SR7008 in protect modus

Gestart door Marcel.B, augustus 18, 2014, 14:47:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bruno

Toen mijn tweede toestel het liet afweten heb ik een mail gestuurd naar marantz zelf , ik heb dan een mailtje terug gekregen dat het waarschijnlijk aan mijn speakers lag : NOT !
Ik hoop voor de kopers van de sr 7009 dat dit euvel opgelost is.
Ik heb jaren een sr 6005 gehad en nooit problemen gehad.
Het lijkt er op dat er af en toe een reeks tussenzit die problemen heeft , remember the pop of death van de sr XX4...

zoldar

weer een reden om niet gelijk een sr7009 te kopen en de evt kinderziektes af te wachten
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

morca

Citaat van: RonG op oktober 16, 2014, 20:49:45
Dat denk ik ook en baal er stevig van.
Idd dat verwacht je niet als je naar dit merk en budget kijkt.
Mooi balen weer voor je en de andere heren.

Het leek eerst om 1 of 2 te gaan,maar nu is er al 1 die er 2 stuk had......niet goed!

Former member 78

Citaat van: morca op oktober 16, 2014, 23:13:22
Idd dat verwacht je niet als je naar dit merk en budget kijkt.
Mooi balen weer voor je en de andere heren.

Het leek eerst om 1 of 2 te gaan,maar nu is er al 1 die er 2 stuk had......niet goed!

Dit is gewoon een bekend probleem bij die dingen.
Marantz heeft wel vaker gezeur dat ze in de protectie schieten.

zoldar

Hoe staan deze avr opgesgeld? Met 1 mm ruimte aan de bovenkant?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

RonG

Citaat van: zoldar op oktober 17, 2014, 08:43:40
Hoe staan deze avr opgesgeld? Met 1 mm ruimte aan de bovenkant?

Die van mij staat geheel vrij, staat net ietsjes vooraan een schuine kant van het zolderdak. Meer dan ruimte zat iig :)

FRANQ

#56
Mijne staat momenteel in een kastje.

Het is een vak van 80cm breed en 25 cm hoog (versterker is 18,5cm hoog), achterkant is er volledig uit en staat op 3-4cm vanaf de muur. Voorkant heeft een klepje, maar omdat de centerspeaker naast de versterker in het vak ligt staat het vak altijd open.

Versterker word wel iets warm, maar je kan je hand of arm er gewoon op laten liggen zonder dat het te warm aan voelt.


De eerste keer dat hij dit probleem kreeg (van aankoop tot reparatie) heeft hij bovenop het kastje gestaan in de vrije ruimte, mijn oude versterker stond er nog in.

Mvg,
Frank

zoldar

Mischien is het goed Marantz te attenderen op dit draadje. Bij mij wordt het enthousiasme om over te stappen op Marantz heeeeel klein. Maar belangrijker is dat de huidige Marantz klanten goed geholpen worden.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

RonG

Marcel, van HcHiFi is op de hoogte en heeft mijn issue geëscaleerd naar Marantz service.
Ik ben nog afwachtend op een antwoord.

FRANQ

Citaat van: zoldar op oktober 17, 2014, 09:31:10
Bij mij wordt het enthousiasme om over te stappen op Marantz heeeeel klein.

Ik hou van goed geluid, en een aantal vrienden van mij ook.
Ik ben niet erg bezig verder met audio, interesseert me vrij weinig, maar wil wel goed spul hebben. Daarom heb ik de marantz sr7008 gekocht na veel reviews lezen.

Mijn vriendin hoort geen verschil met de flatscreen speakers, dus het interesseert haar niks en vind de marantz vooral veel te duur. Ook omdat haar vader ongeveer gelijktijdig een 5.1 set voor 500 euro heeft gekocht (die overigens niet stuk gaat) snapt ze niet waarom deze zoveel duurder is.

