KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

musfed

Mooi verhaal, hoe ga je speakers van 400kg een mm'jte verplaatsen omdat het net niet lekker klinkt?
Dutch & Dutch 8c's

koen1985

Ik denk dat je er een caravanmover er bij moet kopen. :bigsmile:
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

even uit de running geweest maar ben er weer.
vandeweek kreeg ik de fotos van de show van kharma in munchen.
en ben jaloers dat ik niet kon gaan.
hieebij enkele fotos die ik kreeg vanuit munchen.
gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

die draaitafels dat kharma gebruikt!!!!  :inlove:
ik heb geen platen maar ik zou er een in me woonkamer willen ...alleen om de looks all.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

jan-rotterdam

Gisteren weer eens bij Kharma wezen buurten, nieuw prototype eindversterker mogen beluisteren op Exquisite Midi + Exquisite Midi subwoofer.
Is een zeer prettige eindversterker om naar te luisteren !  8)

En die Exquiste Midi subwoofer.... Hmmm misschien toch maar eens thuis proberen i.p.v. mijn huidige subwoofer

Groeten Jan

Bama

Citaat van: jan-rotterdam op augustus 31, 2013, 18:59:34
Gisteren weer eens bij Kharma wezen buurten, nieuw prototype eindversterker mogen beluisteren op Exquisite Midi + Exquisite Midi subwoofer.
Is een zeer prettige eindversterker om naar te luisteren !  8)

En die Exquiste Midi subwoofer.... Hmmm misschien toch maar eens thuis proberen i.p.v. mijn huidige subwoofer

Groeten Jan

Dan neem ik dat oude dingetje wel van je over ;)

jan-rotterdam

fikszo

Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

DofN

Citaat van: maz op januari 30, 2013, 21:37:48
foto update met nieuw rek.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=130619.0;attach=122356;image

Mooi uitziende luidsprekers, mooie woning. Heb ik ook gewoond, ik herken het uitzicht :)
(ik ben benieuwd hoe het bevalt nu er allemaal woningen aan de andere kant van de LOZ zijn gebouwd). 
Ik ben een kilometertje of wat verderop in West gaan wonen.

Vreemd genoeg heb ik nooit Kharma overwogen (onbekend mee) en heb Helicon 800-s gekocht. Niet de Epicon die jij zo verschrikkelijk vindt. Ben wel heel nieuwsgierig naar de Kharma's...

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op september  3, 2013, 09:02:51
Mooi uitziende luidsprekers, mooie woning. Heb ik ook gewoond, ik herken het uitzicht :)
(ik ben benieuwd hoe het bevalt nu er allemaal woningen aan de andere kant van de LOZ zijn gebouwd). 
Ik ben een kilometertje of wat verderop in West gaan wonen.

Vreemd genoeg heb ik nooit Kharma overwogen (onbekend mee) en heb Helicon 800-s gekocht. Niet de Epicon die jij zo verschrikkelijk vindt. Ben wel heel nieuwsgierig naar de Kharma's...
Vroeger Was uitzicht veel mooier, je keek mooi over het water tot aan hotel newyork.
Nu zijn heel wat hoge gebouwen die het zicht verpesten helaas.
Maar we mogen niet klagen. Woon in me eentje dus ruimte zat in huis.
De Kharma's waren voor mij ook onbekend, ik zag ze bij tonbert  voor het eerst op de forum en Was  meteen verkocht.
Tijdens mijn eerste bezoek bij kharma in Breda Was ik all overtuigd van het geluid En heb ze meteen thuis laten neerzetten om te proberen,sinds dien zijn ze ook gebleven.
Heb een en ander veranderd in de inrichting en meubilair om het geluid te verbeteren en het heeft zeer zeker geholpen.
Hier maar een updaten.

Joppietersen

Goh...een Kharma topic, nog niet eerder gezien hier op t forum....LEUK.

Heb maar heeeeel weinig ervaring met Kharma (1* slechts) maar wel een redelijk bijzondere.

Begin dit jaar op reis in Vietnam.

Eerst naar Bangkok en dan met zeg maar een locale Easyjet naar t noorden, Hanoi.

Visum voor 1 maand en na zo'n 3,5 week in t zuiden, in HoChiMinhCity (was Saigon) aangekomen,.

Ik ben daar een paar dagen, loop daar rond en kom ineens een echte HiFi zaak tegen. WOW.

Dat is wel heel bijzonder aangezien het land, de bewoners toch gewoon arm zijn, blij mogen zijn dat ze te eten hebben.

Goed, zaak ingelopen en ik hoor daar een geluid...ook WOW, wat een soeplesse, heel "vloeiend", kan het niet beter omschrijven.

ik vragen, het waren Kharma speakers.....(aangesloten op een MF M6i).

Geen idee van het type, ze waren niet zo heel groot, ik schat wat meer dan een meter hoog. (maar ruwe schatting. db7?)

Ik had nog nooit van dit merk gehoor dus thuis eens even gegoogled. Blijkt het (verrassing) een NL merk !!

Prijslijst bekeken (ook een verrassing maar dan van het andere soort....) en sja.....kwaliteit heeft z'n prijs zeg maar.....

Verder helaas niet meer gehoord misschien dit weekend op de XiFi show maar wat ik daar in HCMC hoorde..... :wub:

Nou, dit was mijn eerste (en tot nu toe helaas enige) kennismaking met Kharma. Maar wel een hele mooie.....

sultankat

Leuk verhaal! Bevestigt nog eens dat Kharma zijn marketing stevig inzet op Azië. Dat zie je ook terug in het design. Op het randje van "bling bling" en in ieder geval "to impress", want als Aziaten geld hebben willen ze dat graag ook laten zien.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

In Azië en Amerika is het echt ultra high end.
Laatst zag ik bij kharma tijdens rondleiding een project voor Aziatisch klant, een thuisbioscoop die in delen opgebouwd Was in Breda zodat het in containers kon. met het prijskaartje van miljoen euries..
Moet zeggen puntjes waren op de i.....

Former member 78

Wat is het verschil tussen high end en ''ultra'' high end?
Snap sowieso niks van de term ''high end'' :)

Raphie

Citaat van: ArjanR1 op september 14, 2013, 19:41:27

duur en ultra duur toch?  :D
en dan ultra korting geven omdat het crisis is.
denk dat er weinig mensen zijn die de list prijs betalen :D
JBL PRX Power!

Former member 78

Citaat van: Raphie op september 14, 2013, 20:13:42
duur en ultra duur toch?  :D
en dan ultra korting geven omdat het crisis is.
denk dat er weinig mensen zijn die de list prijs betalen :D

Aha, het is dus alleen ultra high end als je de advies verkoopprijs betaalt :D

Raphie

Citaat van: ArjanR1 op september 14, 2013, 20:15:53
Aha, het is dus alleen ultra high end als je de advies verkoopprijs betaalt :D
precies zo als zo vaak in audio
ultra list prices en dan zo pingelen tot 60% korting  ;)
mainstream high end zit ook minimaal 35% op, vaak meer
JBL PRX Power!

DofN

Citaat van: Raphie op september 14, 2013, 20:19:22
precies zo als zo vaak in audio
ultra list prices en dan zo pingelen tot 60% korting  ;)
mainstream high end zit ook minimaal 35% op, vaak meer

Ik vind dat nog tegenvallen, die 35% korting. Maar ik weet niet aan welke prijsklasse je nu denkt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Weet je wat me opgevallen is met de klanten van kharma, op mezelf na dan.
Die mensen hebben geld zat en pingelen niet.
90 procent van kharma klanten zijn rijke Aziaten en Amerikanen.
Ik ken er nu een aantal die dikke sets hebben en die mensen kennen pingelen niet en hebben volle pond betaald en dan heb ik niet over 10.000 den euro maar tonnen. Ik ken er een die voor een ton aan kabels heb liggen door de woonkamer. Volle pond betaald.
Zij stellen meer waarde aan service  en nazorg en kwaliteit. .
Kharma is geen arrogant bedrijf vind ik, vooral als je nederlands bent zijn ze heel soepel, Ze komen je zeker tegemoet om je te kunnen helpen een kharma te kopen als je net niet haalt of net buite budget ligt.
En dat stel ik zeer op prijs, of het met een regeling in termijnen betaling is of korting, ze doen hun best voor de kleine klanten die minder welgesteld zijn. En dat waardeer ik.

Hierom all ben ik een zeer goede tevreden kharma klant.
Peter baas van kharma is nu meerdere malen bij mij en me collega thuis geweest  om te helpen met afstellen en plaatsen kosteloos en met veel plezier komt hij langs om je te helpen als je ergens mee zit.

hiervoor heb ik masters gehad van rick  paap. Heb hem eens gebeld voor advies betreft plaatsing  en bekabeling.
Hij bood aan om een keer langs te komen om te kijken waarom me masters niet goed klinken tegen een vergoeding van 200 euro. MAAND LATER HEB IK ME MASTERS VERKOCHT. ALS HIJ netjes Was langsgeweest had ik wellicht nu een grotere broer van master 3 in huis gehad, dus dat is zijn verlies. En Een klant minder.

Ik ben zo tevreden met kharma dat ik graag volle pond betaal voor hun product. En daar zit hun kracht.
Klanten gunnen ze hun geld.

GR maz.

Mr.M

Citaat van: ArjanR1 op september 14, 2013, 19:41:27
Ik denk dat het meer een prijstechnisch term is...
Ultra duur.... Haha

Former member 78

Citaat van: maz op september 15, 2013, 15:17:23
Weet je wat me opgevallen is met de klanten van kharma, op mezelf na dan.
Die mensen hebben geld zat en pingelen niet.
90 procent van kharma klanten zijn rijke Aziaten en Amerikanen.
Ik ken er nu een aantal die dikke sets hebben en die mensen kennen pingelen niet en hebben volle pond betaald en dan heb ik niet over 10.000 den euro maar tonnen. Ik ken er een die voor een ton aan kabels heb liggen door de woonkamer. Volle pond betaald.
Zij stellen meer waarde aan service  en nazorg en kwaliteit. .
Kharma is geen arrogant bedrijf vind ik, vooral als je nederlands bent zijn ze heel soepel, Ze komen je zeker tegemoet om je te kunnen helpen een kharma te kopen als je net niet haalt of net buite budget ligt.
En dat stel ik zeer op prijs, of het met een regeling in termijnen betaling is of korting, ze doen hun best voor de kleine klanten die minder welgesteld zijn. En dat waardeer ik.

Hierom all ben ik een zeer goede tevreden kharma klant.
Peter baas van kharma is nu meerdere malen bij mij en me collega thuis geweest  om te helpen met afstellen en plaatsen kosteloos en met veel plezier komt hij langs om je te helpen als je ergens mee zit.

hiervoor heb ik masters gehad van rick  paap. Heb hem eens gebeld voor advies betreft plaatsing  en bekabeling.
Hij bood aan om een keer langs te komen om te kijken waarom me masters niet goed klinken tegen een vergoeding van 200 euro. MAAND LATER HEB IK ME MASTERS VERKOCHT. ALS HIJ netjes Was langsgeweest had ik wellicht nu een grotere broer van master 3 in huis gehad, dus dat is zijn verlies. En Een klant minder.

Ik ben zo tevreden met kharma dat ik graag volle pond betaal voor hun product. En daar zit hun kracht.
Klanten gunnen ze hun geld.

GR maz.

Dat doet elke goede dealer, Maz.

En mocht je zoals de meeste klanten van Kharma, tonnen teveel op de rekening hebben, dan is het
misschien ook makkelijker om een compleet pakket uit te kiezen. Dus inclusief een vermogen aan kabels.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: ArjanR1 op september 15, 2013, 15:56:04
Dat doet elke goede dealer, Maz.

En mocht je zoals de meeste klanten van Kharma, tonnen teveel op de rekening hebben, dan is het
misschien ook makkelijker om een compleet pakket uit te kiezen. Dus inclusief een vermogen aan kabels.
Klopt helemaal dat ieder goed dealer dat doet of hoort te doen, Alleen heb zelf daar niet zo goed ervaring mee.. , tot zover heb ik de service niet kunnen onderscheiden die kharma aan de grote klanten bied tov mezelf, dat een relatief kleine aankoop heb gedaan voor Kharma's begrippen.
Of je ton uitgeef of 10procent daarvan. De behandeling en waardering vanuit kharma is in mijn beleving hetzelfde gebleven. Waar gewone dealers helaas wel onderscheid maken in aandacht en zorg als je veel te besteden heb tov  iemand die veel minde heeft is helaas merkbaar geweest voor mij.
Vandaar mijn zeer positieve instelling naar kharma...

twani

Dat is te waarderen Maz, echter dat heeft niets met de enorme bedragen te maken die je voor Kharma neer moet tellen. Iedere goede! dealer zal je terzijde staan en aan huis komen als je een issue, van welke aard dan ook, hebt....

Een winkel als bijv. (Daar weet ik het zeker van, vandaar dit voorbeeld) BB&G komt een nieuw setje Harbeths van nog geen 2000 euro gewoon bij je thuis opstellen hoor. En dat gebeurt dan echt niet in 5 minuten.  In Kharmaland hebben het dan over "fietsengeld"

Mooi merk overigens dat Kharma. Doet me qua sfeer, imago en uitstraling een beetje aan MBL denken......

sultankat

Citaat van: twani op september 16, 2013, 08:31:50
Dat is te waarderen Maz, echter dat heeft niets met de enorme bedragen te maken die je voor Kharma neer moet tellen. Iedere goede! dealer zal je terzijde staan en aan huis komen als je een issue, van welke aard dan ook, hebt....

Een winkel als bijv. (Daar weet ik het zeker van, vandaar dit voorbeeld) BB&G komt een nieuw setje Harbeths van nog geen 2000 euro gewoon bij je thuis opstellen hoor. En dat gebeurt dan echt niet in 5 minuten.  In Kharmaland hebben het dan over "fietsengeld"

Mooi merk overigens dat Kharma. Doet me qua sfeer, imago en uitstraling een beetje aan MBL denken......

Voor mij is de combinatie mooie prijs/topservice aftersales het criterium. En dan is een mooie prijs zeker niet de adviesprijs, want de marges in audioland bij het hanteren van de adviesprijs zijn exorbitant groot. Een goede dealer begrijpt dat en snapt dat de consument ook niet gek is. Een adviesprijs is in negen van de tien gevallen een bedenksel, bedoeld om de winkelier de mogelijkheid te geven te spelen met de marge die hij aan de verkoop wil overhouden.