Epson TW9000

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 7, 2011, 20:01:12

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu

Ik had laatst nog iets uit Amerika laten komen.
Er kwam inklaringskosten bij + 19$ BTW.
Dit maakt het totaal dus een stuk duurder.

Zeg,... zijn er al Updates bekend voor de Epson projectoren?

john2910

Hallo woont er iemand in de buurt van nijmegen waar ik de epson in 3d kan bewonderen?

LittleNinja

Citaat van: Matthieu op februari  7, 2012, 18:35:10
Zeg,... zijn er al Updates bekend voor de Epson projectoren?

Wat zou je nu al willen laten aanpassen?

dim

Wat kost een lamp eigenlijk voor de 9000?.

En gaat ie echt 5000 uur(volgens de specs) mee?.

texmurphy68

Beamerbeugelvraagje: Ik heb bij Frank D. de Qfix 100 besteld voor mijn TW-2900. Ik heb alle 8 armpjes gebruikt en heb dan (nog) maar een 4-punts bevestiging, terwijl het 5e, voorste bevestigingspunt vlakbij de lens dan ongebruikt blijft. Kan dat kwaad? (hij zit verder best stevig en gecentreerd, maar toch...) Zijn er 2 losse armpjes incl. de bijbehorende schroeven verkrijgbaar of heeft iemand die liggen? En...om toch TW-9000 gerelateerd te blijven: kan deze beugel ook op de TW-9000? (die ook weer 5 bevestigingspunten heeft zoals ik in het filmpje op één van de vorige pagina's zag)
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

LittleNinja

Citaat van: dim op februari  8, 2012, 12:48:09
Wat kost een lamp eigenlijk voor de 9000?.

En gaat ie echt 5000 uur(volgens de specs) mee?.

Prijzen voor de lampen liggen meestal rond de € 300,-. Echter voor de 5900/6000 vaklt hij ook best mee.. Die van de 9000 is mij nog niet bekend.

Ik zou nooit uitgaan van 5.000 uren. Dat is meestal onder vrij gunstige omstandigheden en die komen in de praktijk zelden voor. Het gaat er heel erg om hoe je er mee om gaat. Even aan en uit zetten ( dus veel opstarten en kort kijken ) en rokerige ruimtes zijn bijvoorbeeld weinig bevorderlijk voor de levensduur.

Citaat van: texmurphy68 op februari  8, 2012, 13:12:26
Beamerbeugelvraagje: Ik heb bij Frank D. de Qfix 100 besteld voor mijn TW-2900. Ik heb alle 8 armpjes gebruikt en heb dan (nog) maar een 4-punts bevestiging, terwijl het 5e, voorste bevestigingspunt vlakbij de lens dan ongebruikt blijft. Kan dat kwaad? (hij zit verder best stevig en gecentreerd, maar toch...) Zijn er 2 losse armpjes incl. de bijbehorende schroeven verkrijgbaar of heeft iemand die liggen? En...om toch TW-9000 gerelateerd te blijven: kan deze beugel ook op de TW-9000? (die ook weer 5 bevestigingspunten heeft zoals ik in het filmpje op één van de vorige pagina's zag)

Kan geen kwaad.

Het is een vrij universele beugel, dus de kans is groot dat dit gewoon past.

Matthieu

Citaat van: LittleNinja op februari  7, 2012, 18:38:59
Wat zou je nu al willen laten aanpassen?

BV. Iris en Frame interpolatie bij 3D.

J.A.F._Doorhof

De projector is net uit, dus nog geen dingen bekend over een opvolger.

De beugel van de quatrofix serie kan nagenoeg op alle projectoren onder het gewicht dat bij de verpakking vermeld staat.

Lampuren zijn meestal voor GOED home theater gebruik rond de 1500 uur, dan moet je de lamp wisselen.
Voor prijzen aub even mailen met [email protected]
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Matthieu

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  9, 2012, 09:25:54
De projector is net uit, dus nog geen dingen bekend over een opvolger.

Haha, geen opvolger, maar Firmware-Update.

LittleNinja

Frank,

Hebben jullie wel al de prijzen van de lamp voor de TW9000? Ligt die nagenoeg gelijk aan de 5900/6000?

J.A.F._Doorhof

Mail even met [email protected] dan zoeken we het even uit, als hij niet op de webshop staat.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Smitsmans2

Ik weet niet of dit al eerder hier voorbijkwam, maar het viel me op dat de garantie van Epson is teruggebracht van 3 naar 2 jaar.

Zijn er bij vorige modellen misschien teveel claims geweest in het derde jaar? Zo is de lichtunit van mijn TW2000 is via ITC in de laatste week garantie van het derde jaar nog compleet vervangen wegens intern stof (waarvoor hulde :worship:) en ik kan me voorstellen dat het voor Epson een dure grap is, als dat vaak voorkomt.

Zegt de teruggang naar 2 jaar dan iets over kwaliteit en te verwachten levensduur?

