KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

quattronl

Citaat van: maz op februari  1, 2013, 15:39:49
exquisit extreme grand limited edition....

http://www.audiofederation.com/dealership/prices/kharma/index.htm
WTF! ruim een half miljoen (dollar) voor 2 speakers  :o :wacko:
Ach, als het kan, waarom ook niet?  :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Mr.M

Citaat van: quattronl op februari  1, 2013, 15:59:48

in ned komt daar nog 21 procent btw bij  denk ik??   
hahahaha
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bama

Citaat van: quattronl op februari  1, 2013, 15:59:48

Ze hebben wel eens duurdere dingen gemaakt hoor.

Mr.M

Citaat van: TonBert op februari  1, 2013, 16:02:49
Ze hebben wel eens duurdere dingen gemaakt hoor.

dit is de duurste van kharma en  staat bij een klant thuis in belgie..

het is de derde duurste speaker ter wereld.

http://www.higherfi.com/spkrlist/speakerlist.php

ik zie bij hem ook weinig akoestisch aanpassingnen hahaaha>>>

ik zie het all voor me daar tussen in zitten op een massage stoel en een glaasje wijn...

toch bizzar  in de  top drie duurste speaker ooit staat een nederland merk.

en ik kan wedden dat weinig kharma kennen,

1.000.000 uitgeven en geen BASS TRAPS plaatsen!!!! hahaha
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Prijs en uiterlijk gaan schijnbaar niet hand in hand. Wat een gedrochten staan er in die lijst zeg.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

zijn inderdaad niet de mooiste om te zien.. maar het gaat om de sound blijkbaar.
ultra high end geluid past blijkbaar niet in een mooie hoesje,
gr maz

Markus2

Dit is ook geen speaker meer, dit is een speakerconcept.
Zoiets lomps krijgt men esthetisch best wel verfraaid, maar het is en blijft een homp luidsprekers.

Groet, Mark
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

LeonArdusS

Citaat van: Markus2 op februari  1, 2013, 16:24:23
Dit is ook geen speaker meer, dit is een speakerconcept.
Zoiets lomps krijgt men esthetisch best wel verfraaid, maar het is en blijft een homp luidsprekers.

Groet, Mark

Een highend PA system.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

henkt1

pijn aan mijn ogen!  :crazy:
waarschijnlijk niet aan mijn oren maar dat weet ik helaas niet  :music:
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Mr.M

je zou zeggen dat je een sub overbodig is maar blijkbaar zijn echte audiofiels niet gouw tevreden...

films kijken is niet deze audiofiel de sterkste kant.

zo te zien heeft deze man verkeerd begrepen toen peter van kharma zei:, kharmas hebben niet extreem veel ruimte nodig.

hahahahah
ik heb deze sub gehoord toen ik mijn speakers ging demoen en moet eerlijk zeggen hij is groot en lomp, en als die aanstaat voel je het meer dan je het hoort.
tis echt een belevings factor en geen gehoor factor,, geeft een apart ruimtelijk dimentie.soort lucht tussen de instrumenten.
en dat lucht verplaatst zich als de drummer op de drum slaat of bas gitarist hard aan de snaren trek dwars door je heen,
:worship:

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op februari  1, 2013, 16:45:53
Is dit niet de (oude) set van Jan ?

Gr Hans
hahahahaha

ik denk zijn volgende upgrade...

Markus2

Maz,

Zoals jij de weergave met subwoofer beschrijft heeft het nog maar weinig van doen met werkelijkheidsweergave.
Maar ik kan systemen welke een bepaalde druk kunnen generen best waarderen.

Groet, mArk ;)
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

5061

Zit wel lekker zo,n krukje!!!!!

Zullen de centjes op zijn gweest voor een lekkere luie stoel?
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Robiwan

Citaat van: Markus2 op februari  1, 2013, 18:11:24
Maz,

Zoals jij de weergave met subwoofer beschrijft heeft het nog maar weinig van doen met werkelijkheidsweergave.
Maar ik kan systemen welke een bepaalde druk kunnen generen best waarderen.

Groet, mArk ;)

hoezo weinig te doen met werkelijkheidsweergave?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Kingpin

Citaat van: LPlover op februari  1, 2013, 18:45:38
hoezo weinig te doen met werkelijkheidsweergave?
Omdat een bassdrum in het echt helemaal niet zo laag gaat, misschien wordt dit bedoelt.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

erik s.

precies, een basdrim hoor je te voelen gaat knetterhard.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

Citaat van: erik s. op februari  1, 2013, 19:10:41
precies, een basdrim hoor je te voelen.
Ik denk dat je de lage tonen van een basgitaar bedoelt ;)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Mr.M

Tis moeilijk uitleggen maar als je in het echt een bastrom (de grote drum waar je mee met je voet op slaat) heb meegemaakt weet je dat er een bepaald droog snel energie (druk)door je heen gaat als er hard op de bastrom geslagen wordt.het heeft iets groots ,een live gevoel! Gevoel van wauwww,.

Een van de weinige speakers met redelijk prijs die dat heeft is naar mijn mening de HARBRTH SHL5.

Als je daar beetje te dichtbij zit krIkg je een live gevoel. Alsof je een prive solo krijgt van een  de drummer en je mag op het pudium naast de drumstel staan.Geen enkel speaker in die prijs heeft dat effect zo mooi kunnen reproduceren.

TWANI weet exact wat ik bedoel!!!

ook bij de lage tonen van basgitaar , er komt een bepaald energie vrij de je eerder voelt dan hoort, ik noem dat live beleving..

Dat doet die sub , maar dat mag ook wel voor die prijs!
Gr maz

morca

Contrabass is ook zo,n mooi instrument voor een goeie sub.
Je hoord/voelt de klankkast heel mooi.

Trommels hetzelfde idd,en of je die voelt,

erik s.

we zijn al wat verder....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Citaat van: erik s. op februari  3, 2013, 16:31:26
we zijn al wat verder....
dat ziet er stukke beter uit erik..

CZ79

:worship: :pompom:

Zeker waar, mocht ik eens in de burut zijn kom ik ff buurten :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: maz op februari  1, 2013, 16:11:11

en ik kan wedden dat weinig kharma kennen,

Iedereen die een beetje audio volgt en leest kent het merk ? tis een hifi "klassieker" qua naam zoals Rhapsody qua winkel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

vanzomereng

Citaat van: Jumping Jack op januari 30, 2013, 22:23:43
Ik heb nog nooit in Nederland gewoond maar beheers het toch beter!   ;)  :D

Alleeeh, gij zijt dus wreed content over je zelf m.b.t. de nederlandse taal.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless