aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: patsijb op maart 19, 2015, 16:32:12
daaag bladelius..haha
nog niet, als de vv-ev combi van me audio maat eerder verkocht wordt dan blijft de bladelius..anders ik geen versterking..en ik ben best blij met de bladelius, dus hoef\moet niet weg. heb hem pas, alleen net verkeerde moment van me audio maat om bekend te maken dat die zijn set wil verkopen..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

bladelius opstelling. foto
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

michel69

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 16:48:53
nog niet, als de vv-ev combi van me audio maat eerder verkocht wordt dan blijft de bladelius..anders ik geen versterking..en ik ben best blij met de bladelius, dus hoef\moet niet weg. heb hem pas, alleen net verkeerde moment van me audio maat om bekend te maken dat die zijn set wil verkopen..

Van je vrienden moet je het hebben...... ;D maar en ik denk dat ik niet de enige ben maar om welke combo gaat het?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Mark levinson vv-ev combi.
[emoji6]
De 380s VV en de ....ik weet de naam niet eindtrap..[emoji41]

koen1985

Hoe bevallen de kharma speakers tot nu toe ?
Ze staan er nog wel ?
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

larsonator

misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom koop je de Kharma's van Koen1985 niet?

koen1985

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 13:18:17
als je opzoek bent naar een 3.2 dan is dit een hele nette prijs, voor een black label\enigma\zilverspoel\met ssds stand...

alleen ik ben niet opzoek naar een ceramic unit die hen ik nu ook met de martens... ik wil juist een iets warmer geluid. de ceramic units zijn iets transparanter vergeleken met de nieuwe units..

zoiets
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Citaat van: koen1985 op maart 21, 2015, 11:46:58
Hoe bevallen de kharma speakers tot nu toe ?
Ze staan er nog wel ?

ja ze staan er nog.. gister nog lekker zitten luisteren en de mate van verfijning en muzikaliteit is echt heel hoog van deze kharmas.
het laag doet het heeel erg goed in mijn kamer en is loeistrak en diep. hoog is mooi sprankelend en absoluut niet irritant of scherp, midtonen bevatten veel muzikale energie en verfijning . gewoon een genot om ernaar te luisteren.

het is totaal anders kwa geluid dan de  kharmas die ik ken..

dit is veel romantischer en meesleurender dan ik gewend ben van kharma...

als ik ze kon veroorloven dan hadden ze niet weggegaan.

ik ga rustig op mijn gemak doorsparen voor deze schoonheden denk ik.. ondertussen kan ik lekker doorhobbyen wetende waar ik straks naar toe wil gaan.. misschien is er tegen die tijd een demo model beschikbaar voor minder. hahaha..

je moet wat te dromen hebben he...

ik wil ook een andere auto tzt dus dromen zat en weinig geld om ze waar te maken. :clapping: :clapping:....hahah

Broem

Citaat van: maz op maart 21, 2015, 12:05:16
ja ze staan er nog.. gister nog lekker zitten luisteren en de mate van verfijning en muzikaliteit is echt heel hoog van deze kharmas.
het laag doet het heeel erg goed in mijn kamer en is loeistrak en diep. hoog is mooi sprankelend en absoluut niet irritant of scherp, midtonen bevatten veel muzikale energie en verfijning . gewoon een genot om ernaar te luisteren.

het is totaal anders kwa geluid dan de  kharmas die ik ken..

dit is veel romantischer en meesleurender dan ik gewend ben van kharma...

Hoe vaak heb ik dat al wel niet gelezen de afgelopen maanden  ;)
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

eddy135

Citaat van: Broem op maart 21, 2015, 12:38:32
We hebben nieuws voor je: dat blijft hier de komende tijd ook zo!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Nou vertel...je maakt me nieuwsgierig...hoe vaak ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

koen1985

Als je het maar niet serieus gaat nemen

Mr.M

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Lex Groningen

Citaat van: maz op maart 21, 2015, 13:53:23
:headbanging:

;) ;D

Ik begrijp het soms ook niet al die veranderingen, maar lekker doen waar je plezier aan beleefd!
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Mr.M

sultankat

Citaat van: cz79 op maart 21, 2015, 14:34:26
Hahahahahah en groot gelijk heb je

+1 zolang je er niemand last mee bezorgt. Ik vind het prachtig in ieder geval.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

als goed is wordt de bladelius vanavond opgehaald en hopelijk maandag komt de nieuwe versterking naar huize maz....