Sony geeft wel 3 jaar en heeft dus blijkbaar meer vertrouwen in hun product...
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

Steven Coymans

In de manual lees ik:

HDMI1/HDMI2 Input Signal
Signal : HDTV (1080p)*
Refresh Rate (Hz): 24/50/60
Resolution (dots): 1920 x 1080

* When projecting in WirelessHD, DeepColor 1080p 60/50 Hz is not supported.

Wanneer gaat dat een probleem zijn? Heb ik DeepColor of 60/50 Hz nodig? Gebruik een Popcorn C-200 en wilde zeker gebruik maken van dat Wireless HDMI verhaal.

Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

J.A.F._Doorhof

Deep color is geen issue met normaal materiaal ;)
Custom installer

Shane One

epson geeft 2 jaar garantie en 3 jaar garantie op de lamp ?

daffeh

Citaat van: Riddle op februari 18, 2012, 20:43:04
In de manual lees ik:

HDMI1/HDMI2 Input Signal
Signal : HDTV (1080p)*
Refresh Rate (Hz): 24/50/60
Resolution (dots): 1920 x 1080

* When projecting in WirelessHD, DeepColor 1080p 60/50 Hz is not supported.

Wanneer gaat dat een probleem zijn? Heb ik DeepColor of 60/50 Hz nodig? Gebruik een Popcorn C-200 en wilde zeker gebruik maken van dat Wireless HDMI verhaal.
Ik heb wel wat raar voor met dat hele HZ verhaal
Ik heb een windows mediacenter eraan hangen op basis van de AMD A6-3500.
Alles speelt goed af op 1080p (mkv, vc-1, de hele bazaar)
Maar in windows zelf is het een ander verhaal. Als hij op 60 of 50hz staat dan gebeuren er rare dingen als ik chrome, adobe acrobat of het control panel opendoe. Het scherm begint onderaan te flikkeren, gaat dat zwart, de iris maakt wat lawaai en komt dan terug al flikkerend of blijft zwart.
Op 24hz heb ik dat niet, maar het is wel vervelend want windows op 24hz is niet echt je dat

Matthieu

Ik heb een HD Camcorder met Deep Color 50i.
Gaat dus niet de volledige kleurdiepte weergeven.
24P ervan maken met Video-editor programma, maakt het beeld te schokkerig, want dat vind ik met pans op 50i al.

J.A.F._Doorhof

Voor dat soort bitdieptes gewoon een kabel gebruiken.
Probeer de desktop eens op 1080p50 in te stellen, misschien werkt dat wel ipv 1920x1080 (net andere timing misschien)
Custom installer

LittleNinja

Er staat nu ook een review in de Digital Movie van maart 2012..

Steven Coymans

Heb de 9000W een kleine week en wat films gekeken. Erg mooi beeld alleen de iris hoor ik wel erg opvallend.
Toestel hangt wel pal (2 meter hoger) boven mijn hoofd.
Mogelijk omdat het toestel zelf zo stil is dat het geluid van de iris harder opvalt.
Doet me wat denken aan het ratelen van een HD van een PC.

Voor het overige de beste aankoop van 2012 zover :-)
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Shane One

ik heb mijn epson van de powerbuy vandaag mogen ontvangen
nu nog mijn projectiedoek krijgen en dan ga ik hopelijk van genieten

MG76

Citaat van: Shane One op maart  7, 2012, 20:23:08
ik heb mijn epson van de powerbuy vandaag mogen ontvangen
nu nog mijn projectiedoek krijgen en dan ga ik hopelijk van genieten

Ik heb de mijne ook via de powerbuy, projectiedoek via Gé is ook onderweg, ga je zelf ook een scherm bouwen?

MG76

Citaat van: Riddle op maart  7, 2012, 14:08:53
Heb de 9000W een kleine week en wat films gekeken. Erg mooi beeld alleen de iris hoor ik wel erg opvallend.
Toestel hangt wel pal (2 meter hoger) boven mijn hoofd.

Vind je t geluid vd iris echt opvallend? Dan was dat zonder geluid vd films neem ik aan? Ik heb er nog een film mee gekeken maar tijdens de demo zaten we direct naast de tw9000 en zonder geluid was t voor mij nog eens niet storend...

Steven Coymans

Citaat van: MG76 op maart  7, 2012, 23:08:03
Vind je t geluid vd iris echt opvallend? Dan was dat zonder geluid vd films neem ik aan? Ik heb er nog een film mee gekeken maar tijdens de demo zaten we direct naast de tw9000 en zonder geluid was t voor mij nog eens niet storend...

Is in de stillere scene's in een film. Moet zeggen dat het niet zo erg irritant is, maar viel me eigenlijk wel dadelijk op.
Voor mij geen domper op de pret in ieder geval.
Woonkamer
HT

LittleNinja

Ach.... Ik heb nu een BenQ PE8700 en die maakt continu +80dB. :D