Kingpin's HT Zolder(tje)

Gestart door Kingpin, september 2, 2012, 14:12:54

Vorige topic - Volgende topic

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op september 11, 2012, 20:35:25
:D

Ben benieuwd hoe dat uitpakt op zolder ...

Ik twijfel nog wel na het zien van die foto van je sub, weet je zeker dat het niet je nieuwe dakkapel is?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op september 11, 2012, 20:38:27
Ik twijfel nog wel na het zien van die foto van je sub, weet je zeker dat het niet je nieuwe dakkapel is?
Haha :D

Ik ben eerder bang of mijn dak er wel tegen bestand is ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op september 11, 2012, 21:17:48
Haha :D

Ik ben eerder bang of mijn dak er wel tegen bestand is ;D

Bruut geweld, wat is dat voor sub en wat kost zoiets ongeveer?

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op september 11, 2012, 21:36:10
Bruut geweld, wat is dat voor sub en wat kost zoiets ongeveer?
Eigenlijk is het een heel subtiele sub, die precies doet wat ie moet doen het "goed" weergeven van de laagste tonen.
In tegenstelling wat je zou denken bij zo'n kolos is ie heel erg accuraat en nooit "boomy", hij gaat hard wanneer dat gevraagt wordt (2000W dynamisch en 1000W RMS) met een zeer lage vervormingswaarde.

Velodyne SPL-1500R (zoals het type al doet vermoeden 1500 staat voor 15" sub).
Even uit m'n hoofd, meen iets een vanaf prijs rond de 1900 a 2000 euro.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op september 11, 2012, 23:04:23
Eigenlijk is het een heel subtiele sub, die precies doet wat ie moet doen het "goed" weergeven van de laagste tonen.
In tegenstelling wat je zou denken bij zo'n kolos is ie heel erg accuraat en nooit "boomy", hij gaat hard wanneer dat gevraagt wordt (2000W dynamisch en 1000W RMS) met een zeer lage vervormingswaarde.

Velodyne SPL-1500R (zoals het type al doet vermoeden 1500 staat voor 15" sub).
Even uit m'n hoofd, meen iets een vanaf prijs rond de 1900 a 2000 euro.

Zooo dat is geen kattenpies maar....dan heb je zo te  lezen wel watt !!

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op september 11, 2012, 23:37:09
Zooo dat is geen kattenpies maar....dan heb je zo te  lezen wel watt !!
Zekers.

Kingpin

We hebben Beeld & Geluid  :headbanging:

Na 'letterlijk' door m'n rug te zijn gegaan mede door de subwoofer (ja echt) ben ik vandaag zover dat alles werkt.
Voorzover alles ingemeten met de db meter en de sub gelokaliseerd voor de optimale plaats.
Alle apparaten staan in fase.

Wat moet er nog gebeuren.

- 'zwevend' statief maken voor de center speaker (dan kan het houten 'yoga' bord  ::) weg),
- Rear speaker kabels wegwerken dmv sleeve,
- Nieuwe DIY subwoofer netsnoer maken (oude was te kort), gelukkig had ik nog een setje Oyaide, Lapp en Schuko op voorraad (de laatste)
- Achterwand bedekken met pritex,
- RGB verlichting ipv tl lamp die er nu hangt,
- Wat kosmetische veranderingen,
- zaterdag kijken naar 3 bioscoop stoelen.

Kingpin

Even snel een filmpje als overzicht. Zodra alles klaar is zal ik zorgen dat de film geschoten wordt met een goede camera (en dito sound  :D).
Zie boven wat er allemaal nog veranderd moet worden, gaat even om het idee, hier mijn test setup:

Xander32

Mooi hoor en tevens luxe; een dedicated ht-room :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op september 27, 2012, 06:58:32
Mooi hoor en tevens luxe; een dedicated ht-room :thumbs-up:.
Bedankt !
Ben er ook zeer blij mee, nu nog wat afwerken en een paar bioscoopstoelen ritselen en kijken maar :)
Wat me wel opvalt is dat de 50" Pana helemaal niet zo groot overkomt, ook niet als je er voor zit.
Ik heb nog even in het donker zitten kijken maar dat is toch echt wel kicken hoor :D

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JRoT

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op september 27, 2012, 07:30:59
Bedankt !
Ben er ook zeer blij mee, nu nog wat afwerken en een paar bioscoopstoelen ritselen en kijken maar :)
Wat me wel opvalt is dat de 50" Pana helemaal niet zo groot overkomt, ook niet als je er voor zit.
Ik heb nog even in het donker zitten kijken maar dat is toch echt wel kicken hoor :D

Ziet er goed uit Kingpin, ik heb er in mijn huis de ruimte niet voor. We hebben teveel rommel maar in mijn volgende huis gaat dit er zeker ook komen.
Er staan nog een paar bioscoopstoelen (setje van 3) op het Forum te koop.

