X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fietser

Terug uit Veldhoven.
Dit jaar weer naar Veldhoven gereden. Gelet op de ervaringen uit het verleden op tijd vertrokken en vooraf kaarten gekocht. We konden zo doorlopen. Ik had van te voren een lijstje van kamers die ik zeker wilde bezoeken. De eerste kamer die ik binnen kwam stond niet op het lijstje maar bleek een aangename verrassing. Beonicke en Konus audio. In omvang een van de kleinste sets maar wat een groots geluid met 2 x 33Watt.
Hierna door naar Naim. Leuke demo waarin steeds gewisseld werd met componenten. Van de basis via een andere eindversterker, voeding en interlink naar top zoals hier werd gedemonstreerd. De meningen van de bezoekers was bijna unaniem dat de voedingsupgrade het meeste effect had. Set maakte qua klank niet veel in mij los. Volgende station Audiac. Geen idee wat de achterliggende gedachte was bij de presentatie van deze set. Een paar grote JBL hoorns met een ingebouwde woofer. De luidspreker werd volgens de presentator vooral in grote homecinema's gebruikt. Waarom dan als 2-weg systeem presenteren? Geluid ging volledig de mist in. Verschrikkelijk rommelig Iaag geen diepte. Waarschijnlijk omdat de hoorns vooral breed afstralen.
Door naar More Music. De moon set die hier stond te spelen met de Golden Ears waren een mooi uitgebalanceerde set. Klonk prima. Jammer dat de DCS niet was aangesloten.  Had graag naar zo'n onbetaalbare digitale trein geluisterd. Voor een analoge demo bij Spec geluisterd. Lekker naar plaatjes luisteren. De Harbeth's paste mooi bij de apparatuur maar ik miste wat er diepte.  Zal ongetwijfeld met de kleine ruimte te maken hebben. Voor de buizen door naar Zugspitz. Nooit geweten dat bomen zo muzikaal waren. Wat een vormgeving.  Laten we zeggen "je moet er van houden". Maar wat klinkt het. Geen idee wat er allemaal stond te gloeien maar heeft wel indruk gemaakt.
B&W was in gedeelte zeer prominent aanwezig. Er stond en 800 op te draaien op een plateau.  Levensecht surround. Bij de demo ben ik al snel gegaan. De eerste demo begon met de geschiedenis van Rotel en een filmpje over de bouw van een ringkern trafo. Dit duurde lang. Veel bezoekers haakte met mij af. Helaas niets gehoord.
Dan door naar Peter Chattelin. Wat een rust heerste daar. Ruimt was akoestisch goed aangepakt. Fantastisch klinkende set. Kost wat maar dan heb je wat. De demo vond in alle rust plaats. Uitleg welke muziek je kreeg te horen in deze voor de verandering een normaal verlichte ruimte.
Ik zal ongetwijfeld pareltjes hebben gemist maar ik heb voor mij bewuste keuzes gemaakt om op mijn gemak door het doolhof Koningshof te (ver)dwalen.
Nog wat losse flodders.  Het zou verboden moeten worden om tot op het bot uitgemolken muziek ( Dire Straits, Diane Krall) nu nog te draaien. Ook techno kan je zorgvuldig opgestelde peperdure set volledig om zeep helpen  Er zijn echt recentere mooie (demo) nummers te vinden. Verder heb ik geen idee wat de meerwaarde er van is om je luisterruimte in een nachtclub met rood of blauw licht en veel pluche gordijnen te veranderen.
Nu weer thuis luisterend naar een vandaag ontdekte cd (Ryan Adams Carnagy Hall) zit ik mij af te vragen of ik wellicht te kritisch ben geweest. Ik denk van niet ik heb juweeltjes gehoord en ook niets. Het blijft altijd een persoonlijke smaak of je iets mooi vindt klinken maar op enkele plaatsen klopte er gewoon iets niet met de randvoorwaarden en dat kan je de exposanten misschien wel kwalijk nemen.
Ergo. Ik heb een leerzame daggehad en mij uitstekend vermaakt. En kijk alweer uit na de volgende show die ik ga bezoeken.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Pjotr

Citaat van: fietser op september 25, 2016, 21:50:48
Het zou verboden moeten worden om tot op het bot uitgemolken muziek ( Dire Straits, Diane Krall) nu nog te draaien.

Misschien een ideetje om voor volgend jaar een X-fi Blacklist op te stellen? :)
Ik heb al een paar suggesties voor deze Blacklist: Hugh Masekela "Stimela", Yello "The Expert", Dire Straits "You and Your Friend", Diana Krall (alles ;))
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

nogirard

#852
Citaat van: Contour op september 25, 2016, 21:48:56
Het is een hi-end audiobeurs, wat er stond voldeed hier goed aan, de grote mainstream merken kan je ook makkelijk bij de vele dealers beluisteren, daar heb je geen beurs voor nodig.
highend video is nu helemaal niet meer te vinden dus daarom is de beurs te eenzijdig geworden.
Daarnaast zorgen mainstream merkenvoor meer bezoekers, meer geïnteresseerden in überhaupt audio (en video). Zo raakte ik ooit ook meer geïnteresseerd in Highend, doordat ik er via de mainstream markt bekend mee ben geraakt. Highend audio en video is sowieso een moeilijke markt, je wil dan toch een zo groot mogelijke groep mensen mee bekend maken. Komt de Highend markt alleen maar ten goede.
Een beurs die niet alleen voor degene die in niche markten denken of geïnteresseerd zijn lijkt me beter, niet alleen voor kijkers van de beurs maar ook voor de hele audio en video markt.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

fietser

Citaat van: Pjotr op september 25, 2016, 22:02:05
Misschien een ideetje om voor volgend jaar een X-fi Blacklist op te stellen? :)
Ik heb al een paar suggesties voor deze Blacklist: Hugh Masekela "Stimela", Yello "The Expert", Dire Straits "You and Your Friend", Diana Krall (alles ;))

^^
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Robiwan

Citaat van: Pjotr op september 25, 2016, 22:02:05
Misschien een ideetje om voor volgend jaar een X-fi Blacklist op te stellen? :)
Ik heb al een paar suggesties voor deze Blacklist: Hugh Masekela "Stimela", Yello "The Expert", Dire Straits "You and Your Friend", Diana Krall (alles ;))

:D Bij Hanze draaide ze tenminste nog Joe Cocker met het album Sheffield Steel.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Pjotr

Citaat van: Robiwan op september 25, 2016, 22:11:48
:D Bij Hanze draaide ze tenminste nog Joe Cocker met het album Sheffield Steel.

Mooi album!
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

bert50

Voor mij de ontdekking van Ryan Adams live from the Carnagy hall wat een mooi album uit de Magico wat een set


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

RonK.

Dead Can Dance - 'Children Of The Sun, was een mooie verrassing


citac

Mag er tegenwoordig geen foto`s meer worden geplaatst?
Leuk al die verhalen, maar met foto`s nog veel leuker.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

MovieMax

Citaat van: StereoMike op september 25, 2016, 16:20:48
En liet behoorlijk veel los over de eindbak in Adagio kast. Het moet wel iets bijzonders worden. Er werd wel een bijdehante opmerking gemaakt door een audio vlogger. Is dat niet een beetje veel voor een eenvoudige afstandbediening (2.000 euro prijsverschil Adagio vs. Pavane). Ik hoop niet dat Cees het heeft gehoord.

Ik beleef heel veel plezier met mijn knijpdoos gekoppeld aan een Metrum Octave. De combo heeft een idioot hoge prijs/prestatie verhouding. Helaas heeft Metrum zich uit mijn markt geprijsd. De fpga techniek in de nieuwe serie is niet goedkoop om te produceren. Ik vind de verhouding wel een beetje zoek.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

martin778

Klopt de SBT + Octave was niet te kloppen tenzij je alleen 16/44.1 afspeelt want dan zijn er betere gebruikte DACs op de markt.

Ejorne

Ik snap het aan de ene kant wel, dat geklaag over de muziek. Dire Straits, Diana Krall en zo. Iedereen lijkt het uit te kotsen. Maar je komt naar mijn idee niet op een beurs om naar jouw muzieksmaak te luisteren maar om een beeld te krijgen hoe iets klinkt. Uiterst bekende muziek, ook al geeft dat braakneigingen bij sommige, is dan mi wel handig.
Ik zou er op dat punt juist voor pleiten dat er een selectie wordt gemaakt van een aantal nummers. En dat elke standhouder zich aan die lijst moet houden. Je kunt dan volgens mij veel beter vergelijken. Saai? Ja misschien wel. Maar als je lekker muziek wilt luisteren kun je beter thuis blijven of een concert bezoeken lijkt mij.

martin778

Aan de andere kant klinkt Patricia Barber, Diana Krall en dergelijke tingeltangel al goed op een keukenradio  ;D Vanaf een bepaald punt wordt het met dat soort muziek moeilijk om te onderscheiden welke set werkelijk beter klinkt.

