Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

morca

Mijn JLs zijn 4 ohm,alleen de w7 is 3 ohm,en de w6 zou iknook niet nemen,die is 2of 8 ohm zijn duals spoels.

Wil.je w7 serie dan ray,dat gaat je goed geld kosten.
Niet alleen de drivers,maar ook de amp,crown xti 2002 voor 2-12w7
Xti4004 voor 2-13w7.


Ik heb de w3,die zijn 4 ohm.

Raymond187

Ahh ok. Nou die van jou waren ook flinks aanwezig  :headbanging:

morca

#2852
Dankje  ;D
Dat was dan nog zonder de 3e ,die is nog veel leuker bij stars wars ,star trek enz.
Ik heb er gisteren weer van zitten genieten iig.

Dacht je dat het w7 serie was ,dat was mij teduur en onnodig.

Raymond187

Nee, dacht dat alle JLs 3ohm zijn. W7s zijn erg gaaf, maar overdone in een huiskamer.

morca

De 13 w3v3-4 is 4 ohm,dat is die laatste 4'
Die is ivm impedantie ook 1 vd beste het een beetje goedkoop te houden.
De inuke 3000 dsp ,jaja ik weet je wil dat ding niet,maar die stond pas nog voor 300 euro bij de baxshop.
De drivers heb ik gezien voor 280 per stuk
Dan heb je voor 860'euro de amp.voor 2 drivers,en de 2 drivers die ik net noem.
Je woont in de buurt dus wat afregelen  ;)

Raymond187

Ik ga eerst ff wachten tot mijn werk eer stabiel is. Dwz eerstt een andere leuke baan vinden, voordat ik dergelijke uitgaves ga doen. Die ga ik zeker vinden, alleen heeft dat tijd nodig :)

Vanavond iig wel de PJ van het plafond halen, want die gaat morgen op visite bij Garmtzzzzzzz voor een ISF knuffelbeurt. Ben benieuwd wat dat scheelt qua beeld ervaring. Ik hoop wel dat het flink wat scheelt, anders zonde geld  :nopompom:


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#2858
Enenenenenen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymond187

Ik moest naar de klant, moerdijk. Kon niet wachten dus maar achter gelaten. Manyana ophalen.

Raymond187

Zojuist de PJ opgehaald bij BBG.

Bjorn em Garmtz weer bedankt voor de goede en vriendelijke service  :thumbs-up: :thumbs-up:

Vanavond meteen iets gaan kijken. Nu al zin aan, want Garmtz had aangegeven dat de instellingen niet best waren. Waarschijnlijk was de vorige eigenaar een mol hehehe.

Al snap ik geen kudt wat al die instellingen betekenen, wat ik wel snap is het grote verschil Post and pre settings.





N1v3K

Zo dan!  :laugh:

Ben benieuwd wat je na vanavond ervan vindt  :)

Raymond187

Moet toch waar te nemen zijn he  :tongue2:

WickedGame

Mooie calibratie resultaten!

Genieten maar!  :popcorn:

HTip

Absoluut weer vakwerk van Garmt :worship:

Moet je voor de gein is vergelijken met een rapport van Frank :unsure:

Veel kijkplezier! Ben benieuwd wat voor verschil je gaat ervaren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

als je dit niet gaat zien....

kun je net zo goed naar een zwart wit tv-tje terug

Raymond187

Eerste wat me opviel...is dat ik de PJ weer goed moest richten, en wat me de vorige x ook al enige #(@*#& koste :D De PJ beugel QFIX100 is te kort. en de pj schuin naar beneden richten, zorgt voor een trapezium beeld  :blink: Dus moet de PJ vrijwel waterpas zetten, en dan de lens shift gebruiken. Zoom is vaag, boven en beneden nog een zwarte rand, maar zijkanten zitten op de zijkant scherm.... Hij staat nu goed en stoor me nergens aan.

Gisteren wardogs gekeken. Leuke film overigens.

Eerste wat me opviel is de huidskleur  :butbut: ziet er een stuk natuurlijker uit. WOW!! de blauwe lucht is mooi helder en  de bomen en gras mooi groen. Je ziet ook meer definitie en detail.

Daarna ff stukje Tron gekeken. De motor scene. Zwart waardes zijn ook stuk verbeterd, en de felle kleuren in hun pakken idem.

Heppie heppie joy joy

Ben erg blij dat ik dit eerst geprobeerd heb en niet meteen een andere PJ gekocht heb :D Zie voorlopig geen noodzaak om deze PJ nu te gaan vervangen.

Enige wat iig lijkt is dat ik de PJ iets meer hoor.

Vanavond weer film kijken. De rouw is al lekkers aan het halen voor bij de film. Ze gaat lekkere vietnamese spring roles met garnalen maken nom nom nom.

En laat nou net jason bourne DTS HD beschikbaar zijn  :popcorn:

garmtz

Geniet ervan Raymond!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymond187

Lukt prima.

Heb thuis 2 uitziekende kindjes en die hebben de vrouw nu aangestoken. Dus....lekkere zondagje binnen. Vanmiddag The secret lifes of pets . Erg leuke animatie en ook al zo mooi gemaakt. Ook nu weer duidelijk dat de kleuren stuk beter zijn geworden.


RalphH

Beterschap daar in de ziekenboeg.

Hoe was Jason?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Mooi om te lezen dat je zo veel geniet van je nieuwe beeld. Het verschil is vaak zo groot, dat je denkt "waarom heb ik dit niet eerder gedaan?"
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Citaat van: Raymond187 op november 19, 2016, 16:21:49
Eerste wat me opviel...is dat ik de PJ weer goed moest richten, en wat me de vorige x ook al enige #(@*#& koste :D De PJ beugel QFIX100 is te kort. en de pj schuin naar beneden richten, zorgt voor een trapezium beeld  :blink: Dus moet de PJ vrijwel waterpas zetten, en dan de lens shift gebruiken. Zoom is vaag, boven en beneden nog een zwarte rand, maar zijkanten zitten op de zijkant scherm.... Hij staat nu goed en stoor me nergens aan.

Gisteren wardogs gekeken. Leuke film overigens.

Eerste wat me opviel is de huidskleur  :butbut: ziet er een stuk natuurlijker uit. WOW!! de blauwe lucht is mooi helder en  de bomen en gras mooi groen. Je ziet ook meer definitie en detail.

Daarna ff stukje Tron gekeken. De motor scene. Zwart waardes zijn ook stuk verbeterd, en de felle kleuren in hun pakken idem.

Heppie heppie joy joy

Ben erg blij dat ik dit eerst geprobeerd heb en niet meteen een andere PJ gekocht heb :D Zie voorlopig geen noodzaak om deze PJ nu te gaan vervangen.

Enige wat iig lijkt is dat ik de PJ iets meer hoor.

Vanavond weer film kijken. De rouw is al lekkers aan het halen voor bij de film. Ze gaat lekkere vietnamese spring roles met garnalen maken nom nom nom.

En laat nou net jason bourne DTS HD beschikbaar zijn  :popcorn:
Jij hebt ook voorkeur voor het DTS MA spoor?

Raymond187

Citaat van: RalphH op november 20, 2016, 19:13:41
Beterschap daar in de ziekenboeg.

Hoe was Jason?
Thanks.

Jason vond ik best leuk, maar stoorde me wel aan de te snelle beelden. Heb de helft gekeken, daarna gaan slapen.

Citaat van: HTip op november 20, 2016, 20:49:36
Mooi om te lezen dat je zo veel geniet van je nieuwe beeld. Het verschil is vaak zo groot, dat je denkt "waarom heb ik dit niet eerder gedaan?"
Widle het meteen al doen, maar kreeg het advies de nieuwe lamp eerst even te gebruiken. Er staat nu 95 uur op.

Citaat van: morca op november 21, 2016, 00:40:30
Jij hebt ook voorkeur voor het DTS MA spoor?
DTS HD of MA, zit er verschil in? Mara uiteraard DTS HD, want het verschil met een goede DTS HD vs DD of DTS is vrij groot.

N1v3K

Citaat van: Raymond187 op november 21, 2016, 08:12:51

Jason vond ik best leuk, maar stoorde me wel aan de te snelle beelden.

Kijk je met frame interpolatie aan? Ben daar nu zelf een beetje mee aan het experimenteren. Bij de ene film vind ik het niks, bij de andere juist wel prettig.

LuPo

Citaat van: Raymond187 op november 21, 2016, 08:12:51
DTS HD of MA, zit er verschil in? Mara uiteraard DTS HD, want het verschil met een goede DTS HD vs DD of DTS is vrij groot.

DTS-HD MA is één codec. De ander is Dolby TrueHD.

https://en.wikipedia.org/wiki/DTS-HD_Master_Audio