Ongezien een apparaat of luidspreker kopen.

Gestart door frank2, oktober 30, 2012, 18:37:13

Vorige topic - Volgende topic

VTEC_genieter

Ik kocht een paar Infinity Delta 30 van een forumlid hier. Was voor een superrr prijs!!!
Maar ik deed wel een beetje moeilijk  :blush:: Wilde een luistersessie bij de meneer.

Maar ik had al een beetje informatie van te voren:
M'n vader zei ooit "speakers van het merk Infinity zijn erg mooi".
Lang geleden toen m'n tante nog een Honda Legend 3.2 had (das echt een dikke luxe Honda) met incar-stereo-installatie met Infinity speakers, hoorde ik heel goed geluid uit die speakers komen. Strakke bas en heldere middentonen met goede hoge tonen.

Verder had ik van te voren ook wat technische info gevonden op het net.
Ik mocht die Delta 30 speakers voor een superprijs hebben. Als er iets aan de hand was achteraf, dan had ik ook niet veel verloren.
De speakers staan nu bij m'n ouders....en ze klinken serieus goed hoor  :clapping: Ze zitten zelfs aan een simpele Sony mini stereo systeem.
Het virus zorgt wel verder voor interesse naar een stereo-versterker in de toekomst. Alleen door deze Infinity's!!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Bas Akkerman

Op de Lexicon na, heb ik alles eerst beluisterd voor aankoop. Garmt heeft aardig mijn smaak (of andersom, het is maar hoe je het bekijkt ;)) en daardoor durfde ik de gok wel aan.

Maar ik zal nooit of te nimmer iets kopen zonder te luisteren. Ik probeer altijd alles eerst uit, niet alleen bij audio, en kan dat niet van een winkel dan houdt het op. Het is door mijn kritische houding dat veel afvalt en er daardoor weinig overblijft dat ik goed vind. Dan heb je ook nog synergie die tussen wat is overgebleven moet kloppen. Kortom, blind kopen is echt niets voor mij. Dat heeft soms iets lachwekkends voor anderen, zeker als het gaat om tweedehands.

Ik vind het zelfs zo belangrijk dat ik, nu bij de Parasound, een koper in de gelegenheid stel eerst thuis te proberen. Liever dat iemand die het al zo lang wil er tevreden mee is, dan dat ik er snel vanaf ben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

John Wx

Citaat van: frank2 op oktober 31, 2012, 11:19:48
Onkyo heb ik hier ooit zelf gehad klonk tov de Cambridge audio gewoon slecht,

En dat durf je met droge ogen te zeggen, durf je het ook aan om blind ze uit elkaar te houden 10 uit 10

Een versterker klinkt niet die versterkt alleen toch

Denk dat je toen iets niet goed had aangesloten bij de Onkyo of die was stuk 

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

frank2

Citaat van: John Wx op november  1, 2012, 09:09:46
En dat durf je met droge ogen te zeggen, durf je het ook aan om blind ze uit elkaar te houden 10 uit 10

Een versterker klinkt niet die versterkt alleen toch

Denk dat je toen iets niet goed had aangesloten bij de Onkyo of die was stuk
ik durf het ook met natte ogen te zeggen :crazy: :crazy:
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

John Wx

Citaat van: frank2 op november  1, 2012, 15:54:24
ik durf het ook met natte ogen te zeggen :crazy: :crazy:

Dan zou ik snel die 1 miljoen ophalen bij onze vriend James Randi ik betaal je ticket vooraf, als je faalt 4x de waarde van de ticket terug, dit is nog beter als de belchinezen 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

frank2

:
Citaat van: John Wx op november  1, 2012, 18:47:39
Dan zou ik snel die 1 miljoen ophalen bij onze vriend James Randi ik betaal je ticket vooraf, als je faalt 4x de waarde van de ticket terug, dit is nog beter als de belchinezen
:clapping:
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Timvg

Ik koop de meeste apparaten ongezien (ongehoord). Je kent toch de specs van een apparaat op voorhand? Subwoofers idem, specs zijn altijd beschikbaar, en tegenwoordig worden er vele ook objectief door derden gemeten. Speakers zijn zowat het enige wat ik op voorhand ga beluisteren.

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op november  1, 2012, 08:18:57
Ik vind het zelfs zo belangrijk dat ik, nu bij de Parasound, een koper in de gelegenheid stel eerst thuis te proberen. Liever dat iemand die het al zo lang wil er tevreden mee is, dan dat ik er snel vanaf ben.
Cool! :thumbs-up:
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
DAC: Weiss 204
CD-speler: Accuphase DP-55V
Streamer: Naim ND5 XS2
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

morca

Niet gehoord/geluisterd, wat kopen heb ik 20 jaar al niet meer gedaan.
De laatste paar aankopen altijd eerst goed kunnen luisteren,gelukkig  :D

VlisChris

Citaat van: Bas Akkerman op november  1, 2012, 08:18:57

Ik denk ook dat de koper dat ook wel erg op prijs stelt 8) :P

VTEC_genieter

Blijft die koper ook bij die verkoper slapen daarna?? :D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Bas Akkerman

Citaat van: VTEC_genieter op november  2, 2012, 02:09:14
Blijft die koper ook bij die verkoper slapen daarna?? :D
Nee, voor de rest is de service van de verkoper belabberd. Koper kan misschien niet eens blijven eten! :nowink:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Miesepies

Soms loont het ook om af en toe een gokje te wagen. In mijn geval was dat Emotiva, welke ik voornamelijk op basis van gebruikers reviews heb gekocht. En omdat de prijs meevalt kan je er ook niet direct een buil aan vallen (in mijn geval, ik ga/kan niet over andermans portemonnee oordelen).  Als ik dat niet gedaan had, had ik ook nooit geweten wat de kwaliteiten van dit merk zijn.

Echter nu ik naar een hoger segment aan het kijken ben, wil ik toch graag eerst luisteren. Dan vind ik de prijs toch net iets te veel om te gaan gokken ;)

Blijf je bij 1 (of enkele) dealer(s) dan ben je beperkt tot de merken die zij leveren, kijk je af en toe wat verder dan kan je zo nu en dan een juweeltje scoren.

En natuurlijk een stukje nieuwsgierigheid hè ?  :D

John Wx

Heel veel spullen hebben zo een hoog nivo en norm de afgelopen jaren dat je nooit kan zeggen jeetje wat slecht maar is mijn mening   :blush:

Peerless Monster

Citaat van: John Wx op november  2, 2012, 10:23:58
Heel veel spullen hebben zo een hoog nivo en norm de afgelopen jaren dat je nooit kan zeggen jeetje wat slecht maar is mijn mening   :blush:

Dan heb je die nieuwe Chario's nog niet gehoord... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

VlisChris

Citaat van: Bas Akkerman op november  2, 2012, 06:55:04
Nee, voor de rest is de service van de verkoper belabberd. Koper kan misschien niet eens blijven eten! :nowink:

Als ik de koper was zou ik de koop laten afketsen. Wat is dat nou voor een serviceniveau?  :devil:

Bas Akkerman

Citaat van: Christiaan S op november  2, 2012, 13:31:23
Als ik de koper was zou ik de koop laten afketsen. Wat is dat nou voor een serviceniveau?  :devil:
Het is nog erger heb ik vernomen. Van horen zeggen, begreep ik dat koper een kwartier lang als een standbeeld een microfoon in de meest onnozele houdingen heeft moeten vasthouden. Bannen die verkoper! Oh, wacht dat kan jij zelf... :laugh:

VlisChris

Het schan_daal!

Nog signalen opgevangen of de koper therapie nodig heeft? Of dat die emotioneel dusdanig beschadigt is dat die niet meer te redden is?

ps: je verzoek kan aan voldaan worden hoor :P
Om nog even ontopic te gaan: de Para is niet alleen ongehoord gekocht, maar praktisch ongezien :o Ik zag dat het de versterker was die besproken was, dat die zo op het eerste oog (en vast ook op het 2e) erg netjes was, en toen ben ik statief gaan spelen. Heb er nog geen fatsoenlijke blik op kunnen werpen eigenlijk hahahaha.

weust

Ik heb dat bij Emotiva ook gedaan. Gok genomen, maar is heel goed bevallen.
Had ook anders kunnen zijn natuurlijk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

John Wx

Citaat van: Peerless Monster op november  2, 2012, 13:18:00
Dan heb je die nieuwe Chario's nog niet gehoord... ;D

ps: moet ook wel prijstechnisch lekker liggen en ik heb het over occasions ;)

sr7000

Eigenlijk heb ik alleen mijn speakers (Chario's) eerst beluisterd voor ik ze gekocht heb. En heb toch nooit een miskoop begaan. Veel reviews lezen en veel sets van anderen beluisteren helpt veel. Bij nieuw kopen zou ik het inderdaad graag thuis uitproberen, maar bij tweedehands loop je sowieso minder risico.

frank2

Ik las net in het verkooptopic Harbeth speakers 2 weken oud, te koop. Voor sommigen is het schijnbaar wel moeilijk. BB&G laat je ze toch thuis beluisteren? Dan kun je toch horen hoe ze klinken en of het je sound is?

Ik vind dit echt onbegrijpelijk.

paaj

Wees blij dat er zulke gekken als wij zijn, dat is super voor de doorloop van de  tweedehands markt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

brtram

Citaat van: frank2 op november  5, 2012, 16:04:43
Ik las net in het verkooptopic Harbeth speakers 2 weken oud, te koop. Voor sommigen is het schijnbaar wel moeilijk. BB&G laat je ze toch thuis beluisteren? Dan kun je toch horen hoe ze klinken en of het je sound is?

Ik vind dit echt onbegrijpelijk.

De Harbeth's werden door BB&G tegen een heel speciale prijs aangeboden.
Ik neem aan dat het daardoor niet mogelijk was om eerst thuis te gaan luisteren.

Nu staan ze weer te koop tegen een nog iets aantrekkelijke prijs.
2e kans voor degenen die toen te laat waren.
Verlies voor de koper is, als de ls verkocht worden tegen de vraagprijs, nog te overzien.

katwax

Zowel versterker als streamer heb ik gekocht zonder eerst te beluisteren in mijn set.
Versterker was een beetje een gok, alhoewel ik eerst enkel zeer goede reviews had gelezen zeker met ML's en dit bleek ook.
Streamer was een upgrade dus ik wist wat te verwachten was.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543