aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: martin778 op september 24, 2014, 00:54:23
Tov. van de Lamm versterking en de grote Kharma's.  :)
De lamms komen nog....  :clapping:

Maar prijstechnisch niet in verhouding nee...

Maar dat zegt niets meer tegenwoordig,,, goede set opstellen is belangerijker dan alleen duure spullen hebben welke niet matchen met elkaar...

De audionote is gewoon een hele muzikale voor versterker. \de kharma mp150s zijn hele stabiele en schone eindtrappen...

Hoe de lamm gaat klinken straks  weet ik niet... Ben benieuwd hoe die het op de vloerstaande avalon gaat doen tov de monitor...

En wat mijn oude kharma betreft... Tjaaa.  Is een blijft een hele mooie speaker waar je ieder tinkel en tankel op hoort..
Je moet een kharma wel goed matchen met een warm en muzikale versterker met veel kracht wil je hem echt aan zingen krijgen...

De lamms op kharma heb ik all gehoord en dat klonk veel mooier dan kharma mp150 en p150 combi..maar ja zit ook een dijk van prijsverschil in....

Zal wel een nieuwe ervaring worden. Lamm refrence vv en eindblokken THUIS.... :pompom:

De lamms worden als werelds beste buize gezien.. En de duurste... De nieuwste set koste 130.000 voor setje ...in las vegas...tijdens ces show...

Ben zeer benieuwd naar hoe zoiets in huiselijk omgevinf doet...in de vrij kleine hollandse huiskamers,,,, de lamms zijn dit niet gewend,hahaha in kleine ruimtes spelen...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

martin778

Ik volg 't effe niet meer vrees ik, ik dacht dat ik de Lamms al op MP zag staan?!

Mr.M

Citaat van: martin778 op september 24, 2014, 01:08:13
Ik volg 't effe niet meer vrees ik, ik dacht dat ik de Lamms al op MP zag staan?!

Klopt, dat is om alvast evt koper te bereiken mochten ze niet bevallen...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Citaat van: maz op september 24, 2014, 01:09:46
Klopt, dat is om alvast evt koper te bereiken mochten ze niet bevallen...

Jeez, ik dacht dat ik erg was.... ;D

Xander32

Heb je jouw potentiële nieuwe ex Linn draaitafel al te koop staan dan?

;)

Citaat van: Joris1971 op september 24, 2014, 06:47:44
Jeez, ik dacht dat ik erg was.... ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Joris1971

Citaat van: Xander32 op september 24, 2014, 06:56:54
Heb je jouw potentiële nieuwe ex Linn draaitafel al te koop staan dan?

;)

Ja en al 2x verkocht.  :tongue2:

Former member 78

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

fanny

Mr.M

Citaat van: fanny op september 24, 2014, 13:50:25
Heb je de Avalon monitor al verkocht?
Nee die staan nu lekker opgesteld hier als fronts, ik weet nog niet welke ik ga houden, de monitors of de vloerstaande..
Dus ben ze nu een voor een aan beluisteren voor een paar dagen...

Hoezo had je intresse?

Mr.M

Als ik eerlijk mag zeggen ik heb nog nooit speakers gehoord die zo verdwalen en onzichbaar worden als de avalon monitors...

Ze raken compleet verdwaald in het geluidsbeeld...of je nou naar links of rechts beweegt , uitzakt in de stoel of opstaat, draait met je hoofd of wat dan ook je hoort niets vanuit de speakers komen.......

Dit is de eerste speaker welke zich  op een deze bizarre manier laat verdwijnen.

Ik sta versteld af en toe en probeer hem te betrappen op stemmen die naar een kant trekken of geluid welke maar een beetje blijft plakken aan de speakers, maar het lijkt of ze voor sier staan en mijn tv scherm is een grote speaker....

Soms kkijk ik er naar en denk ik staan ze nou aan of is het mijn center speaker die alles weergeeft

mijkie

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Mr.M

Wat een soundstage en pinpoint plaatsing heeft deze speakers...je verdwaalt in een bol van geluid.... Wat Enorm soundstage kunnen ze produceren,

Een woord wauwww...ik sta versteld bij ieder liedje welke ik hoor...

ik moet je eerlijk  zeggen dat dit speaker heeel veel kan, als je weet de juiste apparatuur achter te hangen.

Ik heb ze niet eens netjes geplaatst , gewoon neergezet op gevoel....

