Kingpin's HT Zolder(tje)

Gestart door Kingpin, september 2, 2012, 14:12:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin

#50
Citaat van: Martijn90 op september 28, 2012, 13:40:38
Die center steun klinkt wel interessant, ben benieuwd :)
Tadaaaa, van de zijkant niets te zien:


En van de voorkant ook niet:


Center tweeter is nu net boven mijn hoofd gericht, dat is goed, ruimtelijk effect en articulatie is nu beduidend beter.

Citaat
Wat voor dempingsmateriaal wil je achter de sub plaatsen? Ben erg nieuw in de akoestische maatregelen, maar ben wel nieuwsgierig :D
Zie eerste plaatje hierboven, even wat pritexschuim (ik weet het is niet het beste) in de hoek geschoven, dit maakt de bass al wat droger.
Persoonlijk denk ik dat de ruimte niet meer gedempt moet worden want anders gaat het teveel dempen ben ik bang, ik ga dit nog inmeten als alles staat zoals ik het wil hebben.
Enigste wat ik nog demp is het laag, dus wat schuim in de hoeken en de achterwand wordt dan gelijk wat donkerder, want de houtkleur begint me wel te irriteren, het dak is wat mij betreft wel ok, kan ik mee leven, dan is dat ook opgelost.

Wat betreft dempingsmateriaal is er zoveel te koop, je kan wat dat betreft zo duur maken als je wilt.
In mijn geval is het al geen galmhok dus ik demp eerder teveel dan te weinig, daar moet ik mee oppassen.
Ik ga denk ik eerst pritex proberen en anders als dat niet werkt een dichtere soort.
Ik heb ook nog platen van geperst schuim (naam even vergeten) dat dempt nog meer.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijnst1990

Prachtig opgelost met die center hoor! Erg netjes geheel zo :)

En duidelijk verhaal qua akoestiek. Dat er heel veel verschillende soorten/maten/prijzen zijn wist ik inderdaad :D Dat het al geen galmbak is herken ik hier ook wel, vloerbedekking doet wat dat betreft toch veel.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Citaat van: Martijn90 op september 29, 2012, 11:29:32
Prachtig opgelost met die center hoor! Erg netjes geheel zo :)

En duidelijk verhaal qua akoestiek. Dat er heel veel verschillende soorten/maten/prijzen zijn wist ik inderdaad :D Dat het al geen galmbak is herken ik hier ook wel, vloerbedekking doet wat dat betreft toch veel.


:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Turfie

Hoi, mooi zoldertje is het aan het worden!

Welke TV meubel heb je hier? En is het handig om tv box en versterker enzo erin op te bergen?
http://i193.photobucket.com/albums/z316/kingpin112_photo/temp/pana2.jpg

Kingpin

Citaat van: Turfie op oktober 10, 2012, 00:02:39
Hoi, mooi zoldertje is het aan het worden!
Bedankt.

Citaat
Welke TV meubel heb je hier? En is het handig om tv box en versterker enzo erin op te bergen?
http://i193.photobucket.com/albums/z316/kingpin112_photo/temp/pana2.jpg
Just-Rack 1650, ik heb alleen de voeding, streamer en dc erin, versterker (buis) kan (mag) niet in de kast.
De kast is over de gehele lengte deels open (middenstuk) erg makkelijk wbt eventuele koeling en snoeren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Volgende week ga ik de achterwand aanpakken, daar komt over de volledige breedte een rolgordijn zodat de achterwand (lage gedeelte) afgedekt is.


Afgelopen week 'nieuwe' bioscoopstoelen opgehaald, ze zagen er nog goed uit en zitten lekker.
Vandaag het onderplateau gemaakt en bekleed met vloerbedekking.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

En omdat beelden meer zeggen:



Nu nog hier en daar wat afwerken, maar het begint erop te lijken (voor een zoldertje dan he, als het donker is met een film op zie je er toch niets van, beeld en geluid blijven dan toch hetzelfde  :D).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijnst1990

#57
Erg gaaf  :headbanging: Welk concert heb je opstaan?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Stefan S.

Sow, dat ziet er goed uit!  :thumbs-up:

Kingpin

Thanks guys!

Het nummer in beeld is van Crosby, Stills and Nash - 2012 BD
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op oktober 20, 2012, 19:22:54
En omdat beelden meer zeggen:



Nu nog hier en daar wat afwerken, maar het begint erop te lijken (voor een zoldertje dan he, als het donker is met een film op zie je er toch niets van, beeld en geluid blijven dan toch hetzelfde  :D).

Hoe speelt dat ding met de grootte van een dakkapel?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op oktober 20, 2012, 23:32:53
Hoe speelt dat ding met de grootte van een dakkapel?
Welk ding? Ik snap je vraag niet helemaal. Ik heb geen dakkapel als je dat misschien bedoelt, het is een raam over de volle breedte, net daaronder staan m'n bioscoopstoelen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijnst1990

Citaat van: Kingpin op oktober 20, 2012, 23:32:31
Thanks guys!

Het nummer in beeld is van Crosby, Stills and Nash - 2012 BD
Thanks, klinkt wel leuk en ben op zoek naar wat meer concert BD's :)

Citaat van: Kingpin op oktober 20, 2012, 23:40:38
Welk ding? Ik snap je vraag niet helemaal. Ik heb geen dakkapel als je dat misschien bedoelt, het is een raam over de volle breedte, net daaronder staan m'n bioscoopstoelen.
Snap hem ook al niet helemaal, ik zat te denken aan je Velodyne :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kingpin

Citaat van: Martijn90 op oktober 20, 2012, 23:45:35
Snap hem ook al niet helemaal, ik zat te denken aan je Velodyne :P
Verrek je kon wel eens gelijk hebben, haha  :D
Nu snap ik 'm ook.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

papaleo

Mooie setup,en je heb je zolder (tje) er fraai mee ingericht  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

LeonArdusS

#66
Citaat van: Kingpin op oktober 20, 2012, 23:40:38
Welk ding? Ik snap je vraag niet helemaal. Ik heb geen dakkapel als je dat misschien bedoelt, het is een raam over de volle breedte, net daaronder staan m'n bioscoopstoelen.

Reactie #25
Inderdaad de Velodyne  :headbanging:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Rolgordijn hangt nu ook over de volle breedte, kleed toch net ff iets meer af en kost relatief weinig.



Ik vind het goed zo, geluid is goed, stoelen zitten heerlijk ... lekker genieten  :D

(foto overdag)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LeonArdusS

Strak hoor, is dat één rolgordijn? Hoe breed is die ruimte?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op oktober 27, 2012, 10:30:22
Strak hoor, is dat één rolgordijn? Hoe breed is die ruimte?
Bestaat uit 2 delen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

En nu met Beeld en Geluid. Prima te doen zo, en in het donker een echt feest :D
Ben wel blij dat de Subdude z'n werking toch erg goed doet, op normaal luisterniveau is het geluid een verdieping lager nauwelijks hoorbaar (en dat met een houten vloer).

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op november  9, 2012, 12:56:10
En nu met Beeld en Geluid. Prima te doen zo, en in het donker een echt feest :D
Ben wel blij dat de Subdude z'n werking toch erg goed doet, op normaal luisterniveau is het geluid een verdieping lager nauwelijks hoorbaar (en dat met een houten vloer).



Ziet er goed uit Kingpin, hoe heb je dat in elkaar gemixed?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op november  9, 2012, 15:30:17
Ziet er goed uit Kingpin, hoe heb je dat in elkaar gemixed?
Thx!

Ik heb als eerste de camera op de middelste stoel gelegd om het geluid vast te leggen.
Daarna stukjes gefilmed. Bij editing gebruik ik het geluidspoor als leidraad en leg daarbovenop de stukjes film.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack