Ongezien een apparaat of luidspreker kopen.

Gestart door frank2, oktober 30, 2012, 18:37:13

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: John Wx op november  7, 2012, 09:15:39
Maar dit is allemaal mijn beleving en doet niets af aan jouw laat het helder zijn, ben soms jaloers hoe mensen over een andere netkabel hebben etc. terwijl ik er dan bij zit en denk ik word gek of hun denk ik dan  ;)

Vreemde is wel dat ik ooit 1 tweak ervaren heb waar ik nog steeds niks kan van onderbouwen

Was bij Fritz de With en die deed houten blokjes onder zijn cd speler, oke Fritz ik kom wel even langs en verdomd de vrouw/stem werd wat hoger in stage (in afbeelding) en bekkens werden iets anders maar dan word het anders maar beter ? dat mag ieder zelf uitmaken blokjes snel weg je weet het ondertussen 7 sec.  8) en de grote van de zangeres werd kleiner en de bekkens iets anders weer

Dat is ook vaak wat het meeste opvalt, de stem want een stem kunnen we langer onthouden (aantoonbaar sorry) denk maar een aan iemand van vroeger en je hoort hem of haar

Moet je ook bekennen dat ik die 0,1% verandering/beter/anders het niet waard meer vind om daar naar op zoek te gaan

Ben van mening dat een set netjes neerzetten en met een fatsoenlijke kabel voor de speakers 2.5mm koper of 4 mm en een interlinkje die goed is afgeschermd mooi plugje erop al helemaal top moet zijn als je met kabels of andere dingen moet gaan corrigeren is er iets mis denk ik of verkeerde speakers en inspelen van iets waar een stekker aan zit  :-X
Verschillende ondergronden vind ik weer lastiger waar te nemen. Althans zo'n klein verschil dat ik niet snel zal zijn met een conclusie. Leuk dat jou dat dan weer wel opvalt. :)
En wat jij goed genoeg vind aan kabels en pluggen enz.. is natuurlijk prima. Het gaat inderdaad om de emotie en als die bij jouw wel goed zit moet je er vooral niks meer aan doen.

Met kabels is het ook niet de bedoeling dat je gaat corrigeren. Dan is er wat mis met je set. Maar dat je de setperformance wil verbeteren met kabeltjes oid zegt natuurlijk niet dat het daarvoor niet deugde. Gewoon de hobby om te tweaken en het beste uit het geheel te halen.

Dat de akoestiek een groot deel van de weergave voor zijn rekening neemt, spreekt voor zich maar hier wordt weer wat omgedraaid. Een slechte set in een goede akoestiek klinkt nog steeds niet goed. je hoort alleen maar wat beter wat de set niet goed doet. Een goede set in een goede akoestiek is de weg. Pas dan komt alles samen en is het een investering waard. Zodoende kan je niet absoluut zeggen dat de akoestiek 95% van het geluid bepaald. Goede akoestiek is een voorwaarde om een goede set te laten horen waar het toe in staat is.

Ik heb niet zoveel audiofiele CD's. Althans daar luister ik erg weinig naar, omdat bij de meeste de muziek helemaal niet fijn is om naar te luisteren. Er zijn wel leuke audiofiele CD's maar niet iets wat ik als eerste opzet om iets te beoordelen.
Jaren vijftig, zestig en blues heeft vaak ideale opnamen. Alle bandleden in dezelfde ruimte en spelen tegelijkertijd. Nauwelijks correctie toegepast in het afmixen enz..
Technisch luisteren is met deze hobby soms een valkuil, maar gelukkig luister ik meestal ook gewoon naar de muziek en pak de emotie mee.  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

John Wx

Citaat van: tiptop op november  7, 2012, 18:55:26
Verschillende ondergronden vind ik weer lastiger waar te nemen. Althans zo'n klein verschil dat ik niet snel zal zijn met een conclusie. Leuk dat jou dat dan weer wel opvalt. :)
En wat jij goed genoeg vind aan kabels en pluggen enz.. is natuurlijk prima. Het gaat inderdaad om de emotie en als die bij jouw wel goed zit moet je er vooral niks meer aan doen.

Met kabels is het ook niet de bedoeling dat je gaat corrigeren. Dan is er wat mis met je set. Maar dat je de setperformance wil verbeteren met kabeltjes oid zegt natuurlijk niet dat het daarvoor niet deugde. Gewoon de hobby om te tweaken en het beste uit het geheel te halen.

Dat de akoestiek een groot deel van de weergave voor zijn rekening neemt, spreekt voor zich maar hier wordt weer wat omgedraaid. Een slechte set in een goede akoestiek klinkt nog steeds niet goed. je hoort alleen maar wat beter wat de set niet goed doet. Een goede set in een goede akoestiek is de weg. Pas dan komt alles samen en is het een investering waard. Zodoende kan je niet absoluut zeggen dat de akoestiek 95% van het geluid bepaald. Goede akoestiek is een voorwaarde om een goede set te laten horen waar het toe in staat is.

Ik heb niet zoveel audiofiele CD's. Althans daar luister ik erg weinig naar, omdat bij de meeste de muziek helemaal niet fijn is om naar te luisteren. Er zijn wel leuke audiofiele CD's maar niet iets wat ik als eerste opzet om iets te beoordelen.
Jaren vijftig, zestig en blues heeft vaak ideale opnamen. Alle bandleden in dezelfde ruimte en spelen tegelijkertijd. Nauwelijks correctie toegepast in het afmixen enz..
Technisch luisteren is met deze hobby soms een valkuil, maar gelukkig luister ik meestal ook gewoon naar de muziek en pak de emotie mee.  :)

ieder heeft plezier op zijn eigen manier en soms tegen beter weten in prefeer je eigen manier soms als de best bewust of onbewust  :coffee:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON