aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

qua klank valt er voor Maz op electronica vlak niet meer meer te winnen, misschien z'n streaming bron nog aanpakken, maar pre-power amp / speakers zijn top combo.
qua akoestiek is het een ander verhaal, maar om de boel enigsinds leefbaar te houden zou ik in Maz z'n situatie kiezen voor bijv GIK

en dan 2 monster bass traps achter de bank (verschuifbaar voor serieuze sessies) en misschien wat 244's aan het plafond en wand

http://gikacoustics.co.uk/product/gik-acoustics-monster-bass-trap-flexrange-technology/

met scatter plates

en 244 of 242 aan de zijwand

http://gikacoustics.co.uk/product/gik-acoustics-244-bass-trap-flexrange-technology/  ook met scatterplates
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: Alex Groningen op oktober 13, 2014, 09:52:35
O,jee ;). Het kan natuurlijk altijd mooier qua design, maar vind je ze ook mooier/beter klinken dan de Pioneers?

Nooit gehoord helaas de anniversario, wel alle anderen sfs ...

Als SULTAN ze heeft dan moet het goed klinken ,ook in naar mijn smaak...
We komen beide van dezelfde kharmas vandaan 2.3 ....dus kwa design en sound beetje zelfde smaak denk ik..
Dat blijkt ook ,sultan heefr me op een vroege ochtend  deze speakers toegelink samen met lynch en ik heb ze ongezien en ongehoord zonder maar een revieuw van gelezen hebben gekocht..ik kende het hele merk TAD niet niet een keer van gehoord, pioneer /tad.

Maar goed wetende dat deze jongens best verstand hebben van audio was ik redelijk gerust dat het nooit slecht kon zijn ,en was die slecht dan had die binnen dag weer op de markt gedeelte gestaan..
Was een gok die je niet vaak neemt in dit segment van audio.. In dit geval een gok met bijzonder goed uitkomst..

Zeer happy met dexe speakers en de uiterlijk en voorall het geluid...om het verhaal af te maken , ze zijn nog eens heeeeel makkelijk plaatsbaar...
Heel erg akoestiek vriendelijk...

Me happy :pompom: :pompom:

Shit hoe ga ik nu nog deze topic intressant houden?hahaha..

Maak je niet druk ik heb een verrassing in petto welke jullie ogen doen drie slagen groter worden straks.... Ben in onderhandeling hahaha
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Nahpets

Citaat van: maz op oktober 13, 2014, 10:19:04

Maak je niet druk ik heb een verrassing in petto welke jullie ogen doen drie slagen groter worden straks.... Ben in onderhandeling hahaha

:clapping: Never a dull moment.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Deze staan in mijn auditief geheugen (in zoverre ik dat heb) gegrift: de TAD Compact Reference (kostprijs: zo'n €45.000  :ohmy:)

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

@ralphi

Tnx voor de moeite j.j.

Ik wil zeker iets met plafond doen, iets simpels en makkelijk toepasbaar...
Daar valt nog veel uit te halen...akoestiek is nog een verbeterpunt voor me.
Ik denk zelf ook dat ik mert theta voor eind eigelijk all goed zit..

Shit. Had ik de LAMMS nu maar staan.....vond de lamms op de avalon monitors beetje te..
De bedoeling was eerst lamms op de avalon ascandant maar dast werd hem niet en de ascandant verkocht , dus hrt hele combo welke ik in gedachte had ging naar filisteinen.

Had graag deze jongens op setje mono blokken willen horen als lamm....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Raphie

Maz, je grootste winst is echt akoustiek op dit moment, je set speelt nog lang niet op full potential.
als ik er een % aan moet hangen dan speel je nu op 65% van hoe het kan klinken, componenten swap zal dat misschien net naar 70% tillen, maar met akoestiek aanpassingen zal dat heel snel richting 90% tot 100% gaan (wanneer je all the way gaat)
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op oktober 13, 2014, 10:23:54
Deze staan in mijn auditief geheugen (in zoverre ik dat heb) gegrift: de TAD Compact Reference (kostprijs: zo'n €45.000  :ohmy:)

Hahahahaha prijstechnisch gezien verslaat een forumgenoot deze jongens 3slagen in de ronde.hahah . prijstechnisch
Even snel omgerekend ehhhhh dit zijn zijn rear speakers ,,, :clapping:
Met een van zijn fronts koop je nog twee tad refrence en ehhhhh owjaa zij sub en center koop je nog een TAD...
Hij heeft er omgerekend 8 staan thuis..hahaha...dan heb ik het enkel over de speakers...
Ik denk dat je met zijn bekabeling nog 2 tads refrence  koopt...

De versterking laten we even buiten beeld want straks krijgt joris hartaanval...lol

Mr.M

Citaat van: Raphie op oktober 13, 2014, 10:27:45
Maz, je grootste winst is echt akoustiek op dit moment, je set speelt nog lang niet op full potential.
als ik er een % aan moet hangen dan speel je nu op 65% van hoe het kan klinken, componenten swap zal dat misschien net naar 70% tillen, maar met akoestiek aanpassingen zal dat heel snel richting 90% tot 100% gaan (wanneer je all the way gaat)

Ik ga zeker wst mrt de akoestiek doen j.j...

Alleen weet nog niet hoe ik het ga aanpakken....ik denk eerst de plafond...want ik heb bij ABEL (doorofnight )gehoord hoeveel het uitmaakt...
Had ik maar na je toe gereden had ik deze speakers in je studio gehoord..wist ik precies wat zr kunnen..
Aan de andere kant ook weer goed dat niet ben gekomen anders had ik deze week me huis verbouwd tot een studio...hahaha.

Raphie

ja akoestiek is geen impuls aankoop, dat is allemaal wat definitiever  ;D
Maar ik probeer aan te geven, dat het cosmetisch natuurlijk allemaal imposanter kan
- 2 monoblokken op eigen statief
- dikkere kabels
- mooie bijpassende stereo pre in het midden
etc etc

maar dat zijn 99.999999% cosmetische aanpassingen Maz, je set is al van dusdanige kwaliteit dat het daar niet meer aan ligt.
natuurlijk wil het oog ook wat en staat het dan impossanter maar of het er beter van gaat klinken?
JBL PRX Power!

sultankat

Citaat van: Raphie op oktober 13, 2014, 10:27:45

^^
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

DofN

Citaat van: maz op oktober 13, 2014, 10:38:07
Ik ga zeker wst mrt de akoestiek doen j.j...

Alleen weet nog niet hoe ik het ga aanpakken....ik denk eerst de plafond...want ik heb bij ABEL (doorofnight )gehoord hoeveel het uitmaakt...
Had ik maar na je toe gereden had ik deze speakers in je studio gehoord..wist ik precies wat zr kunnen..
Aan de andere kant ook weer goed dat niet ben gekomen anders had ik deze week me huis verbouwd tot een studio...hahaha.

Maar dan moet je nog steeds wel erg goede luidsprekers en versterking + DAC hebben (en die heb je nu) :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Deleted Member 2

Citaat van: Raphie op oktober 13, 2014, 10:44:24
ja akoestiek is geen impuls aankoop, dat is allemaal wat definitiever  ;D
Maar ik probeer aan te geven, dat het cosmetisch natuurlijk allemaal imposanter kan
- 2 monoblokken op eigen statief
- dikkere kabels
- mooie bijpassende stereo pre in het midden
etc etc

maar dat zijn 99.999999% cosmetische aanpassingen Maz, je set is al van dusdanige kwaliteit dat het daar niet meer aan ligt.
natuurlijk wil het oog ook wat en staat het dan impossanter maar of het er beter van gaat klinken?

^^

Nooit gedacht dat ik zo'n reactie nog eens zou posten ;D ;D

Mr.M

Citaat van: Onder013 op oktober 13, 2014, 11:55:47
^^

Nooit gedacht dat ik zo'n reactie nog eens zou posten ;D ;D
Het is zeker een goede posting...

Ben er helemaal  mee eens.... component gezien zullen de vooruitgangen marginaal zijn en mijn akoestiek zal het meest dwars zitten nu waardoor ik het maxinale niet uit me set kan halen..

Thanatos

Je hebt toch al eens een akoestiek meting laten doen ? Weet niet of daar specifieke aanbevelingen uit voort kwamen. Maar dat is de weg om je akoestiek aan te passen. Via meten en laten interpreteren door iemand met kennis van zaken.

Ik kan het je van harte aanbevelen. Zelf ook enige aanpassingen gedaan en dat maakt echt verschil.

Mr.M

Citaat van: Thanatos op oktober 13, 2014, 12:52:49
Je hebt toch al eens een akoestiek meting laten doen ? Weet niet of daar specifieke aanbevelingen uit voort kwamen. Maar dat is de weg om je akoestiek aan te passen. Via meten en laten interpreteren door iemand met kennis van zaken.

Ik kan het je van harte aanbevelen. Zelf ook enige aanpassingen gedaan en dat maakt echt verschil.
Klopt.
Ik ga ook even martijn contacteren om te kijken hoe en wat.

Joris1971

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op oktober 13, 2014, 19:13:39
Wees nu tevreden Maz als het geweldig klinkt.  :pompom: :headbanging:

Ik moet eerlijk zeggen ineens van onrust en gevoel van iets missen in mijn gelyid ben ik in een soort van zen geraak...
Deze speakers zijn zo goed dat ik ineens de rest van me set begin te waarderen en de echte kwaliteiten van me set komen nu naar voren.
Alles is nu beetje op de juiste niveau ten opzichte van elkaar en matched goed..

Althans dat denk ik.hajha

Raphie

Citaat van: maz op oktober 13, 2014, 20:04:05
Ik moet eerlijk zeggen ineens van onrust en gevoel van iets missen in mijn gelyid ben ik in een soort van zen geraak...
Deze speakers zijn zo goed dat ik ineens de rest van me set begin te waarderen en de echte kwaliteiten van me set komen nu naar voren.
Alles is nu beetje op de juiste niveau ten opzichte van elkaar en matched goed..

Ik zei het van te voren, deze speakers vervoeren en ontspannen je, een ontzettend betrokken sound met toch onwijs veel detail.
JBL PRX Power!

tiptop

Citaat van: maz op oktober 13, 2014, 20:04:05

Betekent dit einde van je Quest?   :shaun: ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Joris1971

tiptop

Hij zou ongeveer de eertse audiofiel dan zijn die uitgezocht is. :tounge:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

sultankat

Citaat van: Xander32 op oktober 13, 2014, 21:14:29
Boring  :yawnee:

Als Maz zijn akoestiek gaat aanpakken vind ik dat ook een heel interessant project. Daar ligt de winst, niet in het alwéér wisselen van apparatuur. Maz, ook al zegt je verstand dat je nu rust hebt, het zal nog moeilijk zijn om die lijn vast te houden. Je zit immers nog helemaal in de flow van wisselen wisselen. Het is letterlijk afkicken en je ook niet gek laten maken. Dat heeft tijd nodig (en een lieve wijze vriendin ;)). En die heb je volgens mij.
Zoals Joris1971 met Linn en Tannoy zijn Nirvana gevonden lijkt te hebben (helemaal zeker ben ik er nog niet van), zo kan het ook anderen overkomen moet je maar denken.
Ikzelf heb besloten om me nu alleen nog maar op akoestiek te richten, wanneer ik na de verhuizing een echte luisterkamer heb. Daar mag je me aan houden  :nervous: :police:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

.
Daar ben ik ook mee bezig om te kijken wat de opties zijn...(akoestiek)

Ik wil dingen doe welke ik kan meenemen evt naar me volgende huis....dus meeneembaar aanpassingen..

Verder zal ik totale rust nooit vinden denk ik,
Nu heb ik een 5.1 systeem.
Als ik dat straks zat ben ga ik vast weer opzoek naar monoblokken welke mooi in het rek passen ipv de grote theta welke half uitsteekt en onhandig tussen twee rekken in staat.
Dus ja wat is rust??

Betreft speakers heb ik nu wel rust, want ze zijn echt geweldige speakers en zie geen reden om te wisselen....deze speakers zijn in alle opzichten tot mijn tevredenheid...

Wat versterking betreft twijfel ik nog of ik de theta gaat houden of niet..
Ze klinken geweldig maar ben niet helemaal tevreden met uiterlijk en hoe ze staan op de rek..
Misschien een andere rek ,,??ik weet niet helemaal hoe ik dat gaat oplossen maar er zal wat moeten gebeuren uiteindelijk want vind het zo niet mooi uitzien hoe ze opgesteld zijn...
Ga eens kijken vooor een passende rek misschien, iedergeval zo zullen ze niet blijven staan tussen twee rekken in onhandig  achter een pilaar..

Ik denk haast dat ik een andere rek haal..

Hoedanook kopen en verkopen blijft een hobby van me...voorall koopjes vinden blijft voor mij een kick...hahaha..

Gezien grote audio kenissen kom ik dingen tegen welke absoluut zeldzaam zijn en haast niet te krijgen..
Ieder keer als zoiets de deur uitgaat voor een leuke prijs kan ik het weer niet laten helaas..... :inlove:

All is het om te horen wat zoiets in mijn set kan doen....en als niet bevalt raak ik hem echt wel kwijt voor de gekochte prijs....