aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Bama

Mr.M

De glimmende pioneer logo mag van mij part zwart gemaakt worden met een stift..
Hahaha

Kan ik geen tad logo bestellen...hahahaha
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Bama op oktober 11, 2014, 14:37:20
Zit je te luisteren of alweer in je auto om iets anders te kopen? ;D
Grapjassen...

Ik ga nu met moeite opstaan om een ander lichtere en dikkere tapijt te kopen...
Dus om terugvte komen op je vraag...
Ben zometeen onderweg om ieta anders te kopen JA  .

Wat een detail weergave in het geluid........wauwww
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: michel69 op oktober 11, 2014, 14:36:06
Gefeliciteerd Maz met je aankoop van deze schoonheden het zijn echt plaatjes om te zien.......en nu de komende tijd lekker achterover gaan zitten en genieten van je nieuwe geluid ;)
Tnx dat zal wel lukken...

Ik zit naar melani de boasio te luisteren en wat een dynamiek in haar stem..
Hele spectrum is compleet van hoog tor laag....

Deze speakers hebben een freq.bereik van 30 to 100khz....net een diamond tweeter van 10k bvan kharma....
Die gaat ook door tot 100k bijna...

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

clockwork

Citaat van: maz op oktober 11, 2014, 15:03:01
De glimmende pioneer logo mag van mij part zwart gemaakt worden met een stift..
Hahaha

Kan ik geen tad logo bestellen...hahahaha

Kappen eraf halen. Zijn ze nog mooier.  :wub:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

sultankat

Citaat van: Staaled op oktober 11, 2014, 14:28:46
Laten staan !!! :thumbs-up:

+1

Als ik op zoek was geweest hadden ze nu bij mij gestaan  ;)

Maar als ik het iemand gun, ben jij het wel Maz. Vlgs mij is het tailor made voor je (oh jee wat ga ik nu weer afroepen.............Maz die zijn set compleet heeft, die niet meer gaat veranderen, die dan een topic krijgt zooo saai dat het niet meer gelezen wordt. Tja "rust" heeft een prijs).
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

pietjepc

CZ79

Bijzonder fraai, gefeliciteerd Maz (maar dat kunnen we vast en zeker de komende weken nog wel een keer of 20 gaan roepen) :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

LABO

Citaat van: maz op oktober 11, 2014, 12:24:00
Dat heb je aan Mr  JACK te danken..... Die zorgt er wel voor dat je makkelijk over de streep gaat... :coffee:
Zo iets haha. Vanmiddag is de Reed 2A besteld (bij Alex) en nu maar wachten totdat hij geleverd gaat worden :-) Alex neemt mijn huidige RB600 over.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Deleted member

Het is stil hier... Weinig handel. Volgens mij schiet Maz zo in de ontwenningsfase... ;)

Moet 'ie alleen nog wennen aan het idee dat 'ie Pioneer luidsprekers heeft :)

Spelen ze lekker, Maz? Ik heb zo'n idee dat je in een klap helemaal happy bent met de Theta en Pioneer combo, klopt dat?
Stereo-fan for life!

lynch1979

Ze klinken in ieder geval heerlijk  :headbanging:

Vanmiddag bij Maz geweest en maar heel even geluisterd, heb zijn Michell opnieuw afgesteld.

Maar er heerst een vorm van rust in huize Maz.

Raphie

Citaat van: lynch1979 op oktober 12, 2014, 18:23:42
Ze klinken in ieder geval heerlijk  :headbanging:

Vanmiddag bij Maz geweest en maar heel even geluisterd, heb zijn Michell opnieuw afgesteld.

Maar er heerst een vorm van rust in huize Maz.
Mooi he? ik zag hem gisteren de versterker aanzetten en hij was even sprakeleloos, zo'n soort van spongebob mond die wijd openviel :D

JBL PRX Power!

lynch1979

Citaat van: Raphie op oktober 12, 2014, 18:25:38
Mooi he? ik zag hem gisteren de versterker aanzetten en hij was even sprakeleloos, zo'n soort van spongebob mond die wijd openviel :D

Als ze zwart waren geweest had ik ze van je gekocht  ;)

DofN

Vanmiddag met Lynch naar de Pioneers geluisterd. Prachtige luidsprekers om te zien: om te zoenen :-*. Voor ik Avalon-eigenaren weer tegen de haren instrijk: de Pioneers vormen een betere match met de ruimte dan de Avalons en ik vond het dan ook goed klinken.

Nu was imaging wel goed, het laag had een mooi fundament en was zeer beheerst, misschien zelfs minimalistisch. Een rustig middengebied en het hoog was prima, al heb ik nog niet echt kunnen letten op definitie. Het was lastig om te horen hoe goed de Pioneers zijn vwb definitie: het was gezellig in huize Maz: er werden Russische pannenkoeken gebakken, Lynch was aan het sleutelen aan de platenspeler een forumgenoot kwam nog wat ophalen.

Als ook deze Pioneers binnenkort weer ingeruild worden heb ik ze iig geval gehoord :) Dank daarvoor Maz. Nu nog wat aan de levendigheid door de kamer doen waardoor je nog een stap zet in precisie, definitie en rust in het geluid. 

Ik was mijn telefoon vergeten dus ik kwam eerder vanavond nog even aanfietsen en zag beneden bij de ingang van Maz' flat een pickup staan en dacht meteen: "wat zal er nu komen of weggehaald worden?"

Maz, dank je wel voor jullie gastvrijheid, de lekkere lunch en tot de volgende keer!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Graag gedaan abel..en lynch.   Bedankt voor afstellen van. De draaitafe . Dokter henk belde nog even om te controleren hoe je het had gedaan...
En moet zeggen ik ben zeer tevreden met de michell..

VanmIdag in me antoejasme bijna mijn mitchel techningeruild voor een gyro se , maar henk en lynch hebben me op de pad weten te forceren met wijze worden...

Nu de technodek afgesteld is klinkt die weer heerlijk met de nieuwe rb600 arm..

Vandaag was alles behalve stil. Lynch en doorof...waren hier en andere forumgenoot kwam voor de marantz dus wee druk.

En tjaaaaaa wat de pioneers betreft ik denk dat ik ineens de rust heb...theta combineert perfect met de pioneer...
Alsof twee puzzelstukken bijelkaar zijn gekomen tot een perfecte match....

Onverwacht  en heel spontaan is het ineens een rust betreft speakers en versterking......

Zal toch noet gebeuren dat ik niet kan upgraden.......

Wordt iedergeval bitter moeilijk vanaf nu,,,,, ben ieder geval heeel blij met wat ik nu heb staan..... :pompom:

Raphie

Maz, je hebt een droomset zo, sub kan eruit, misschien je streaming nog wat upgraden, maar die theta combi met PIO is gruwelijk lekker
JBL PRX Power!

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

martin778

Grappig, als ik op TAD google en de units zie, lijken het net Illuminator woofers en een ScanSpeak coax driver  :blink:

Raphie

JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: maz op oktober 12, 2014, 20:18:08

En tjaaaaaa wat de pioneers betreft ik denk dat ik ineens de rust heb...theta combineert perfect met de pioneer...
Alsof twee puzzelstukken bijelkaar zijn gekomen tot een perfecte match....

Onverwacht  en heel spontaan is het ineens een rust betreft speakers en versterking......

Zal toch noet gebeuren dat ik niet kan upgraden.......

Wordt iedergeval bitter moeilijk vanaf nu,,,,, ben ieder geval heeel blij met wat ik nu heb staan..... :pompom:

Tijdens het heerlijk genieten van je nwe aanwinsten wel je topic levend houden  ;D

Mr.M

Citaat van: Raphie op oktober 12, 2014, 20:21:19
Maz, je hebt een droomset zo, sub kan eruit, misschien je streaming nog wat upgraden, maar die theta combi met PIO is gruwelijk lekker
De sub heb ik verplaats naar andere kant van kamer achter me .
En moet zeggen effect is heel gunstig.hijbstaat op zijn laagst mee te doen op friquentie onder 30 hz...
Dus je hoort hem niet eens. Bij films zal je hem wel wat meer nodig hebben dus laat hem lekker staan nu.
Kamer ziet er ook een stul ruatiger zonder de sub in de hoek achter de speakers...
Dus all bij all een hele mooie aankoop ,tegen alle verwachtingen in.

Heb blind een speaker gekocht op aanrade van anderen en wat een prachtt aankoop was dat..
Soms heb ik geluk met gokken maar meestall niet. Haha.

Dit is het eind resultaat....