SR7008 in protect modus

Gestart door Marcel.B, augustus 18, 2014, 14:47:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoldar

En hoeveel % van de 7008?

Is zo te doen in een poll hier
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

H&C Hifi

Citaat van: zoldar op november  5, 2014, 12:54:38
En hoeveel % van de 7008?

Is zo te doen in een poll hier

Ik weet niet hoeveel ik er in een jaar verkocht heb, maar misschien dat dat percentage iets hoger ligt....misschien 3% veel meer is het echt niet.

djaxx

Citaat van: HcHifi.nl op november  5, 2014, 13:05:27
Ik weet niet hoeveel ik er in een jaar verkocht heb, maar misschien dat dat percentage iets hoger ligt....misschien 3% veel meer is het echt niet.

in dat geval is er toch steeds nog de garantie? Dewelke Marcel bij mij in de tijd heel keurig heeft opgelost trouwens!

H&C Hifi

Citaat van: djaxx op november  5, 2014, 14:07:40
in dat geval is er toch steeds nog de garantie? Dewelke Marcel bij mij in de tijd heel keurig heeft opgelost trouwens!

Tuurlijk heb je garantie ! voordeel van D&M is dat dat doorgaans ook nog erg snel gaat
Dat is bij andere receiver merken nog wel eens anders..

morca

Citaat van: HcHifi.nl op november  5, 2014, 11:24:59
Nog maar even een reply voordat lezers allemaal denken dat de SR7008 niet goed zou zijn..

Dit is dus onzin, er zijn idd een paar gevallen bekend inmiddels, maar jullie vergeten dat Marantz marktleider is in dit segment.
logisch dat je daarom ook eerder defecte toestellen treft.

bij Marantz gaat nog steeds minder dan 0.5% defect van alle apparaten die ze leveren, dat is echt erg laag.
Jij ziet dat als winkel ,maar je ziet weer 1 op de eerste dag stuk.
En je krijgt niet altijd een nieuwe maar moet wachten op reparatie..........
Die vaak ook nog niet werkt bij dit type nukkige SR.

Andere types lees je niks of weinig over,dus zeggen da er niks mis iets met dit type zit je een beetje met je voet je je mond imo!!

Damage control.....heb je nog een batch 7008 staan die weg moeten ?  :clapping:

H&C Hifi

Citaat van: morca op november  5, 2014, 17:17:36
Jij ziet dat als winkel ,maar je ziet weer 1 op de eerste dag stuk.
En je krijgt niet altijd een nieuwe maar moet wachten op reparatie..........
Die vaak ook nog niet werkt bij dit type nukkige SR.

Andere types lees je niks of weinig over,dus zeggen da er niks mis iets met dit type zit je een beetje met je voet je je mond imo!!

Damage control.....heb je nog een batch 7008 staan die weg moeten ?  :clapping:

Op dit forum lijkt dat misschien zo, in de praktijk is dat echt anders.
SR7008 is inmiddels wel helemaal uitverkocht, jullie zullen het moeten doen met de SR7009  ;)

enige toestel waarvan bij Marantz bekend was dat er een ontwerp fout inzat was de SR5004.

morca

Citaat van: HcHifi.nl op november  5, 2014, 17:40:23
Op dit forum lijkt dat misschien zo, in de praktijk is dat echt anders.
SR7008 is inmiddels wel helemaal uitverkocht, jullie zullen het moeten doen met de SR7009  ;)

enige toestel waarvan bij Marantz bekend was dat er een ontwerp fout inzat was de SR5004.
Was maar een grapje,ik weet dat jij altijd goeie en eerlijke zaken doet hier  ;)

De SR5004 dat is een poosje geleden,gelukkig  :)

Hopen dat het in de nieuwe helemaal opgelost is,blijven wel mooie amp,s voor het geld.
De SR 5006 speelt hier ook zeer naar wens.
Maar goed die moet weg want ik wil een pre.....en een paar eindbakken erbij  :headbanging:

RonG

Citaat van: HcHifi.nl op november  5, 2014, 17:40:23
SR7008 is inmiddels wel helemaal uitverkocht, jullie zullen het moeten doen met de SR7009  ;)

Inruil? :D :D

H&C Hifi

Citaat van: RonG op november  5, 2014, 18:37:18
Inruil? :D :D

Je kan je 7008 altijd inruilen.. maar dat moet er wel echt behoorlijk bijbetaald worden..

RonG

Citaat van: HcHifi.nl op november  5, 2014, 18:50:40
Je kan je 7008 altijd inruilen.. maar dat moet er wel echt behoorlijk bijbetaald worden..

I know, was niet serieus bedoeld :)

tonv

#85
Ik ben heel erg blij met m'n 7008, vooral na toevoeging van de Rotel eindversterker! (met dank aan Marcel):pompom:
Is 1 keer in protection gegaan, maar dat kwam denk ik door mijn geexperimenteer met de plaats van de subwoofer.


spattex

Citaat van: HcHifi.nl op november  5, 2014, 13:05:27
Ik weet niet hoeveel ik er in een jaar verkocht heb, maar misschien dat dat percentage iets hoger ligt....misschien 3% veel meer is het echt niet.

Ik ben het ook met je eens, je hoort meestal de mensen met problemen maar niet diegene die erg te vreden zijn met het product.
Ikzelf ben tot nu toe erg tevreden met mijn Denon AVR-X4000 en speelt nu nog steeds de sterren van de hemel.

Het is alleen jammer dat als klanten problemen hebben met hun product en het word aangeboden voor reparatie er niet altijd goed na het probleem gekeken word.
En als men hem dan terug krijgt en het probleem is nog niet opgelost de irritatie erg hoog op kan lopen, zeker in de tijd waar we nu in leven met social media.
Ik zelf zit ook in de service van dure apparatuur en probeer elke klant als individu te beschouwen en het probleem ook als zodanig te beschouwen.

morca

Citaat van: spattex op november  5, 2014, 21:21:49


Het is alleen jammer dat als klanten problemen hebben met hun product en het word aangeboden voor reparatie er niet altijd goed na het probleem gekeken word.

Deze receiver worden niet gemaakt of vervangen.
Daarom begint men er openlijk over.
Ik vind het eerlijk gezegd geen stijl dat je 1000 euro betaald en je receiver niet vervangen word voor een nieuwe/goeie.
Dit is alle binnen een jaar en sommige niet lang na de aankoop.
Veel te snel imo en veel te laks naar die klanten van de importeur.

Als het aantal 3 % is zouden ze er goed aan doen het naar 0 terug te brengen.
Als mijn SR na 2 mnd stuk zou gaan en er word zo moeilijk gedaan ,terwijl dat het apparaat gewoon niet deugt.
Koop ik echt wel een ander merk  :)


FRANQ

Citaat van: morca op november  5, 2014, 22:53:14
Deze receiver worden niet gemaakt of vervangen.
Daarom begint men er openlijk over.
Ik vind het eerlijk gezegd geen stijl dat je 1000 euro betaald en je receiver niet vervangen word voor een nieuwe/goeie.
Dit is alle binnen een jaar en sommige niet lang na de aankoop.
Veel te snel imo en veel te laks naar die klanten van de importeur.

Als het aantal 3 % is zouden ze er goed aan doen het naar 0 terug te brengen.
Als mijn SR na 2 mnd stuk zou gaan en er word zo moeilijk gedaan ,terwijl dat het apparaat gewoon niet deugt.
Koop ik echt wel een ander merk  :)


In mijn geval is er denk ik wel goed naar gekeken, want  er zijn daadwerkelijk dingen vervangen.

Wat ik wat minder vind is dat ik voor mijn doen voor heel veel geld een versterker koop (NIEUW) waaraan binnen korte tijd aan gesoldeerd moet worden, wat het voor mij een opknappertje maakt. Maar daar moet ik zelf overheen stappen.

Even voor de beeldvorming, mijn auto kost 3x zoveel als de versterker. Dus het is voor mij heel veel geld.

Ben momenteel wel erg tevreden met de versterker, en ook met de service vanuit HIFI-Klubben.
Ik laat hem nu gewoon bovenop de kast staan, en ga op termijn een ander meubel zoeken waar hij mooi op kan staan.

Mvg,
Frank



GPO

Ik had dit draadje nog niet eerder gelezen, maar ik lees toch met enige verbazing over de problemen met de SR7008.... echt niet normaal meer. Het geeft je te denken of Marantz z'n kwaliteit wel op orde heeft....

En blijkbaar is er ook al weer een 7009... wanneer houdt dat supersnelle nou eens op.... vroeger werd er veel langer over een model gedaan.

Vroeger altijd Marantz gehad (SR5300, SR7500, SR9600), maar die zijn nog nooit uitgevallen... geen-enkele-keer! Mijn huidige Denon 4311 doet het ook perfect (fingers crossed).
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13

Veel Denon en Marantz zijn intern hetzelfde .

D&M is 1 club.

De x4100 is deels gelijk aan sr7009

Roeru117

Het lijkt zo net alsof er geen deugdelijk model meer uitgebracht is van de SR7008. Bij mij speelt hij helemaal naar wens en de SR7008 heeft alleen aan de bovenkant wat ademruimte (5 cm). Hij wordt soms redelijk warm, maar dat moet zo'n apparaat kunnen hebben. Maar ja, in het verleden heb ik een SR5004 gehad die ook prima werkte. De SR5004 was ook een berucht model.

Ook op mijn werk zijn er best een aantal verkocht maar deze klacht komt mij niet bekend voor. Het lijkt we wel echt balen wanneer je dat overkomt. Heb je een mooie receiver staan en wil je een filmpje kijken, schiet hij in de beveiliging. Dan zou bij mij de lol er snel vanaf zijn.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

morca

Citaat van: RA SUBS op november  6, 2014, 18:05:58
Veel Denon en Marantz zijn intern hetzelfde .

D&M is 1 club.

De x4100 is deels gelijk aan sr7009
Het is net dat ene deel....
Ik hoop voor Marantz dat ze weten welk deel...
Als de 7009 dit ook doet hebben ze wel een probleem denk ik.

Citaat van: Roeru117 op november  6, 2014, 18:13:39
Het lijkt zo net alsof er geen deugdelijk model meer uitgebracht is van de SR7008. Bij mij speelt hij helemaal naar wens en de SR7008 heeft alleen aan de bovenkant wat ademruimte (5 cm). Hij wordt soms redelijk warm, maar dat moet zo'n apparaat kunnen hebben. Maar ja, in het verleden heb ik een SR5004 gehad die ook prima werkte. De SR5004 was ook een berucht model.

Ook op mijn werk zijn er best een aantal verkocht maar deze klacht komt mij niet bekend voor. Het lijkt we wel echt balen wanneer je dat overkomt. Heb je een mooie receiver staan en wil je een filmpje kijken, schiet hij in de beveiliging. Dan zou bij mij de lol er snel vanaf zijn.
Idd ,en ze worden niet vervangen als het probleem aanblijft ,dat is toch echt krom voor iets van 1000 euries.

We hebben niet allemaal een geldboompje.
Bedrijven als Marantz wel,dat boompje groeit goed met productie in China.
Maar een nieuwe geven ho maar.............echt krom!!

H&C Hifi

#94
Overdrijven is ook een kunst..

Jullie verwachten van een bedrijf dat ze na een storingkje gelijk een nieuwe aanbieden ?
Iedereen kan op fora's mooie verhalen schrijven maar niemand kan deze controleren op waarheden, wie zegt dat iedereen netjes of juist omgaat met zijn apparatuur ?
In de afgelopen jaren ben ik de gekste dingen tegen gekomen...

De service van D&M is 1 van de betere en snelste in de huidige markt, duurt iets lang ligt dat vaker aan je dealer en niet aan de service van D&M zelf..

Joske007

Citaat van: djaxx op november  5, 2014, 14:07:40
in dat geval is er toch steeds nog de garantie? Dewelke Marcel bij mij in de tijd heel keurig heeft opgelost trouwens!
Marcel heeft destijds mijn defecte Denon X4000 ook snel en zeer netjes geregeld, wat voor de gebruikers hier al een hele geruststelling mag zijn  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Service van sommige zaken is idd best goed.
Hulde daarvoor mijn overdrijven was niet aan hun bedoelt.

Blijft een feit dat er net teveel stuk gaan .
Maar ik geloof meteen dat je ook vreemde dingen tegenkomt.
Niet iedereen is zuinig op ze spullen.

Roeru117

Tja, en dat maak het allemaal niet makkelijker op voor een verkoper/koper/fabrikant. De fabrikant kan niet zo maar elk apparaat maar omruilen. De koper wil een goed werkend apparaat (en heeft daar recht op). De verkoper zit er precies tussenin en wil (hopelijk) het beste voor zijn klant, maar dient ook rekening te houden met het beleid van de fabrikant.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

bruno

Ikzelf heb 2x een sr 7008 gehad , de eerste ging na 1 week in protect deze werd omgeruild voor een sr 7008 die na 1 uur in protect ging , ik heb jaren een sr 6005 gehad
Ik weet best wel hoe alles moet worden aangesloten .
ik was echt radeloos en vond het zeer jammer mede omdat ik de sr 7008 de mooiste reciever op de markt vind.
Maar helaas het werkte niet... heb een mooie deal kunnen sluiten met Hificorner om de sr 7008 te ruilen met de pm ki pearl lite.
Nog geen seconde spijt gehad! Een mooie cd 6005 bij aangeschaft en binnenkort ud 5007  :headbanging: Me very Happy

edwin99

Service van D&M is goed, maar kan zeker beter.

Mijn defecte Denon was 5 weken weg, maar neem een voorbeeld aan Epson, die doen het toch echt beter.
Komen thuis je defecte apparatuur ophalen en brengen het ook weer netjes terug. En reparatie tijd 1 week.
Vergelijkbaar probleem, alle 2 hdmi board defect.

Dus ja service is niet verkeerd van D&M maar kan echt wel beter.

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm