xbmc blu ray en HD audiocodecs support.

Gestart door RalphH, januari 30, 2012, 22:53:23

Vorige topic - Volgende topic

DTS-ES-Extreme

Deze patch heb ik ook.En heb zo ook onmiddellijk getest zoals: DTS-HD Master auido, DTS-HD High Resolution audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital +, AAC audio en PCM audio en ze werken allemaal perfect dank zei "DanielaE" die zelfs zijn eerste post plaatsten op XBMC.

RalphH

haar eerste post ;D.

Dolby streams klonken erg dunnetjes bij mij.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Eden Beta 3 is uit, incl HD audio support (van DanielaE) klikerdeklik
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

Toni71

Zal het eens installeren .Had al de nieuwe audiopatch geinstalleerd , alleen werkt ineens een aantal opties niet.

Kan met aanmaken filmlocaties harde schijf ineens geen imdb bron installeren , of een andere bron voor filminfo.

hij gaat de optie imdb downloaden , maar stopt.
Zo ook voor de andere addons.

Maar goed , zal de andere is installeren met een fresh install.

high-q

Citaat van: RalphH op februari 10, 2012, 11:09:20
Eden Beta 3 is uit, incl HD audio support (van DanielaE) klikerdeklik

Nice, van het weekend maar eens mee aan de slag  :thumbs-up:
Ben erg benieuwd of ook de aangepaste regels in advancdedsettings.xml enige invloed gaan hebben.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Marco66

Net geinstalleerd, maar kan als ik op een film met rechts klik in mijn bibliotheek niet kiezen om filminformatie op te halen.
Dit kon wel in mijn vorige versie, wellicht een foutje van deze versie?

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Laatste updated xbmc geinstalleerd, en de scrapers geinstalleerd en nu werkt het weer naar behoren.
Speelt tot nu toe af zonder lippsync en beeld stottert niet.

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

RalphH

morca

Citaat van: RalphH op maart  4, 2012, 20:39:28
Release Candidate 2 + HD audio: KLIK
Dit is de nieuwste versie met alles erop en eraan,net als de laatste?
Zal vd week eens kijken,kabel moet nog wel besteld worden jammer genoeg,ben laks  :D

RalphH

Hoe lang moest die kabel zijn?
Heb r nog 1 van (als ik me niet vergis) een meter of 7. Goei kabeltje en wordt niet gebruikt (dwz, nu wel, tijdelijk door MTissink omdat zijn kabel t begeven had en totdat hij een langere heeft gevonden).
Is geen 1.4 alleen, maar das enkel interessant met 3d.

morca

Citaat van: RalphH op maart  5, 2012, 10:34:01
Hoe lang moest die kabel zijn?
Heb r nog 1 van (als ik me niet vergis) een meter of 7. Goei kabeltje en wordt niet gebruikt (dwz, nu wel, tijdelijk door MTissink omdat zijn kabel t begeven had en totdat hij een langere heeft gevonden).
Is geen 1.4 alleen, maar das enkel interessant met 3d.
7 meter wilde ik gaan bestellen.....

michaeldecharon

Speciaal voor deze XBMC met HD-audio ondersteuning een Sapphire HD 7750 Ultimate gekocht, krijg ik op geen enkele manier TrueHD of DTS-HD Master uit mijn Marantz AV8003.

Kan dit te maken hebben met de problemen met EDID die ATI 5xxx kaarten in het verleden ook hadden?

Ik heb de laatste drivers en de pre-release drivers geprobeerd.

RalphH

Mooie kaart!
Heb je in XBMC het vinkje aangezet dat je versterker true HD ondersteund? Pak ook wel de juiste versie, de official ondersteunt geen HD audio codecs en pakt dus enkel de core.

EDIT:
Volgens mij ondersteunt xbmc met HD audio geen Dolby True HD, enkel de DTS HD codecs...

michaeldecharon

Citaat van: RalphH op april  2, 2012, 15:46:11
Mooie kaart!
Heb je in XBMC het vinkje aangezet dat je versterker true HD ondersteund? Pak ook wel de juiste versie, de official ondersteunt geen HD audio codecs en pakt dus enkel de core.

EDIT:
Volgens mij ondersteunt xbmc met HD audio geen Dolby True HD, enkel de DTS HD codecs...

Dank je wel RalphH!

Ik was ook erg enthousiast over de kaart, ondanks dat ie ook nog eens te hoog is voor mijn HTPC kast, maar daar gaat de discussie niet over.

Ik heb de xbmc versie met de HD audio engine en de HD audio patch gebruikt. In beide gevallen TrueHD en DTS-HD Master aangevinkt.

Ik ben bang dat het een geval is van geduld hebben tot er een nieuwe driver uitkomt. In de tussentijd heb ik een BD-speler op de kop weten te tikken, zodat ik in ieder geval mijn avr kan testen en daarmee uitsluiten.

michaeldecharon

Heb vandaag de geleende BD-speler aangesloten en wederom geen geluid! Na een tijdje verschijnt er op het display van de avr de melding Dolby True HD maar geen geluid!

Ik weet het niet meer :0(

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Citaat van: michaeldecharon op april  2, 2012, 20:49:49
Hoe bedoel je?

Skank1 vindt het een interessant topic en gaat m volgen ;).

Raar dat je amp of het lampie niet laat branden (xbmc) of niets weergeeft (standalone player)...Wat gebeurt er als je support voor HD uit zet in xbmc en lpcm support aan zet? Laat voor de gein standaard DTS wel aan staan. Kijken of je dan de dts core op je amp krijgt of dat ie daadwerkelijk DTS HD wel naar lpcm omzet en dus op de amp het pcm lampie laat branden.

michaeldecharon

In dat geval geeft het display gewoon DTS aan en brandt het lampje PCM continue.

RalphH

Dat is wel een beetje vaag, ik zou verwachten dat dan of het 1 of het ander zou branden, maar toch niet allebei...
Wacht, ik kijk bij mij ff wat ie dan doet (SR7001, dus geen HD audio support)

RalphH

Als ik m zet op "supports DTS-ES" en receiver gets other DTS formats "core", dan gaat ie bij DTS-HD Master op DTS lampje branden (core dus), zonder pcm lampie. Doe ik receiver supports "No DTS" en receiver gets other DTS formats "decoded(lpcm)", dan gaat het pcm lampje branden..

Let wel, de 7001 ondersteund geen hd audio codecs, ik laat xbmc dus alles decoden.

Post anders ff iets in het versterker topic.

larzie

Citaat van: michaeldecharon op april  2, 2012, 21:51:29
In dat geval geeft het display gewoon DTS aan en brandt het lampje PCM continue.

Heb je bij de film zelf in xbmc wel het dts-hd ma formaat geselecteerd? Sommige films worden geleverd met meerdere formaten audio.
Dus of in het menu van de film zelf of tijdens de film als je de audio optie selecteert.

@Ralph: Je hebt in je handtekening "Klikerdeklik" staan ipv "Klikkerdeklik" of is dat bewust?  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

evilniek

Citaat van: michaeldecharon op april  2, 2012, 20:22:42
Heb vandaag de geleende BD-speler aangesloten en wederom geen geluid! Na een tijdje verschijnt er op het display van de avr de melding Dolby True HD maar geen geluid!

Ik weet het niet meer :0(

Heb je secondary audio wel op disabled staan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

RalphH

Citaat van: larzie op mei 21, 2012, 13:54:06
@Ralph: Je hebt in je handtekening "Klikerdeklik" staan ipv "Klikkerdeklik" of is dat bewust?  :D

Dikkel vingels ;D, ik pas het ff aan. aangepast.
Erg scherp opgemerkt trouwens ;)