X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: zegel on September 26, 2016, 20:42:49
Kom dan net als ik op 24 nov. naar het Paard in Den Haag. Ik heb Eefje wel vaker live gezien en kan je vertellen dat ze het meer dan gemeend zingt,mede dankzij haar fantastische band. Zelf luistert ze af op een Sonos setje.....
Dank voor de tip!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cantodea

Quote from: zegel on September 26, 2016, 20:42:49
Kom dan net als ik op 24 nov. naar het Paard in Den Haag. Ik heb Eefje wel vaker live gezien en kan je vertellen dat ze het meer dan gemeend zingt,mede dankzij haar fantastische band. Zelf luistert ze af op een Sonos setje.....
Ze klinkt best mooi op mijn Quadrals.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Martijn M

#927
Voor ons was het de eerste hifi show die we deden. Best wel spannend! Temeer omdat het met de voorbereiding wat tegen zat. De behuizingen van de 8c hadden enkele weken geleden al binnen moeten komen, maar door drukte bij onze leverancier werd het pas afgelopen week. Dat betekent dat we een race tegen de klok hadden. Vrijdagmiddag was de luidspreker 'klaar' en 's nachts om half 1 stond de set in Veldhoven te spelen. Feitelijk was dat het eerste moment dat we zelf echt naar de meest actuele versie van de 8c konden luisteren. Voor optimaliseren van de opstelling was helaas geen tijd meer.

Gezien de minder dan ideale omstandigheden waren we zelf eigenlijk best wel content met de klank. We hadden tot die dag alleen nog maar naar prototypes geluisterd, dus hoe het uiteindelijke model zou uitpakken was toch nog wel een beetje spannend. De ruimte was voor ons onbekend en het viel op dat met name de laagweergave in de ruimte best wel lastig was. Er waren een aantal plekken in de ruimte waar het in mijn oren gewoon echt heel goed klonk, maar op andere plekken klonk het te dun en op weer andere plekken juist wat te wollig.

Zoals Garmt ook al aangaf, kun je als exposant in de loop van twee dagen steeds beter 'door de ruimte heen' luisteren. We hebben onze 8c in de loop van de X-fi show dus steeds beter leren kennen. Je hoort na een tijdje beter wat de luidspreker doet. De verstoringen door de ruimte blijven hoorbaar, maar vallen minder op. Al met al denk ik dat we er met de 8c bijna zijn, maar hij klinkt nog niet zo natuurlijk en uitgewogen als de 8m (die al enkele weken klaar is). Er is hier en daar nog wel wat ruimte voor verbetering en de komende weken ga ik ervoor zorgen dat het puntje op de i wordt gezet.

Zodra dat klaar is gaat de demo-set van de beurs naar de eerste dealer! Zeer binnenkort zullen we deze dealer officieel aankondigen, maar ik kan al wel zeggen dat het wat mij betreft één van de meest vakkundige en gepassioneerde dealers van Nederland is. Wij zijn ontzettend trots dat zij enthousiast zijn over onze luidsprekers en we zijn blij met het vertrouwen dat zij in ons hebben!

Ik vond het leuk dat er veel forummers naar onze kamer toe zijn gekomen. Veel mensen die ik nog niet persoonlijk kende hebben zich aan mij voorgesteld en met de enkelen heb ik uitgebreid gesproken. Dat het bijna doorlopend heel druk was in onze kamer was voor ons een bevestiging dat het onze vernieuwende aanpak mensen aanspreekt. Ik merkte dat mensen het leuk vonden dat we geregeld een korte uitleg van het systeem deden en ook voor de muziekkeuze kregen we geregeld complimenten (alle eer gaat naar Eelco Tijnagel van dit forum, die op beide dagen de DJ was). Ook de demonstraties door opnametechnicus Brendon Heinst van TRPTK (ook leverancier van de gratis X-fi sampler) vielen goed in de smaak. Hij maakt werkelijk fantastische opnames! Het was de eerste hifi-show waar ik als exposant stond en ik vond het heel leuk om te doen. Het team en ik hebben er een hoop van geleerd en gaan ons best doen er volgend jaar een nog groter succes van te maken!
Dutch & Dutch

Deleted User

Waarom hier zo geheimzinnig over de toekomstige dealer doen, terwijl deze bij jullie ruimte met naam en toenaam door jullie werd genoemd? ik weet dat ik voor de eerste demo naar Hilversum kan gaan. Niet dat ik dat doe maar dat terzijde..

Mooi product, dat weer wel..

Dirk

'k zag de business kaartjes van Garmt ook gewoon liggen, dus zelfs zonder hint/uitleg was het me al vlug duidelijk.
lijkt me een perfecte dealer voor dit mooie product  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Martijn M on September 27, 2016, 00:55:08
Voor ons was het de eerste hifi show die we deden. Best wel spannend! Temeer omdat het met de voorbereiding wat tegen zat. De behuizingen van de 8c hadden enkele weken geleden al binnen moeten komen, maar door drukte bij onze leverancier werd het pas afgelopen week. Dat betekent dat we een race tegen de klok hadden. Vrijdagmiddag was de luidspreker 'klaar' en 's nachts om half 1 stond de set in Veldhoven te spelen. Feitelijk was dat het eerste moment dat we zelf echt naar de meest actuele versie van de 8c konden luisteren. Voor optimaliseren van de opstelling was helaas geen tijd meer.

Gezien de minder dan ideale omstandigheden waren we zelf eigenlijk best wel content met de klank. We hadden tot die dag alleen nog maar naar prototypes geluisterd, dus hoe het uiteindelijke model zou uitpakken was toch nog wel een beetje spannend. De ruimte was voor ons onbekend en het viel op dat met name de laagweergave in de ruimte best wel lastig was. Er waren een aantal plekken in de ruimte waar het in mijn oren gewoon echt heel goed klonk, maar op andere plekken klonk het te dun en op weer andere plekken juist wat te wollig.

Zoals Garmt ook al aangaf, kun je als exposant in de loop van twee dagen steeds beter 'door de ruimte heen' luisteren. We hebben onze 8c in de loop van de X-fi show dus steeds beter leren kennen. Je hoort na een tijdje beter wat de luidspreker doet. De verstoringen door de ruimte blijven hoorbaar, maar vallen minder op. Al met al denk ik dat we er met de 8c bijna zijn, maar hij klinkt nog niet zo natuurlijk en uitgewogen als de 8m (die al enkele weken klaar is). Er is hier en daar nog wel wat ruimte voor verbetering en de komende weken ga ik ervoor zorgen dat het puntje op de i wordt gezet.

Zodra dat klaar is gaat de demo-set van de beurs naar de eerste dealer! Zeer binnenkort zullen we deze dealer officieel aankondigen, maar ik kan al wel zeggen dat het wat mij betreft één van de meest vakkundige en gepassioneerde dealers van Nederland is. Wij zijn ontzettend trots dat zij enthousiast zijn over onze luidsprekers en we zijn blij met het vertrouwen dat zij in ons hebben!

Ik vond het leuk dat er veel forummers naar onze kamer toe zijn gekomen. Veel mensen die ik nog niet persoonlijk kende hebben zich aan mij voorgesteld en met de enkelen heb ik uitgebreid gesproken. Dat het bijna doorlopend heel druk was in onze kamer was voor ons een bevestiging dat het onze vernieuwende aanpak mensen aanspreekt. Ik merkte dat mensen het leuk vonden dat we geregeld een korte uitleg van het systeem deden en ook voor de muziekkeuze kregen we geregeld complimenten (alle eer gaat naar Eelco Tijnagel van dit forum, die op beide dagen de DJ was). Ook de demonstraties door opnametechnicus Brendon Heinst van TRPTK (ook leverancier van de gratis X-fi sampler) vielen goed in de smaak. Hij maakt werkelijk fantastische opnames! Het was de eerste hifi-show waar ik als exposant stond en ik vond het heel leuk om te doen. Het team en ik hebben er een hoop van geleerd en gaan ons best doen er volgend jaar een nog groter succes van te maken!
Je maakte een wat zenuwachtige indruk tijdens je presentatie en dat vond ik juist positief, want het geeft de passie voor je product aan. Het is een dooddoener van jewelste, maar ga zo door!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Martijn M on September 27, 2016, 00:55:08
....en ook voor de muziekkeuze kregen we geregeld complimenten (alle eer gaat naar Eelco Tijnagel van dit forum, die op beide dagen de DJ was)...

