KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Hahahaha. Lol

Wat akoestiek betreft ik heb niet zo last van echoes thuis.
Vroeger zat ik veel verder vanaf de speakers.  dan merk je dat je meer  last  heb van akoestiek  en reflectie.
Nu zit ik stukken dichterbij door aanschaf andere bankstel.
Soort nearfield effect waarbij akoestiek iets  minder de overhand neemt door de korte afstanden,  gevolg is een veel dramatischer geluid, dus veel directer en intenser beleving dan verderweg zitten.

Ik besef wel  dat akoestiek een groot rol speelt,  alleen wil geen studio of luisterkamer  van me woonkamer maken. Ik zoek nu simpele oplossingen dat niet te drastisch zijn. .

Hrmaz

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Midcall

Citaat van: Nahpets op oktober 15, 2013, 14:53:59
Ik denk ook niet dat er een 'beste' geluidsbeeld/muziekset bestaat. Net zo min als de beste auto bestaat.
Nee, maar er is ook helemaal niemand die dit beweert en derhalve een non discussie lijkt mij. Het keyword in deze wereld is 'beter'. Ik verbaas me er gewoon over dat er voor 10-duizenden euro's aan apparatuur wordt gekocht maar dat het belangrijkste wat de kwaliteit van het geluid bepaalt bijna volledig wordt genegeerd en dat is jammer, want dit soort luidsprekers hebben een enorm (voor een groot deel dus onbenut) potentieel.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Mr.M

Citaat van: Midcall op oktober 16, 2013, 00:54:05
Nee, maar er is ook helemaal niemand die dit beweert en derhalve een non discussie lijkt mij. Het keyword in deze wereld is 'beter'. Ik verbaas me er gewoon over dat er voor 10-duizenden euro's aan apparatuur wordt gekocht maar dat het belangrijkste wat de kwaliteit van het geluid bepaalt bijna volledig wordt genegeerd en dat is jammer, want dit soort luidsprekers hebben een enorm (voor een groot deel dus onbenut) potentieel.
Bedankt voor je input. Ik ben serieus aan nadenken over bepaalde aanpassingen in me akoestiek.  om te beginnen iets met de gladde plafond te doen,  want daar komen de meeste reflecties vandaan naar mijn mening. Een meede ede forumgenoot  had onlangs daar iets voor aangeschaft , soort panelen en ze zagen en nog netjes uit ook.
Ik ga me daar eens serieus in verdiepen.

Trouwens wat een prachtig set heb je staan. Heb net je showcase doorgenomen en dat moet als een concertzaal klinken. Ik dacht mijn Kharma's redelijk van formaat  zijn maar die van jouw zijn 2x hoger.

GR maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

VlisChris

Citaat van: Nahpets op oktober 15, 2013, 23:08:29
Even volledig off-topic, gave foto in je avatar. Zelf gemaakt?

Whaha. Dat zou ik serieus mogen willen 8) Wel een serieus geniale actie geweest dit; technisch ook "lastig" om goed uit te voeren ;)

murena

In alles het beste?
Precies! een Taxi chauffeur met geiten-wollen-sokken in een Bugatti Veyron 3L... ;D   en luisteren naar Kharma Audio.
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

Midcall

Citaat van: maz op oktober 16, 2013, 02:07:09
Trouwens wat een prachtig set heb je staan. Heb net je showcase doorgenomen en dat moet als een concertzaal klinken. Ik dacht mijn Kharma's redelijk van formaat  zijn maar die van jouw zijn 2x hoger.

GR maz
Ik kom van eenzelfde situatie als bij jou en het overgrote deel hier op dit forum. Het is o zo makkelijk om de weg van de minste weerstand te kiezen... je trekt je geldbuidel en je koopt een beter/duurder apparaat et voilá, het klinkt (meestal marginaal) beter als daarvoor. Akoestische aanpassingen, die meestal aanzienlijk goedkoper zijn, zeker bij sets van ons kaliber, is allemaal veel ingewikkelder... waar te beginnen, wat nu te kopen? En wees eerlijk, het is toch veel stoerder om een begerenswaardig apparaat van vele duizenden euro's aan iedereen (inclusief jezelf) te tonen dan een of ander vaag schuimpje die waarschijnlijk 300% effectiever is voor maar 10% van de kosten van dat mooie apparaat.

Ik denk het licht gezien te hebben en kan alleen maar hopen dat meer mensen dit gaan inzien (en diep van binnen weten we het ook allemaal wel), het maakt onze hobbybeleving zo enorm veel beter.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

lynch1979

Mooier en duidelijker had ik het niet kunnen verwoorden  :worship:

morca

Citaat van: Midcall op oktober 18, 2013, 17:40:05
Ik kom van eenzelfde situatie als bij jou en het overgrote deel hier op dit forum. Het is o zo makkelijk om de weg van de minste weerstand te kiezen... je trekt je geldbuidel en je koopt een beter/duurder apparaat et voilá, het klinkt (meestal marginaal) beter als daarvoor. Akoestische aanpassingen, die meestal aanzienlijk goedkoper zijn, zeker bij sets van ons kaliber, is allemaal veel ingewikkelder... waar te beginnen, wat nu te kopen? En wees eerlijk, het is toch veel stoerder om een begerenswaardig apparaat van vele duizenden euro's aan iedereen (inclusief jezelf) te tonen dan een of ander vaag schuimpje die waarschijnlijk 300% effectiever is voor maar 10% van de kosten van dat mooie apparaat.

Ik denk het licht gezien te hebben en kan alleen maar hopen dat meer mensen dit gaan inzien (en diep van binnen weten we het ook allemaal wel), het maakt onze hobbybeleving zo enorm veel beter.
^^
Die set maakt de muziek niet idd,dat doet de ruimte waar de set instaat.

AbZ

Martijn M

Dutch & Dutch

Mr.M

ik heb vandeweek even me allemaal dekens en matriaal de huiskamer bewerkt en moet zeggen dat het aanzienlijk scheelt wat reflecties betreft.... meer dan ik had verwacht.voorall plafond maakt veel verschil in mijn geval.

Martijn M

Goed bezig! De grote invloed van de akoestiek wordt door veel muziekliefhebbers niet erkend. Je moet het zelf ervaren om er achter te komen hoe groot de invloed van de akoestiek werkelijk is. Heb je al plannen voor de verdere aanpak? Ik neem aan dat dekens aan het plafond geen blijvende oplossing voor je zijn  :pompom: .
Dutch & Dutch

DofN

Citaat van: maz op oktober 24, 2013, 17:18:19
ik heb vandeweek even me allemaal dekens en matriaal de huiskamer bewerkt en moet zeggen dat het aanzienlijk scheelt wat reflecties betreft.... meer dan ik had verwacht.voorall plafond maakt veel verschil in mijn geval.

:) Mooi dat het werkt. Hoe heb je dekens / materiaal aan het plafond gekregen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Heb met hout balkjes die ik in de schuur had me bed overdekt  van ongeveer 2.20 bij 2.20 aan plafond gekregen.  Hahaha
Het werkt goed als ik de plafond zou aanpakken.

DofN

Dat vraagt echt om een foto :)

Je weet dat Frank Vai met succes zijn plafond heeft aangepakt?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

VlisChris

Erik heeft dat ook gedaan. Heeft daar ook een groot topic over lopen hier.

Edit

Klik

Bas Akkerman

Citaat van: maz op oktober 24, 2013, 18:40:37
Heb met hout balkjes die ik in de schuur had me bed overdekt  van ongeveer 2.20 bij 2.20 aan plafond gekregen.  Hahaha
Het werkt goed als ik de plafond zou aanpakken.
Haha, net als toen ik kind was een hut maakte.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op oktober 24, 2013, 19:44:24
Erik heeft dat ook gedaan. Heeft daar ook een groot topic over lopen hier.

Edit

Klik
Tnx ga ik zeker bekijken

Deleted member

Yep, plafond is m.i. ideaal want grote oppervlakte en minst opvallend. Wel vooraf laten meten bij voorkeur omdat juist met de grote oppervlakte overdemping of te selectieve/onvoldoende breedbandige demping mogelijk is.

Ik heb 't ook laten doen, bij mij is 't een Rockfon Sonar D (volledig verdekt) akoestisch systeemplafond geworden. Beste upgrade ooit. :wub:

Mr.M

Citaat van: doorofnight op oktober 24, 2013, 18:44:44
Dat vraagt echt om een foto :)

Je weet dat Frank Vai met succes zijn plafond heeft aangepakt?
Kom net van frank vandaan en het ziet er goed uit.geen dramatisch verschil.
Volgens meting is het van 0.65 naar 0.50. Teruggelopen de reflectie meting.

Her ziet er ieder geval  niet lelijk unit zoeen aanpassing.

Mr.M

jan-rotterdam

Voor een potentiele Kharma geinteresseerde: een Kharma center speaker op in de kleur Champagne

Link naar advertentie: http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=5363124168

Groeten Jan

Midcall

Citaat van: jan-rotterdam op oktober 30, 2013, 07:14:02
Voor een potentiele Kharma geinteresseerde: een Kharma center speaker op in de kleur Champagne

Link naar advertentie: http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=5363124168

Groeten Jan
Nu zou ik alleen NOOIT iets 2e hands in Italië kopen, maar voor de gokkers onder ons is het wellicht een goede deal.

chansig

Wel grappig...een center op een Duitse verkoopsite plaatsen en vervolgens aangeven dat je niet internationaal verzendt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon