aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Raphie

We gaan er hier niet over doorzagen, daar hebben we het technische forum voor. Is het al meerdere malen uitgelegd. Heb jij een andere beleving, dan is dat natuurlijk prima.
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: BuSpu op november 11, 2014, 15:47:34
Maz, ik zou de test nog eens doen zonder alcohol. Dat klinkt raar maar het is eerder geconstateerd dat je waarneming minder scherp wordt met alcohol achter je kiezen. Als het dan nog zo is, prima maar het zou toch treurig zijn als je morgen wel verschillen hoort terwijl je de mooiste al verkocht hebt.
De mooiste gaat nergens heen hoor... Betaal graag voor de uiterlijk ,al heeft het geen effect klankmatig..haha

Als geld geen rol speelde zou ik alsnog alles van siltech signiture nemen, terwijl de apogee net zo goed is klankmatig voor 1\20 ste prijs.

Bij mij is de uiterlijk van de kabels netzo belangrijk als de uiterlijk van de rest van de set...

Ik hoiu gewoon van mooie dingen maakt niet uit waar je het over heb..

Zelfs met RCA caps zou ik het liefst de mooiste willen hebben...

De test heb ik goed uitgevoerd, dus als ik gister de verschillen niet hoorde zou ik het vandaag ook niet horen,,
Waarom ?? Omdat gister een typische luisteravondje was,, s ochtends en heel nuchter ga ik niet zitten luisteren, hahaha.. Dus ik vind het best... O0
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Raphie

JBL PRX Power!

Joris1971

Natuurlijk het gaat om het uiterlijk vd kabel die achterin een set zitten

typisch als iemand anders dit in zijn showcase topic zou neerzetten zou iedereen die persoon voor gek verklaren,  alleen in dit showcase topic is het ja en amen, en loopt iedereen als een kip zonder kop achter Maz aan.

scrutinizer

Citaat van: Joris1971 op november 11, 2014, 20:06:54

typisch als iemand anders dit in zijn showcase topic zou neerzetten zou iedereen die persoon voor gek verklaren,  alleen in dit showcase topic is het ja en amen, en loopt iedereen als een kip zonder kop achter Maz aan.
:popcorn: Onverbeterlijk!!! ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

LABO

Citaat van: maz op november 11, 2014, 19:37:34

Zelfs met RCA caps zou ik het liefst de mooiste willen hebben...

Cardas Caps ???

P.S. Lekker druk op jouw topic (nu 17 gasten)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

twani

Mmm, ondanks dat ik het heel vaak niet met Joris eens ben vind ik zijn eerlijkheid en consequentheid zeer te waarderen en op een bepaalde manier zelfs ook wel ontwapenend.

Hij verloochend zijn mening niet, en draait niet met z'n kont met alle winden mee, daar zijn er ook niet zo heel veel van.

En MAZ?  Ook MAZ is altijd zichzelf en heeft daardoor (terecht) een enorme gunfactor.

Ik kan beide heren prima waarderen al zullen velen dat igv Joris niet met mij eens zijn..

Zodiac

Citaat van: twani op november 11, 2014, 20:16:08
Mmm, ondanks dat ik het heel vaak niet met Joris eens ben vind ik zijn eerlijkheid en consequentheid zeer te waarderen en op een bepaalde manier zelfs ook wel ontwapenend.

Hij verloochend zijn mening niet, en draait niet met z'n kont met alle winden mee, daar zijn er ook niet zo heel veel van.

Ik kan beide heren prima waarderen al zullen velen dat igv Joris niet met mij eens zijn..

Ik sluit me daar bij aan. Ik respecteer ook Joris zijn mening. Actie is reactie.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Joris1971

En MAZ?  Ook MAZ is altijd zichzelf en heeft daardoor (terecht) een enorme gunfactor.

Dank je Twani, voor een stukje bijval
Nee, ik kan niet zeggen mooi en prachtig als ik bepaalde zaken complete onzin vindt, nee ik praat niet mee met alle winden.

Ik vind het typsich dat veel leden hier altijd kritisch zijn over bepaalde zaken maar in DIT topic is alles wat Maz koopt mooi en prachtig en wordt er geen ene vorm van kritiek gegeven zoals dat in andere topics wel (terecht) gebeurd en daar stoor ik mij aan.

Neem nu het recente kabel voorbeeldvan een paar posts terug, er is geen verscil in kwaliteit maar er wordt een kabel gekocht omdat die er mooi uitziet.
En ja hoor, de hiep hiep hoera goed gedaan uitspraken komen ..

Jumping Jack

^^. Ik kan me zelfs goed vinden in de inhoud van zijn posts (al brengt ie het niet altijd even tactvol  ;)).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Joris waarom kan je niet gewoon accepteren dat uiterlijk en design en zichtbaarheid van spullen voor de velen  netzobelangerijk is als ieder ander onderdeel van de set...

Ik snap en accepteer dat jij simpeler en meer DOWN TO EARTH bent kwa gedachten betreft audio en dat het om de functionaliteit gaat voor je ipv uiterlijk.

Audiowereld heeft door , dat er mEER mensem zijn zoals ik welke aandacht besteden aan TECHNISCH ONBELANGERIJKE DINGEN ZOALS EEN KABEL LIFT of een ontkoppelings schijf.

Alles wat nergens op slaat is tekoop in audio wereld, en als een gek het ervoor over heeft en lol in heeft wat is daar mis mee?
Waarom steeds proberen negatief te zijn als het niet hoef???

Ik snap bepaalde gedachten van jouw maar sommige opmerkingen van je gaan echt nergens over...dit met alle respect gezegd..

Je bent ten alle tijd welkom om je mening neer te zetten en ben blij dat je dat doet , daar verschillen we als mensen van elkaar, dus doe lekker je ding maar wel met respect naar anderen...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Maar Maz, heb jij nu nooit dat JIJ ZELF denkt van er is een grens bij mijn hobby?
Dat denk ik dus van niet.. Ga je op een bepaald moment niet een grens over voor jezelf?

Peerless Monster

Ik vraag me een beetje af wat je hiermee bedoeld J.?
Er is niemand hier die ineens een Theta set gaat aanschaffen, omdat Maz hem prachtig vind...
Hoewel als ik die Pioneer jongens hier op het forum zo veel voorbij zie komen, denk ik dat je wellicht nog gelijk gaat krijgen... De Pioneerschapen ;D
Dus maak je lekker niet dik en ga achterover liggen relaxen om te zien en te lezen wat Maz allemaal voor audiotoeren aan het uithalen is.
Eens is het geld ook op ;D...

Het gaat om het verhaal en het is natuurlijk onwezenlijk leuk om zoveel verschillende sets de revue te laten passeren...
Als Maz straks officieel handelaar is, kan hij natuurlijk gewoon ook forumsponsor worden... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Mr.M

Achja.  Forumgenoten als Joris hebben we ook nodig,, die houden het topic levendig .... Zo krijgt iedereen ook meer inzicht in de gedachten en denkpatroon van een ander...
We zijn allen audiogek en niemand heeft dezelfde set thuis...

Knap toch..... Dus ook met de meningen zul je verschillen hebben..... 

Zo blijft mijn topic toch anders dan andere STANDARD topics..lol

Ik en Joris leveren  voer  voor de kachel,,,haha

Peerless Monster

Citaat van: maz op november 11, 2014, 20:32:08
Ik en Joris leveren  voer  voor de kachel,,,haha

Stel dat we het forum zouden uitprinten... ;D ;D ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Raphie

Citaat van: Peerless Monster op november 11, 2014, 20:31:50

Hoewel als ik die Pioneer jongens hier op het forum zo veel voorbij zie komen, denk ik dat je wellicht nog gelijk gaat krijgen... De Pioneerschapen ;D

Eens is het geld ook op ;D...
volgens mij zijn clockwork en ik geen Pioneer schaap, maar eerder oudgediende. Maz heeft gewoon een goede keuze gemaakt. Maar het steekt ergens wel, lees ik zo tussen de regels door  :popcorn:

Ik snap je betoog qua kabels wel Joris, maar voor Maz is zijn het echt kraaltjes en spiegeltjes, tuurlijk moet het goed klinken, maar.... wanneer het niet minder klinkt, maar wel beter smoelt, dan heeft hij er ook geld voor over. Ieder z'n hobby toch, Maz betaald ook graag €499 voor een champagne fles met wat extra kristallen (lees glas...)
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op november 11, 2014, 20:30:18
Maar Maz, heb jij nu nooit dat JIJ ZELF denkt van er is een grens bij mijn hobby?
Dat denk ik dus van niet.. Ga je op een bepaald moment niet een grens over voor jezelf?

SKY IS THE LIMIT MY FRIEND,,

WHY LIMIT YOUR IMAGINATION ?   

Als ik mijn kabels aan de plafond gaat hangen met natuurlijk zijdedraad van een bepaalde spin soort dan ga ik denk ik beetje te ver....
Mits de verschillen niet hoor aar zijn.,haha lol

clockwork

Citaat van: Raphie op november 11, 2014, 20:36:42
volgens mij zijn clockwork en ik geen Pioneer schaap, maar eerder oudgediende. Maz heeft gewoon een goede keuze gemaakt. Maar het steekt ergens wel, lees ik zo tussen de regels door  :popcorn:

Ik voel me ook niet aangesproken. Dit is mijn derde set Pioneer speakers. Zullen we het anders ook even over CA plate-schapen gaan hebben?  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

Audio spullen switchen zal altijd een hobby blijven pearles...

Vanaf januar ben ik officieel een brillen boer..hahaha....

Trouwens morgen krijg ik een mooie speaker over de vloer van een audio kennis,, hij wilt van set veranderen en ik ben wellicht geïnteresseerd in als de prijs goed is natuurlijk...

Morgen zal ik jullie weer verrassen met een zeldzaam speaker.....

Zoals  pearles zeg.  LAY BACK AND ENJOY the ride.

even voor de duidelijk heid ben zeer tevreden met de pioniers maar ben toch nieuwsgierig of het beter kan....

Ralphie heeft ook een upgrade gedaan dus het kan beter , alleen tegen welke prijs...??? Als het op te hoesten is voor me Doe ik het zonder twijfel...all klinkt mijn set goed. Beter is ten alle tijden beter.haha

Dus om terug te komen op Joris de vraag  betreft grenzen....mijn budget is wat mij begrensd in leven Joris anders had ik hier een set van een mil neer gezet , als het kon....

AirTimeDMC12

LOL :clapping: Zit met gemengde gevoelens dit te volgen. Krijg ook ineens een flashback. Doet me denken aan die CA Plate van Madhouse en die sticker....

Oog wil ook wat, zeker omdat Maz alles in het zicht heeft staan, dus begrijp z'n overwegingen. Als hij er de centen voor over heeft, prima toch.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Rusher

Maar niet te snel wisselen van apparatuur hoor, Maz!!!! Anders kan ik het allemaal niet  bijhouden!

AirTimeDMC12

Over niet te snel gesproken trouwens. Had je die nieuwe Siltech niet ff wat in moeten laten spelen voor het vergelijk? De Hawk Eye lag ook al 1,5 jaar ongebruikt in de kast.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Nahpets

Het zijn kabels, op kamertemperatuur zijn is meer dan voldoende inspelen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.