X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

garmtz

#900
Eerlijk gezegd was ik zelf ook niet tevreden met het geluid in de Harbeth ruimte... Dit heeft zijn oorzaak in het feit dat dit de enige van de drie sets was die ik niet van tevoren heb kunnen tunen omdat de musicbook:55 eindtrappen en subwoofers niet beschikbaar waren. De P3 kan veel beter spelen en dat ligt niet aan de musicbook versterkers of bron, maar de combinatie blijkbaar. Een mb:50 had op de P3 meer 'schwung'. Denk dat het vermogen en de dempingsfactor van de mb:55 eindversterkers een beetje 'too much' was.

Een leer om van tevoren alle sets goed te tunen en niet voor de gok te gaan...

hifiman

#901
De Wilson Benesch set vond ik daarentegen heerlijk spelen, het laag ervaarde ik als boemerig maar dat kwam doordat ik bijna achterin zat (akoustiek) en kon de set niks aan doen  :wub:

Misschien had ik ook beter eerst de Harbeths kunnen luisteren want de overgang van de WB set naar de Harbeth set vond ik nogal ehhh, best groot.  :tounge2:

En nu de hamvraag, wat was dat voor mooie muziek Garmt? Dat nederlandstalige album met die dame die het zand uit haar haar spoelde in de zee?

Dirk

Ben redelijk wat ruimtes voorbij (moeten) lopen omdat ze simpelweg overvol zaten/stonden (zo ook tot 2 keer toe die van BB&G), was er over het algemeen veel drukker dan ik eerlijk gezegd had verwacht.
samen met de afschuwelijke muziekkeuze van tal van exposanten maakt dat dat ik niet erg veel heb gehoord waarvan ik onder de indruk was (of waar ik zelfs langer dan één nummer wou blijven zitten), al waren er gelukkig ook enkele uitzonderingen.

de 8C van Dutch & Dutch vond ik echt wel goed klinken, al denk ik dat ze voor die prijs (net geen 10000€) een geduchte concurrent hebben aan Kii met de Three...en als ik dan zou moeten kiezen wist ik het wel, sorry guys.

de Reflector Audio's vond ik (met uitzondering vd kleinste uit de serie) geweldig, zowel qua looks als wat erdoor ten gehore werd gebracht...maar dat heeft natuurlijk veel zo niet alles met mijn voorliefde voor OB's te maken. :thumbs-up:

Ik had ook graag de Cephei 20.2 gehoord, maar die stond dus ergens in een doorgang/hal te spelen van zo'n 6m hoog...daar kon je dus absoluut niets uit afleiden, heel jammer eigenlijk.

bij Alpha Audio gingen ze een vergelijk laten horen tussen MQA en gewone Flacs van eenzelfde master, maar toen ik ze erop attent maakte dat ik vanaf de eerst noten een hoorbaar volumeverschil hoorde, werd dat weggewuifd met de uitleg dat het ook bij gelijke volumes wel hoorbaar verschillend zou zijn en dat het ondoenbaar was om bij elke omschakeling het volume exact aan te passen...tsja, ga dan alsjeblieft ook niet vergelijken. ???   (als dat trouwens met die dure Pass preamp niet kan moesten ze maar wat anders/beters gebruiken waarmee dat bij het omschakelen wel automatisch kan)

De kleinste van Daudio ook even gaan beluisteren, wat redelijk was, al werden ze allesbehalve op de proef gesteld qua laagweergave, een (bewust?) gemiste kans wat mij betreft.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Citaat van: garmtz op september 26, 2016, 17:05:04
Eerlijk gezegd was ik zelf ook niet tevreden met het geluid in de Harbeth ruimte... Dit heeft zijn oorzaak in het feit dat dit de enige van de drie sets was die ik niet van tevoren heb kunnen tunen omdat de musicbook:55 eindtrappen en subwoofers niet beschikbaar waren. De P3 kan veel beter spelen en dat ligt niet aan de musicbook versterkers of bron, maar de combinatie blijkbaar. Een mb:50 had op de P3 meer 'schwung'. Denk dat het vermogen en de dempingsfactor van de mb:55 eindversterkers een beetje 'too much' was.

Een leer om van tevoren alle sets goed te tunen en niet voor de gok te gaan...
Is dat niet dezelfde setup als er stond bij show van Gydotron? Daar klonk dat namelijk erg goed. Toon was het wel zonder subs, dus moest je wel de juiste muziek kiezen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2016, 10:28:03
CH Precision vond ik wederom tegenvallen. Niet in absolute zin, maar het klonk destijds in Hilversum echt beter. Blijkt maar weer dat je mijn ervaringen van deze dag met een korreltje zout moet nemen. Op zich speelde het goed, maar Talk Talk kwam niet echt uit de verf. Wel een van de weinige ruimtes waar je ook eigen nummers mocht draaien.

Grappig, een andere klant van ons vond exact het tegenovergestelde... ;) (die vond de set op de show beter klinken dan in Hilversum)

Ook ik vond de CH Precision set waanzinnig goed spelen (al zeg ik het zelf) en ook eigenlijk identiek goed aan de weergave in Hilversum. De ruimte is echter totaal anders, maar als je een half uur achter elkaar in die ruimte luistert, zorgen je hersenen dat je de set meer hoort zoals hij echt is.

Talk Talk heeft een heel matige wat platte jaren-80 productie, wat de set nogal blootlegt... Hier kwam ik ook achter met wat nummers van The Police, die normaal best goed klinken (op mijn eigen set bijvoorbeeld!): dezelfde wat platte en futloze weergave... De CH Precision / WB Endeavour set is wat dat betreft best wel kieskeurig. Het klinkt zelden echt slecht (de set heeft heel veel controle), maar een gemiddelde opname maakt dat de set ook gemiddeld speelt. Er wordt niets 'mooigemaakt' of 'toegevoegd'.

Als we de set nog eens hebben staan, draaien we hem nog een keer naast een aantal andere tracks, dan kun je beter vergelijken en kan ik je laten horen wat ik bedoel... ;)

Laat zien dat het enorm lastig blijft om in heel korte tijd een goed idee te vormen van een set.

katwax

Citaat van: Dynky op september 26, 2016, 17:11:07
bij Alpha Audio gingen ze een vergelijk laten horen tussen MQA en gewone Flacs van eenzelfde master, maar toen ik ze erop attent maakte dat ik vanaf de eerst noten een hoorbaar volumeverschil hoorde, werd dat weggewuifd met de uitleg dat het ook bij gelijke volumes wel hoorbaar verschillend zou zijn en dat het ondoenbaar was om bij elke omschakeling het volume exact aan te passen...tsja, ga dan alsjeblieft ook niet vergelijken. ???   (als dat trouwens met die dure Pass preamp niet kan moesten ze maar wat anders/beters gebruiken waarmee dat bij het omschakelen wel automatisch kan)

Doet mij beetje denken aan de MQA show van Meridian zelf, daar werd wel niet echt met volume gespeeld, maar daar speelde men geen 2 dezelfde stukken dus 1 met MQA en ander in FLAC of cd, want dat mocht niet.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

garmtz

Citaat van: katwax op september 26, 2016, 17:24:22
Is dat niet dezelfde setup als er stond bij show van Gydotron? Daar klonk dat namelijk erg goed. Toon was het wel zonder subs, dus moest je wel de juiste muziek kiezen :)

Nee, dat was dus met een mb:50, niet een dubbele gebrugde mb:55...

katwax

Citaat van: garmtz op september 26, 2016, 17:28:30
Nee, dat was dus met een mb:50, niet een dubbele gebrugde mb:55...
Ik kan mij niet voorstellen dat die kleine luidsprekers zoveel power nodig hebben :) Met de mb50 klonken ze toon mooi.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

garmtz

Citaat van: katwax op september 26, 2016, 17:30:33
Ik kan mij niet voorstellen dat die kleine luidsprekers zoveel power nodig hebben :) Met de mb50 klonken ze toon mooi.

Ze kunnen het niet eens verwerken! Was een beetje een overkill-situatie. Zo'n keuze komt voort uit gezamenlijk overleg... Dat moet niet... Hij moet voortkomen uit goed luisteren... ;)   Volgende keer beter...

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op september 26, 2016, 17:09:48
En nu de hamvraag, wat was dat voor mooie muziek Garmt? Dat nederlandstalige album met die dame die het zand uit haar haar spoelde in de zee?

Eefje de Visser - Nachtlicht...

fugazi_2009

Citaat van: Audioloog op september 26, 2016, 17:09:48
En nu de hamvraag, wat was dat voor mooie muziek Garmt? Dat nederlandstalige album met die dame die het zand uit haar haar spoelde in de zee?

Ik gok Eefje de Visser

Sent from my SM-T320 using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Richi

Citaat van: Ejorne op september 26, 2016, 01:38:31
Ik snap het aan de ene kant wel, dat geklaag over de muziek. Dire Straits, Diana Krall en zo. Iedereen lijkt het uit te kotsen. Maar je komt naar mijn idee niet op een beurs om naar jouw muzieksmaak te luisteren maar om een beeld te krijgen hoe iets klinkt. Uiterst bekende muziek, ook al geeft dat braakneigingen bij sommige, is dan mi wel handig.
Ik zou er op dat punt juist voor pleiten dat er een selectie wordt gemaakt van een aantal nummers. En dat elke standhouder zich aan die lijst moet houden. Je kunt dan volgens mij veel beter vergelijken. Saai? Ja misschien wel. Maar als je lekker muziek wilt luisteren kun je beter thuis blijven of een concert bezoeken lijkt mij.
Een (groot) aantal jaren geleden heb ik de Linn stand bemand op een show georganiseerd door SoundService in Boxmeer. We hadden op iedere stand de beschikking over een speciaal voor de show samengestelde CD. We konden draaien wat we wilden, ook van andere CD's, maar het stelde bezoekers in staat om te vragen naar 'nummer 4 van de show CD'. Dat werkte erg goed en men maakte hier ook echt gebruik van om sets te kunnen vergelijken. De CD was zeer gevarieerd samengesteld en er stond echt voor elk wat wils op. Ik heb hem hier thuis nog liggen en draai hem nog af en toe wel eens.  :smile:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

garmtz

Citaat van: Richi op september 26, 2016, 18:33:07
Een (groot) aantal jaren geleden heb ik de Linn stand bemand op een show georganiseerd door SoundService in Boxmeer. We hadden op iedere stand de beschikking over een speciaal voor de show samengestelde CD. We konden draaien wat we wilden, ook van andere CD's, maar het stelde bezoekers in staat om te vragen naar 'nummer 4 van de show CD'. Dat werkte erg goed en men maakte hier ook echt gebruik van om sets te kunnen vergelijken. De CD was zeer gevarieerd samengesteld en er stond echt voor elk wat wils op. Ik heb hem hier thuis nog liggen en draai hem nog af en toe wel eens.  :smile:

Dat is geen slecht idee!

hifiman


Deleted User

Citaat van: Richi op september 26, 2016, 18:33:07
Een (groot) aantal jaren geleden heb ik de Linn stand bemand op een show georganiseerd door SoundService in Boxmeer. We hadden op iedere stand de beschikking over een speciaal voor de show samengestelde CD. We konden draaien wat we wilden, ook van andere CD's, maar het stelde bezoekers in staat om te vragen naar 'nummer 4 van de show CD'. Dat werkte erg goed en men maakte hier ook echt gebruik van om sets te kunnen vergelijken. De CD was zeer gevarieerd samengesteld en er stond echt voor elk wat wils op. Ik heb hem hier thuis nog liggen en draai hem nog af en toe wel eens.  :smile:
Citaat van: garmtz op september 26, 2016, 18:35:11
Dat is geen slecht idee!

Bij mijn weten zouden ze dit jaar met een streaming playlist gaan stoeien...

Dirk

Citaat van: jazzman op september 26, 2016, 18:46:29
Bij mijn weten zouden ze dit jaar met een streaming playlist gaan stoeien...
die indruk kreeg ik iig ook toen ik over de Qobuz playlist las die was samengesteld speciaal voor X-Fi...maar ik heb er bij verschillende standhouders naar gevraagd en telkens was de respons negatief, maar "we hebben zelf ook wel veel bij op schijf", was dan het standaard antwoord...al blijkt natuurlijk al te vaak dat je net niet vindt wat je dan ff op die set zou willen horen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Ik zou er positief tegenover staan! Wil ik eigenlijk wel een zegje hebben in de lijst, want ik zit niet te wachten op de hele dag zeik-muziek... :D

Bas Akkerman

#917
Citaat van: garmtz op september 26, 2016, 17:26:54
Grappig, een andere klant van ons vond exact het tegenovergestelde... ;) (die vond de set op de show beter klinken dan in Hilversum)

Ook ik vond de CH Precision set waanzinnig goed spelen (al zeg ik het zelf) en ook eigenlijk identiek goed aan de weergave in Hilversum. De ruimte is echter totaal anders, maar als je een half uur achter elkaar in die ruimte luistert, zorgen je hersenen dat je de set meer hoort zoals hij echt is.

Talk Talk heeft een heel matige wat platte jaren-80 productie, wat de set nogal blootlegt... Hier kwam ik ook achter met wat nummers van The Police, die normaal best goed klinken (op mijn eigen set bijvoorbeeld!): dezelfde wat platte en futloze weergave... De CH Precision / WB Endeavour set is wat dat betreft best wel kieskeurig. Het klinkt zelden echt slecht (de set heeft heel veel controle), maar een gemiddelde opname maakt dat de set ook gemiddeld speelt. Er wordt niets 'mooigemaakt' of 'toegevoegd'.

Als we de set nog eens hebben staan, draaien we hem nog een keer naast een aantal andere tracks, dan kun je beter vergelijken en kan ik je laten horen wat ik bedoel... ;)

Laat zien dat het enorm lastig blijft om in heel korte tijd een goed idee te vormen van een set.
Ik heb er ook slecht voor gezeten en ook maar even, wat gehaast door lichamelijke perikelen bovendien. Wat dat betreft geloof ik je graag dat juist de kwaliteiten van de set een slechte opname goed weergeeft, slecht dus. Niet dat ik nog eens graag naar de set bij jullie luister hoor. ;)

Overigens is dat juist ook de grote valkuil met zelf gekozen muziek. Je verwacht dat iets op een bepaalde manier klinkt, omdat je het thuis zo hoorde en omdat je er een bepaalde band mee hebt. Een van te voren bekende lijst van te beluisteren nummers, zoals Richi zegt, zou al een stuk eerlijker vergelijk zijn. Los van de "ruis" van akoestiek thuis en in de hotelkamers zou je dan de nummers al thuis kunnen beluisteren en een vergelijk maken op de show.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Richi

Citaat van: garmtz op september 26, 2016, 18:57:39
Ik zou er positief tegenover staan! Wil ik eigenlijk wel een zegje hebben in de lijst, want ik zit niet te wachten op de hele dag zeik-muziek... :D
En maak er meteen een CD van, zoals voorheen met de Doelen Lente show CD.


Of ben ik de enige die nog Cd's koopt?  :tounge2:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

Citaat van: Richi op september 26, 2016, 19:11:50
En maak er meteen een CD van, zoals voorheen met de Doelen Lente show CD.


Of ben ik de enige die nog Cd's koopt?  :tounge2:
Nee hoor, prima onderleggers. Ik koop ze ook nog regelmatig, heb er alleen geen plek meer voor om ze op te bergen. :crazy:

Citaat van: bmateijsen op september 26, 2016, 18:25:08
Eefje de Visser - Nachtlicht...
Was ook weer mooi gisteren. Maar ik blijf er een dubbel gevoel over houden of het nu een audiofiele exercitie is of dat ze de teksten ook echt gemeend zingt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted User

Nee hoor, ik heb gisteren ook een stapeltje meegenomen. En afgelopen vrijdag nog de dubbel cd van Kovacs..

RonK.

#921
Duidelijk heb ik er geen verstand van, ik vond de Harbeth's wel lekker klinken. Ik heb geen referentiekader hoe ze daadwerkelijk zouden kunnen presteren. De andere ruimte was ook zeer prima maar daar hangt een heel ander prijskaartje aan.

Dat vond ikzelf toch ook wel frappant, hoe grote en hele dure sets mij niet kon bekoren, ze klonken vaak op details na niet echt anders of beter.

Er was enkel wat verschil in definities, beleving en emotie, hoewel dit zeer belangrijk is voor de muziek vond ik het zeker niet altijd in verhouding met de grote, de gebruikte electronica en prijzen.

Dat vind ik ook van de Devialet speakers,... veel geluid, veel hoog, veel laag, zeker voor de grote maar ze trekken me niet de muziek in.

Er was zelfs een set waar Led Zeppelin werd gespeeld, Stairway To Heaven, ik ging naar binnen, zitten en direct weer naar buiten, mijn oren kwamen per direct in protest.

De Dutch en Dutch vond ik erg mooi in plaatsing van stemmen en instrumenten, de lage tonen waren ok, alleen het ontbrak wat aan openheid of in iedergeval "sprankeling" .

De Totem, Rega combinaties blijven altijd lekker om even te blijven zitten, qua muziek keuze en klank, hoe ze dat altijd voorelkaar krijgen.

De gebruikte muziek heb ik ondertussen wel gehoord en gehad, buiten de opgestelde audio is ook wel leuk om nieuwe namen en muziek te spotten.

Dead Can Dance, Childeren Of The Sun op de Harbeth's gaf me toch wat kippenvel.


Tot zover een bijdrage wat totaal niet High End geschoold is, buiten een beperkt gehoor dan :-)




morca

Citaat van: garmtz op september 26, 2016, 17:05:04
Eerlijk gezegd was ik zelf ook niet tevreden met het geluid in de Harbeth ruimte... Dit heeft zijn oorzaak in het feit dat dit de enige van de drie sets was die ik niet van tevoren heb kunnen tunen omdat de musicbook:55 eindtrappen en subwoofers niet beschikbaar waren. De P3 kan veel beter spelen en dat ligt niet aan de musicbook versterkers of bron, maar de combinatie blijkbaar. Een mb:50 had op de P3 meer 'schwung'. Denk dat het vermogen en de dempingsfactor van de mb:55 eindversterkers een beetje 'too much' was.

Een leer om van tevoren alle sets goed te tunen en niet voor de gok te gaan...
Jij bent altijd de realist,dat mag ik wel  :worship:

Citaat van: garmtz op september 26, 2016, 18:57:39
Ik zou er positief tegenover staan! Wil ik eigenlijk wel een zegje hebben in de lijst, want ik zit niet te wachten op de hele dag zeik-muziek... :D
:clapping:

Robiwan

#923
Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2016, 19:15:02
Nee hoor, prima onderleggers. Ik koop ze ook nog regelmatig, heb er alleen geen plek meer voor om ze op te bergen. :crazy:
Was ook weer mooi gisteren. Maar ik blijf er een dubbel gevoel over houden of het nu een audiofiele exercitie is of dat ze de teksten ook echt gemeend zingt.

ze mompelt/zevert nogal en het meeste is amper te verstaan, maar de muziek an sich is wel aardig.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

zegel

Citaat van: Bas Akkerman op september 26, 2016, 19:15:02

Was ook weer mooi gisteren. Maar ik blijf er een dubbel gevoel over houden of het nu een audiofiele exercitie is of dat ze de teksten ook echt gemeend zingt.

Kom dan net als ik op 24 nov. naar het Paard in Den Haag. Ik heb Eefje wel vaker live gezien en kan je vertellen dat ze het meer dan gemeend zingt,mede dankzij haar fantastische band. Zelf luistert ze af op een Sonos setje.....
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C