Wat een ontzettend mooie voorversterker zeg.... ;D

mikekiwi

mooi! en leuk om te zien dat met een relatief beperkte ruimte toch iets moois is te creeren. Heb je ook een foto van de zitplaatsen en wat informatie over kijk - en luisterafstand? Heb hier ook een wat vierkantere, maar kleinere ruimte (zonder schuine wanden) beschikbaar waar ik misschien nog wel wat mee wil doen...

high-q

Mooie foto/video update!
Zie dat je er toch nog uit bent gekomen met je center. Misschien om het wat mooier te maken
die "stand" ook grijs maken?

Citaat van: Kingpin op september 27, 2012, 07:30:59

50" is ook helemaal niet zo groot als je er eenmaal aan gewend bent  :devil:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

mradem

Blijft een mooi apparaat hè de rotel! Ben er ook nog steeds tevreden over.

MVG

Prachtig mooi toch zo! Lijkt me erg leuk film kijken! 

Erg mooie set ook! Ik heb je zien schrijven dat je het moest doen met wat je nog had, maar dat lijkt mij absoluut geen straf en is meer dan menig man heeft staan thuis! Althans ik niet hoor  ;)

Veel plezier! En over die 50 inch, ik kijk daarop in de slaapkamer op een kleine afstand, en het mag altijd groter  :angel:

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op september 27, 2012, 09:56:36
Ziet er goed uit Kingpin, ik heb er in mijn huis de ruimte niet voor. We hebben teveel rommel maar in mijn volgende huis gaat dit er zeker ook komen.
Er staan nog een paar bioscoopstoelen (setje van 3) op het Forum te koop.

Wat een ontzettend mooie voorversterker zeg.... ;D
Bedankt, en tja de pre blijft gewoon erg goed z'n best doen.

Citaat van: mikekiwi op september 27, 2012, 10:20:27
mooi! en leuk om te zien dat met een relatief beperkte ruimte toch iets moois is te creeren. Heb je ook een foto van de zitplaatsen en wat informatie over kijk - en luisterafstand? Heb hier ook een wat vierkantere, maar kleinere ruimte (zonder schuine wanden) beschikbaar waar ik misschien nog wel wat mee wil doen...
Maten staan een paar posts terug, zie overzichts foto.
Kijkafstand zal ongeveer op 2.5m liggen, dit ook omdat ik anders niet uitkom met de speakerverhouding die AP handteerd.
Daarnaast, bij deze afstanden kan ik speakers toch redelijk goed vrij in de ruimte zetten wat het geluid ten goede komt.
Ik moet zeggen dat na een middagje inregelen en afstellen van geluid het geheel al helemaal niet verkeerd klinkt, wel ben ik erachter dat voor surround opstelling de AP's geen volledige toe-in moeten hebben in deze ruimte.

Citaat van: high-q op september 27, 2012, 10:58:48
Mooie foto/video update!
Zie dat je er toch nog uit bent gekomen met je center. Misschien om het wat mooier te maken
die "stand" ook grijs maken?

50" is ook helemaal niet zo groot als je er eenmaal aan gewend bent  :devil:
In mijn todo lijst komt de stand voor de center helemaal te vervallen, deze wordt straks 'zwevend' maar wel op dezelfde plek met een iets meer helling dan nu.

En idd, je hoort het wel vaker bij bioscoopruimtes qua beeld "big is better", daar kan ik me wel in vinden.
Maar bij 2,5m afstand is 50" goed te doen.

Citaat van: mradem op september 27, 2012, 11:02:25
Blijft een mooi apparaat hè de rotel! Ben er ook nog steeds tevreden over.
Absoluut, deze gaat voorlopig echt niet weg ... Beter een top pre met geen hd formaten dan een slechter presterende pre/versterker met hd formaten.
Daarnaast heb je ook gewoon de mogelijkheid om analoog aan te sluiten en de hd decoding door de speler te laten doen zonder dat de pre dit eerst digitaliseerd (wat eventueel ook nog kan).
Daarnaast bezit de eindbak weliswaar niet over heel veel vermogen (meer dan zat voor deze kamer), maar wel een voedingsgedeelte waar je U tegen zegt :D

Citaat van: MVG op september 27, 2012, 11:04:41
Prachtig mooi toch zo! Lijkt me erg leuk film kijken! 

Erg mooie set ook! Ik heb je zien schrijven dat je het moest doen met wat je nog had, maar dat lijkt mij absoluut geen straf en is meer dan menig man heeft staan thuis! Althans ik niet hoor  ;)

Veel plezier! En over die 50 inch, ik kijk daarop in de slaapkamer op een kleine afstand, en het mag altijd groter  :angel:
Bedankt.

Kingpin

Ik was niet zo content met de subwooferkabel dus vandaag ff een nieuwe (verlengde) gemaakt.

Bas Akkerman

Volgmodus.

Leuk Kingpin! Je hebt het over de toe in van de luidsprekers, staan ze nu minder ingedraaid dan voorheen? Ik heb dan wel geen Audio Physic, maar wel haast eenzelfde ruimte.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op september 28, 2012, 07:52:27
Volgmodus.

Leuk Kingpin! Je hebt het over de toe in van de luidsprekers, staan ze nu minder ingedraaid dan voorheen? Ik heb dan wel geen Audio Physic, maar wel haast eenzelfde ruimte.
Het grappige is dat AP een bijna volledige toe-in hanteerd, zodat je nog net de binnenkantzijde van de speaker ziet, dit werkt perfect in m'n stereoset maar hier in surround niet.
Nu staat me bij dat ik destijds in de woonkamer met deze AP's ook geen volledige toe-in gebruikte.
Nu op zolder met volledige toe-in krijg ik een hele kleine soundstage, iets wat totaal niet bij AP past, dus op gehoor in stereo afgeregeld kom ik uit op een mindere toe-in maar voor deze ruimte een acceptabele soundstage zonder 'gaten' wanneer het geluid rond gaat.

Als de bioscoopstoelen zijn geinstalleerd doe ik alles opnieuw wbt inregelen omdat ik dan wat lager zit dan op de stoel die er nu staat.

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op september 28, 2012, 00:08:32
Ik was niet zo content met de subwooferkabel dus vandaag ff een nieuwe (verlengde) gemaakt.

Wat voor kabel en pluggen heb je gebruikt?

Martijnst1990

Nette kabel :)

Ben benieuwd naar de foto's van de rest van de ruimte.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op september 28, 2012, 09:38:18
Wat voor kabel en pluggen heb je gebruikt?
Cavel coax kabel, deze is nog net wat beter dan de Hirschmann en de Belden, afgemonteerd met Oehlbach cinch stekkers en een sleeve die ik nog had liggen.

Citaat van: Martijn90 op september 28, 2012, 09:44:16
Nette kabel :)

Ben benieuwd naar de foto's van de rest van de ruimte.
Bedankt, zodra alles klaar is maak ik een overzichtsfoto.
Moet ook nog wat dempingsmateriaal achter de sub hebben.

Vanochtend een plaat aluminium bewerkt die als steun dient voor de center, zometeen even afmaken.

Martijnst1990

Citaat van: Kingpin op september 28, 2012, 12:53:12
Cavel coax kabel, deze is nog net wat beter dan de Hirschmann en de Belden, afgemonteerd met Oehlbach cinch stekkers en een sleeve die ik nog had liggen.
Bedankt, zodra alles klaar is maak ik een overzichtsfoto.
Moet ook nog wat dempingsmateriaal achter de sub hebben.

Vanochtend een plaat aluminium bewerkt die als steun dient voor de center, zometeen even afmaken.
Die center steun klinkt wel interessant, ben benieuwd :)

Wat voor dempingsmateriaal wil je achter de sub plaatsen? Ben erg nieuw in de akoestische maatregelen, maar ben wel nieuwsgierig :D

Dedicated HT