aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: maz op november  9, 2014, 23:53:36
Die Joris,,,,mijn excuses als je het beetje gehad heb met mij en mijn hoge bling bling gehalte en steeds meer en beter en groter wil!en....

Ik heb nou eenmaal ervaren dat leven een stuk makkelijker is als je meer heb.....dus ik ben nog lang niet tevreden nee, niet tevreden zijn wil niet zeggen dat je niet geniet.... Ik geniet van alles wat ik doe alleen waarom Pioneer ,tad wannabees kopen als je  de echte kan ooit kopen ,,,??? Je moet het willen ,  wil je het bereiken.....
Ik wil nou eenmaal de mooiste en beste...ik za me best doen om het te bereiken ook,,,,

DRAEM BIG , work hard.......   Als je ooit eens echt  wat wil bereiken moet je groter denken en groter dromen en steeds mooier en beter willen en niet genoegen nemen met wat je heb..
Heeft niets met onrust of ontevredenheid te maken, ik wil gewoon meer bereiken in mijn  leven dan simpelweg genoegen nemen met wat ik nu heb
.
Waarom werknemer zijn als je werkgever kan zijn???

Betere baan, beter salaris, beter auto,huis, audio, enz enz....MOTIVATIE HEET DAT,,heeft niets met onrust en ontevredenheid te maken...

Dat onrust (motivatie )om  steeds meer willen en mooier heeft nu er naartoe geleid dat ik in  januari en zaak overneem en voor mezelf gaat beginnen  , waarom?? Omdat je als gewone werknemer nooit een Boulder of  d agustino of een vrijstaande huis en een vakantiehuis of een heerlijke 911 turbo...  :inlove: zal kunnen hebben.

,tis altijd maar kwijlen om wat anderen hebben en dromen .....

Je kan beter bling bling denken dan thuis zitten met een uitkering en je hand uitsteken naar de staat....

Annyways ik hoop ooit jullie te kunnen verwennen met de foto's van een setje Boulder met de echte tads in mijn luisterkamer....

Dat zal ongeveer op bladzijde TIG duizend zijn van AMAZING Quest van Maz als ik het kan bereiken,hahahaha..

Morgen maar   eens een paar rijtjes staatsloterij kopen,, misschien lukt het me om een Boulder foto te plaatsen binnen de komende 200 bladzijdes als de juiste combinatie valt..hahaha

Maz, motivatie is prima.

Alleen bovenstaande komt miz over als dat je een verwend mannetje bent dat alleen maar beter wil, alsof je aan de buitenwereld wilt laten zien: Kijk eens wat ik allemaal bereikt heb!
Bedoel bovenstaande niet beledigend maar altijd alles maar beter willen... jij noemt dat motivatie, ik noem het ontevredenheid.

Ik herken mijzelf een klein stukje terug in jou, ik wilde op audio gebied ook altijd maar beter.. ik werd er niet gelukkiger van; jij ziet geluk in spullen, een betere baan, een beter salaris etc
Ik zie geluk in andere dingen...

ps. ik hou mijn hand niet op voor de staat en er zijn mensen bij die dit nu eenmaal moeten doen door bepaalde trieste omstandigheden.
p.s. 2: als ik zo vrij mag zijn.. als jij eigen ondernemer wordt zou ik als ik jou was (en dit is niet beledigend bedoeld) de Nederlandse taal in geschrift beter gaan beheersen, jouw teksten zitten vol met taalfouten.

chansig

Joris, ik bedoel het volgende niet beledigend hoor maar ik vind je beetje een zeikende apostel worden. IK bedoel het echt niet verkeerd hoor, ik herken zelf iets van mezelf in je: ik heb ook zo'n periode gehad dat ik mensen wilde bekeren. Man wat moet ik toen onuitstaanbaar geweest zijn......nu doe ik dat niet meer.

Als laatste....misschien is het handig als je je teksten een beetje naloopt op komma's, gebruik van lidwoorden, punt gebruik etc. Zeker omdat je een Nederlander bent en ondernemer. Bijna vergeten...uiteraard niet beledigend bedoeld.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

patsijb

ja hoor laat iedereen zijn ding doen..geeft veel meer rust voor jezelf ipv met anderen bezig te houden wat die willen..
t gaat er uiteindelijk om wat je zelf wilt in het leven en met je audio
wat de rest ook zegt

Joris1971

Citaat van: chansig op november 10, 2014, 07:39:16
Joris, ik bedoel het volgende niet beledigend hoor maar ik vind je beetje een zeikende apostel worden. IK bedoel het echt niet verkeerd hoor, ik herken zelf iets van mezelf in je: ik heb ook zo'n periode gehad dat ik mensen wilde bekeren. Man wat moet ik toen onuitstaanbaar geweest zijn......nu doe ik dat niet meer.

Als laatste....misschien is het handig als je je teksten een beetje naloopt op komma's, gebruik van lidwoorden, punt gebruik etc. Zeker omdat je een Nederlander bent en ondernemer. Bijna vergeten...uiteraard niet beledigend bedoeld.

Gr Hans

Hans, van jou had ik wel weer zo een afzeik reactie verwacht.
Jij bent altijd degene die iemand een trap na moet geven.

WickedGame

Het gaat werkelijk waar nergens over dit. Het is notabene een "SHOWCASE", waar men laat zien wat men heeft staan, wat ze aan de set veranderen en waarom. En of dit nou is omdat ze graag wat veranderen, of omdat ze niet hetgeen hebben gevonden wat ze werkelijk nastreven. Maar om daar nu commentaar op te geven gaat nergens over, het is aan ieder voorzich lijkt mij hoe hij het pad bewandelt naar zijn eigen hifi-walhalla.

Maz is hier overigens ook nog eens heel duidelijk in geweest dat als hij een kansje ziet voor iets moois dat hij het probeert. Als je daarvoor de financiele middelen hebt dan is dat toch prima, geen enkel iemand zou hier Maz op moeten veroordelen. Maar nee, het is weer kneuterigheid ten top (lijkt wel echt Nederlands) doordat iemand zijn kop net even boven het maaiveld uitsteekt en deze dan direct eraf gehakt dient te worden omdat hij afwijkt van de "standaard". Het lijken bijna SP praktijken, want iedereen MOET en ZAL gelijk zijn. Ohwee als het iets beter met je gaat en je kan dingen doen die andere niet kunnen. Nee, dat kan niet in ons kneuterige landje. Echt te TRIEST voor woorden.

Goed en nu weer verder met de Showcase, want ik kan hier wel van genieten. En ik denk dat hier meer mensen dat zouden moeten doen... genieten dus ipv elkaar afzeiken op keuzes, of afzeiken op wat ze bereikt hebben.

Raphie

JBL PRX Power!

hifiman

Ik zie geen ontevredenheid in Maz zijn verhalen, eerder passie.  :colgate:

scrutinizer

^^
Citaat van: WickedGame op november 10, 2014, 08:52:22
Het gaat werkelijk waar nergens over dit. Het is notabene een "SHOWCASE", waar men laat zien wat men heeft staan, wat ze aan de set veranderen en waarom. En of dit nou is omdat ze graag wat veranderen, of omdat ze niet hetgeen hebben gevonden wat ze werkelijk nastreven. Maar om daar nu commentaar op te geven gaat nergens over, het is aan ieder voorzich lijkt mij hoe hij het pad bewandelt naar zijn eigen hifi-walhalla.

Maz is hier overigens ook nog eens heel duidelijk in geweest dat als hij een kansje ziet voor iets moois dat hij het probeert. Als je daarvoor de financiele middelen hebt dan is dat toch prima, geen enkel iemand zou hier Maz op moeten veroordelen. Maar nee, het is weer kneuterigheid ten top (lijkt wel echt Nederlands) doordat iemand zijn kop net even boven het maaiveld uitsteekt en deze dan direct eraf gehakt dient te worden omdat hij afwijkt van de "standaard". Het lijken bijna SP praktijken, want iedereen MOET en ZAL gelijk zijn. Ohwee als het iets beter met je gaat en je kan dingen doen die andere niet kunnen. Nee, dat kan niet in ons kneuterige landje. Echt te TRIEST voor woorden.

Goed en nu weer verder met de Showcase, want ik kan hier wel van genieten. En ik denk dat hier meer mensen dat zouden moeten doen... genieten dus ipv elkaar afzeiken op keuzes, of afzeiken op wat ze bereikt hebben.

^^
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: Joris1971 op november 10, 2014, 08:50:44

Jij voldoet, in je reactie, ook compleet aan mijn verwachting. :D

La je nie gek maken Maz.... :clapping:

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

*Joris en Hans het zou jullie sieren elkaar eens niet in de haren te vliegen.

Joris, je mag natuurlijk vinden van Maz wat je wilt. De manier waarop je dat doet, mag echter wel met wat meer respect. Iemand een verwend mannetje noemen hoort daar niet bij.

Nu weer verder met de reis van Maz.*
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

larsonator

Citaat van: maz op november  9, 2014, 23:53:36
Waarom werknemer zijn als je werkgever kan zijn???

Betere baan, beter salaris, beter auto,huis, audio, enz enz....MOTIVATIE HEET DAT,,heeft niets met onrust en ontevredenheid te maken...
Volgens mij bedoel je met Motivatie het woord Ambitie...
En om neer te kijken, op voor jou klootjesvolk (werknemers) is niet nodig toch? Buiten dat volg ik je topic om al het moois te zien voorbij komen ;)
maar zoals ik in een ander topic al aanhaalde: Ik heb laatst bij iemand naar speakers zitten luisteren van zo'n €8000 p/stuk(!), en ik was allerminst onder de indruk. Zat ik daar als werknemer (met een heel mooi salaris, dat wel...) met thuis een Dali Suite 7.2 set te denken; ''Zonde van je geld kerel, die €16000...'' Zijn ambitie- of motivatie kostte hem, in mijn optiek veel te veel geld.

Smaak, Smaak, Smaak..... Tis wa  ;)

scrutinizer

Envy is a bitch.......
ik denk dat geschreven tekst hierin veel vertelt over de poster.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

sultankat

Zolang je de ander niet hindert zie ik geen probleem. De wereld wordt er alleen maar kleurrijker door.
Dus als we hier nou eens mee stoppen door gewoon te zeggen: "leven en laten leven".
Kunnen we lekker doorgaan met audio.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Citaat van: Bas Akkerman op november 10, 2014, 09:08:53
*Joris en Hans het zou jullie sieren elkaar eens niet in de haren te vliegen.

Joris, je mag natuurlijk vinden van Maz wat je wilt. De manier waarop je dat doet, mag echter wel met wat meer respect. Iemand een verwend mannetje noemen hoort daar niet bij.

Nu weer verder met de reis van Maz.*

Clear....mijn post was overigens meer sarcastisch bedoeld.

Citaat van: sultankat op november 10, 2014, 09:41:36
Zolang je de ander niet hindert zie ik geen probleem. De wereld wordt er alleen maar kleurrijker door.
Dus als we hier nou eens mee stoppen door gewoon te zeggen: "leven en laten leven".
Kunnen we lekker doorgaan met audio.

^^

Gr Hans

Coax AQ Carbon

Richi

Ach, ik denk dat ik MAZ wel begrijp. Als je de centen en de contacten hebt en het handelen in je bloed zit, dan is het toch leuk om spullen aan te kopen, te proberen en weer door te verkopen. Ik heb tijden gehad dat ik ongezien (en ongehoord) een versterker van 4500 euro kocht en nu denk ik drie keer na over een kabel van 50 euro. Het had te maken met hoe ik toen in het leven stond, maar ook met het beschikbare budget. Zolang MAZ er lol in heeft - en dat lijkt hij te hebben - fijn toch. Laat hem lekker gaan en verbaas je met een lach op je gezicht over zijn audio gekte.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

patsijb

ieder zijn weg en ieder zijn doel
en zo heeft een ieder een oordeel
(zoveel audiosets zoveel meningen)

Duck Twacy

Ik sluit me bij Richi aan. Ik vind t leuk om extreme apparatuur te zien en horen. Gelukkig (voor mn bankrekening) hoef ik t niet zo nodig meer te hebben. Maar gewoon zo nu en dan te kunnen beluisteren is natuurlijk wel leuk.

Gisteren mn set (staat in 3 racken) opnieuw ingericht en werd helemaal gek van de bedrading voor: loopwerk+dac+sacd speler+phono-prepre+thorens+VV+XOver+EV1+EV2+mid/hoog speakers+bass speakers (plus losse HT receiver/HD recorder/bd speler/5.1 speakerset). Ben ruim 2 uur bezig geweest me te murmen achter de racks (geen leuk werk, want je hangt vaak half ondersteboven om er bij te komen). In t begin ligt het nog netjes, maar tegen het einde weer een ongeloverlijke kabel kluwe.

Gelukkig heeft Maz een kabel fetish, dus die vind t denk ik wel leuk werk ;)

Zit sterk te denken aan versimpeling van de set, maar ja, ik weet dat je dan veel geld moet bijleggen, want voor gebruikte apparatuur op leeftijd krijg je nooit heel veel voor. Maar dat is een ander verhaal (en dit is niet mijn show case)

Sorry Maz, weer off topic  (maar t houd je draad wel lekker levendig)

En typoos of spelfouten, ik maar er meestal ook een stuk of 10. Vaak neem ik te weinig tijd om t na te lezen en druk te snel op save.

michel69

Citaat van: WickedGame op november 10, 2014, 08:52:22

^^

Leven en laten leven.....en vooral respect voor een ieders eigen denkwijze,manier van handelen etc.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: Richi op november 10, 2014, 10:52:54
Ach, ik denk dat ik MAZ wel begrijp. Als je de centen en de contacten hebt en het handelen in je bloed zit, dan is het toch leuk om spullen aan te kopen, te proberen en weer door te verkopen. Ik heb tijden gehad dat ik ongezien (en ongehoord) een versterker van 4500 euro kocht en nu denk ik drie keer na over een kabel van 50 euro. Het had te maken met hoe ik toen in het leven stond, maar ook met het beschikbare budget. Zolang MAZ er lol in heeft - en dat lijkt hij te hebben - fijn toch. Laat hem lekker gaan en verbaas je met een lach op je gezicht over zijn audio gekte.
Bedank aan allen voor begrip /steun .

Ik begrijp zelf ook niet dat sommige steeds willen dat er rust moment  komt in mij manier van hobbyen.

Misschien is dit wel een onderdeel van mijn hobby en dat ik switchen en ervaren leuker vind dan alleen zitten en luisteren naar een dezelfde set ????
Audio is mijn hobby en luisteren naar muziek is daar een onderdeel van.
Mijn kabel probleem als je dat een peobleem wilt noemen was en is bekened.
Wil gewoon de beste hebben want ik geloof er in dat het verschil maakt,

Ik heb gewoon noets met rust. Ik vind switchenen testen en ervaren leuker dan rust....
Dat is voor de kijkers van mijn  showcase ook leuker om te zien  en volgen wat er nou weer verandert is bij die rare kabel gek maz.

Daarom is het een showcase. Zodat je ermee kan SHOWEN.. ;)

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: Joris1971 op november 10, 2014, 08:50:44

Hmm, een afzeik reactie zou ik het niet willen noemen... meer een reactie die bedoeld is om jouw eigen reactie (met denigrerende ondertoon ?) te spiegelen en ''voelbaar'' te maken  ;)  Het kan gewoon niet de bedoeling zijn dat er met het grootste gemak telkens weer dezelfde grove (en vaak respectloze) uitlatingen gedaan worden door steevast dezelfde personen.

Just my 2 cents...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: maz op november 10, 2014, 18:02:44
Bedank aan allen voor begrip /steun .

Ik begrijp zelf ook niet dat sommige steeds willen dat er rust moment  komt in mij manier van hobbyen.

Misschien is dit wel een onderdeel van mijn hobby en dat ik switchen en ervaren leuker vind dan alleen zitten en luisteren naar een dezelfde set ????
Audio is mijn hobby en luisteren naar muziek is daar een onderdeel van.
Mijn kabel probleem als je dat een peobleem wilt noemen was en is bekened.
Wil gewoon de beste hebben want ik geloof er in dat het verschil maakt,

Ik heb gewoon noets met rust. Ik vind switchenen testen en ervaren leuker dan rust....
Dat is voor de kijkers van mijn  showcase ook leuker om te zien  en volgen wat er nou weer verandert is bij die rare kabel gek maz.

Daarom is het een showcase. Zodat je ermee kan SHOWEN.. ;)

Het is lovenswaardig dat je aangeeft wat jouw motivatie in deze is Maz, maar je bent toch niemand verantwoording schuldig ??  :nowink:
Jij bent degene die het tenslotte bekostigt en het daarom op de manier in kan vullen waarbij jij je het beste bij voelt  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Raphie

Precies, gewoon lekker doen waar je zin in hebt, doen anderen hier ook.
Ik geniet iedere week weer van je nieuwe aanwinsten
JBL PRX Power!

morca

Ik vind de manier waarop Joris het zegt niet netjes.
Maar de toon van Maz klinkt ook enigsinds te kort klinken.

Ik heb al een paar bazen rijk gemaakt,dus die toon schiet mij ook wel half verkeerd.
Vooral als je weet wat voor bazen.
Ik hoop voor je dat je in ieder geval niet zo,n baas bent Maz  ;)

Nee geen jaloezie,maar wel de terdege gedachte dat je vaak geboren bent voor geld.
Dat heb ik nou al zo vaak gezien.
Muziek is stukje liefde,als je dan altijd achter de feiten aanloopt ..........kan je wel eens denken .
Man man kon ik dat maar.............

Niet lullig naar Maz bedoelt  ;)

Mr.M

@joris. Kan je verzekeren , ben geen verwend nest,, ik heb in philipijnen tijdens medicatie van mijn broertje 2jaar lang met zijn vijven in een kamer geslapen dus geloof me ik weet wat armoe leven is...

Alles wat ik heb, heb ik als werknemer hard voor gewerkt alleen mijn ambities gaan verder dan wat blijkbaar normaal en standaard blijkt te zijn.

Ik hoop ieder geval dat  mensen beetje kunnen lachen en meegenieten van mijn Quest in de audio hobby...

Want blijkbaar ben ik buiten standaard dus je ziet onverwacht en dingen die je standaard niet ziet... Hahah lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Mijn nieuwste aanwinst...
Siltech signiture AES /EBU XLR
Voor tussen cd speler en dac in plaats van de AQ RAVEN.