Epson TW9000

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 7, 2011, 20:01:12

Vorige topic - Volgende topic

Shane One

Citaat van: MG76 op maart  7, 2012, 23:04:50
Ik heb de mijne ook via de powerbuy, projectiedoek via Gé is ook onderweg, ga je zelf ook een scherm bouwen?

ik heb ooit een scherm gemaakt daar komt nu nieuw doek op

THX-UltraII

Ik heb mijn HD950 zojuist verkocht en wil waarschijnlijk toch voor een andere pj gaan ook al was het eerst de bedoeling te 'downgraden' naar een flatscreen. Heb onlangs de VW95 in actie gezien en deze presteert qua 2D echt zeer goed; bijna op alle vlakken presteert de VW95 boven de HD950. De HD950 gaat iets dieper qua black level performance maar dat is nauwelijks noemenswaardig. Maar dan 3D. Dit kon me echt niet bekoren op de VW95 (eerste 3D ervaring). Er werd geprojecteerd op een 1.0 scherm dus wellicht heeft het daar deels aan gelegen maar ik vond het beeld gewoonweg veel te donker tov. 2D. Daarbij geeft de frame interpolatie in 3D toch nog wel zichtbare artifacts, zelfs in de normal modus. Dus de VW95 gaat het niet worden. Met de HW30 ben ik bang dat ik veel te veel concessies doe met black level dus blijft over de X30van JVC waarmee dus gegarandeerd een prachtig 2D plaatje wordt getoond maar die niet zo sterk is in 3D of de TW9000. De vraag is hoeveel concessies ik zal doen met de TW9000 tov. de HD950 puur en alleen kijkend naar 2D Blu-Ray content.

evilniek

Hoe groot was het scherm eigenlijk?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

eelco74

Een landelijke Hifi keten adverteert dat ze nu ook Epson leveren en er ook 1 in demo hebben in een paar filialen. Nu was ik gewaarschuwd voor de 9000 zo uit de doos. Maar ja, het is dichtbij (vgl met Emmeloord) en ik wilde de 9000 wel eens in actie zien.

Ik ben al een tijd op zoek naar een opvolger voor mijn Themescene HD-80. Nu had ik de Epson 5500 al een paar keer gezien (oa op de VAD meen ik) en dat vond ik echt een stap voorwaarts. Ook de 4400 vond ik erg fraai. Maar met de nieuwe modellen is het allemaal wat lastiger, vooral door het gebrek aan offset/lens shift op de 5900/6000.

Nu heb ik een kleine drie kwartier naar een ongecalibeerder 9000 in de cinema stand zitten kijken. Maar dat kwam niet eens in de buurt van wat ik toen van de 5500 had gezien. Sterker nog, ik zou er de HD-80 nog niet voor inruilen. Het beeld was aan de warme kant, en erg soft. Alsof je door een hele lichte witte waas heen zat te kijken. Wat een teleurstelling.
Wat wel erg meeviel was het geluid, de HD-80 is niet lawaaierig, maar de 9000 is nog even wat stiller. Ook vond ik de werking en het geluid van de Iris behoorlijk meevallen.

Ik moet toch maar eens met mijn HD-80 een afspraak maken voor een laatste calibratie, dan kan ik gelijk eens kijken of Frank zijn 9000 demo beter gaat bevallen.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Steven Coymans

Wat zijn de beste settings om een SBS MKV te bekijken op de TW9000?

Volgende settings zijn ingesteld in het menu:
Signal menu >> 3D Setup

Optie instellingen:
3D Display : on
2D-to-3D Conversion: off
3D Format: Side by
Side (auto doet het niet)
3D Depth: Medium,

Maar eigenlijk merk niet veel van het 3D gebeuren.
Het beeld wordt wel een stuk onscherper en onrustiger.
Snelle begingen bibberen een beetje. Ik kan het niet goed omschrijven, maar het ziet er niet goed uit vergeleken met de 2D weergave.
Ook het Epson menu is precies een beetje dubbel.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

LittleNinja

Als ik het zo lees gaat de samenwerking tussen de Epson en de brillen niet helemaal goed...

Steven Coymans

Citaat van: LittleNinja op april  1, 2012, 00:43:57
Als ik het zo lees gaat de samenwerking tussen de Epson en de brillen niet helemaal goed...

ik heb de manual wat zitten doorlezen, maar kan ik daar zelf iets in aanpassen?

Wat ik wel heb gevonden:

Inverse 3D Glasses

Reverses the synchronization timing for the left/
right shutters on the 3D Glasses and the left/right
images. Enable this function if the 3D effect is not
displayed correctly.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Matthieu

Nee, met inverse 3d draai je links en rechts om.
Je zou dan bv de oudere Samsung brillen kunnen gebruiken.
Op mijn Panasonic plasma zit die functie ook.
Nu werkte de samsung brillen daar ook op maar dan moest je de bril ondersteboven op je neus zetten.
In dat geval kon je dan ook je TV op inverse 3D zetten.
Ik heb dit zelf niet uitgetest trouwens,... puur theorie op wat ik zoal gelezen heb. ;)

BaPeXx

Citaat van: Matthieu op april 10, 2012, 08:20:17
Nu werkte de samsung brillen daar ook op maar dan moest je de bril ondersteboven op je neus zetten.
Ik heb dit zelf niet uitgetest trouwens,... puur theorie op wat ik zoal gelezen heb. ;)

Bij mij werken de Samsung brillen in ieder geval niet! (wel tw6000w)

LittleNinja

volgens mij komt de frequentie niet overeen met die van Samsung..

Steven Coymans

Citaat van: Matthieu op april 10, 2012, 08:20:17

Mijn brilletjes zaten bij de Epson. Ik ga er dan vanuit dat ze compatibel zijn. Iemand een idee hoe ik ze opnieuw kan laten syncen ofzo ?
Woonkamer
HT

bmateijsen

Citaat van: Riddle op april 11, 2012, 09:31:41
Mijn brilletjes zaten bij de Epson. Ik ga er dan vanuit dat ze compatibel zijn. Iemand een idee hoe ik ze opnieuw kan laten syncen ofzo ?

Ik ga er vanuit dat ze niet compatibel zijn.

Steven Coymans

Citaat van: bmateijsen op april 11, 2012, 09:53:22
Ik ga er vanuit dat ze niet compatibel zijn.

Zonder een welles / nietes spelletje te willen starten. Waarom denk je dat?
Lijkt me straf dat Epson 3D brilletjes meegeleverd die niet werken met hun toestel?

En als dat wel zo is... Wat nu?
Woonkamer
HT

RonG

Citaat van: Riddle op april 11, 2012, 11:36:04
Zonder een welles / nietes spelletje te willen starten. Waarom denk je dat?
Lijkt me straf dat Epson 3D brilletjes meegeleverd die niet werken met hun toestel?

En als dat wel zo is... Wat nu?

Garantie claimen? Dat zou denk ik mijn vervolgstap zijn.

Smitsmans2

Ik heb mijn TW9000 nu een aantal weken in gebruik. Goede projector, waarmee het ook bij niet zo optimale verduistering goed kijken is. Wat dat betreft een hele verbetering ten opzichte van de TW2000 die ik hiervoor had.

Toch heeft de TW9000 een aantal onhebbelijkheden die de pret wat drukken:

Bij het opstarten wordt mijn Oppo BDP 95 niet herkend als deze al aanstaat. Datzelfde geldt meestal ook voor mijn Humax HDR 5050C. Slechts uit en weer aanzetten van de bron helpt dan.

Bij 3D ervaar ik regelmatig lichtflitsen. Dat gebeurt met onregelmatige tussenpozen bij alle 3D films die ik tot nu heb gespeeld. Het gebeurt ook niet telkens op hetzelfde moment in de film, maar zo'n 50 keer in een film op random posities. Soms twee keer kort na elkaar en dan weer een hele tijd niet. Het heeft niets met de brillen te maken, want met de bril af is het ook zichtbaar. De lamp gaat voor een fractie van een seconde naar maximale output, zeg maar volledig wit uitgestuurd.

Met het eerste probleem is best te leven, maar het tweede is zo irritant dat ik eigenlijk van een ontwerpfout of defect moet spreken. Als dit niet exemplarisch is of een oorzaak buiten de projector heeft, dan is de TW9000 voor 3D, ondanks de voortreffelijke weergave, geen aanrader.

Ik post dit in de review sectie, omdat het deel uitmaakt van mijn ervaringen met deze verder prima projector. Ik ben benieuwd of andere gebruikers dit ook hebben ervaren.
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

Matthieu

Dit is echt een probleem met jouw unit.
Ik zou deze meteen omruilen.
Succes

J.A.F._Doorhof

1. Heb je een switch of reciever er tussen ?
2. Probeer een andere kabel.

Dit lijkt me geen projector probleem maar een kabel of protocol probleem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Smitsmans2

Ga ik proberen en koppel ik hier terug. Ben benieuwd, want het beeld gaat ook wel eens een paar seconden op zwart. Dat is me ook al een keer bij een 2D film gebeurd.

Overigens ervaar ik ook een niet fatsoenlijk te corrigeren lipsinc probleem met de Humax 5050C over component. Motionflow uit geeft vrijwel geen verbetering. De TAG biedt geen soelaas, omdat de fout geen vaste waarde lijkt te hebben. Een vrijdagavondje TV in het groot roept bij mijn vrouw binnen een minuut de reactie "hier klopt iets niet" op. En zij is helemaal niet kritisch op AV gebied. Het ziet er gewoon niet uit!

Ik zal het eens met HDMI proberen, maar hier had de TW2000 in exact dezelfde setup geen last van.
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

RonG

Citaat van: Smitsmans2 op april 16, 2012, 09:34:48
Ik zal het eens met HDMI proberen, maar hier had de TW2000 in exact dezelfde setup geen last van.

Voor het 3D probleem, gebruik je wel een HDMI 1.4 kabel?

Smitsmans2

3D probleem blijkt toch de kabel te zijn. De korte kabel die bij de Oppo is geleverd geeft geen bliksemschichten, zover ik nu heb gezien in een vrij lichte woonkamer. De 10 m v/d Hul HDMI is 1.3, maar gaf 3D beeld, dus ik dacht dat die toch goed zou zijn...

Lipsync is met de delay in de Humax acceptabel te krijgen, maar met HDMI beter dan via component. Toch gek dat de TW2000 hier geen probleem gaf. Is er dan zoveel meer processing in de TW9000, ook in 2D en met motionflow uit?

Hoe dan ook, de TW9000 lijkt vooralsnog gewoon in orde te zijn, maar blijkt een stuk kritischer qua setup en randapparatuur dan de oudere generaties. Dat zal dan wel de prijs van de vooruitgang zijn...

Matthieu

Citaat van: Smitsmans2 op april 15, 2012, 19:13:27
. Als dit niet exemplarisch is of een oorzaak buiten de projector heeft, dan is de TW9000 voor 3D, ondanks de voortreffelijke weergave, geen aanrader.

Blij dat het de kabel is. ;D
Het lag in ieder geval niet aan de Epson serie, waar ik eigenlijk op doelde.
Nogal lomp van mijn kant, sorry.

De lipsync heb ikzelf opgelost met de Felston DD740 Audio Delay.
Die kan tot hele secondes vertragen, via Oprical en Coax,... geen HDMI (Niet deze versie althans).
Mijn DVDO en Oppo gingen niet zover.
Dat de lipsync vertraging nu groter is, komt omdat de TW9000W nu meer proccesing te doen heeft dan de TW2000, wat wel te zien is in het beeld.

WilliamB

Ik ga binnenkort ook mijn TW2000 vervangen door een TW9000.
Oeps!!...ik heb op dit moment ook een 8.5 meter hdmi kabel van oehlbach.( type 1.3 )
Zal wel het zelfde probleem krijgen. :nopompom:

Veel kijk plezier met je nieuwe aankoop.
SET 1- Luxman L505z / Marantz SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /2x SVS PB2000 pro / Zidoo z1000 pro
SET 2- Eversolo play / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

LittleNinja

De TW9000W heeft een wireless HDMI mogelijkheid. Een nieuwe kabel is dan weer níet nodig. (Mocht je sowieso voor een witte moeten gaan...)

WilliamB

Bedankt voor je info.
Ik heb een buis gelegd,tussen mijn versterker en mijn beamer.
Dus een nieuwe kabel is zo gelegd.
Toch een goede oplossing de TW9000W
Zal het bekijken"Een nieuwe kabel ? of de TW9000W"
SET 1- Luxman L505z / Marantz SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /2x SVS PB2000 pro / Zidoo z1000 pro
SET 2- Eversolo play / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

eelco74

Ik zie in de engelse handleiding ineens een EH-TW8000 opduiken. Op het eerste gezicht lijkt dit een witte 9000 zonder wireless.

Eigenlijk precies wat ik zoek. Ik wil graag een witte uitvoering, maar hik een beetje tegen de extra kosten van de 9000W aan.

Maar ik heb het vermoeden dat deze weer niet in NL geleverd wordt ?

Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935