aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Hadden we het gisteren nog over de link van Armand de Brignac en Jay-Z, en wat gebeurt er gisteren?

http://www.sprout.nl/artikel/jay-z-koopt-blingbling-champagne-armand-de-brignac

Juist Jay-Z koopt doodleuk het merk  :-X

Mr.M

Tja,wat maakt een paar cijfertjes achter komma uit voor zulke publiek?? Hahaha..

Na de artikel te hebben gelezen gister is dit nog niet zo gek ook..

@ralphie,  het is inderdaad meer een westerse cultuur (vooral Amerikaans )  dat  zie en gezien worden  mentaliteiT en laten zien dat je het gemaakt heb en dat je bij wijze van BINNEN BENT.
Wij hollanders zijn daar te nuchter voor in het algemeen.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar het is wel voor een bepaald publiek bestemd dit soort gein..

@arjan  , hoe een gewone persoon verbaasd kijkt dat wij 1000den euros aan interlinks en stroomkabels enz.enz. uitgeven kijken wij raar naar degene die 300 eueo flesjes champagnje drinken ipv een 30 euro cava...

Wij denken ; zal hij het echt proeven??    Zij denken ; zullen zij het verschil echt horen?  Hahah

Zo ieder zijnafwijking denk ik.... daarom zijn wij mensen voor denk ik....om van elkaar te verschillen.
Ieder zijn hobby denknik....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Duck Twacy

Nou als we dan op de alcohol toer gaan :)

Ik zag een fles JD singel barrel staan. Heb m ik ook eens kado gekregen en niet verkeerd, maar als je van volle bourbon smaak houdt, zou ik ook een keer four roses single barrel proberen.

http://2.bp.blogspot.com/-2Y6KWUucydA/Tbyhht-JAFI/AAAAAAAAAb4/DHg4FNCBhOQ/s1600/Four+roses+single+barel+correct+picture.JPG

Ik vond deze eigenlijk nog lekkerder terwijl is een stuk goedkoper is (rond 30 euro ipv rond de 45voor de JD). Bij GG was ie regelmatig inde aanbieding (maar staat nu niet meer op de site).

patsijb

Citaat van: ArjanR1 op november  7, 2014, 09:05:10
Het ergste is nog dat bepaalde mensen het graag willen hebben  :o

in en de audiowereld geilt iedereen op een paar kilo ijzer en koper en hier en daar wat plastic
plak er een sticker op met een exotische naam en het is geweldig..
dus ach ieder zijn lol

scrutinizer

Citaat van: patsijb op november  7, 2014, 12:07:07
in en de audiowereld geilt iedereen op een paar kilo ijzer en koper en hier en daar wat plastic
plak er een sticker op met een exotische naam en het is geweldig..
dus ach ieder zijn lol
Of gewoon op hoe het smaakt of klinkt...... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

RubenV.

Citaat van: WickedGame op november  7, 2014, 09:10:51
Hadden we het gisteren nog over de link van Armand de Brignac en Jay-Z, en wat gebeurt er gisteren?

http://www.sprout.nl/artikel/jay-z-koopt-blingbling-champagne-armand-de-brignac

Juist Jay-Z koopt doodleuk het merk  :-X

Postte ik hier gisteren al.

Citaat van: RubenV. op november  6, 2014, 16:45:58
In November 2009, Fine Champagne magazine published the results of a blind tasting of 100 champagne brands, with Armand de Brignac the top finisher.

Sinds gisteren is het merk in handen van een bedrijf van Jay-Z, welke het heeft overgenomen van Sovereign Brands (bedrijfje met meerdere, zoals ze het zelf omschrijven "fine spirits").
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op november  7, 2014, 11:51:56
Nou als we dan op de alcohol toer gaan :)

Ik zag een fles JD singel barrel staan. Heb m ik ook eens kado gekregen en niet verkeerd, maar als je van volle bourbon smaak houdt, zou ik ook een keer four roses single barrel proberen.

http://2.bp.blogspot.com/-2Y6KWUucydA/Tbyhht-JAFI/AAAAAAAAAb4/DHg4FNCBhOQ/s1600/Four+roses+single+barel+correct+picture.JPG
O
Ik vond deze eigenlijk nog lekkerder terwijl is een stuk goedkoper is (rond 30 euro ipv rond de 45voor de JD). Bij GG was ie regelmatig inde aanbieding (maar staat nu niet meer op de site).
Heerlijk...

Hou wel van een beetje zoetig smaak....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Duck Twacy

Dat heeft deze zeker en een behoorlijk volle afdronk. Maar pas op, tis wel 50% 

Nu nog eens Elijah Craig barrel proof proberen (66.2%), dat kun je eigenlijk nog nauwelijks puur drinken.

Lagavullin 16 jaar malt is ook behoorlijk heftig, maar dan meer op het rokerige vlak. Best koop je dit soort in Belgie,scheelt al snel 10 euro

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op november  7, 2014, 22:11:52
Dat heeft deze zeker en een behoorlijk volle afdronk. Maar pas op, tis wel 50% 

Nu nog eens Elijah Craig barrel proof proberen (66.2%), dat kun je eigenlijk nog nauwelijks puur drinken.

Lagavullin 16 jaar malt is ook behoorlijk heftig, maar dan meer op het rokerige vlak. Best koop je dit soort in Belgie,scheelt al snel 10 euro

Oeffff 50% kan nog net maar meer is niet meer te doen puur,,,,en dat is nou waar ik van hou puure smaak van een lekkere drankje..

eddy135

Citaat van: ArjanR1 op november  7, 2014, 09:05:10
Het ergste is nog dat bepaalde mensen het graag willen hebben  :o
Ik zie niet in wat daar erg aan is... ???
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Joris1971

Deleted member

Citaat van: Joris1971 op november  8, 2014, 20:29:14
Omda het lelijke smakeloze troep is
Is dat zo? Of is dat slechts jouw mening? [emoji6]
Stereo-fan for life!

VlisChris

Tja. Wat ik nou met zo'n opmerking aan moet :-\
Je kunt het ook normaler brengen Joris. Zomaar een . . . gedachte.

Edit.
Citaat van: Joris1971 op november  8, 2014, 20:21:42
Sorry hoor maar wat een onrespectvolle posting. >:(

Misschien tijd dat je even in de spiegel kijkt.

eddy135

En wat dan nog?
Jij hoeft er toch niet tegenaan te kijken?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: eddy135 op november  8, 2014, 14:34:34
Ik zie niet in wat daar erg aan is... ???

Ik ook niet , ieder individu heeft een eigen smaak en voorkeur, wij als audiofielen zijn daar grootste voorbeelden van, ieder set is anders en en ieder persoon heeft een ander denkbeeld  over kabels,versterkers , ontkoppelaars enz...

De een koopt een glimmende KHARMA LS VOOR 45000 DE ANDER KOOPT EEN vierkant kistje ala HARBETH VAN 4500.- en ze maken beide muziek....

Punt is ,er moet voor ieder individu en maak een passende product zijn in alle budget klasse....

Duck Twacy

Voor 45K kocht ik dan toch liever een setje TAD reference monitor CR1 (hoewel ik het wel erg veel geld vind dus utopie). Moet ik nog korting ook krijgen voor de stands :)

patsijb

Citaat van: maz op november  8, 2014, 23:26:53
Ik ook niet , ieder individu heeft een eigen smaak en voorkeur, wij als audiofielen zijn daar grootste voorbeelden van, ieder set is anders en en ieder persoon heeft een ander denkbeeld  over kabels,versterkers , ontkoppelaars enz...

De een koopt een glimmende KHARMA LS VOOR 45000 DE ANDER KOOPT EEN vierkant kistje ala HARBETH VAN 4500.- en ze maken beide muziek....

Punt is ,er moet voor ieder individu en maak een passende product zijn in alle budget klasse....

idd bij sommige audio denk ik idd kots en koop ik dan toch liever swarovski..haha
ook al klinkt t nog zo mooi ook Ik moet er tegenaan kijken..

DofN

Even in perspectief:

Vind ze zelf verschrikkelijk lelijk - maar het gaat om het geluid.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Joris1971

Wat een bakbeesten, ik he ook van die bakbeesten gehad (Tannoy D900's), met een Plinius 9200 versterker, hele mooie phono pre, vpi classic , linn akurate ds/1,etc.. Ja dat klonk goed.

Nu heb ik een linn majik dsm en tannoy monitoren. Gewoon beschaafd in de woonkamer, zonder rare akoestische aanpassing fratsen, dure interlinks en stroomkabels.
Het blijft een woonkamer.

Ik geniet er net zoveel van.. Ligt er aan waar stel je op een bepaald de grens.

Groet joris

scrutinizer

Volgens mij is het zo met veel in het leven....biedt het je voldoening ......of als je er gebruik van maakt wat het je hebt gekost. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Citaat van: Joris1971 op november  9, 2014, 08:56:12
Wat een bakbeesten, ik he ook van die bakbeesten gehad (Tannoy D900's), met een Plinius 9200 versterker, hele mooie phono pre, vpi classic , linn akurate ds/1,etc.. Ja dat klonk goed.

Nu heb ik een linn majik dsm en tannoy monitoren. Gewoon beschaafd in de woonkamer, zonder rare akoestische aanpassing fratsen, dure interlinks en stroomkabels.
Het blijft een woonkamer.

Ik geniet er net zoveel van.. Ligt er aan waar stel je op een bepaald de grens.

Groet joris
nou Joris, alle respect, maar je tannoys waren ongv. 1/3 van dit volume  :D
JBL PRX Power!

Joris1971

Citaat van: Raphie op november  9, 2014, 09:06:20
nou Joris, alle respect, maar je tannoys waren ongv. 1/3 van dit volume  :D

Dat betwijfel ik, als ik naast mijn D900's ging staan kwam het aardig overeen met die man op de foto hierboven (en nee ik ben geen liliputter met mijn 1.90 m)

Raphie

D900 is maar 1.15m hoog Joris en 45 breed/diep, 57kg

TAD ref 130 * 55 * 70   150kg :D
JBL PRX Power!

Xander32

Beide D900's kan je dus opbergen in één kast van een Ref 130 ...

Citaat van: Raphie op november  9, 2014, 09:13:34
D900 is maar 1.15m hoog Joris en 45 breed/diep, 57kg

TAD ref 130 * 55 * 70   150kg :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10