aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Lex Groningen

Citaat van: Maro op maart 21, 2015, 17:15:30
Denk dat ik ook maar in de brillen ga.

;D

Volgens mij heb je een landelijk keten nodig om zo'n auto te bezitten.
Nu maar hopen dat Maz zijn centjes niet opmaakt voordat de balastingdienst over 2 jaar zijn financiële gegevens wil inzien. ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Mr.M

Citaat van: Alex Groningen op maart 21, 2015, 17:28:12
;D

Nu maar hopen dat Maz zijn centjes niet opmaakt voordat de balastingdienst over 2 jaar zijn financiële gegevens wil inzien. ;)

hahahahaha.. die auto duurt meer dan 2 jaar ben ik bang..... en wat dat sparen betreft , er staat all 550 euro in de pot..genoeg voor een maand verzekering...nu de rest nog.. :clapping:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Alex Groningen op maart 21, 2015, 17:28:12
;D

trouwens dat valt wel mee.  rond de 50k heb je al een tweedehandse... :pompom: :pompom:

ben nog maar 49450,- euro verwijderd van mijn droom auto.  :yawnee:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Lex Groningen

Citaat van: maz op maart 21, 2015, 18:51:32
trouwens dat valt wel mee.  rond de 50k heb je al een tweedehandse... :pompom: :pompom:

ben nog maar 49450,- euro verwijderd van mijn droom auto.  :yawnee:

Valt wel mee? €40,500,- is een hoop geld. M'n vriendin en ik zijn ook aan het kijken om een eigen zaak te beginnen, maar weten dat we de eerste jaren er flink op achter uit gaan qua salaris. Dromen doen we ook dat alles goed gaat, maar de realiteit verliezen we ook niet uit het oog.

Kan niet in jouw portemonnee kijken, maar volgens mij zit je er financiel goed bij.
Het enige wat ik hoop is dat je je centen niet verkwanseld. Nu hoop ik niet dat het laatste woordje Gronings is. ;) ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

kermy

Ik kijk nu al een paar maanden mee in dit topic, ik heb een vermogen aan apparatuur zien passeren.
Dingen die ik zelf ook wel zou willen bezitten, zoals die zeer mooie Airtight. :worship:

Maar Maz geeft aan lol te beleven aan de continue stroom aan apparatuur die komt en gaat. Ik hoop alleen dat die lol blijft.

Ik bedoel met het voorgaande dat ik niet veel mensen gezien heb die met het in rap tempo wisselen van apparatuur of zelfs een gehele installatie gelukkiger werden.

Als het doel is om zoveel mogelijk apparatuur te beluisteren en te proeven van een diversiteit aan apparatuur met evenzoveel filosofieën erachter dan begrijp ik Maz volledig.

Als echter het doel is om op deze wijze te komen tot een einddoel, een installatie die voor langere tijd speelt tot de volle tevredenheid, nee dan begrijp ik de quest niet.

Maar misschien kan maz ons inzicht geven in zijn uiteindelijke doelen?

Met vriendelijke groet,

Kermy

advr

Laat hem toch lekker zijn gang gaan. Ik vind het leuk dit allemaal. Vroeger ook erg veel uitgeprobeerd. Komt vanzelf een keer tot rust :-)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

patsijb

tja voor een ieder is t anders.. gelukkig
ik weet goed wat ik wil en maak voor mezelf altijd vrij rap de juiste beslissing..

kermy

Citaat van: advr op maart 21, 2015, 21:42:34
Laat hem toch lekker zijn gang gaan. Ik vind het leuk dit allemaal. Vroeger ook erg veel uitgeprobeerd. Komt vanzelf een keer tot rust :-)

Ik was niet van plan hem een strobreed in de weg te leggen.

en ook ik kan genieten van de apparatuur die bij Maz naar binnen en buiten gekruid word. Het is duidelijk dat Maz in een hele mooie vijver zit te vissen.
En zolang hij maar foto's blijft nemen van alle spullen die komen en gaan is dit in ieder geval een leuk topic.

Mijn reactie was niet meer dan een waarneming.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Oud lid

Duck Twacy

BuSpu

Lijkt wel Zen: de weg is belangrijker dan het doel  :clapping:

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: BuSpu op maart 22, 2015, 07:44:09
Lijkt wel Zen: de weg is belangrijker dan het doel  :clapping:
Hahahahahha..dat komt goed in de buurt..

Ik heb  all een paar keer geroepen dat ik het gewoon leuk vind om dingen uit te proberen en testen. Zo leer je veel over jezelf en je smaak kwa geluid en app.aratuur.

Rust zal ik ooit vinden dat denk ik wel alleen ben mezelf aan ontdekken kwa smaak voorkeur in het geluid.

Heel veel mensen zijn heel erg tevreden met wat ze hebben en dat snap ik, ik ben ook Een paar keer zeer tevreden geweest met mijn set maar heb toch zitten switchen en wat ik daarna meemaakte (zoals bij de vivids en airtight combi) liet me haren overeind staan. Dat heb ik alleen te danken aan het feit dat ik zovaak switch .
Zo weet ik ook dat het echt muzikaler kan dan dat ik voorheen gewend benwas(vergeleken met wat ik voorheen muzikaal noemde) , en ben blij dat ik het gedaan heb want nu heb ik weer een voorkeur kwa midtonenbeleving ontdekt dat voor mij voorheen onbekend was...

Ik dacht echt dat ik heel wat had gehoord ,gehad en gematched maar toen ik de vivids airtight audionote combi aan zette had ik weer zoiets van hmmmm OK dus zo kan het ook , ieder keer als een vrouwen stem de lucht in ging viel me mond open en me haren overeind...en dat gevoel heb ik te danken aan mijn ontdekking reis naar HIGH END HEAVEN..
De ontdekking reis en apparatuurspeaker  matchen  is voor mij een grote deel van hobby...

Als ik alles opsom tot op heden:: ik wil graag ,de midtonen weergaven zoals bij vivid audionoteairtight combi,Met de looks van de exquisite , en de laag weergave van de magico...

Toch niet veel gevraagd?? [emoji30] [emoji30] [emoji30]

Mitch--

Citaat van: maz op maart 22, 2015, 10:53:39
Als ik alles opsom tot op heden:: ik wil graag ,de midtonen weergaven zoals bij vivid audionoteairtight combi,Met de looks van de exquisite , en de laag weergave van de magico...

Toch niet veel gevraagd?? [emoji30] [emoji30] [emoji30]

Makkie! Toch? :tongue2:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op maart 22, 2015, 11:08:36
Makkie! Toch? :tongue2:
Ik heb vandaag weer wat nieuws gekocht uit nieuwsgierigheid, heb altijd hoge praatjes over deze versterker gehoord en nu kreeg ik de kans om er een te kopen. ben benieuwd hoe dat matches met mijn speakers ...

Nieuw in huize maz is.  De GRYPHON .... [emoji41] [emoji41]

holco

My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kerkhoffd

Zo cool Maz! Heel af en toe zie ik wat langs komen van Gryphon, en dan denk ik vaak: ooit.... Jij doet het gewoon. Ik ga eerst maar verder sparen voor nieuwe luidsprekers.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: holco op maart 22, 2015, 20:00:29
Here we go again ;D
Yep...en dat maakt mijn hobby leuk....houd me van staat...hahah
Citaat van: Kerkhoffd op maart 22, 2015, 20:01:08
Zo cool Maz! Heel af en toe zie ik wat langs komen van Gryphon, en dan denk ik vaak: ooit.... Jij doet het gewoon. Ik ga eerst maar verder sparen voor nieuwe luidsprekers.
Ja ik vind de gryphon echt mooie versterkers....nooit mogen horen helaas... Iedereen praat er heel hoog over...

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

felix01

Citaat van: maz op maart 22, 2015, 19:57:40
Ik heb vandaag weer wat nieuws gekocht uit nieuwsgierigheid, heb altijd hoge praatjes over deze versterker gehoord en nu kreeg ik de kans om er een te kopen. ben benieuwd hoe dat matches met mijn speakers ...

Nieuw in huize maz is.  De GRYPHON .... [emoji41] [emoji41]
wij willen pics!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Nahpets

Dat is inderdaad geen echte  ;), de Gryphon Antileon van Wijx, dat is een echte.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

dre73

Ik doe het er ook voor. :D

Gisteren nog even bij Wilco geluisterd:dat gaat prima daar. 8)