Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

yorkie13

120 hz is voor de klik

LFE is na de klik, dan bepaald de Anthem de roll off

Raymond187

Heb geen klik gehoord, dus zal dan wel op 120h staan.

RalphH

#2702
Citaat van: Raymond187 op juli  5, 2016, 11:30:48
Witte speakers zou ze mooier vinden.

Wrapperdepap eeeeeen presto! Koud kunstje voor een handige jongen als jij ;).

Na vrijdag is ze een paar dagen veroordeeld tot de slaapkamer, kun jij mooi aan de klus terwijl de kraamhulp je een biertje brengt ;).
Scoor je weer punten als ze beneden komt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Denk dat de vrouw idd een week boven in bed moet liggen, waarschijnlijk langer. morgen naar het ziekenhuis. Wordt een keizersnede helaas  :nopompom:

Citaat van: RA SUBS op juli  6, 2016, 13:37:51
120 hz is voor de klik

LFE is na de klik, dan bepaald de Anthem de roll off
Was wel doorgedraaid tot klik.

Alleen zat hij wel in de linker RCA ipv de rechter, wat volgens de handleiding moet. Geen idee of dat verschil maakt. Geen tijd gehad om te testen. Zal denk weinig uitmaken.

Morgenavond en he tweekend ligt me vrouw toch in het ziekenhuis :( dan maar ff gebruik maken van de vrijheid en de sub even goed gaan testen.

Als de BK ook niet goed genoeg bevalt....crap.. dan maar terug naar SVS. Looks lelijk, maar past dan beter in onze kamer.

Zou een PB12+ beter zijn dan de PB12?? staat er 1 voor € 1.000 TK.

yorkie13

Denk toch dat je de oplossing in 2 subwoofers moet zoeken.

Een R115 kan een heel eind met een PB12+ meekomen.

Joost80

#2705
Ja natuurlijk, 400 watt om een 15 inch driver in bedwang te houden tegen 800 om een 12 inch te laten bewegen in een grotere behuizing. Kabaal maakt het vast maar de kwaliteit van de woofer en de damping factor (lees detail) zijn niet te vergelijken. Ik heb een pb12 nsd een pb2000en heel kort een sb13 ultra gehad en de pc12 plus die ik nu heb doet het zeker het best voor films. Een plus is zeker geen vergelijk met een nsd of 2000. Daarnaast gaat een plus op 20hz een pak harder dan de r115. R115 tegen een pb2000, daarna houdt het vergelijken op.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

morca

Sterkte voor jouw ,je vrouw en de kleine kerel !!
Mbt de sub,s ,moeilijk in te schatten aangezien je van de plaatsing afhankelijk bent.

yorkie13

#2707
1 grote basreflex subwoofer gaat de dip helaas niet oplossen .

Plaatsing en lastige ruimte.

Eerst eens kijken wat 2 subwoofers doen.
Je hebt 2 x R115 voor dode prijs van de 2dehands PB12+

Raymond187

Mijn 2e mooiste upgrade  :wub: :wub:

Ronin Kay is afgelopen vrijdag geboren, na 41.6 dagen zwangerschap  :blink: dus die zat lekker bij mama :D


Alles is goed gegaan gelukkig en mama en Ronin zijn al thuis.

yorkie13


bmateijsen

Gefeliciteerd! Gaat het goed met het hele gezin?

chansig

Is wel wat anders dan een woofer...maar een nieuwe tweeter is ook leuk.

Gefeliciteerd en geniet ervan met elkaar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

 :pompom: Van harte gefeliciteerd! Eindelijk een stereosetje (of ga je voor full surround?  :D)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raymond187

Citaat van: bmateijsen op juli 13, 2016, 10:02:56
Gefeliciteerd! Gaat het goed met het hele gezin?
Thanks
Ja alles gaat goed gelukkig. Het was helaas een keizersnede geworden, omdat hij in stuit lag :(
Enige waar we nu goed op moeten letten is dat hij geen koorts krijgt, want mijn vrouw had het streptokokken bacterie. Hopelijk is Ronin niet geïnfecteerd. Volgens de gynaecoloog, kunnen baby's daar ontzettend ziek van worden, zoals hersen infarct, long ontstekking of zelfs overlijden  :nopompom:

Citaat van: RA SUBS op juli 13, 2016, 09:58:10
Mooie upgrade
Gefeliciteerd
Thanks.

Citaat van: chansig op juli 13, 2016, 10:04:33
Is wel wat anders dan een woofer...maar een nieuwe tweeter is ook leuk.

Gefeliciteerd en geniet ervan met elkaar.

Gr. Hans
Thanks. Is nu nog op niveau B klasse EV en tweeter. Uit ervaring weet ik al dat ze snel naar een tweeter van 1Kw kunnen gaan  :blush:

Citaat van: Jumping Jack op juli 13, 2016, 10:07:00
:pompom: Van harte gefeliciteerd! Eindelijk een stereosetje (of ga je voor full surround?  :D)
De eerste nacht heb ik 2 uur geslpen, dus eb in de ochtend 2 stenen uit de tuin gehaald en tegen elkaar aan geslagen met me ballen ertussen  :D :D
Nee voor mij geen 3e.
Gezin is voor mij nu compleet   :wub:

Jumping Jack

Ja, het slaaptekort is moordend. En vooral omdat je met een tweede baby het gevoel hebt een grote stap achteruit te zetten net nu je comfort met de eerste weer wat op peil is gekomen. Althans, zo heb ik dat toch ervaren. Twee kinderen is voor mij dan ook ruim voldoende.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raymond187

Onze eerst Jiro is bijna 4, en erg zelfstandig, wat scheelt. Maar heeft ook aandacht nodig. Vanwege de keizersnede heeft ze verplicht paar weken bedrust, dus moet alles tijdelijk alleen doen. Ff pittig, maar goed ze zijn gezond en dat is het belangrijkste.

Aankomende 2 weken werk ik halve dagen en ga ik om 12:00 naar huis. Dan pak ik een uurtje of 2 slaap. Met goeie rust kan je zoveel meer hebben.  :thumbs-up:

Roeru117

Gefeliciteerd. Ondanks dat er geen mute of standby of zit zijn dit de mooiste upgrades die je maar kunt hebben.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

LuPo


N1v3K

Citaat van: Raymond187 op juli 13, 2016, 09:51:09
Mijn 2e mooiste upgrade  :wub: :wub:

Ronin Kay is afgelopen vrijdag geboren, na 41.6 dagen zwangerschap  :blink: dus die zat lekker bij mama :D


Gefeliciteerd!  :pompom:

Korte zwangerschap btw  ;D


high-q

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleine Ray :pompom:
Beterschap voor je vrouw!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Feli he met deze niet tweeter maar pee-er[emoji1303]

En beterschap voor de queen

Zet naar gauw een bijzettafeltje (sub) met thee neer [emoji1319][emoji1319]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

Van harte gefeliciteerd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Thanks all.

Alles ligt nu in bed te rusten dus ik kan ff pielen.

Vanmiddag een RCA splitter bij Morca opgehaald. Dus eens ff kijken wat ze samen doen.

Dipje bij de 50hz blijft. Valt me op dat ook bij de linker front een dipje is bij 50hz, en beide subs staan links voor en achter.

2 subs.


alleen SVS