SR7008 in protect modus

Gestart door Marcel.B, augustus 18, 2014, 14:47:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quattronl

Logisch dat je baalt. Aan de andere kant: wees blij dat ie nog in de garantie zit dus het kost je niks (alleen wat moeite).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Marcel.B

Dit vond ik bij het AVS forum:


Originally Posted by traianescu  View Post
thank you!
i didn't know that 7008 have the fan cooling... instead for the tone controll in dynamic eq, i hope this one doesn't have harsh treble like x4000 and also i hope in a better quality components... i had x4000, but after 7/8 months starts to shut off with fast blinking red, after a few minutes from start, without any reason.. i know, defective unit, but i don't want to repair it, doesn't liked the harsh sounds and recessed midrange/voice... i don't have klipsch, my speakers are kef r500
so, i hope the 7009 will have the opposite sound signature
My sr7008 shut off for no reason too. Went into heat protect mode right after it was turned on. Marantz said they discovered a bad connection on some units. Sent it in and they had it fixed a day later.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

morca

Bad connection........,made in china denk ik.
Wel jammer dat dit met zo,n goed merk gebeurd.

Succes hopelijk is ie gauw gemaakt

quattronl

Citaat van: morca op september  6, 2014, 11:18:24
Bad connection........,made in china denk ik.
Wel jammer dat dit met zo,n goed merk gebeurd.
Ach, zoiets kan bij elk merk voorkomen.
't is nou ook weer niet dat het hele www vol staat met dit euvel van dit model.
En als het goed opgelost wordt dan is dat prima. Daarvoor heb je dus garantie.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

morca

Idd heb je gelijk weinig te vinden verder op het net,maar het bevreemd me wel dat percies van dit model 2 op het forum tegelijk gek gaan doen.


bruno

Nummer 3 is een feit  >:(

Vorig week toestel gekocht , vandaag even de marantz app uitgetest , dit ging goed tot ik de versterker wou uitzetten via de app , ik hoorde een lichte plof door de speakers en de receiver ging gelijk in protect .
Heb contact opgenomen met dealer . Ik heb de speakerkabels losgekoppeld , toestel terug aangezet en toch ging hij weer in protect , daarna reset gedaan van het toestel alles terug heringesteld maar wat mij opvalt is dat er een lichte brom te horen is via de speakers (cd ingang via coax) .
Momenteel film aan het kijken en hij houd het vol maar ik ben er niet gerust in...
Jammer dat ik mijn perfect werkende sr 6005 heb verkocht omdat ik deze wou met netwerkfuncties . Pffff 


RonG

Ja. Die app. Ik gebruikte zone 2 ook via die app en had omschreven probleem. Sinds ik die andere zone icm met die app niet meer gebruik heb ik geen problemen meer. Zou het dan aan die app liggen?

bruno

Het is idd wel raar dat ik geen problemen had tot ik de app gebruikte.. ikzelf werkte enkel in de main zone geen zone 2/3 .
Ben benieuwd of het goed blijft ofdat het zal eindigen met het toestel na 1 week na aankoop zal moeten terug sturen voor reparatie ....

bruno

Film bekeken en geen probleem , overgeschakeld naar tuner en terug in protect ..WTF is dit toch ??  :devil: :devil: :devil:

bruno

Deze morgen nogmaals alles ontkoppeld , heringesteld ...
Even ging het goed maar toen de bron veranderde naar cd was het weer prijs..
Heb het topic ook op het marantzforum geplaatst hopend op tips , anders retour voor herstelling    :omg:

quattronl

Allebei de keren met de app bedient?
Of op het apparaat of met de ab?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

bruno

#37
Nee , die app durf ik niet meer gebruiken  , aan iedereen met een  sr 7008 afblijven van die app !!

FRANQ

#38
Citaat van: bruno op september  8, 2014, 23:02:00
Film bekeken en geen probleem , overgeschakeld naar tuner en terug in protect ..WTF is dit toch ??  :devil: :devil: :devil:


Dit is exact wat ik ook heb.

Mijn SR7008 is al (een week na aankoop) voor deze klacht terug geweest en toen zijn een aantal onderdelen vervangen.
Nu 1,5/2mnd later heb ik in 2 dagen alweer 3x deze klacht mogen ervaren.

Ik ga zaterdag maar kijken of ik hem weer terug breng.
Heb helaas mijn oude versterker verkocht, zit dan 1,5 week zonder en al mijn HDMI bronnen lopen via de versterker.

Dus word 2 hdmi kabels verbinden met een verloopstukje om van bron te wisselen.


Gebruik overigens wel de APP (vind hem niet zo handig).
Ook main zone (woonkamer) en Zone 3 (keuken) in gebruik.
Zone 2 momenteel niet in gebruik.

Mvg,
Frank

morca

Citaat van: FRANQ op oktober 14, 2014, 13:55:28

Dit is exact wat ik ook heb.

Mijn SR7008 is al (een week na aankoop) voor deze klacht terug geweest en toen zijn een aantal onderdelen vervangen.
Nu 1,5/2mnd later heb ik in 2 dagen alweer 3x deze klacht mogen ervaren.

Ik ga zaterdag maar kijken of ik hem weer terug breng.
Heb helaas mijn oude versterker verkocht, zit dan 1,5 week zonder en al mijn HDMI bronnen lopen via de versterker.

Dus word 2 hdmi kabels verbinden met een verloopstukje om van bron te wisselen.


Gebruik overigens wel de APP (vind hem niet zo handig).
Ook main zone (woonkamer) en Zone 3 (keuken) in gebruik.
Zone 2 momenteel niet in gebruik.

Mvg,
Frank
misschien toch eens zonder app proberen.

FRANQ

#40
Hoi,

Het is niet zo dat hij in protective mode gaat als je de app gebruikt.
Ik heb dat alleen nog maar gehad met de afstandsbediening.

Ook zie ik niet een relatie met de app, omdat ik (nouja mijn vriendin) die dagelijks veel gebruik, en hij schiet niet dagelijks in protective mode.

Vaak is het nadat je hem lang aan hebt gehad, en je de tv uitzet. Dan gaat namelijk de versterker uit door de HDMI koppeling. Dan zetten we hem vaak bijna meteen weer aan om hem op radio te zetten. Vervolgens gaat hij met een luide PLOP in protective mode.
Het geluid gaat dan harder met een soort electronische ruis tot de PLOP.

Kan nu wel instrueren dat ze de app niet mag gebruiken en over een maand de app de schuld geven, maar voor hetzelfde geld heeft hj er nu een maand geen last van.

Ik zal vanavond (als ik het niet vergeet) de reparatiebon er eens bij pakken en overtikken wat er vervangen is.

Misschien kunnen anderen dat ook doen, dan kunnen we vergelijken.

Mvg,
Frank

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

RonG

Het is ook niet perse die specifieke app, want bij mij gebeurd het ook wanneer ok de DS-Audio app van mijn nas gebruik om muziek te streamen via airplay.

Ik stream muziek...... schakel over naar een andere bron om dan bv film te gaan kijken en dan ook "plop" en in de protective mode.

FRANQ

Citaat van: zoldar op oktober 15, 2014, 12:27:36
hdmi control op uit zetten?

Kan je dan niet net zo goed een kijkshop versterker kopen die wel werkt?

Die SR7008 is duur zat om "gewoon" 10 jaar foutloos te moeten werken.


morca

Citaat van: RonG op oktober 15, 2014, 13:08:09
Het is ook niet perse die specifieke app, want bij mij gebeurd het ook wanneer ok de DS-Audio app van mijn nas gebruik om muziek te streamen via airplay.

Ik stream muziek...... schakel over naar een andere bron om dan bv film te gaan kijken en dan ook "plop" en in de protective mode.
Ah dat heeft frank ook.....
Nog meer op die manier?

tonv

1 keer gehad sinds ik de 7008 bezit.
Dit was nadat de subwoofer aan het testen was voor de beste plaats om hem neer te zetten.
Muziek geluisterd op redelijk flink geluidsniveau, 7008 uitgezet om de subkabel los te koppelen en te verzetten, kabel weer aangesloten, 7008 aangezet en "klik" gelijk weer uit, geen plof in ieder geval.
Ik dacht zelf aan een warmteprobleem, omdat in de handleiding staat dat als hij te warm wordt, de protection in werking gaat.
Hij heeft natuurlijk een tijdje flink moeten werken, de protection is misschien iets "te" gevoelig?
Maar nogmaals, is maar 1 keer gebeurd. :D

bruno

#46
Hallo , van mij is mijn sr 7008 avontuur na falen van twee splinternieuwe toestellen geƫindigd met een omruiling naar de pm ki pearl lite en nog geen seconde spijt gehad.
Het is toch opvallend dat wel meerdere sr 7008's hier last van hebben ...dit is echt geen toeval meer denk ik zo.
Maar wat het juist is weet niemand , mij werd aanbevolen de speakers , bronnen etc te controleren , afkoppelen , herinstalleren . Heb ik allemaal gedaan maar toch bleef hij in protect schieten.
Ok ik heb nu geen HT meer en mijn overbodige centerspeaker , baskast staan te koop maar wat ik ervoor terug krijg is good old fashioned quality stereo that makes me very happy  :pompom:

FRANQ

Hierbij wat op de werkbon staat van de eerste reparatie.
FF over getikt:

Werkzaamheden:
Stuurtrap hersteld.
18x TR vervangen.
Sydteem reset naar fabrieks instellingen.
Functietest ok.
Powertest ok.
Duurproeftest ok.

Overigens heb ik hem 21/6 gekocht, 2/8 ter repa aangeboden, 20/8 retour gekregen.
En nu dus weer "stuk".

Mvg,
Frank


RonG

Citaat van: morca op oktober 16, 2014, 20:26:54
er is iets goed mis met de 7008 imo.

Dat denk ik ook en baal er stevig van.