Frederikus

Tja. Zo n event is gewoon ter kennismaking, niet meer en niet minder. Sets van 50k of meer worden tentoongesteld. Audiofiele muziek gespeeld, niet altijd mijn smaak, maarja waarom veel jazz bv? Door oa de drukte veel Gesloten kamers.
Maarja, bij een goede hifizaak kan je eigen muziek meenemen, op sets van jouw budget laten afspelen, en eventueel een keuze maken en desnoods verder thuis laten testen.
Maar bij van Medevoort bv voelde ik me comfortabel bij. Gewoon muziek afspelen op een meer betaalbare set. En je laten verrassen.
Dat er kleinere merken zijn vind ik niet erg, de grotere ken je wel. Lol
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

Cantodea

Citaat van: martin778 op september 26, 2016, 01:51:33
Aan de andere kant klinkt Patricia Barber, Diana Krall en dergelijke tingeltangel al goed op een keukenradio  ;D Vanaf een bepaald punt wordt het met dat soort muziek moeilijk om te onderscheiden welke set werkelijk beter klinkt.

+1
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

fasteddie

Hi Lukas,

Wat mij betreft mankeerde er niets aan de opstelling....welkicht kun je aangeven wat je opviel of miste?
Ik vond allemaal goed klinken, maar ik wordt ook steeds meer een fan van Harbeth.....

Welk type subwoofer was het het eigenlijk? Merk is me bekend...

Fasteddie

Ejorne

Citaat van: martin778 op september 26, 2016, 01:51:33
Aan de andere kant klinkt Patricia Barber, Diana Krall en dergelijke tingeltangel al goed op een keukenradio  ;D Vanaf een bepaald punt wordt het met dat soort muziek moeilijk om te onderscheiden welke set werkelijk beter klinkt.

Natuurlijk zal zo'n lijstje er niet snel komen. Maar mocht dat wel het geval zijn dan moet zo'n lijstje natuurlijk wel de nodige uitdaging geven aan de te beluisteren sets. En ik moet zeggen dat de subtiele basloopjes die je veel in Diana Krall muziek hoort voor mij wel degelijk de kwaliteit van een set kan duiden. Ik heb zo vaak een set gehoord (waaronder helaas ook de mijne) die die basloopjes veel te veel op elkaar doen lijken. Nummer 11 van Love Scenes bijvoorbeeld. Ik heb een paar keer mogen horen hoe dat kan klinken. En dat hoor ik in heel weinig sets terug. Bij morca bijvoorbeeld,  met zijn jl zelfbouw subs. En jaren geleden bij een demo van Kharma. Veel andere sets klinken meer als de mijne.

morca

Citaat van: Ejorne op september 26, 2016, 10:22:58
Natuurlijk zal zo'n lijstje er niet snel komen. Maar mocht dat wel het geval zijn dan moet zo'n lijstje natuurlijk wel de nodige uitdaging geven aan de te beluisteren sets. En ik moet zeggen dat de subtiele basloopjes die je veel in Diana Krall muziek hoort voor mij wel degelijk de kwaliteit van een set kan duiden. Ik heb zo vaak een set gehoord (waaronder helaas ook de mijne) die die basloopjes veel te veel op elkaar doen lijken. Nummer 11 van Love Scenes bijvoorbeeld. Ik heb een paar keer mogen horen hoe dat kan klinken. En dat hoor ik in heel weinig sets terug. Bij morca bijvoorbeeld,  met zijn jl zelfbouw subs. En jaren geleden bij een demo van Kharma. Veel andere sets klinken meer als de mijne.
En toch komt er hier bijna nooit iemand luisteren........jammer  :nopompom:

Bas Akkerman

Zoals te zien op de foto van Moviemax was ik er ook. :) Bij Chord ben ik al eerste gaan luisteren. De goedkoopste speler vond ik matig, ik had het idee naar mp3 te luisteren. De daaropvolgende Mojo vond ik het beste in prijs-prestatie. Een wat aangezet laag, maar wel lekker voetjes van de vloer. De versie erop volgend vond ik mooi gelaagd spelen. Wat minder meeslepend, maar wel genuanceerd. Bij de duurste waren nog wat meer laagjes te horen en had elk instrument zijn eigen plekje zonder verband met elkaar te verliezen. Bij elke DAC had ik dezelfde koptelefoon gebruikt, bij de laatste was dat ook de zwakste schakel.

Er zijn verder een hoop dingen die ik heb gemist, lees ik al. Volgend jaar misschien toch maar twee dagen gaan met een overnachting. Daarom zijn mijn indrukken heel vluchtig.
Misschien ook wel goed om te weten, zaterdagavond was ik naar een ligconcert geweest waar met vier piano's werd gespeeld. Afbeelding, diepte, breedte, in het echt is dat zo diffuus als het maar kan zijn. Op pinpoint, met laser afgetekende diepte heb ik dus bewust niet gelet. Dynamiek en detail vind ik eigenlijk veel belangrijker.

Er waren wel een paar kamers die ik wilde bezoeken. Zoals D&D. Een set van Martijn heb ik destijds eens bij hem in Almelo gehoord. Leuk om nu eens te horen hoe dat in de huidige luidspreker is uitgekomen. Een neutrale, strakke weergever met een prima laagweergave. Soms had het van mij iets losser gemogen, bijvoorbeeld te horen bij de oed, die net wat meer lucht mocht krijgen. Invloed van de bron weet ik niet, daar is vast ook in te spelen. Dynamiek vond ik bij hoger volume redelijk, soms had ik het idee dat het wat volliep, maar daar zal de kamer ook debet aan zijn geweest (ik hoorde het bij andere ruimtes ook). Kortom, Martijn en consorten mogen trots zijn.

In het verlengde vond ik Grimm deze keer wel fijn spelen. Een wat zachtere bron die best goed timede. Het romantische, verleidelijke van de tango kwam wat minder over.

Een set met MSB vond ik vooral in stemweergave erg sterk. Gedetailleerd en dynamiekrijk zonder door te slaan in droogheid. Wetende wat de DAC van MSB moet kosten, mag dat ook wel...

De kamer van Chattelin was wederom een van de best klinkende, de set was dan weer erg audiofiel. Goede akoestiek, wat minder betrekken het me bij de muziek. Bijvoorbeeld Masakela met Hope. Dynamiek en detail prima, maar de boosheid in zijn stem hoorde ik elders beter.

Vivid Audio's G4 kende ik nog niet. Veel te veel laag voor de ruimte (waarom stond er een houten kist naast de linker speaker...?), maar wel weer een feestje om naar te luisteren. Volgens mij werd er gespeeld met Mola Mola. Fijne combinatie, waar Vivid soms wel eens wat harder over kan komen.

Lyngdorf heb ik niet gehoord, de uitsmijter van de betreffende zaal was ook niet erg vriendelijk om ons (Tom - Weustink - reed met me mee) tussentijds even binnen te laten. Ik begrijp dat mensen die tussendoor binnen komen rollen, storend zijn, maar je kunt doorslaan... Ook al werd er soms inderdaad wel iets teveel gekletst tijdens een nummer.

CH Precision vond ik wederom tegenvallen. Niet in absolute zin, maar het klonk destijds in Hilversum echt beter. Blijkt maar weer dat je mijn ervaringen van deze dag met een korreltje zout moet nemen. Op zich speelde het goed, maar Talk Talk kwam niet echt uit de verf. Wel een van de weinige ruimtes waar je ook eigen nummers mocht draaien.

Ook bij de kamer ernaast mocht ik een plaatje draaien. Fever Ray mocht ik wel eens wassen trouwens... Keep The Streets Empty klonk wat geknepen, ook met subs aan. Streaming klonk wat opener, de P3 blijft mooi wat dat betreft, maar misschien niet perfect opgesteld? Het bleef rommelig klinken en ik had het idee dat de P3 misschien wel wat meer "juice" lustten.

Manger met Resolution Audio klonk mooi schoon. Gezien de tijd heb ik daar maar heel even geluisterd.

JBL met Mark Levinson deed het niet. Daarbij moet ik zeggen dat ik direct vergelijk met mijn herinnering van ML met Revel, appels met peren dus. In vergelijking met die set vond ik het nu wat tam en terughoudend en ook wat versmeerd.

De piano van Yamaha was een gimmick. Grappig om te zien, maar van het tijdsverschil tussen piano en stem werd ik niet vrolijk. Ook niet van een set met aangepaste DAC via de computer. Ik weet niet meer hoe ze heetten, maar dat klink ook als veel te veel digitaal gerommel.

Viktor was er ook. Ook even in zijn ruimte geluisterd en dat klonk eerlijk gezegd niet heel goed. Nou ben ik ook een fan fietsen, dus Katie Melua kan ik niet zo goed velen. Het klonk hard, geknepen, processed. Maar zoals veel kamers, weinig geluisterd door de drukte.

Ook nog even langs een stel open baffles gelopen die in een klein halletje speelden. Een halletje vol met glas, harde vloer en bakstenen muur. Dus ook echt alleen langs gelopen.

Mooie sets gehoord dus, minder mooie ruimtes en ook minder mooie sets waarbij (naar mijn idee) de bron vaak de zwakste schakel was.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Citaat van: lukas op september 25, 2016, 20:15:25
Spijtig Hoe de harbeth p3esr was opgesteld btw. Toen ik m zag dacht ik Yes, die ook een keer horen. Maar overduidelijk onkundig neergezet.

Dit soort opmerkingen helpen totaal niet..... Er is zeer veel werk in gegaan om de opstelling van al onze 3 kamers goed te doen.
Eigenlijk gewoon echt respectloos :-/

katwax

Citaat van: bmateijsen op september 26, 2016, 10:29:38
Dit soort opmerkingen helpen totaal niet..... Er is zeer veel werk in gegaan om de opstelling van al onze 3 kamers goed te doen.
Eigenlijk gewoon echt respectloos :-/
Trek het je niet aan, als je de "reviews'" naleest zie je al dat er vaak verschillende meningen, één persoon vindt het schitterend en de andere bagger. Op elke beurs die ik reeds heb bezocht en jullie 1 of meerdere ruimtes hadden, waren deze ruimtes zeker bij de betere ruimtes (en die zijn er soms schaars).

Wat mij vooral opvalt is dat men telkens veel te hoge verwachtingen heeft van zo'n beurs, men verwacht daar een perfect in balans zijnde opstelling te horen, zeker als er een hoog prijskaartje aan hangt. Echter vergeet men vaak in dat jullie (de deelnemers/standhouders) vaak met zeer beperkte en slechte ruimtes toch moeten proberen zoveel mogelijk te laten zien/horen.
Indien je maar 1 beperkt setje hebt staan, dan kom je over als een zielige standhouder/merk, want de kamer ernaast staat iemand met luidsprekers tot tegen plafond die dan elk aangestuurd worden door de grootste mono versterker dat ze konden vinden, ...

Op een beurs moet je proberen een indruk te bekomen, de grove lijnen en daarna rustig bij een dealer gaan luisteren, want in zijn luisterruimte zal het akoestisch toch al veel beter zijn waardoor het zijn goede (en slechte) kan tonen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

**Marco 76**

#872
Citaat van: martin778 op september 26, 2016, 01:51:33
Aan de andere kant klinkt Patricia Barber, Diana Krall en dergelijke tingeltangel al goed op een keukenradio  ;D Vanaf een bepaald punt wordt het met dat soort muziek moeilijk om te onderscheiden welke set werkelijk beter klinkt.

+2. 

Gisteren ook in Veldhoven geweest.
Inderdaad veel gesloten kamers waardoor ik af en toe het spoor bijster was welke gang of kamer ik wel/niet had bezocht of mogelijk kamers heb overgeslagen. Ik heb mezelf ook niet in de allerdrukste kamers gepropt en sommige kamers bewust overgeslagen door de muziekkeuze. Al zal iedereen open staan om iets anders op te zetten als je het vraagt.

Ik vind het ook best "gevaarlijke" shows voor de importeurs. Als er tussen het publiek al 5 of 10% potentiele kopers zitten kunnen deze door beroerde akoestiek, muziekkeuze of andere factoren een minder goede eerste indruk achterlaten van kwalitatief goede spullen. Zo kwamen mooie speakermerken als Marten (icm Jeff Rowland) en ATC niet helemaal tot hun recht vond ik en Bryston electronica ook niet.
Een Arcam/Sonus Faber combi schrok me het meest af (ook door muziekkeuze), terwijl ik die Olympica's vele malen beter heb gehoord in andere opstellingen. Binnen 10 seconde was ik luistermoe, maar toch nog gewacht op een ander nummer en dat maakte helaas niets goed.
Mijn bezoekmoment bij Totem was ook net niet goed qua spelende set of muziekkeuze denk ik. Zijn op shows bijna altijd goede en solide demo's icm Rega, maar viel dit jaar tegen.

Positief was ik over het geluid van een leuke kleine set van iFi (Daluso). Retro 50 of zo. Het hoeft niet zo groot in die kamers. ::)
Verder positief over Manger speakers, Vienna Acoustics speakers (bron weet ik niet) en Moon/GoldenEar combi.

Wat tijd genomen voor de Devialet Phantom. Eerste indruk was "wow, dat luistert lekker weg", maar dat zwakte wel iets af naar mate ik langer en kritischer ging luisteren. Al met al toch een leuk product en eens wat anders. Leuk voor ex-B&O eigenaren.

Grimm sprak me ook erg aan. Een enthousiast maar langggggg verhaal vooraf in een loeiheet hok, maar de demo was erg goed. Gaat nooit in m'n budget passen.

Die 8C luidsprekers maakten niets in me los. Kwalitatief/technisch eigenlijk niets mis mee, maar voor mij persoonlijk geen emotie qua sound (en looks).

Anti B&W-er is een groot woord, maar ik ben absoluut geen aanhanger van het merk. De nieuwe 800 serie icm Classe en CM6 icm nieuwe Rotel hebben mijn beeld bij het merk zeer zeker bijgedraaid. Ik zou het nog steeds niet kopen, maar het was een goede demo en die Rotel 14 serie lijkt me de moeite waard.
Jammer dat ze geen Rotel bron gebruikten bij de Rotel versterker, maar een verstopte Linn.

Al met al een leuke editie hoor. De mogelijkheid om even wat te drinken in het najaarszonnetje was ook een leuke bijkomstigheid.

Voor importeurs/merken kan zo'n show uiteraard het uitgelezen moment zijn om de (duurste) topstukken te demonstreren, maar ze kunnen er ook over nadenken om juist sets tussen pakweg 5.000-15.000 euro te demonstreren met commerciele kansen. Die komen in de soms lastige kamers misschien net zo goed tot hun recht en genereren eerder een vervolgbezoek aan de dealers/specialisten.
Dat is uiteraard een afweging. Naar een autoshow gaat men ook om de mooie modellen te bekijken en niet de kleine betaalbare Upjes, Aygo's en Picanto's.

Een "muzieksmaak route" zou helemaal ideaal zijn. Splits ze op in 4 smaken (jazz, klassiek, pop/rock en ??).  Een kwart van de importeurs begint het eerste uur met jazz, een kwart klassiek enz. Als dat per uur afgewisseld wordt komt elk genre 2x per dag voorbij in iedere ruimte en kunnen bezoekers ook hun routing uitzetten op basis van muziekkeuze.










martien

Citaat van: morca op september 26, 2016, 10:26:47
En toch komt er hier bijna nooit iemand luisteren........jammer  :nopompom:

De meeste van jullie wonen ook zo ver weg, amsterdam is voor mij 1 uur en drie kwartier enkele reis ;D

lukas

Citaat van: bmateijsen op september 26, 2016, 10:29:38
Dit soort opmerkingen helpen totaal niet..... Er is zeer veel werk in gegaan om de opstelling van al onze 3 kamers goed te doen.
Eigenlijk gewoon echt respectloos :-/

Hi,
Ik was oprecht teleurgesteld. Bij meerdere opstellingen. Ik vind dat ik ook de ruimtes die ik wel mooi vond klinken benoem. Ik had iemand bij me die eventueel de p3esr wil kopen, die vond het ook vreselijk.
Ik vind dat als je daar staat dat je ook best kritiek mag ontvangen als het niet klinkt zoals harbeth bijv bij audiomaat wel goed kan klinken.
Oja. Vind ik.