Nu hij dus meerdere keren in protective mode gaat en eigenlijk voor de 2e keer weggebracht moet worden, heeft zij zoiets van ruil hem maar om voor een goedkopere.
Ook krijg ik nu continue reacties van vrienden en ook haar vader, van dat is dus die dure "kwaliteits"versterker... En dan benadrukken ze het zo erg dat de sarcasme eraf druipt.

Ofwel je koopt een relatief duurdere versterker, en verwacht er dus ok veel van.
Vervolgens lacht iedereen je uit...

Mvg,
Frank

Maro

Laat ze lachen Frank, ik weet we wie het laatst lacht. Ding inruilen op iets van vergelijkbare nieuwwaarde. Denon, Onkyo maakt niet uit. De boel goed inregenen en je vrienden en familie een avondje uitnodigen. Weten ze ook weer waarom hun spulletjes zo goedkoop waren.   :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Citaat van: ArjanR1 op oktober 17, 2014, 01:19:01
Dit is gewoon een bekend probleem bij die dingen.
Marantz heeft wel vaker gezeur dat ze in de protectie schieten.
Weinig problemen gelezen sinds ik lid ben,daarom heb ik een SR5006.
Protection ken ik niet en ik heb hem echt flink hard gehad.

Dus ga ervan uit dat de batch receivers een productiefout heeft,waarover ik nog niet of weinig gelezen heb sind mijn lid zijn.
Op de 7008 na.

Wel mooi balen Frank dat ze zo zeuren.
Wacht maar tot ze de pech hebben met een maandag ochtend auto,vergeet ze niet goed hard terug te pakken dan  ;)


RonG

Hard draaien kan ik zonder problemen (en het gaat soms hard :D), het is het switchen van bron bij mij en zo te lezen ook bij de anderen.

Former member 78

Citaat van: morca op oktober 17, 2014, 17:18:35
Weinig problemen gelezen sinds ik lid ben,daarom heb ik een SR5006.
Protection ken ik niet en ik heb hem echt flink hard gehad.

Dus ga ervan uit dat de batch receivers een productiefout heeft,waarover ik nog niet of weinig gelezen heb sind mijn lid zijn.
Op de 7008 na.

Ik heb het al meerdere keren gelezen hier, en als je via Google gaat zoeken
kom je het heel veel meer tegen. De protectie heeft trouwens niks te maken met de stand van het volume.

morca

Nee met schakelen van de inputs lijkt het.
Maar ik heb daar geen last van ,wilde alleen aanhalen dat het niet met hard draaien te maken heeft .
Dan zou de mijne ook uit moeten gaan,en bij een maatje ze 6008 ook.

Raphie

lijkt op sluiting op de HDMI poort, is het probleem er ook met alleen audio (RCA of optisch) en de rest los?
JBL PRX Power!

Vreemd

Tot nu toe doet mijn 2de sr 7008 het prima! Gelukkig maar.
Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo

RonG

Citaat van: Vreemd op oktober 23, 2014, 14:42:39
Tot nu toe doet mijn 2de sr 7008 het prima! Gelukkig maar.

Top,,, zolang ik alleen maar film kijk gaat het bij mij ook prima :)

FRANQ

Gisteravond tot 3x toe de plop en in protective mode, net toen robbinson begon.
Versterker had hele dag uit gestaan (we waren aan het werk, en daarna naar ikea geweest) dus koud, en de app is niet gebruikt die dag.
Uit frustratie de hdmi kabel maar door de kabelgoot getrokken en het digitale kastje van de tv direct op de tv aangesloten.

Morgen maar een ritje maken richting winkel.

Dox

Hier nog een geval. De SR7008 heeft 10 maanden probleemloos gewerkt, totdat deze de beveiliging in schoot.
Dit was ongeveer twee weken terug, tijdens het kijken van een film. 'KLIK' en uit, ledje knipperen..

Eerst dacht ik dat ik op de afstandbediening zat, maar dat was helaas het euvel niet.
Na opnieuw aanzetten ging hij voor het versterker gedeelte inschakelde, alweer uit (dan heb je het over binnen 5 seconden na aanzetten).
Na een uur afkoelen deed hij het weer eventjes, om toch weer de protectie in te schieten.

De volgende dag alle kabels afgekoppeld en weer getest, weer uit. Met een ander netsnoer op een andere groep getest: weer uit. Dan word het al minder leuk en ligt het niet aan je eigen onkunde, het apparaat is stuk.
Na weer een tijdje afgestaan te hebben getracht de machine terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar zover kwam ik niet meer, het apparaat ging alweer uit.

Na contact met de dealer nog even wat geprobeerd, maar zonder soelaas. Dus, apparaat ingepakt en mee naar de dealer gereden.
En net zoals in een flauwe sketch, werkte het apparaat bij de dealer prima, zul je altijd zien.

Na transport naar huis werkte het apparaat de rest van de dag keurig en hoopte ik dat het euvel door het bewegen tijdens vervoer opgelost zou zijn, niet dus.
De volgende dag was het al snel raak en was de maat vol.  :nopompom:
Apparaat is nu via de dealer naar Marantz ter reparatie.

spattex

Succes met de reparatie, ik had het zelfde probleem met mijn Denon AVR-X4000.
Ik dacht dat de Marantz SR7008 en de Denon X4000 inwendig zowat het zelfde zijn.
Wat ik gedaan heb is hem volledig uit elkaar gebouwd en de connectors en printen opnieuw in elkaar gezet.
Daarna geen problemen meer gehad, wat ik nog wel zag op een 2 tal printen waren kleine restjes van de antistatische zakjes waar waarschijnlijk de printen in verpakt zaten voor assemblage.

Zie dit draadje http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146259.0
Ik heb de Denon zelf gerepareerd en speelt nu de sterren van de hemel, zelfs op -8 db met het ingang signaal op +8db.
Dit heb ik getest zowel met Blue-ray op DTS 5.1 en Stereo en dit met speakers op 4 Ohm.

Gaza11

Hier bij mij gebeurt hetzelfde(net als bij dox) alleen binnen 3 maanden na aanschaf.

FRANQ

Omdat ik 24 oktober schreef dat ik de versterker weg ging brengen, had ik hem al uit het meubel gehaald.
Vanwege geen tijd, heb ik hem die zaterdag niet weggebracht. En weer aangesloten bovenop het meubel.
Sindsdien is hij geen een keer uitgevallen.
Mijn vriendin was twee weken ziek thuis en heb daardoor de versterker veel aan staan, Radio voornamelijk. of spotify. Ze gebruikt de APP erg veel. Zie dus geen relatie met de app.
Vermoed dat de temperatuursensor wat te gevoelig staat afgesteld.

In het kastje werd de bovenkant warm, maar niet zo heet dat je je arm er niet op kan leggen.
In het kastje werd het front in mindere mate ook warm.

Op het kastje is de bovenkant warm.
Op het kastje is het front koud/lauw. Het front is even warm als de glasplaat waarop de versterker staat.

Graag zou ik willen weten hoe de andere versterkers opgesteld staan.
Staat er nog een dvd-speler op of staat hij helemaal vrij?

Mvg,
Frank

Vreemd

Die van mij stond helemaal vrij. Hij heeft 1 dag gewerkt en de morgen daarna, bij een koude start dus. Begon het lampje al te flikkeren. Dus ik denk niet dat het iets met de temperatuur te maken heeft.
Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo

H&C Hifi

Nog maar even een reply voordat lezers allemaal denken dat de SR7008 niet goed zou zijn..

Dit is dus onzin, er zijn idd een paar gevallen bekend inmiddels, maar jullie vergeten dat Marantz marktleider is in dit segment.
logisch dat je daarom ook eerder defecte toestellen treft.

bij Marantz gaat nog steeds minder dan 0.5% defect van alle apparaten die ze leveren, dat is echt erg laag.