Ik denk dat men mij hier beter kent onder mijn alias. Zoals vermeld boven mijn avatar.

;D

Bas Akkerman

Quote from: Baardmannetje on September 27, 2016, 08:34:14
Ik denk dat men mij hier beter kent onder mijn alias. Zoals vermeld boven mijn avatar.

;D
Ik was al benieuwd, maar ook dit mysterie is opgelost! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Quote from: jazzman on September 27, 2016, 06:33:50
Waarom hier zo geheimzinnig over de toekomstige dealer doen, terwijl deze bij jullie ruimte met naam en toenaam door jullie werd genoemd? ik weet dat ik voor de eerste demo naar Hilversum kan gaan. Niet dat ik dat doe maar dat terzijde..

:blush:
Je hebt helemaal gelijk. Ik had het graag nog op een leuke manier aan willen kondigen, maar er is natuurlijk al een flinke stapel visitekaartjes van Garmt doorheen gegaan. Weg mysterie :bigsmile:.

Quote from: jazzman on September 27, 2016, 06:33:50
Mooi product, dat weer wel..

Bedankt!
Dutch & Dutch

Martijn M

Quote from: Baardmannetje on September 27, 2016, 08:34:14
Ik denk dat men mij hier beter kent onder mijn alias. Zoals vermeld boven mijn avatar.

;D

Ja zeg, sommige mensen veranderen ook te pas en te onpas van forumnaam, dat kan ik allemaal niet bijhouden :tongue2:!
Dutch & Dutch

Martijn M

Quote from: Bas Akkerman on September 27, 2016, 08:30:24
Je maakte een wat zenuwachtige indruk tijdens je presentatie en dat vond ik juist positief, want het geeft de passie voor je product aan.

Zenuwen vielen wel mee hoor. Ik weet het nog dat Tom en jij er waren. Het was even na de middag en ik had nog niet gegeten. Te weinig glucose in mijn brein en dan gaat de scherpte er af en kom ik minder makkelijk uit mijn woorden. Ging op zaterdag precies hetzelfde. Daarna ben ik snel voor twee broodjes kroket gegaan  :D .

Quote from: Bas Akkerman on September 27, 2016, 08:30:24
Het is een dooddoener van jewelste, maar ga zo door!

Gaan we doen!
Dutch & Dutch

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Martijn M on September 27, 2016, 09:07:34
Ja zeg, sommige mensen veranderen ook te pas en te onpas van forumnaam, dat kan ik allemaal niet bijhouden :tongue2:!

Oh...

Ik dacht dat je mijn berichten onder mijn alias al wel allemaal gelezen had. Ik vond het al zo vreemd dat jullie mij vroegen...

:blink:  :hehe:

vik

Ook vanuit deze kant even een korte reaktie.

Alles moet volgend jaar veel en veel beter, en om te beginnen met een betere lokatie. Wij zaten echt helemaal afgelegen.


Het was voor mij ook echt letterlijk een sprong in het diepe, en ik heb dit heel erg onderschat. Dan maar met de billen bloot zeg ik dan. Alles begint met een goede voorbereiding en dat was alles behalve goed.

We kwamen vrijdag avond pas laat aan om de boel op te bouwen, wat te maken had met dat we een aantal keren op en neer moesten rijden. We gingen om 01:30 weg en ook amper de tijd om zaken te "fine tunen"

De akoestiek kregen we ook niet helemaal optimaal zoals we dat hadden gewild omdat er simpel weg geen ruimte voor is, en ook montage een probleem was.

Dag 1 begon eigenlijk al gelijk met gezeur met het netwerk. We kregen de app bediening niet werkend voor de Marantz processor en dan moet je net alle muziek digitaal bij je hebben. Geen plan "B" dus en je kunt wel raden hoe de reakties waren van de mensen die binnen kwamen. Gezichts uitdrukkingen zeggen op dat moment genoeg. Uit noodzaak heeft Joris een vriend van mij via zijn Iphone extern een playlist gemaakt en muziek binnen gehaald voor op de processor. En dit was (kwamen we de volgende dag achter) ook nog eens mp3 formaat. Dat wil per definitie niet gelijk zeggen dat alles meteen slecht is, maar zijn muziek keuze daarbij was misschien net op het randje.

Op dag 2 hebben we uit noodzaak maar de "old skool" monitor erbij gehaald en ik besloot om alles via een usb stick te streamen vanaf mijn blu ray speler. En Joris heeft een bak cd's meegenomen die ik persoonlijk niet kende als back up. Helaas niet de meest fantastische cd 's kwa muziek keuze en kwaliteit, maar het was niet anders.

Dan bezoekers die eigen muziek willen luisteren; daar ben ik van terug gekomen en dat werkt gewoon niet met een in en uitloop van mensen, met daarbij verschillende muziek smaken. Dan draai je zware klassieke muziek na een setje "Led Zeppelin" en dan staat de eerste rij gelijk op en verlaat de ruimte. Op een gegeven moment kwam Bjorn van BB&G even binnen wandelen om gedag te zeggen, en die gaf aan dat zij dat ook doen maar afhankelijk van welke muziek. Weer wat geleerd.

Als bezoekers vragen hebben over bijvoorbeeld de apparatuur, gelijk vragen of ze mee willen lopen naar de gang zodat andere bezoekers niet gestoord worden. Volgend jaar wil ik wat mensen erbij hebben.


Al met al gelukkig ook positieve reaktie's wat ook wel weer erg fijn is, maar ik zelf vond de set nog geen 80% presteren van wat ik gewend ben.

Ik heb een hoop geleerd voor volgend jaar en alles wordt beter dat beloof ik.

Verder heb ik een aantal leden gezien en ook nog even de kans gehad om Martijn de hand te schudden en even geluisterd bij D&D. Erg fijne speakers btw.

Maximus Aurelius jij ook nog bedankt voor het maken van een leuke playlist met verschillende soorten muziek.

Ik hoop jullie volgend jaar te zien!


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Quote from: Martijn M on September 27, 2016, 09:12:12
Zenuwen vielen wel mee hoor. Ik weet het nog dat Tom en jij er waren. Het was even na de middag en ik had nog niet gegeten. Te weinig glucose in mijn brein en dan gaat de scherpte er af en kom ik minder makkelijk uit mijn woorden. Ging op zaterdag precies hetzelfde. Daarna ben ik snel voor twee broodjes kroket gegaan  :D .

Gaan we doen!
Grappig dat ik dat zo interpreteerde. Vond het in ieder geval een leuke demo!

Quote from: vik on September 27, 2016, 09:44:08
Ook vanuit deze kant even een korte reaktie.

Alles moet volgend jaar veel en veel beter, en om te beginnen met een betere lokatie. Wij zaten echt helemaal afgelegen.


Het was voor mij ook echt letterlijk een sprong in het diepe, en ik heb dit heel erg onderschat. Dan maar met de billen bloot zeg ik dan. Alles begint met een goede voorbereiding en dat was alles behalve goed.

We kwamen vrijdag avond pas laat aan om de boel op te bouwen, wat te maken had met dat we een aantal keren op en neer moesten rijden. We gingen om 01:30 weg en ook amper de tijd om zaken te "fine tunen"

De akoestiek kregen we ook niet helemaal optimaal zoals we dat hadden gewild omdat er simpel weg geen ruimte voor is, en ook montage een probleem was.

Dag 1 begon eigenlijk al gelijk met gezeur met het netwerk. We kregen de app bediening niet werkend voor de Marantz processor en dan moet je net alle muziek digitaal bij je hebben. Geen plan "B" dus en je kunt wel raden hoe de reakties waren van de mensen die binnen kwamen. Gezichts uitdrukkingen zeggen op dat moment genoeg. Uit noodzaak heeft Joris een vriend van mij via zijn Iphone extern een playlist gemaakt en muziek binnen gehaald voor op de processor. En dit was (kwamen we de volgende dag achter) ook nog eens mp3 formaat. Dat wil per definitie niet gelijk zeggen dat alles meteen slecht is, maar zijn muziek keuze daarbij was misschien net op het randje.

Op dag 2 hebben we uit noodzaak maar de "old skool" monitor erbij gehaald en ik besloot om alles via een usb stick te streamen vanaf mijn blu ray speler. En Joris heeft een bak cd's meegenomen die ik persoonlijk niet kende als back up. Helaas niet de meest fantastische cd 's kwa muziek keuze en kwaliteit, maar het was niet anders.

