SR7008 in protect modus

Gestart door Marcel.B, augustus 18, 2014, 14:47:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

H&C Hifi

Citaat van: edwin99 op november  7, 2014, 08:04:25
Service van D&M is goed, maar kan zeker beter.

Mijn defecte Denon was 5 weken weg, maar neem een voorbeeld aan Epson, die doen het toch echt beter.
Komen thuis je defecte apparatuur ophalen en brengen het ook weer netjes terug. En reparatie tijd 1 week.
Vergelijkbaar probleem, alle 2 hdmi board defect.

Dus ja service is niet verkeerd van D&M maar kan echt wel beter.

5 weken is wel echt een uitzondering..
In de meeste gevallen is het 1,5 week met verzenden en retouren..

FRANQ

Jongens,

Als je een nieuwe auto koopt, en hij valt af en toe bij het stoplicht uit na lange ritjes.
Dan ga je toch ook geen nieuwe verwachten van de fabrikant?

Mvg,
Frank

Ron_Z

Citaat van: FRANQ op november  7, 2014, 12:23:28
Jongens,

Als je een nieuwe auto koopt, en hij valt af en toe bij het stoplicht uit na lange ritjes.
Dan ga je toch ook geen nieuwe verwachten van de fabrikant?

Mvg,
Frank

Nou, als je net ermee wegrijdt na aanschaf .....

Raphie

hoe het qua percentage zit weet ik niet, maar het feit dat er niemand is op dit forum die GEEN problemen met deze unit heeft (gehad), zegt toch wel genoeg lijkt me?
JBL PRX Power!

H&C Hifi

Citaat van: Raphie op november  7, 2014, 13:02:02
hoe het qua percentage zit weet ik niet, maar het feit dat er niemand is op dit forum die GEEN problemen met deze unit heeft (gehad), zegt toch wel genoeg lijkt me?

Nee, iedereen die problemen heeft meld dit, andersom dus vaak niet...


rho

Het lijkt wel of die hele SRx008 reeks niet zo lekker in elkaar zit.

@H&C: mijn laatste mail gezien?

H&C Hifi

Citaat van: rho op november  7, 2014, 13:51:19
Het lijkt wel of die hele SRx008 reeks niet zo lekker in elkaar zit.

@H&C: mijn laatste mail gezien?

Zit allemaal prima in elkaar maar sinds dat er echt veel met netwerk word gedaan geven alle merken meer issues
tegenwoordig kunnen ook andere apparaten zorgen voor hick-up's en handshake problemen bijv.. is lang niet altijd te wijten aan de receiver.

rho

Niet altijd. Da's waar.
Maar regelmatig kom je toch zaken tegen die het plezier in het toestel danig beperken. Echt erg betrouwbaar zijn ze niet (altijd).

Er zijn uiteraard ook veel mensen die er met volle tevredenheid van genieten. Maar ik heb toch de indruk dat de hoeveelheid gemelde problemen toch die van de concurrentie overstijgt.
Vreemd (gelukkig) genoeg zie ik nog weinig problemen met de x009 reeks verschijnen, terwijl het bij de x008 toch ook al redelijk snel op gang kwam.

H&C Hifi

Citaat van: rho op november  7, 2014, 14:21:39
Niet altijd. Da's waar.
Maar regelmatig kom je toch zaken tegen die het plezier in het toestel danig beperken. Echt erg betrouwbaar zijn ze niet (altijd).

Er zijn uiteraard ook veel mensen die er met volle tevredenheid van genieten. Maar ik heb toch de indruk dat de hoeveelheid gemelde problemen toch die van de concurrentie overstijgt.
Vreemd (gelukkig) genoeg zie ik nog weinig problemen met de x009 reeks verschijnen, terwijl het bij de x008 toch ook al redelijk snel op gang kwam.

Zoals al eerder gemeld, Marantz is marktleider.... geen wonder dat je ook meer negatieve reacties tegenkomt.

rho

Dat zou kunnen.
Maar ik zie veel minder negatieve reacties over andere productlijnen van hun.

Ze maken dus wel degelijk goed spul. Over andere productlijnen zie ik zeker niet meer klachten dan bij andere merken. (wat positief is gezien ze blijkbaar marktleider zijn)
Alleen deze x008 lijn lijkt me wat minder betrouwbaar.
Dat is toch mijn indruk.

H&C Hifi

Citaat van: rho op november  7, 2014, 15:22:52
Dat zou kunnen.
Maar ik zie veel minder negatieve reacties over andere productlijnen van hun.

Ze maken dus wel degelijk goed spul. Over andere productlijnen zie ik zeker niet meer klachten dan bij andere merken. (wat positief is gezien ze blijkbaar marktleider zijn)
Alleen deze x008 lijn lijkt me wat minder betrouwbaar.
Dat is toch mijn indruk.

Het ligt er maar net aan of iemand de moeite neemt er een heel topic over te starten.. vandaar dat er dan sneller en meer op word ingegaan.
De 7008 is bij ons overigens wel veruit het meest verkocht model uit de x008 serie, de 6008 afgelopen jaar niet 1 stuk gehad, de 5008 misschien 3... waarvan er 2 met behoorlijk vage klachten die niet altijd reproduceerbaar waren.


rho

Dus ik ben niet alleen? ;)

Nee, ik wil Marantz niet afkraken. Ze hebben een zeer behoorlijk aantal zeer tevreden klanten (anders wordt je geen marktleider).
Soms kan het gewoon eens wat tegen zitten met een bepaalde productlijn.
En uit jouw cijfers blijkt dan ook dat nog aardig mee te vallen dan. Maar voor sommigen niet.

H&C Hifi

Citaat van: rho op november  7, 2014, 15:35:49
Dus ik ben niet alleen? ;)

Nee, ik wil Marantz niet afkraken. Ze hebben een zeer behoorlijk aantal zeer tevreden klanten (anders wordt je geen marktleider).
Soms kan het gewoon eens wat tegen zitten met een bepaalde productlijn.
En uit jouw cijfers blijkt dan ook dat nog aardig mee te vallen dan. Maar voor sommigen niet.

Met jou klachten ben jij echt de enige, de andere was een doa (dat kan altijd gebeuren) en de 3e met vage klachten bleek uiteindelijk gewoon een te grote spotify playlist te hebben icm een slechte router..

rho

Aha...
Ja, in het begin had ik ook klachten die aan mezelf (of een niet geheel duidelijke manual?) lagen.
Maar die zijn van de baan.

De huidige klachten vind ik zelf ook heel vreemd, maar dat wil niet zeggen dat ze niet erg vervelend zijn.

De herstelling heeft vorige keer geholpen. Maar het is maar een maandje helemaal goed blijven gaan. Er betrouwbaar is die oplossing dus niet.
Er is trouwens nog iemand die dat euvel had met een 7008 (of as dat een 7007?) en die waarschuwde me al dat het maar ongeveer een maandje zou goed gaan. (via het bevriende Vlaamse forum)

RonG

Citaat van: HcHifi.nl op november  7, 2014, 15:30:53
klachten die niet altijd reproduceerbaar waren.

Dat is ook het probleem (bij mij altans), als het makkelijk re-reproduceerbaar was dan was die van mij allang jou kant opgekomen. Gisteren bv geprobeerd te reproduceren echter nu geen probleem :confused:, echter kan over een week ofzo weer anders zijn.

rho


morca

Citaat van: FRANQ op november  7, 2014, 12:23:28
Jongens,

Als je een nieuwe auto koopt, en hij valt af en toe bij het stoplicht uit na lange ritjes.
Dan ga je toch ook geen nieuwe verwachten van de fabrikant?

Mvg,
Frank
Nou me neef had at,en reed ze auto bijna in de prak,remmen en sturen wil bijna niet als hij uitvalt.
Dus hoe zou jij het vinden dat je nieuwe auto uitvalt net voor een bocht.
Net als je ej gas loslaat en wil remmen ....bam alles uit en bijna je auto in de prak.
Ze vrouw wilde eigenlijk rijden toen,als dat doorgegaan was had ie in de prak gezeten.
Door een vaker voorkomend defect van opel.

H&C Hifi

Citaat van: morca op november  7, 2014, 17:18:56
Nou me neef had at,en reed ze auto bijna in de prak,remmen en sturen wil bijna niet als hij uitvalt.
Dus hoe zou jij het vinden dat je nieuwe auto uitvalt net voor een bocht.
Net als je ej gas loslaat en wil remmen ....bam alles uit en bijna je auto in de prak.
Ze vrouw wilde eigenlijk rijden toen,als dat doorgegaan was had ie in de prak gezeten.
Door een vaker voorkomend defect van opel.

Lijkt me als dat een bekend probleem is er een terugroep actie word begonnen, fabrikanten kunnen het zich echt niet permitteren dat er mensenlevens op het spel staan.. dat kan ze hun kop kosten.

Exxar

Bij Opel doen ze daar niet aan. Ik heb nog bij het oprijden van de snelweg met een defecte versnellingsbak gezeten omdat de stangen van de pook naar de bak los gekomen waren. Gekend probleem bij Opel maar niet belangrijk genoeg voor een terugroepactie...

morca

Citaat van: HcHifi.nl op november  7, 2014, 18:26:12
Lijkt me als dat een bekend probleem is er een terugroep actie word begonnen, fabrikanten kunnen het zich echt niet permitteren dat er mensenlevens op het spel staan.. dat kan ze hun kop kosten.
Nee vergeet het maar,niks terug.
En ik ken nog iemand die dat ook met zo,n auto had maar die was niet nieuw.
Me neef is ook wel 5 keer terug geweest voordat hij er mee stopte met de monteur erin.
Toen mocht ie uiteindelijk in ruilen,maar wel met verlies.

Toyota doet dat ja,Opel doet net alsof niks weten.
Heb wel meer mensen gezien met rare dingen en opel....en maar betalen.
Me collega had in 1 jaar zoveel kosten aan ze nieuwe astra,daar heb ik een auto van gekocht en 5 jaar onderhouden.
En dan nog geld over.
Lijkt me toch niet dat onderhoud /storing zo duur is van een nieuwe auto  ,
dat je een budget autootje kan kopen en alles wat er 5 jaar aan stuk gaat kan laten vervangen.

Hij was 6000 euro kwijt in 1 jaar,plus de auto van 25 a 30 euries.
Ik was denk 3500 a 4000 kwijt voor een auto en 5 jaar rijden met banden assen remmen enz erbij in.

Gemineye

Hier een opel astra station 1.3cdti. Ondertussen drie jaar oud en ruim 100.000 km zonder ook maar 1 klein probleempje.

Dat had Ik niet verwacht van deze onderbemeten Italiaanse diesel.
:)

VlisChris

#121
Citaat van: morca op november  6, 2014, 20:13:09
at er net teveel stuk gaan .

Probleem is en blijft met dit soort zaken: mensen die blij zijn met hun spullen gaan geen topics op fora openen om te roepen hoe blij ze zijn.
Althans, ik heb de behoefte niet om te melden dat ik al geruime tijd met ouwe meuk van zo'n 15 jaar oud speel ofzo :P Doen Parasound & Martin Logan toch maar goed. Maar een topic waag ik er niet aan.
Zou mijn nieuwe versterker (heb ik dus niet :P) snel kapot gaan open je wel een topic. Dus de negatieve kant wordt gewoonweg veel en veel meer benadrukt. Dat "veel kapot gaan" is dus bijzonder relatief.

Citaat van: Ron_Z op november  7, 2014, 12:57:02
Nou, als je net ermee wegrijdt na aanschaf .....

Ook dan verwacht je geen nieuwe. Je verwacht misschien coulance van de dealer dat die hem niet alleen binnen garantie repareert maar ook een soortgelijke leenauto gratis meegeeft. Maar een compleet nieuwe auto verwachten omdat die uitvalt als je weg wilt rijden?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dox

De mijne is terug van reparatie en doet het nu 2 dagen zonder problemen, hopelijk blijft dat zo.
"Thermo element hersteld, connector verwijderd en direct gesoldeerd" stond er op de bon.

Gaza11

Ik ben weer blij de 7008 springt niet meer in protect modus. Hij werd toch te warm in een "afgesloten" ruimte, staat nu 4 dagen op een tafeltje gewoon lekker te spelen.

Vreemd

Het is niet waar he!!! Nu springt mijn tweede Marantz ook in protect. Lapmje flikkert wilt niet meer opstarten. Jullie kunnen zeggen wat jullie willen marcel en co maar dit is geen toeval meer. Verdorie nu kan ik terug meer dan 3 uur in de auto zitten om die binnen te brengen en waarschijnlijk ook nog is paar weken te wachten voor reparatie... Een klucht is het...
Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo