aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

CZ79

Citaat van: maz op september 24, 2014, 17:01:07
Ben heel allround kwa muziek..
Maar ik heb voorkeur voor instrumentaal, jazz, vrouwen stemmen vind ik heel mooi.

Hier een fototje van enkele cds..

Joel Grare op Alpha White label en Anoear Brahem op ECM, heel erg mooi
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Deleted member

Citaat van: maz op september 24, 2014, 19:53:53
Even vergeten te melden dit heb ik ook nog....

Een van de werelds beste multikannalsstereomono modulair opgebouwd eindtrap + de voorversterker dacprocessor... :clapping:
Tsjah... Die zie je natuurlijk zo over het hoofd... Woehahaha... [emoji24]
Stereo-fan for life!

morca

Citaat van: maz op september 24, 2014, 19:53:53
Even vergeten te melden dit heb ik ook nog....

Een van de werelds beste multikannals\stereo\mono modulair opgebouwd eindtrap + de voorversterker\ dac\processor... :clapping:
Mooie kamer,ook van jouw?

sultankat

Maar ik heb voorkeur voor instrumentaal, jazz, vrouwen stemmen vind ik heel mooi.

Aha, nog een liefhebber van Anouar Brahem  :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

@morca.. nee helaas niet.

@sultan...  jazeker liefhebber van anouar brahem...heerlijk muziek is dat...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

De accuphase  p266 eindversterker....  wat een mooie apparaat is dit.. voor de accuphase liefhebbers een bijzonder zeldzaam apparaat.
Als ik zo bekijk ,ik heb best zeldzaam apparatuur.... O0
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

cardas49

Zie ik daar in je laatste foto een Arcam AVR receiver staan Maz? (rechts bovenin)
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Deleted member

Ah, we hebben wel wat raakvlakken, zie ik. Tracy Chapman, Bliss, mooi spul! Ik zelf ben geen jazz-fan, maar tot mijn grote schrik ben ik -dankzij Onder013 en Lynch1979- nu ook voorzichtig artiesten als Anouar Brahem en Paolo Fresu aan het ontdekken...
Stereo-fan for life!

Mr.M

Citaat van: technative op september 25, 2014, 09:40:32
Ah, we hebben wel wat raakvlakken, zie ik. Tracy Chapman, Bliss, mooi spul! Ik zelf ben geen jazz-fan, maar tot mijn grote schrik ben ik -dankzij Onder013 en Lynch1979- nu ook voorzichtig artiesten als Anouar Brahem en Paolo Fresu aan het ontdekken...
Dankzij spotify heb ik zoveel leuk muziek ontdekt..

En inderdaad ook via lynchy heleboel mooie muziek ontdekt welke mij heel erg aanspreekt zoals anouar brahem...

lynch1979

Citaat van: maz op september 25, 2014, 10:40:00
Dankzij spotify heb ik zoveel leuk muziek ontdekt..

En inderdaad ook via lynchy heleboel mooie muziek ontdekt welke mij heel erg aanspreekt zoals anouar brahem...

Is dat mijn kleine broertje  :D

scrutinizer

Wat verbaast, is dat ondanks alle pracht en kennis opgedaan de(ze) dwaling nog 'steeds' bestaat.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: mark235 op september 25, 2014, 09:22:06
Zie ik daar in je laatste foto een Arcam AVR receiver staan Maz? (rechts bovenin)
yep dat is een arcam avr 250..

Voor de ht..

BuSpu

He Maz,

Hoe stuur jij de sub aan, vanuit een stereo pre en zo ja hoe doe je dat dan?

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 25, 2014, 12:12:19
Wat verbaast, is dat ondanks alle pracht en kennis opgedaan de(ze) dwaling nog 'steeds' bestaat.
Tenzij de dwaling hier het doel en de lol is  ;D :clapping:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 25, 2014, 16:22:42

Naar mijn ervaring het doel. De lol ....not in every case that is.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

cardas49

Citaat van: maz op september 25, 2014, 13:01:15
yep dat is een arcam avr 250..

Voor de ht..

Leuk ding. Zelf veel plezier gehad van de AVR280 en 350.

Bas Akkerman

Citaat van: Audioloog op september 25, 2014, 16:22:42
Dat denk ik ook. Sterker, ik denk dat maz enorm onrustig zou worden als hij eenmaal gevonden (lijkt) te hebben wat hij zocht.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Citaat van: Bas Akkerman op september 25, 2014, 19:53:53
Dat denk ik ook. Sterker, ik denk dat maz enorm onrustig zou worden als hij eenmaal gevonden (lijkt) te hebben wat hij zocht.
Dat zou jammer zijn,je wilt ook rustig genieten van je set.

cardas49

Dwaling, onrust, ik proefde er weinig van toen Maz hier op bezoek was. Volgens mij geniet hij best van de sets die komen en gaan.

Je kan een groot referentiekader van jezelf eisen, voordat je zegt, en nu kan ik (definitief) kiezen. Sommigen doen dat in rustig tempo met 5 wissels over 5 jaar. Maz pakt er liever 10 per maand  :D. Zou me niks verbazen als hij na nog een paar maanden "hifi buffelen" iets kiest er daar dan lekker lang mee gaat doen.

Mr.M

Hahahaha.     Ga stuk door jullie opmerkingen...

K vind inderdaad leuk om steeds wat nieuws te proberen en ervaren en jaaaaaa ik geniet van ieder set welke ik heb gehad....

Wil altijd dingen met eigen oren ervaren zodat ik weet wat het doet en hoe het klinkt en me eigen mening over opbouwen en niet uitgaan van wat gezegd wordt via via...

@baspu ik draai via de pre out.
Geluukig heeft de audionote vv twee pre outs.dus hoef niet met splitters aan de gang of via high level..

@mark  , ik ben ook niet onrustig alleen veeleisend , moet mooi zijn om te zien en mooi klinken.
Dat laatste is nogal problematisch gezien mijn akoestiek mooie grote speakers niet toelaat...
Dus zolang  ik geen dedicated kamer heb met de juiste indeling zal het schuiven niet stoppen.. :

morca

Citaat van: maz op september 25, 2014, 20:48:28
Hahahaha.     Ga stuk door jullie opmerkingen...

K vind inderdaad leuk om steeds wat nieuws te proberen en ervaren en jaaaaaa ik geniet van ieder set welke ik heb gehad....

Wil altijd dingen met eigen oren ervaren zodat ik weet wat het doet en hoe het klinkt en me eigen mening over opbouwen en niet uitgaan van wat gezegd wordt via via...

@baspu ik draai via de pre out.
Geluukig heeft de audionote vv twee pre outs.dus hoef niet met splitters aan de gang of via high level..

@mark  , ik ben ook niet onrustig alleen veeleisend , moet mooi zijn om te zien en mooi klinken.
Dat laatste is nogal problematisch gezien mijn akoestiek mooie grote speakers niet toelaat...
Dus zolang  ik geen dedicated kamer heb met de juiste indeling zal het schuiven niet stoppen.. :

Ok de enige echte verandering die je in de set wil, is de ruimte/akoestiek.
Lijkt me een goed doel ,gezien het meeste van je geluidbeeld erdoor bepaald word samen met de apparatuur.

Mr.M

Citaat van: morca op september 25, 2014, 20:59:37
Ok de enige echte verandering die je in de set wil, is de ruimte/akoestiek.
Lijkt me een goed doel ,gezien het meeste van je geluidbeeld erdoor bepaald word samen met de apparatuur.
ik weet  nog niet wat de lamms gaan doen hier in mijn akoestiek ,maar tot zover is mijn favoriet::::

Kwa versterking:: audionote voortrap. + kharma monoblokken. Of met lamm eindtrappen, die klonken geweldig toen ik ze voor eerst hoorde.
Kwa bekabeling.   German high end lgs.
Kwa speakers.       Dat is een meoilijke,,,,, ik denk dat speakers veel personelijker zijn dan de rest van de audio set...

Als ik  het kon veroorloven zou ik waarschijnlijk voor de kharma exquisit gaan... Of de GRIMM audio speakers...die klinken ook geweldig.

CZ79

Grimm speakers hebben me nooit helemaal kunnen bekoren, vaak beluisterd maar werd er nooit echt warm van
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Citaat van: cz79 op september 25, 2014, 22:13:10
Grimm speakers hebben me nooit helemaal kunnen bekoren, vaak beluisterd maar werd er nooit echt warm van
Ik heb ze bij rhapsody beluisterd en klonk waanzinnig.. Die speakers kan je helemaal afstellen.. Dan was het goed naar mijn smaak getuned die dagg denk ik..haha

Mitch--

Citaat van: maz op september 25, 2014, 22:24:35
Ik heb ze bij rhapsody beluisterd en klonk waanzinnig.. Die speakers kan je helemaal afstellen.. Dan was het goed naar mijn smaak getuned die dagg denk ik..haha

En hun akoestiek is geweldig (vind ik dan ;) )
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables