Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CZ79

 ;) Ik laat digene onder de CD speler lekker waar deze nu is en met de andere ga ik nog wel even wat proberen  ;) ;) ;) ;) ;) ;)

;) ;) ;) ;)
;) ;)
;)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: chansig op november  9, 2012, 21:31:08
Wat een  ;) ;) ;) weer. Onder de speaker heeft het mij niets gegeven. Onder het stekkerblok heeft het, als ik het goed heb begrepen, weinig zin.

Gr Hans

Zal het niet meer doen, die  ;)  :D  De tegels onder de speakers plaatsen hoor ik ook zeer uiteenlopende ervaringen over.
Onder een stekkerblok schijnt het echt wel verschil te geven, althans als ik wat meerdere meningen hier over mag geloven......

Enfin, volgende week ga ik het zelf testen hier. Aangezien er op het hifi forum zo,n beetje slaande ruzies zijn ontstaan over dit ''opzienbarende'' issue ga en kan ik er nog niets zinnigs over zeggen. Dat komt wel als ik af gaat op wat mijn eigen oren gaan vertellen  :D
Ik vraag mij nog steeds hoe de werking ? van de betreffende tegel is.  Moet het de combi tegel, koolstofvezels, en kurk zijn, of is het puur het gebruik van koolstof(vezel) ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: YamahaRXV op november  9, 2012, 23:16:45
Zal het niet meer doen, die  ;)  :D  De tegels onder de speakers plaatsen hoor ik ook zeer uiteenlopende ervaringen over.
Onder een stekkerblok schijnt het echt wel verschil te geven, althans als ik wat meerdere meningen hier over mag geloven......

Enfin, volgende week ga ik het zelf testen hier. Aangezien er op het hifi forum zo,n beetje slaande ruzies zijn ontstaan over dit ''opzienbarende'' issue ga en kan ik er nog niets zinnigs over zeggen. Dat komt wel als ik af gaat op wat mijn eigen oren gaan vertellen  :D
Ik vraag mij nog steeds hoe de werking ? van de betreffende tegel is.  Moet het de combi tegel, koolstofvezels, en kurk zijn, of is het puur het gebruik van koolstof(vezel) ?

Op ieder forum ontstaan er slaande ruzie's over..Dus uitkijken.. ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

#179
Citaat van: chansig op november 10, 2012, 10:04:53
Op ieder forum ontstaan er slaande ruzie's over..Dus uitkijken.. ;D
Gr Hans

Als ik hier een M&G heb, durf ik mijn 6-delige kurken-onderzettertjes v/d blokker hier niet op de tafel neer te zetten  :D

Gewoon je niet in de discussies mengen, is volledig zinloos.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nog een paar plaatjes van gisteravond.
Tube traps (twee stuks) achter de plant en nog één naast de boekenkast, ze worden nog afgewerkt maar voor nu doen ze erg goed hun werk (vooral tegen een beetje galm, is niet teveel maar minder is prima)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Wel gezellig toch? We hebben pas ook de foto's op canvas binnen gekregen van beide kinderen :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Ziet er goed uit!!  :pompom:

CZ79

Dank je, alleen staan de luidsprekers nu uit veiligheidsoverwegingen verder naar achteren, als ik ga luisteren dan schuif ik ze meer naar voren, de afstand tot de achtermuur is dan 112cm
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


twani

Ik vind vooral die 2 kinderstoeltjes schattig, ik zie ze er al inzitten, al knabbelend aan hun chippies, al kijkend naar Sponge Bob :clapping:

CZ79

hahahaha, nou de jongste klimt alleen maar over alles heen en overal doorheen, en de oudste (4 jaar) kijkt iegenlijk alleen maar princessen dingen (Lilifee, Tinkerbell, Assepoester).

De jongste (1 jaar) kijkt sinds kort naar de Teletubbies, maar dat gebeurt alleen maar als ik weg ben anders moet ik overgeven (ik ken namelijk weinig ergers dan de Teletubbies) :D

Kinder stoeltjes hebben we 'by the way'  een keer besteld op een site, zijn echt degelijk stoelen ook (wegen een klio of 7), name staan erin geborduurd met zilverdraad (merk is volgens mij Ricus mini design).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

drees62


John Wx

Zie nog ruimte voor nog een stoeltje en op de muur nog een foto  :wub:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Denk het niet  :D Kamer is helemaal vol en in verband met de akoestiek achtten wij (lees ik) het totaal niet verantwoord om nog een kindje te krijgen :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op november 12, 2012, 09:47:59
Denk het niet  :D Kamer is helemaal vol en in verband met de akoestiek achtten wij (lees ik) het totaal niet verantwoord om nog een kindje te krijgen :D

Zijn filters voor  ;D
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Of gewoon geen kinderen meer  :D :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

#194
Is dit niet wat voor jou? Classe D versterkers, ik weet wie ze nieuw gekocht heeft, deze zijn nog niet eens ingespeeld.

http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=6456&merk=Nuforce&type=Reference%209%20V2

Heb net je hele topic door gelezen. Je hebt het al mooi voor elkaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Zeker moooi Frank, maar de financien moeten dat wel toelaten. Ik geniet erg van de set dus misschien is het gewoon even een kwestie van mezelf niet in verleiding brengen.

De tijd voor een andere versterkerset komt vast nog wel, voor nu meer dan tevreden met het geluid.

Ik ben sinds kort nog wel aan het stoeien geweest met de LS kabels, omdat ik eens wilde proberen wat het effect zou zijn van een dikkere toevoer naar de 'high' aansluitingen.
Ik gebruik nu een kabel van 2x1.0mm en 2x0.5mm, waarbij ik de 2x0.5mm op de 'high' aansluitingen heb aangesloten.

kan het kwaaad als ik dit zo laat zitten (dus biwire) en dan evengoed een 'jumper' tussen 'high' en 'low' erbij aansluit? Ik heb verschillende mensen gezien en gesproken die dit zo gedaan hebben maar het is niet de meest gebruikelijke manier.

Zijn er nadelen aan deze manier van aansluiten(dus biwire maar MET jumpers erbij)?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

#196
Ik zie het nut niet, biwire en dan nog jumpers erbij, moet geen verschil maken vlgs mij, tenzij de jumpers weer van ander materiaal is.

LS kabels maken een behoorlijk verschil, daar kun je veel verliezen cq veel winnen. Is dit een no name kabel? zo ja, dan ga je nog wat beleven als je er een Vicol kabel of bijv. een transparent ultra erachter hangt. Simpel gezegd het geluid wordt "wakker" is niet meer "monotoon", maar krijgt briljantie, druk.

Maar je hebt geloof ik DMN kabels, en die ken ik niet, dus kan er niets over zeggen. Het enige is dat speakerkabels wel veel kunnen doen in een set, en dat het niet per definitie duur hoeft te zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

CZ mist weinig tot niets aan zijn geluid en gaat daar zeker met andere kabels niets in winnen. Ook niet met een Vicol of Transparant. Ik kan er iets van zeggen aangezien ik bij hem geweest ben en het geluid absoluut niet sliep of monotoon was.

Ws heeft CZ weer behoefte om geld uit te geven... nu hij besloten heeft zijn versterker niet te verkopen.  :D

Ik zou lekker muziek gaan kopen. ;)

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Geld uit te geven? :D Ik hou meestel aan het einde van mijn geld nog een beetje maand over :D :D

Nee hoor, het was gewoon als experiment bedoeld, de enige winst zou kunnen zitten in het feit dat je zo een dikkere toevoer hebt naar de 'high' aansluiting, in plaats van nu 0.5mm.
De kabel die ik nu heb (Jantzen solid core) heb ik juist gekocht in plaats van de ArtSpeak die ik eerder had en dit gaf me precies wat ik zocht, na getest te hebben met een solid core (installatiedraad :D) was het duidelijk dat dat een beter effect heeft heeft dan stranded (ook diverse geprobeerd).

Ik geloof zeker in het verschil in kabels, maar ik had nog wat Jantzen over en dacht leuk om eens wat te gaan experimenteren, alleen dan weet je natuurlijk wat het doet (biwire, single wire?). Gisteravond getest, maar biwire geeft me meer diepte en een grotere stage, bij single-wire kruipt het geluid wat terug naar de luidsprekers en heb ik een minder mooie plaatsing, bij bi-wire is het moeilijk om de luidsprekers te lokaliseren en staat het geluid er mooi tussenin.

Muziek kopen...Tja na Dead Can Dance (4cd's), Nick Drake, Eric Bibb, Getz/Gilberto, etc , zit in in totaal op een CD of 60 in de afgelopen twee maanden, dus dat zit wel goed  ;) ;)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Goed bezig C.

Als je op deze wijze een beetje lowbudget kan experimenteren dat is toch mooi, ook een onderdeel van de hobby.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT