs, voor een black label\enigma\zilverspoel\met ssds stand...

alleen ik ben niet opzoek naar een ceramic unit die hen ik nu ook met de martens... ik wil juist een iets warmer geluid. de ceramic units zijn iets transparanter vergeleken met de nieuwe units..

tja, of dat verschil jou 10.000 euro waard is........

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op maart 19, 2015, 13:19:27
tja, of dat verschil jou 10.000 euro waard is........

als je het zo bekijkt dan had ik net zo goed met de 350 euro quad 12l2 kunnen spelen. :)

Zodiac

Even tussendoor: die Bladeliussen staan ook alweer in de verkoop toch?
Het is een beetje of we de doorloop van een winkel aan het volgen zijn. Is dit nog hobby, of.......? Misschien een excel lijst bijvoegen, dan is het nog een beetje te overzien voor de achteloze lezer.
Ik vond het wel leuk, maar ik kan net zo goed de in- en uitgang bij een willekeurige hifi zaak (ze bestaan nog ja) gaan spotten...Sorry voor de kleine kritische noot. Bye!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Joris1971

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 14:25:26
als je het zo bekijkt dan had ik net zo goed met de 350 euro quad 12l2 kunnen spelen. :)

das natuurlijk onzin Maz, ik citeer jouw tekst: ik wil juist een iets warmer geluid. de ceramic units zijn iets transparanter vergeleken met de nieuwe units
Oftewel je gaat voor iets meer warmte 10K extra betalen

Joris1971

Maz , serieus nu alweer die Bladiussen de deur uit... sorry hoor maar dit gaat echt nergens meer over.

Mr.M

Citaat van: Zodiac op maart 19, 2015, 14:27:38
Even tussendoor: die Bladeliussen staan ook alweer in de verkoop toch?
Het is een beetje of we de doorloop van een winkel aan het volgen zijn. Is dit nog hobby, of.......? Misschien een excel lijst bijvoegen, dan is het nog een beetje te overzien voor de achteloze lezer.
Ik vond het wel leuk, maar ik kan net zo goed de in- en uitgang bij een willekeurige hifi zaak (ze bestaan nog ja) gaan spotten...Sorry voor de kleine kritische noot. Bye!
geef niet, ik wilde de bladelius graag horen \ hebben en me audio kennis heeft aangegeven zijn voor eind combi te willen verkopen en die zou ik graag willen kopen van hem, dus  vandaar...

zo gaat het bij mij...  als ik onverswachts iets moois tegen kom en ik wil hem dan doe ik ook alles om het te kopen..en dat betekend de nieuw net binnen spul weer verkopen...

Citaat van: Joris1971 op maart 19, 2015, 14:32:04
das natuurlijk onzin Maz, ik citeer jouw tekst: ik wil juist een iets warmer geluid. de ceramic units zijn iets transparanter vergeleken met de nieuwe units
Oftewel je gaat voor iets meer warmte 10K extra betalen

de oude ceramic is juist transparanter en helderder van geluid dan de nieuwe S7. dus ik ga voor een warmere geluid..dus minder transparant..

prijsverschil is aanzienlijk inderdaad in vergelijking met de geluidsssprong die je maakt.

maargoed ze klinken in mijn optiek mooier dan de 3.2s, of het 10k mooier is ? nou nee maar goed dat is nou eenmaal wat de kleine sprong in geluid kost na een bepaald punt in high end audio..

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op maart 19, 2015, 14:38:53
Maz , serieus nu alweer die Bladiussen de deur uit... sorry hoor maar dit gaat echt nergens meer over.

voor jouw niet , voor mij wel... wat telt hier nou? :) 

ben de moeilijkste niet met afscheid nemen en nieuwe dingen joris. hahaha

je doet nu alweer of dit iets heel erg nieuws is in mijn topic???

Mr.M

waarom denk je dat mijn topic 155 bladzijdes heeft in half jaar???omdat ik zo aan mijn spullen vast hou?hahah

tompj

Waarom zit jij daar toch steeds mee Joris? Laat die Maz lekker aanrommelen.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Zodiac

L'histoire se repete. Ik voel n clash aankomen...niet doen denk ik. Zonde, het is mooi weer.
Volgens mij 'zit Joris er niet mee', toch?

Mijn vraag was of Maz winkeltje aan het doen is, of gewoon 'the usual'. Dat laatste is leuk. het eerste wat minder....(to my humble opinion)

Joris1971

Citaat van: Zodiac op maart 19, 2015, 14:59:30
L'histoire se repete. Ik voel n clash aankomen...niet doen denk ik. Zonde, het is mooi weer.

Mijn vraag was of Maz winkeltje aan het doen is, of gewoon 'the usual'. Dat laatste is leuk. het eerste wat minder....(to my humble opinion)

mooi weer? Hier is het mistig  ;D

Ik vind het een vreemde manier van hobby beoefenen, ipv muziek te luisteren is het spullen kopen en na een paar dagen weer verkopen.

Mr.M

Citaat van: Zodiac op maart 19, 2015, 14:59:30

bij mij is echt de tweede hoor, heb de bladelius voor zelfde prijs tekoop als gekocht en ik heb een zondag voor uit getrokken en ver voor gereden dus... als ik een winkel had gehad in audio dan was het niet goed gegaan zo. hahaha

Joris1971

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 15:03:19
bij is echt de tweede hoor, heb de bladelius voor zelfde prijs tekoop als gekocht en ik heb een zondag voor uit getrokken en ver voor gereden dus... als ik een winkel had gehad in audio dan was het niet goed gegaan zo. hahaha

je hebt dat mooie spul toch niet voor de kat zijn viool gekocht?

mijkie

Citaat van: Joris1971 op maart 19, 2015, 15:04:08

iedere gek zijn gebrek toch ?
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Zodiac

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 15:03:19
bij is echt de tweede hoor, heb de bladelius voor zelfde prijs tekoop als gekocht en ik heb een zondag voor uit getrokken en ver voor gereden dus... als ik een winkel had gehad in audio dan was het niet goed gegaan zo. hahaha

Dat zou je best goed kunnen denk ik. Waarom geen audio combiwinkeltje met de brilletjes. 'horen, zien en ....'
kopje koffie erbij. Broodje...mooie meubeltjes. 'the 6 senses...'
Ach ja. Zal aan het mooie weer liggen, ik droom weg. De zon schijnt in Utreg!!!

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op maart 19, 2015, 15:04:08

WA BLIEF??? hahahaha

patsijb