Lex Groningen

Citaat van: maz op maart 21, 2015, 15:07:55
ik vermaak me wel ... O0

Dat geloof ik graag. Maar hoop ook voor je dat jij je uiteindelijke droomset weet te vinden.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Mr.M

Citaat van: Alex Groningen op maart 21, 2015, 16:24:15
Dat geloof ik graag. Maar hoop ook voor je dat jij je uiteindelijke droomset weet te vinden.
mezelf kennende alex  zal dat heel lastig worden, ik ben iemand die geen grenzen kent als de mogelijkheden het toelaten. ;D ;D

eMVe

Citaat van: Alex Groningen op maart 21, 2015, 16:24:15
Dan denk jij de verkeerde richting op: met het vinden van de uiteindelijke droomset eindigt de hobby. . . daarom schat ik dat deze Kharma's er voorlopig ook niet zullen komen. . . maar dat schrijft Maz zelf ook al.
Ik zou het op deze manier ook niet kunnen en ben uiteindelijk meer op zoek naar rust, maar ik vind het wél leuk om te lezen dat dit voor anderen de invulling van de audiohobby is. Ieder zo zijn ding. . .

Lex Groningen

Citaat van: maz op maart 21, 2015, 16:33:49
mezelf kennende alex  zal dat heel lastig worden, ik ben iemand die geen grenzen kent als de mogelijkheden het toelaten. ;D ;D

Als de mogelijkheden het toe laten, zeker doen!
Maar zorg er voor dat je net als ik (en ik heb het lang niet zo gek gemaakt als jij) achteraf geen spijt krijgt van het onzinnig geld over de balk smijten krijgt!

Maar goed, waar heb ik het ook over. Zoals ik al zei, leven en laten leven en genieten van de dingen waar je plezier aan beleefd.

Mr.M

Citaat van: eMVe op maart 21, 2015, 16:34:30
Dan denk jij de verkeerde richting op: met het vinden van de uiteindelijke droomset eindigt de hobby. . . daarom schat ik dat deze Kharma's er voorlopig ook niet zullen komen. . . maar dat schrijft Maz zelf ook al.
Ik zou het op deze manier ook niet kunnen en ben uiteindelijk meer op zoek naar rust, maar ik vind het wél leuk om te lezen dat dit voor anderen de invulling van de audiohobby is. Ieder zo zijn ding. . .

precies  en al komen deze kharmas dan nbog zou ik liever de exquisite willen en daarna hede vivid b1 of de grand exquisite.. :pompom: :pompom: :pompom: :inlove: :inlove:
dus zat dromen hoor in audioland.

ben ook nog eens aan sparen voor een mooie coupe CONTINENTAL GT(Bentley), (parelmoer mat wit)dus voorlopig genoeg dromen...

Lex Groningen

Citaat van: eMVe op maart 21, 2015, 16:34:30

Ik vind het ook leuk om te lezen hoor hoe Maz z'n hobby beleefd. En inderdaad ieder zijn ding.

Maar om op het woordje rust te komen. Heb jaren diverse sets gehad in de hogere prijsklasse, maar dat bracht onrust. Het gekke is dat ik nu een setje heb staan die qua aankoop is te vergelijken met 25 jaar terug toen ik nog bij m'n ouders woonde op de zolder, maar wat heb ik nu weer een plezier om naar dat "waar" het om gaat.....muziek luisteren!
Nu ben ik ook wel zo eerlijk dat ik dit keer serieus bezig ben om weer een volwaardige set te gaan neerzetten binnen nu en 2 jaar. Maar volg dit keer een andere weg dan het verleden. Bezoek audiozaken, beurzen en kijk rond op het net. Wil nog eenmaal een leuk bedrag neerleggen voor een (in mijn gedachte) top set die in alles voldoet naar wat ik zoek.