xbmc blu ray en HD audiocodecs support.

Gestart door RalphH, januari 30, 2012, 22:53:23

Vorige topic - Volgende topic

RalphH

Wellicht ten overvloede, maar het is inmiddels vrij eenvoudig mogelijk om met XBMC, BR content incl. HD audio af te spelen.

De huidige beta van Eden (versie 11 van xbmc), speelt al out of the box Blu ray content af, maar nog zonder ondersteuning voor de HD audio codecs. Ik vond zojuist deze en die lijkt de klus te klaren. In een vlugge test met Transformers, lijkt het laag zelfs wat lekkerder door te komen tov TMT3.
Menustructuren zijn nog niet beschikbaar, je moet de juiste file uit de stream folder selecteren.

Verder nog niets getest, maar lijkt hoopvol dit. Mocht iemand nog aanvullende tips en trucs hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag  ;D.

Ohw,...vergeet 1 dingetje, van een BR schijfje moet wel eerst de beveiliging omzeild worden met iets als anydvdHD, anders nie doen nie.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Die heb ik idd ook en werkt prima voor blu-rays en je kan idd ook hd geluid instellen.
Alleen de overige zaken werken niet echt. Je kan het wel puur gebruiken voor films met hd sound. Gewone muziek afspelen werkt niet.
Dus heb ook nog de gewone xbmc geinstalleerd en powerdvd 11. Deze xbmc heb ik meer voor als een bluray rip in powerdvd niet wil afspelen met hd sound dan wil het wil in deze xbmc :)

Wel jammer dat je altijd weer compromissen moet zoeken. Er is niet echt een programma wat vlekkeloos werkt.
Als je bijv. media player classic gebruikt met madvr, dan heb je het beste beeld voor films, maar ook die ondersteund weer niet hd geluid.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Heb nog niets anders getest dan een BR en een BR-rip, ging idd beide goed.
Mkv'tjes check ik morgen even. Muziek doe ik sowieso via Foobar.

Eens even kijken hoe het zich ontwikkelt, dit was ook nog maar een bèta. Wellicht kan TMT op een later moment de kast in.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

Marco66

Citaat van: larzie op januari 31, 2012, 08:28:30
Die heb ik idd ook en werkt prima voor blu-rays en je kan idd ook hd geluid instellen.
Alleen de overige zaken werken niet echt. Je kan het wel puur gebruiken voor films met hd sound. Gewone muziek afspelen werkt niet.
Dus heb ook nog de gewone xbmc geinstalleerd en powerdvd 11. Deze xbmc heb ik meer voor als een bluray rip in powerdvd niet wil afspelen met hd sound dan wil het wil in deze xbmc :)

Wel jammer dat je altijd weer compromissen moet zoeken. Er is niet echt een programma wat vlekkeloos werkt.
Als je bijv. media player classic gebruikt met madvr, dan heb je het beste beeld voor films, maar ook die ondersteund weer niet hd geluid.

Mpc ondersteund wel degelijk hd-audio hoor, heb hem ook icm met madvr en geeft prima dts- hd en dolby truehd weer.
Hierbij moet je wel lavfilters installeren en in mpc aangeven deze te gebruiken.

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

high-q

Citaat van: RalphH op januari 30, 2012, 22:53:23
Wellicht ten overvloede, maar het is inmiddels vrij eenvoudig mogelijk om met XBMC, BR content incl. HD audio af te spelen.

De huidige beta van Eden (versie 11 van xbmc), speelt al out of the box Blu ray content af, maar nog zonder ondersteuning voor de HD audio codecs. Ik vond zojuist deze en die lijkt de klus te klaren.

Erg jammer dat het nog niet out of the box met HD-audio werkt, ook nog niet met de eerst volgende stable release :(

Citaat van: larzie op januari 31, 2012, 08:28:30

Dit heb je bij mij werkend gezien hoor ;)
Er is een tijdje geleden nog een balletje opgegooid om madvr met xbmc te laten werken, maar dat wordt hem helaas ook niet :(

Citaat van: Marco66 op februari  1, 2012, 14:12:26
Hierbij moet je wel lavfilters installeren en in mpc aangeven deze te gebruiken.

Klopt! Met FFdshow loopt het hier ook prima.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Marco66

Heb net deze eden versie gedownload en waarachtig,speelt alle hd formaten af en ook het beeld is prima!
Ook dvd en mp3 speelt ie gewoon af hoor.

Marco
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

RalphH

Doet het leuk inderdaad, Ik had enkel gehoopt dat external subs bij een Blu Ray zou werken, maar dat doet ie niet  :(.
Was wel handig geweest voor Blu Rays zonder NL subs...Niet dat ik ze nodig heb, maar dan kan ons Pa ook nog eens wat makkelijker meekijken  ;D.

HERSTEL, het werkt wel. Weet niet waarom ie het eerder niet deed, maar het gaat gewoon goed. TMT voorlopig de kast in.

morca

Maar hij zet dus ook DTS MA of Dolby true HD om naar PCM?
Dat zou fijn zijn gaat ie er vd week op,heb trouwens nog geen kabel gehaald........

goeie tip trouwens TS  ;D

Gerbrand

Citaat van: Marco66 op februari  1, 2012, 14:12:26
Mpc ondersteund wel degelijk hd-audio hoor, heb hem ook icm met madvr en geeft prima dts- hd en dolby truehd weer.

Marco

LAV filters gebruiken voor dts-hd ma de Arcsoft (TMT) decoder. Deze moet dus wel op je systeem geinstalleerd zijn in de LAV filter directory. Anders geeft LAV ook alleen maar de DTS core weer.

Als je een beetje zoekt op het internet, vind je wel ergens een dtsdecoderdll.dll die je kunt downloaden.

Ik gebruik zelf overigens sinds enige tijd JRiver Media Center. Deze gebruikt Madvr + LAV en heeft een betere user interface dan MPC-HC.

Volgens mij is madshi (auteur van madvr) wel bezig met XBMC ondersteuning. Citaat uit de release notes van v0.80:
added new interface "IMadVRDirect3D9Manager" for XBMC (work in progress)

Gerbrand

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

DTS-ES-Extreme

Waarom moeilijk doen!!!!!!!!!!!!!

Lees dit maar eens en doe wat deze kerel zegt dan heb je HD audio zonder enkele andere software te gebruiken.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=109314

Dit is wel met Dharma dus XBMC 10 en ik hoop maar het zal niet gaan zijn dat de stabiele EDEN XBMC 11 HD audio gaat kunnen omdat ze problemen hebben met de AudioEngine.
Dus hopelijk planten zei die structuur op van die kerel.

RalphH

Instructie in start-topic is toch niet zo moeilijk? Eden installeren, zipbestandje uitpakken en nog even kiezen of je wilt LPCM'en of niet --> Gaan. Dat kan elke n00b :dry:

Marco66

Citaat van: RalphH op februari  2, 2012, 09:14:24
Instructie in start-topic is toch niet zo moeilijk? Eden installeren, zipbestandje uitpakken en nog even kiezen of je wilt LPCM'en of niet --> Gaan. Dat kan elke n00b :dry:

Inderdaad,werkt hier gewoon met alle geluidssporen!

Marco

Gerbrand

Ik zal het zelf ook eens proberen en beoordelen of ik madvr mis (want dat werkt nog steeds niet voor XBMC).

Gerbrand

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

RalphH

Citaat van: Gerbrand op februari  2, 2012, 10:57:12
Ik zal het zelf ook eens proberen en beoordelen of ik madvr mis (want dat werkt nog steeds niet voor XBMC).

Gister Hitman zitten kijken, daar zit op t eind een erg snelle vecht scene in, dat leek ie niet helemaal bij te kunnen houden. Als ik weer een prutsavondje heb eens kijken of hier nog wat te verbeteren is. Had ook het idee dat ie wat korreliger was dan TMT, maar een beeldvergelijk had ik nog niet echt gedaan, had me enkel ff op geluid gericht.

morca

Ik ga het proberen denk alleen dat ik op me nieuwe kaart moet wachten........

RalphH

Citaat van: morca op februari  2, 2012, 17:44:27
Ik ga het proberen denk alleen dat ik op me nieuwe kaart moet wachten........
Denk het wel, je moet wel ff naar HDMI anders zit je met je bandbreedte en lpcm ondersteuning.

morca

Deze heeft hdmi maar ligt nog niet naar de amp omdat ik nog geen scherm heb,kabel word besteld of is al besteld,denk het niet.

Dan kan ik in ieder geval eens gaan testen of deze het ook doet(omzetten )  :D

RalphH

Geloof dat je processor het wel ondersteunt, weet niet of er nog iets voor nodig is of dat het out of de box gewoon werkt.

morca

Citaat van: RalphH op februari  2, 2012, 18:08:46
Geloof dat je processor het wel ondersteund, weet niet of er nog iets voor nodig is of dat het out of de box gewoon werkt.
Zodra de kabel er is gaat hij ertussen,je hoord het als eerste als het werkt  :D

of als 2e ik  vermoed dat ejorne graag eens een Lpcm komt luisteren dus denk dat hij er ook is met klaar maken,heb ook een paar met lpcm track dat word nog meer smullen vd sound  :pompom:

RalphH

Ben benieuwd of het je wat brengt en wat de HD streams doen tov de 1500k DTS stream.

high-q

Citaat van: Gerbrand op februari  2, 2012, 10:57:12

Gerbrand

Dat ga je zeker missen, dat probleem heb ik zelf ook :(

Ben wel benieuwd naar de ontwikkelingen rondom de integratie met XBMC. Is alweer een tijdje geleden dat ik de topics van Madshi heb gelezen.
Probleem was destijds dat Madvr puur windows based was en de benodigde code voor cross platform gebruik volgens de xbmc-leads niet netjes genoeg was om in de branche mee te nemen. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op februari  3, 2012, 10:22:34
Probleem was destijds dat Madvr puur windows based was en de benodigde code voor cross platform gebruik volgens de xbmc-leads niet netjes genoeg was om in de branche mee te nemen. 

Dat is inderdaad de laatste status. Daarna geen updates meer, ook niet op het Doom9 forum in het madvr topic helaas.

RalphH

Citaat van: morca op februari  5, 2012, 22:00:06
Heb ik nou wel of niet die brasilian nodig? dat ben ik even kwijt.

Voor HD audio heb je die nodig. Je krijgt dan wat extra audio instel opties waarin je bitstream Dolby DTS, DTS Master en TrueHD uit kunt zetten en aan kunt geven dat je receiver/versterker LPCM ondersteunt.

Is het zover?  ;D ;D

morca

Daar had je het in een ander topic over ,met een linkje vind hem zo gauw niet.