Dan bezoekers die eigen muziek willen luisteren; daar ben ik van terug gekomen en dat werkt gewoon niet met een in en uitloop van mensen, met daarbij verschillende muziek smaken. Dan draai je zware klassieke muziek na een setje "Led Zeppelin" en dan staat de eerste rij gelijk op en verlaat de ruimte. Op een gegeven moment kwam Bjorn van BB&G even binnen wandelen om gedag te zeggen, en die gaf aan dat zij dat ook doen maar afhankelijk van welke muziek. Weer wat geleerd.

Als bezoekers vragen hebben over bijvoorbeeld de apparatuur, gelijk vragen of ze mee willen lopen naar de gang zodat andere bezoekers niet gestoord worden. Volgend jaar wil ik wat mensen erbij hebben.


Al met al gelukkig ook positieve reaktie's wat ook wel weer erg fijn is, maar ik zelf vond de set nog geen 80% presteren van wat ik gewend ben.

Ik heb een hoop geleerd voor volgend jaar en alles wordt beter dat beloof ik.

Verder heb ik een aantal leden gezien en ook nog even de kans gehad om Martijn de hand te schudden en even geluisterd bij D&D. Erg fijne speakers btw.

Maximus Aurelius jij ook nog bedankt voor het maken van een leuke playlist met verschillende soorten muziek.

Ik hoop jullie volgend jaar te zien!



Balen Vik, kan me voorstellen dat je je er iets anders bij voorstelde. Nu zie ik jou wel als een doorzetter, dus dat komt volgend jaar helemaal goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Even mijn korte verslagje, meeste is ook al wel gezegd.

Ik was eerlijk gezegd eens een keer aangenaam verrast door veel ruimtes waar ik een klik mee had. En dat gebeurt mij niet elke keer. Afgelopen jaren teveel sets gehoord en gezien waarbij ik teveel vraagtekens bij had, of ik het totaal niet fijn vond klink (vaak te hoog/schel). Maar dit jaar was dit toch wel anders. Mijn vader die ik dit cadeau had gedaan deelde die mening ook.

Aller eerst hadden we afgetrapt bij B&W, in de hoop dat ze de 800D3 demo klaar zouden hebben staan. Helaas was dat een ijdele hoop en kregen we een demo van de 803D3 en de CM6 op een nieuwe Rotel set. De Rotel set met de CM6 was geen onaangename combinatie, maar miste toch zo her en der wel wat detail. Daarna de 803D3 die ik als mogelijk opvolger heb staan voor mijn 803D. En dat blijft die ook. De match met Classe was goed, en de set klonk ruimtelijk en gedetailleerd met voldoende laag. Heel veel mensen zullen B&W niet spannende vinden, en dat kan ik begrijpen. Ze blijven zoals ze dat zo vaak doen, keurig tussen de lijntjes, waardoor het een allermans vriend kan zijn. Dit kan voor sommige mensen natuurlijk een reden zijn om de B&W's niet te nemen.

Dan de volgende set waarbij een warm gevoel bij kreeg was Grimm Audio. Het opvallende design, met een subwoofer in de voet is gewaagd, en moet ook maar net in je interieur passen. Qua geluid was dit een erg lekker klinkende set. Ik kan mij alleen niet meer herinneren wat er nu gebruikt werd als versterking  :blush: Helaas hoorde ik later de prijs van de Grimm Audio's en dat zou voor mij wel een struikelblok zijn. Dit valt niet in de categorie "lekker betaalbaar", en eerlijk gezegd had ik ze qua prijs iets lager ingeschat.

Andere set waar ik door gepakt werd, was de set van more music met de Golden Ear luidsprekers op de Moon versterking. Wat een rust en detail gaf deze set, klonk soepeltjes en het geheel was heel mooi in balans. Had nog even met iemand van More Music gepraat hierover en ook over Pass die ze helaas niet aangesloten hadden staan. Tevens moet ik more music complimenteren over de muziek keuzes die ze maakte. Een keertje geen mainstream beurs muziek, maar echt van alles wat (pop, rock, electro etc.).

Dan de set bij Aspera Audio waar ik lyrisch over was en mijn vader een mwah gevoel bij had :D Hoe verschillend kan je het hebben zullen we maar zeggen. De set van PS Audio met YG Acoustics Carmel luidsprekers wist mij te raken. Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua weergave. En dit was dan ook nog eens een luidspreker die nog in een heel betaalbare klasse valt. Een win situatie voor mij  ;D. Enige puntje wat je de luidsprekers zou kunnen aanrekenen is dat het sublaag wat leek te ontbreken. Nu was dit voor mij niet storend, maar mijn vader vond dit een no go!

Dan de Vivid Audio Giya... tja ik wilde deze heel graag horen! De setting was in deze kamer mooi, een soort huiskamer met veel sfeer. En dan de nogal opvallende luidsprekers (over vaak valt te twisten, maar ik vind ze mooi :D). Deze klonken zeer prettig in mijn gehoor, en was eigenlijk op slag verliefd op deze luidsprekers. Wat een detail, wat een laag en wat een performance! Ja ik wist het, dit kon nog wel eens een holy grail gaan worden. Helaas was die holy grail al snel kapot toen ik de prijs hoorde en ik even erbij moest gaan zitten... daar ging mijn droom :D

Nog een set waarbij ik een WoW factor van kreeg was de Wilson Benesch op CH Precision. Een mooi uitgebalanceerde set met een goede plaatsing, een goed laag en een heerlijke soundstage. Ik kan naar dit soort sets echt uren luisteren met een smile. Helaas vind ik de WB luidsprekers niet heel mooi :( want verder was de set qua geluid en stijl wel iets wat mij kan bekoren.

Ander opvallende set, was de set van Aequo Audio. Ten eerste een hele leuke luidspreker om te zien, en daarnaast klonk die nog eens verbluffend goed. Voor mij wel eens van de leukere sets.



De wat voor mij minder klinkende sets waren o.a.:

- Mark Levinson op de JBL... alsof er een gordijn over de luidsprekers lag. Het kwam totaal niet tot zijn recht.
- Harbeth in zijn algemeenheid. Let op! dit is meer ook mijn smaak en ik wilde Harbeth eens horen. Maar ik heb er totaal geen klik mee. Blijkbaar niet geheel mijn sound.
- Quadral, sorry Vik het was niet helemaal mijn ding. Je geeft het hierboven al goed aan waardoor en denk ook dat dit leer momentjes zijn voor de volgende keer. Hopelijk raak ik er dan meer door geraakt dan nu. Wel tof dat je de stap in het diepen hebt gewaagd om op zo'n beurs te gaan staan.

De rest ben ik alweer vergeten... of heeft niet zoveel indruk gemaakt.

Al met al wel weer een leuke beurs, waarbij er leuke pareltjes voorbij zijn gekomen. Het publiek, tja het is nogal wisselend. Van mensen die nogal "stoffig" zijn, tot hippe mensen. Toch mag er wat mij betreft ook wel wat meer vrouwen op zo'n beurs. Je ziet ze soms wel, maar het blijft een mannen ding blijkbaar. En dat terwijl mijn vriendin, en als ik hier ook lees meer vrouwen, best een goed stuk geluid kunnen waarderen.


patsijb

ja mijn vrouw gaat ook niet mee..
eens geprobeerd en ze moest alleen lachen om die stoffige types die binnen liepen..
en weg was ze haha

Jumping Jack

Quote from: WickedGame on September 27, 2016, 10:59:14


Aller eerst hadden we afgetrapt bij B&W, in de hoop dat ze de 800D3 demo klaar zouden hebben staan.

Op 8 en 9 oktober bij Alpha High End Brasschaat demonstreren ze de 800d3 met de Devialet Expert Pro 1000.

Quote from: WickedGame on September 27, 2016, 10:59:14
Dan de volgende set waarbij een warm gevoel bij kreeg was Grimm Audio. Het opvallende design, met een subwoofer in de voet is gewaagd, en moet ook maar net in je interieur passen. Qua geluid was dit een erg lekker klinkende set. Ik kan mij alleen niet meer herinneren wat er nu gebruikt werd als versterking  :blush:

Het zijn dan ook actieve speakers  ;).




Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WillyP

Quote from: WickedGame on September 27, 2016, 10:59:14

Dan de volgende set waarbij een warm gevoel bij kreeg was Grimm Audio. Het opvallende design, met een subwoofer in de voet is gewaagd, en moet ook maar net in je interieur passen. Qua geluid was dit een erg lekker klinkende set. Ik kan mij alleen niet meer herinneren wat er nu gebruikt werd als versterking  :blush: Helaas hoorde ik later de prijs van de Grimm Audio's en dat zou voor mij wel een struikelblok zijn. Dit valt niet in de categorie "lekker betaalbaar", en eerlijk gezegd had ik ze qua prijs iets lager ingeschat.

...

Dan de set bij Aspera Audio waar ik lyrisch over was en mijn vader een mwah gevoel bij had :D Hoe verschillend kan je het hebben zullen we maar zeggen. De set van PS Audio met YG Acoustics Carmel luidsprekers wist mij te raken. Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua weergave. En dit was dan ook nog eens een luidspreker die nog in een heel betaalbare klasse valt. Een win situatie voor mij  ;D. Enige puntje wat je de luidsprekers zou kunnen aanrekenen is dat het sublaag wat leek te ontbreken. Nu was dit voor mij niet storend, maar mijn vader vond dit een no go!

Zelf vond ik de Grimm Luidspreker een van de hoogtepunten van de beurs. Het klonk voortreffelijk. Als je bedenkt dat er alleen nog maar een bron nodig is omdat al het andere verwerkt is in de kast, vind ik de prijs wel te begrijpen.

Ook van de Carmel 2 was ik erg onder de indruk, misschien nog wel meer dan van de Grimm Audio. Niet omdat hij beter zou zijn (dat kan ik zonder een goede vergelijking ook niet zeggen) maar omdat er zo'n groots geluid kwam uit zo'n kleine luidspreker. Het diepe laag ontbrak inderdaad, storend vond ik dat niet. Alleen de prijs, omgerekend is de Carmel juist duurder dan de Grimm omdat er nog een fatsoenlijke versterker bij moet!

Groet,

WillyP

tjoeb

Quote from: Dynky on September 26, 2016, 17:11:07Ik had ook graag de Cephei 20.2 gehoord, maar die stond dus ergens in een doorgang/hal te spelen van zo'n 6m hoog...daar kon je dus absoluut niets uit afleiden, heel jammer eigenlijk.



Ik vond deze CEPHEI 20.2 van Kristoffer Zegers (Zegers Music Innovations) ondanks de minder optimale ruimte toch het mooiste dat ik op de XFi heb gehoord op zaterdag. Ik ben er een paar keer naar gaan luisteren, en ook wat langer gebleven, en ik vond het opvallend hoe mooi de muziek los kwam van de toch wel grote speakers, en hoe goed alles in balans was.
Voor een relatief beperkt bedrag, in vergelijking met veel tentoongestelde sets die een pak duurder waren maar minder presteerden, was dit voor mij dé ontdeklking van de show.

jasjenl

Quote from: tjoeb on September 27, 2016, 13:31:40


Ik vond deze CEPHEI 20.2 van Kristoffer Zegers (Zegers Music Innovations) ondanks de minder optimale ruimte toch het mooiste dat ik op de XFi heb gehoord op zaterdag. Ik ben er een paar keer naar gaan luisteren, en ook wat langer gebleven, en ik vond het opvallend hoe mooi de muziek los kwam van de toch wel grote speakers, en hoe goed alles in balans was.
Voor een relatief beperkt bedrag, in vergelijking met veel tentoongestelde sets die een pak duurder waren maar minder presteerden, was dit voor mij dé ontdeklking van de show.
Waar moet ik aan denken bij 'een relatief beperkt bedrag'?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

tjoeb

Quote from: jasjenl on September 27, 2016, 13:39:24
Waar moet ik aan denken bij 'een relatief beperkt bedrag'?

6500 euro voor de speakers icm. een geïntegreerde BMC van 2500 euro.
Ook geen wisselgeld, maar betaalbaar én erg goed. Ik werd in de muziek gezogen op een manier die ik tijdens een hiifi-show niet snel ervaar.

morca

Quote from: vik on September 27, 2016, 09:44:08
Ook vanuit deze kant even een korte reaktie.

Alles moet volgend jaar veel en veel beter, en om te beginnen met een betere lokatie. Wij zaten echt helemaal afgelegen.


Het was voor mij ook echt letterlijk een sprong in het diepe, en ik heb dit heel erg onderschat. Dan maar met de billen bloot zeg ik dan. Alles begint met een goede voorbereiding en dat was alles behalve goed.

We kwamen vrijdag avond pas laat aan om de boel op te bouwen, wat te maken had met dat we een aantal keren op en neer moesten rijden. We gingen om 01:30 weg en ook amper de tijd om zaken te "fine tunen"

De akoestiek kregen we ook niet helemaal optimaal zoals we dat hadden gewild omdat er simpel weg geen ruimte voor is, en ook montage een probleem was.

Dag 1 begon eigenlijk al gelijk met gezeur met het netwerk. We kregen de app bediening niet werkend voor de Marantz processor en dan moet je net alle muziek digitaal bij je hebben. Geen plan "B" dus en je kunt wel raden hoe de reakties waren van de mensen die binnen kwamen. Gezichts uitdrukkingen zeggen op dat moment genoeg. Uit noodzaak heeft Joris een vriend van mij via zijn Iphone extern een playlist gemaakt en muziek binnen gehaald voor op de processor. En dit was (kwamen we de volgende dag achter) ook nog eens mp3 formaat. Dat wil per definitie niet gelijk zeggen dat alles meteen slecht is, maar zijn muziek keuze daarbij was misschien net op het randje.

Op dag 2 hebben we uit noodzaak maar de "old skool" monitor erbij gehaald en ik besloot om alles via een usb stick te streamen vanaf mijn blu ray speler. En Joris heeft een bak cd's meegenomen die ik persoonlijk niet kende als back up. Helaas niet de meest fantastische cd 's kwa muziek keuze en kwaliteit, maar het was niet anders.

Dan bezoekers die eigen muziek willen luisteren; daar ben ik van terug gekomen en dat werkt gewoon niet met een in en uitloop van mensen, met daarbij verschillende muziek smaken. Dan draai je zware klassieke muziek na een setje "Led Zeppelin" en dan staat de eerste rij gelijk op en verlaat de ruimte. Op een gegeven moment kwam Bjorn van BB&G even binnen wandelen om gedag te zeggen, en die gaf aan dat zij dat ook doen maar afhankelijk van welke muziek. Weer wat geleerd.

Als bezoekers vragen hebben over bijvoorbeeld de apparatuur, gelijk vragen of ze mee willen lopen naar de gang zodat andere bezoekers niet gestoord worden. Volgend jaar wil ik wat mensen erbij hebben.


Al met al gelukkig ook positieve reaktie's wat ook wel weer erg fijn is, maar ik zelf vond de set nog geen 80% presteren van wat ik gewend ben.

Ik heb een hoop geleerd voor volgend jaar en alles wordt beter dat beloof ik.

Verder heb ik een aantal leden gezien en ook nog even de kans gehad om Martijn de hand te schudden en even geluisterd bij D&D. Erg fijne speakers btw.

Maximus Aurelius jij ook nog bedankt voor het maken van een leuke playlist met verschillende soorten muziek.

Ik hoop jullie volgend jaar te zien!
Jammer dat het zo gelopen is.
Als ik niet met rugklachten zat zou ikhet wel leuk vinden om je volgend jaar te helpen .
Maar dat zal er wel niet inzitten ben ik bang voor.

Pjotr27

Quote from: garmtz on September 26, 2016, 18:57:39
Ik zou er positief tegenover staan! Wil ik eigenlijk wel een zegje hebben in de lijst, want ik zit niet te wachten op de hele dag zeik-muziek... :D

Ik snap de reden, maar het is wel heel lastig. Heel veel artiesten (en vooral het management) geven geen toestemming om tracks te gebruiken. Bovendien is de vergoeding soms voor een nummer echt belachelijk veel. En je bent ook nog eens een flinke vergoeding kwijt aan BUMA Stemra..
Maar het zou wel goed zijn om dit te doen. Ruim van te voren een groslijst maken en dan kijken of je voor een nummer of 13,14 toestemming kan krijgen..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.


Sailor Jan

Leuke en interessante verslagen!

Zo te lezen wel wat gemist! Nou ja, volgend jaar opnieuw een kans!
Wees lief voor jezelf