Mr.M

Citaat van: mijkie op september 24, 2014, 16:03:08
houden dan, die monitoren !!!

Hey mijkie

Nou, ik ben haast verkocht aan deze speakers.....omdat ik weet dat geen enkel apeaker op deze wijze zich heeft gedragen in mijn akoestiek,
Je pleurt ze neer ergens en het klinkt !!!  Er komt overall geluid vandaan in huiskamer behalve de speakers,,hahahaj :pompom:

Ik had all ervaren dat monitor beter reageert in mijn kamer maar toch jeukt het als je een vloerstaande ziet als de ASCENDANT welke technisch superieur is  aan de monitor...

Had ik geen sub gehad dan was dit geen vergelijking en had de  vloerstaande ascandant het met gemak gewonnen.

Volgende week maar weer eens de vloerstaande als fronts neerzetten en goed plaatsen , kijken of die ook zo  kan laten  verdwijnen als de monitors..

Denk het haast niet want ik heb de ruimte er niet voor om ze juist te plaatasen zodat  alles klopt ...

We zullen meemaken

mijkie

een vloerstaander is misschien mooier maar, ben benieuwd of je daar ook zo'n soundbubble uit krijgt ?

keep us posted !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Deleted member

Wat voor een muzieksoort / artiest beluister je zoal eigenlijk, Maz?
Stereo-fan for life!

Mr.M

Ben heel allround kwa muziek..
Maar ik heb voorkeur voor instrumentaal, jazz, vrouwen stemmen vind ik heel mooi.

Hier een fototje van enkele cds..

Kerkhoffd

Zit echt te genieten van dit topic Maz. Fijn dat je dit allemaal met ons deelt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Joris1971

Citaat van: maz op september 24, 2014, 15:57:11
Als ik eerlijk mag zeggen ik heb nog nooit speakers gehoord die zo verdwalen en onzichbaar worden als de avalon monitors...

Ze raken compleet verdwaald in het geluidsbeeld...of je nou naar links of rechts beweegt , uitzakt in de stoel of opstaat, draait met je hoofd of wat dan ook je hoort niets vanuit de speakers komen.......

Dit is de eerste speaker welke zich  op een deze bizarre manier laat verdwijnen.

Ik sta versteld af en toe en probeer hem te betrappen op stemmen die naar een kant trekken of geluid welke maar een beetje blijft plakken aan de speakers, maar het lijkt of ze voor sier staan en mijn tv scherm is een grote speaker....

Soms kkijk ik er naar en denk ik staan ze nou aan of is het mijn center speaker die alles weergeeft

waarom zou je ze dan nog ruilen tegen iets wat je niet kent?

zie jouw opmerking hier in dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144301.0

Mr.M

Ik was die voorstel helemaal vergeten....

Ben gewoon nog niet uit wat ik ga doen.. Zoveel opties..

In eerste vergelijking klonk de vloerstaande veel beter en voller kwa geluid, maar nu ik met een sub speel is het een hele andere speaker...
Nu komt die niets tekort...
Toch zijnhet twee totaal veraschillende opstellingen de vloerstaande en de monitor...

Met allebei plus en minpunten.....

Keuzes keuzes... Eerst maar eens goed luisteren,,

fanny

Citaat van: maz op september 24, 2014, 15:42:57
Nee die staan nu lekker opgesteld hier als fronts, ik weet nog niet welke ik ga houden, de monitors of de vloerstaande..
Dus ben ze nu een voor een aan beluisteren voor een paar dagen...

Hoezo had je intresse?

Misschien wel, heb een tijd met een Avalon gespeeld en heb daarna 2 keer mijn speakers veranderd, speel nu met Thiel speakers.
Maar ik mis soms toch die Avalon weergave!

Mr.M

Citaat van: fanny op september 24, 2014, 19:00:01

Misschien wel, heb een tijd met een Avalon gespeeld en heb daarna 2 keer mijn speakers veranderd, speel nu met Thiel speakers.
Maar ik mis soms toch die Avalon weergave!

In welke had je intresse? Vloerstaande of monitor?of maakt jouw niet uit?

Mr.M

Even vergeten te melden dit heb ik ook nog....

Een van de werelds beste multikannals\stereo\mono modulair opgebouwd eindtrap + de voorversterker\ dac\processor... :clapping:

fanny

Mr.M