Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: N1v3K op november 21, 2016, 10:53:47
Kijk je met frame interpolatie aan? Ben daar nu zelf een beetje mee aan het experimenteren. Bij de ene film vind ik het niks, bij de andere juist wel prettig.
Geen idee. Normaal heb ik alle enhancements uit staan. Maar de actie scenes zelf gingen gewoon erg snel, alsof je zo dan niet kan zien dat het allemaal nep is.

Citaat van: LuPo op november 21, 2016, 11:10:52
DTS-HD MA is één codec. De ander is Dolby TrueHD.

https://en.wikipedia.org/wiki/DTS-HD_Master_Audio
Volgens mij stata er soms ook op het display DTS master audio of DTS-HD. En uiteraard de andere formaten. Dacht dat DTS HD en DTS MA hetzelfde waren.

LuPo

Daar hebben veel actie-films tegenwoordig last van. Die snelle beelden en trillende camera. Heel irritant!


HTip

#2878
Het ene DTS is het andere niet ;)



DTS-HD (ook wel bekend als High Resolution) is veel minder dan DTS-HD MA (Master Audio)

Iets soortgelijks bestaat natuurlijk ook voor Dolby ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Gewoon atmos of dts-x [emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

@Marco
Kan het niet zijn dat jij TrueHD minder vindt klinken vanwege de dialogue normalization? Scheelt zo 4 dB en dat kan zomaar het verschil maken.


Citaat van: denoontje op november 21, 2016, 19:40:21
Gewoon atmos of dts-x [emoji23]

Blijft het verschil DTS en Dolby labs bestaan ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO



Citaat van: Raymond187 op november 21, 2016, 08:12:51
...
Jason vond ik best leuk, maar stoorde me wel aan de te snelle beelden. Heb de helft gekeken, daarna gaan slapen.
...

Ik heb die film in de bios gezien in gewoon 2D. De beelden waren verschrikkelijk bewegelijk. Koppijn dat ik en mijn vriendin daarna hadden.

Film was redelijk maar de montage vd beelden was een drama.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Gister gekeken hier, geen koppijn en geen frame interpolation.
Heeft me eerlijkgezegd niet gestoord, het verhaal hier en daar wel overigens ;D. Verder zeker vermakelijk, maar haalt het voor mij niet bij de eerste 3.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op november 21, 2016, 19:41:56
@Marco
Kan het niet zijn dat jij TrueHD minder vindt klinken vanwege de dialogue normalization? Scheelt zo 4 dB en dat kan zomaar het verschil maken.


Blijft het verschil DTS en Dolby labs bestaan ;)
Ik zal vd week even lezen wat dat is,term ken ik niet.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

Citaat van: RalphH op november 21, 2016, 19:41:56
@Marco
Kan het niet zijn dat jij TrueHD minder vindt klinken vanwege de dialogue normalization? Scheelt zo 4 dB en dat kan zomaar het verschil maken.


Blijft het verschil DTS en Dolby labs bestaan ;)

Citaat van: RalphH op november 21, 2016, 20:41:21
Leesvoer ;D

Leuke link. Informatief.

Het kan dus idd zijn dat het harder klinken van de DTS track leidt tot het idee dat het dan ook beter klinkt -->

" ... DTS soundtracks, unlike Dolby Digital, are not attenuated by 4 dB by the receiver/decoder and as a result DTS movies play 4dB louder than Dolby Digital movies. ..."

Ik hoor het verschil tussen TrueHD en DTS-HD (MA) niet zo duidelijk nog, maar ik zal er eens op letten als ik ze goed kan vergelijken met elkaar.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Vond m ook wel interessant inderdaad. Had het lang geleden al eens opgezocht toen ik me afvroeg wat "dial norm 4dB" betekende in het display van de receiver bij het afspelen van een TrueHD track. Kwam hierbij weer bovenborrelen.

Nog 1 regeltje om de boel nog wat extra aan te dikken ;D (uit de 2e post van het gelinkte verhaaltje):

"It is also important that you remember that BD titles with zero dialnorm offset will play a bit louder. You should not conclude that the difference is because of the superiority of one codec over another."

En nou hou ik op je topic te vervuilen Ray ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Treu hd was idd zachter viel.me gisteren op.
Idd 4 db harder gezet om te kijken of het dan meer naar me zin was.
Nog niet helemaal.
Kom binnenkort nog op terug in me eigen topic.

Raymond187

Citaat van: RalphH op november 21, 2016, 21:34:35
En nou hou ik op je topic te vervuilen Ray ;)
Geeft mij niks hoor :) Beetje leesvoer kan geen kwaad.

Straks ff de PJ opnieuw richten op het doek. Volgens mij staat het scherm niet haaks op de PJ.

Als een geluidspoor paar DB zachter is boeit mij weinig. Daar heb ik een AB met volume up voor  :headbanging:

HTip

Citaat van: Raymond187 op november 22, 2016, 08:42:30
Als een geluidspoor paar DB zachter is boeit mij weinig. Daar heb ik een AB met volume up voor  :headbanging:
^^ :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Yup, ik zet m ook per film op een prettig volume.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik normaal rond 36/35 dat was vd week opeens 31 met een treu hd.
Ik had het ook zien staan ralphh van die dial offset.
Word nu duidelijk wat het is  :thumbs-up:

Frido

Citaat van: Raymond187 op november 20, 2016, 19:01:38
Lukt prima.

Heb thuis 2 uitziekende kindjes en die hebben de vrouw nu aangestoken. Dus....lekkere zondagje binnen. Vanmiddag The secret lifes of pets . Erg leuke animatie en ook al zo mooi gemaakt. Ook nu weer duidelijk dat de kleuren stuk beter zijn geworden.

Raymond, even kort vraagje tussendoor. Hoe weet jij wat goed/leuke films zijn? Lees graag mee op jou topic en vaak als jij een film noemt en ik zoek hem en kijk hem is die vaak ook erg leuk.

Raymond187

Citaat van: Frido op november 22, 2016, 12:20:02
Raymond, even kort vraagje tussendoor. Hoe weet jij wat goed/leuke films zijn? Lees graag mee op jou topic en vaak als jij een film noemt en ik zoek hem en kijk hem is die vaak ook erg leuk.
Geinig, heb niet het idee dat buiten de paar posters in dit topic dat ook andere wel eens mee lezen. Nice  :thumbs-up:

uhh tja....Ik lees eerst waar de film over gaat, en dan kijk ik een stukje op joeptjoep, en als dat me triggerd om te gaan kijken, dan staat hij hier aan.

En net als de meeste op dit forum, heb ik behoorlijk wat films gekeken, en dan word je wel kritischer denk ik, want de meeste kijk ik niet. Problemis wel dat je ook erg mooie films mist.... Of als met zo,n films als Pasific rim dan gaat verstand op D. Trump ( sub zero dus) en dan genieten van de beelden en geluid  :wub: En daar zijn zulke film ook voor gemaakt. shut up, go find the volume up buton, keep pushing it and enjoy the movie with a good drink and snacks and some times with friends.. :wub:

Dit vind ik ook een mooie film. Was wel in de mood voor een dergelijke film, ben ik niet altijd.
http://www.imdb.com/title/tt3553976/

Ben ook begonnen aan een nieuwe anime Hunter x hunter de 2011 versie. Eerste 5 afl. waren erg leuk, wordt dus 4 seizoenen kijken en 4 films.

Aarggg vanochtend ff scherm naar beneden, de gewichtsbalk eraf , om even het doek onderin strak te trekken. Ff gefriemel, en weer terug. Kijk ik naar de andere kant is daar daar tussenuit gekomen, omdat die kant uit me hand gleed... .aargggg dumbass...zucht andere kant ook eraf . Mooi die is strak .. laten hangen... AARGGG #(&^@(^@# andere kant ertussen uit gegleden hahaha the MOFO!!!

Nu is beide strak, daarna de PJ lens op hor 0 en vert. 0 gezet. Scherm hangt toch beter dan ik dacht. Klein beetje draaien en hij staat goed.

Citaat van: HTip op november 22, 2016, 09:02:11
^^ :clapping:
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat je ook niet bang bent om die knop in te drukken  :headbanging:

Citaat van: RalphH op november 22, 2016, 09:05:40
Yup, ik zet m ook per film op een prettig volume.
Ik kan me niet herinneren dat ik verschil hoor tussen beide geluidssporen. Die remake van tot recall is trueHD, en daar vind ik het geluid toch echt prima.

Kan me wel herinneren dat het verschil tussen AC3 en DTS wel waar te nemen was.

oohhh en die DTS scene met die CDs  :wub: :wub: :wub:

HTip

#2896
Citaat van: Raymond187 op november 22, 2016, 19:36:29
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat je ook niet bang bent om die knop in te drukken  :headbanging:
:unsure: Vertel... ;D :headbanging:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Wat de filmtips betreft....net warcraft gedaan,..nice!
Volume op een bescheiden -11, het is tenslotte maar een doordeweekse dag ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


HTip

Citaat van: RalphH op november 22, 2016, 22:36:36
Wat de filmtips betreft....net warcraft gedaan,..nice!
Volume op een bescheiden -11, het is tenslotte maar een doordeweekse dag ;)
Wat je bescheiden noemt ;D De beleving van de film hangt naar mijn mening ook sterk af van hoe hoog het volume staat. Met name de fijndynamiek gaat vaak verloren als je op "bescheiden" volume speelt :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive