Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

cardas49

Citaat van: larzie op december  8, 2013, 20:22:33
Zoals sommigen al hebben meegekregen heb ik een ex-demo JL Audio Fathom F112 in Italië besteld. (Dankzij een tip van Vik)
Als het goed is wordt deze eind komende week verzonden en heb ik hem als alles goed gaat voor de kerst in huis.  :pompom:

Goed bezig! laat even weten hoe transformers, Pacific rim en u571 straks klinken 8)

Ook kudos voor jou Vik, het is niet de eerste keer dat jouw zoeksnelheid op de 2e hands markt iemand een mooie upgrade bezorgt :)

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Valkyrie

Citaat van: larzie op december  8, 2013, 20:22:33
Zoals sommigen al hebben meegekregen heb ik een ex-demo JL Audio Fathom F112 in Italië besteld. (Dankzij een tip van Vik)
Als het goed is wordt deze eind komende week verzonden en heb ik hem als alles goed gaat voor de kerst in huis.  :pompom:

Eindelijk krijg je hem dan! Veel plezier ermee! ;)

Citaat van: vik op december  9, 2013, 00:04:47

Compact, veel vermogen, speelt diep , snelheid , ingebouwd EQ systeem en hoge WAF. ;)

Gelukkig heb ik een WAF die heel veel aan kan. ;) De Velodyne DD15 voldoet wat mij betreft ook aan bovenstaande punten, alhoewel 'compact'... ;D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

jvanhambelgium

Is er een bepaalde reden dat je toch een F112 wilde ?
Voor een paar honderd euro minder dan de prijs die je zal betalen heb je een nieuwe PB13 Ultra dewelke toch harder en dieper gaat spelen.
Mogelijks is hij wat "groot" qua fysieke dimensie oid ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

high-q

Ik had het goede nieuws al van jezelf vernomen, maar gefeliciteerd! Kom snel bij je kijken en luisteren ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

cardas49

Citaat van: jvanhambelgium op december  9, 2013, 09:09:35
Voor een paar honderd euro minder dan de prijs die je zal betalen heb je een nieuwe PB13 Ultra dewelke toch harder en dieper gaat spelen.

Maar die doet niet wat een F112 in stereo kan qua muzikaliteit, subtiliteit etc.

En ik weet ook wel wat mijn vrouw zou zeggen als ze die 2 subs naast elkaar zou zien.
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270

lynch1979

Staaled

Citaat van: mark235 op december  9, 2013, 09:15:20
Maar die doet niet wat een F112 in stereo kan qua muzikaliteit, subtiliteit etc.

En ik weet ook wel wat mijn vrouw zou zeggen als ze die 2 subs naast elkaar zou zien.
Ik heb de F112 en Ultra , PC versie , gehad en vond het verschil met muziek erg klein. Op de grens van verwaarloosbaar.
Voor HT was de Ultra wel de betere. Had meer impact en grootsheid.
Neemt niet weg dat de JL een fantastisch product is.
Afwerking en prestaties liggen op een zeer hoog niveau.
Mooie aanschaf dus en gefeliciteerd. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

larzie

Leuk al die positieve reacties. Ik zal vanavond even uitgebreid de tijd nemen om te reageren. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Top man. Feli met je aankoop.

Als hij ingeregeld is Weet je meteen wat je al die tijd hebt gemist.

cardas49

Citaat van: Staaled op december  9, 2013, 10:01:12
Ik heb de F112 en Ultra , PC versie , gehad en vond het verschil met muziek erg klein. Op de grens van verwaarloosbaar.

Ok, verassend. SVS heeft de reputatie dat ze moeilijker integreren met muziek, helemaal de ported modellen. Heb zelf mijn BK wel eens met een PB12 vergeleken in stereo, en vond beide subs daar uiteindeljik niet subtiel genoeg voor. Muziek lijkt mij 1 van de gebieden waar de JL een streepje voor zou hebben.

HTip

Wow, gave aankoop, Lars!! Gefeliciteerd :pompom:
Nu begint het lange wachten... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Citaat van: mark235 op december  9, 2013, 11:16:32
Ok, verassend. SVS heeft de reputatie dat ze moeilijker integreren met muziek, helemaal de ported modellen. Heb zelf mijn BK wel eens met een PB12 vergeleken in stereo, en vond beide subs daar uiteindeljik niet subtiel genoeg voor. Muziek lijkt mij 1 van de gebieden waar de JL een streepje voor zou hebben.
Dat vond ik ook.
De driver van de Ultra is nu eenmaal erg goed. Waar de kleinere of oudere SVS-subs nog wel eens wollig of opgeblazen klinken is een Ultra strak.
En dat valt met name op in het gebied waar de JL's zo in uitblinken, zeg 50-80 Hz.
Je moet natuurlijk wel kunnen leven met het uiterlijk. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

larzie

Citaat van: Maro op december  8, 2013, 22:51:17
Gefeliciteerd Lars. Super, nog een F112 gebruiker. Ben super benieuwd naar je bevindingen straks en mocht hij toch niet bevallen dan kom ik hem wel bij je ophalen.... :tounge:

Als je dan maar veel geld meeneemt vind ik het prima!  :thumbs-up:

Citaat van: Syphon op december  8, 2013, 23:51:49
Wat is er zo bijzonder/goed aan de subwoofer die je besteld hebt?

Ik geloof dat Vik het gras al voor mijn voeten heeft weggemaaid en hoef ik deze vraag niet meer te beantwoorden. Grootste pluspunt was de compactheid en prestaties. Bij mij komt de subwoofer ook midden in de woonkamer te staan.

Citaat van: vik op december  9, 2013, 00:02:08

Graag gedaan en ik kan vanaf hier mee genieten van de voorpret.  :D

:thumbs-up:

Citaat van: mark235 op december  9, 2013, 08:28:44
Goed bezig! laat even weten hoe transformers, Pacific rim en u571 straks klinken 8)

Ook kudos voor jou Vik, het is niet de eerste keer dat jouw zoeksnelheid op de 2e hands markt iemand een mooie upgrade bezorgt :)

Transformers lukt wel. Pacific Rim heb ik ook nog wel, maar nog niet gezien. Schijnt tegen te vallen dacht ik. U571 heb ik niet :D Maar heb wel ander mooi referentiemateriaal.

Citaat van: Valkyrie op december  9, 2013, 08:46:09
Eindelijk krijg je hem dan! Veel plezier ermee! ;)

Gelukkig heb ik een WAF die heel veel aan kan. ;) De Velodyne DD15 voldoet wat mij betreft ook aan bovenstaande punten, alhoewel 'compact'... ;D

Thanks! DD15 zou ik eerst voor gaan en had de mogelijkheid ook om deze te kopen. Heb iets meer geduld bewaard voor een F112 op aanraden van menig forumgenoten en na het lezen van reviews op diverse andere sites en fora. Maar de DD15 is ook een erg mooie subwoofer. :)

Citaat van: jvanhambelgium op december  9, 2013, 09:09:35

High-q heeft dat type walk-in-closet-subwoofer. Die was mij iig veel te groot voor mijn woonkamer. Als je een dedicated room hebt dan is dat minder een probleem. Daarnaast wordt de JL Audio Fathom over het algemeen als een geweldenaar beschouwd in verhouding tot zijn formaat. Dit waren voor mij enorme pluspunten.

Citaat van: lynch1979 op december  9, 2013, 09:57:29
Gefeliciteerd met je aankoop....erg mooie sub

Thanks!  :blush:

Citaat van: high-q op december  9, 2013, 09:12:13
Ik had het goede nieuws al van jezelf vernomen, maar gefeliciteerd! Kom snel bij je kijken en luisteren ;D

Zoals je weet ben je altijd welkom! ;)

In de muziek viel mij bij Wim ook al op dat de sub erg mooi integreerde. Het vergrootte zelfs de soundstage.

In de muziek viel mij bij Wim ook al op dat de sub erg mooi integreerde. Het vergrootte zelfs de soundstage.
Dat zouden niet alleen vrouwen zeggen. De JL Audio Fathom F112 ziet er gewoon een stuk strakker uit.

Citaat van: Staaled op december  9, 2013, 10:01:12

Absoluut en vooral de compactheid en prestaties spreken mij enorm aan. Zo op het gehoor vond ik de JL Audio Fathom F112 bij Wim in de muziek echt een toevoeging. De soundstage werd een stuk breder. Bij High-q zijn SVS PB13 Ultra is mij dat minder tot niet echt opgevallen. Maar goed dat kunnen meerdere redenen hebben. Tannoy's bijvoorbeeld gaan zelf ook al diep door in het laag. Misschien dat dit bij Wim zijn Ushers minder is en dat daarom het meer een toevoeging is.

Citaat van: Raymond187 op december  9, 2013, 11:06:32
Top man. Feli met je aankoop.

Als hij ingeregeld is Weet je meteen wat je al die tijd hebt gemist.

Thanks! Ik kan niet wachten om te horen hoe dat straks gaat klinken!  :thumbs-up:

Citaat van: HTip op december  9, 2013, 11:34:27
Wow, gave aankoop, Lars!! Gefeliciteerd :pompom:
Nu begint het lange wachten... ;D

Dankjewel Philip! Inderdaad lang wachten, maar liefst 2 weken pfff. Het kon erger.  :satisfied:

Citaat van: mark235 op december  9, 2013, 11:16:32
Citaat van: Staaled op december  9, 2013, 14:37:46
Dat vond ik ook.
De driver van de Ultra is nu eenmaal erg goed. Waar de kleinere of oudere SVS-subs nog wel eens wollig of opgeblazen klinken is een Ultra strak.
En dat valt met name op in het gebied waar de JL's zo in uitblinken, zeg 50-80 Hz.

We gaan het straks merken. Van wat ik bij Wim heb gehoord komt het wel goed met het meespelen bij muziek!  Echt een toevoeging! :thumbs-up:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Maaruh, alles leuk en aardig.., maar weet je al wat de beste plek is om dit beest neer te zetten?
"Midden in de woonkamer" leek me meer spreekwoordelijk namelijk, of ga je m echt als voetenbankje gebruiken? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: larzie op december  9, 2013, 19:40:18
High-q heeft dat type walk-in-closet-subwoofer. Die was mij iig veel te groot voor mijn woonkamer. Als je een dedicated room hebt dan is dat minder een probleem. Daarnaast wordt de JL Audio Fathom over het algemeen als een geweldenaar beschouwd in verhouding tot zijn formaat. Dit waren voor mij enorme pluspunten.

Ik denk dat je wat afmeting betreft een prima keuze hebt gemaakt. De PB13 Ultra is ook erg groot om zo "midden in de woonkamer" neer te zetten.

Citaat van: larzie op december  9, 2013, 19:40:18
Absoluut en vooral de compactheid en prestaties spreken mij enorm aan. Zo op het gehoor vond ik de JL Audio Fathom F112 bij Wim in de muziek echt een toevoeging. De soundstage werd een stuk breder. Bij High-q zijn SVS PB13 Ultra is mij dat minder tot niet echt opgevallen. Maar goed dat kunnen meerdere redenen hebben. Tannoy's bijvoorbeeld gaan zelf ook al diep door in het laag. Misschien dat dit bij Wim zijn Ushers minder is en dat daarom het meer een toevoeging is.

Dat heeft  denk ik 2 redenen:

1. Plaatsing en afstelling is key, dat is bij mij nog steeds niet goed geregeld. Je was er immers bij toen RalphH de REW metingen deed. Ik heb last van een staande golf op de luisterplek met de huidige plaatsing van de sub. Na de verbouwing gaat de achterdeur zo goed als niet meer gebruikt worden en kan ik daar de sub plaatsen en afstellen. Dat zou volgens de metingen ook de meest ideale plek zijn.

2. Met muziek heb ik de sub nooit aan staan  ;D

Overigens wil ik hier geen vergelijking maken tussen de twee genoemde subs, want ik ken de JL niet. Hoe dan ook denk ik dat je een goede keus hebt gemaakt  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: RalphH op december  9, 2013, 19:55:55
Maaruh, alles leuk en aardig.., maar weet je al wat de beste plek is om dit beest neer te zetten?
"Midden in de woonkamer" leek me meer spreekwoordelijk namelijk, of ga je m echt als voetenbankje gebruiken? ;D

Ja lekker meteen een voetmassage! Waarschijnlijk komt de subwoofer schuin in mijn erker te staan of in het meubel zelf. Wellicht naast de bank. Is allemaal nog even uitproberen straks. Je bent van harte welkom om straks mee te puzzelen.  :pompom:

Citaat van: high-q op december  9, 2013, 21:11:40
Ik denk dat je wat afmeting betreft een prima keuze hebt gemaakt. De PB13 Ultra is ook erg groot om zo "midden in de woonkamer" neer te zetten.

Dat sowieso.

Dat heeft  denk ik 2 redenen:

1. Plaatsing en afstelling is key, dat is bij mij nog steeds niet goed geregeld. Je was er immers bij toen RalphH de REW metingen deed. Ik heb last van een staande golf op de luisterplek met de huidige plaatsing van de sub. Na de verbouwing gaat de achterdeur zo goed als niet meer gebruikt worden en kan ik daar de sub plaatsen en afstellen. Dat zou volgens de metingen ook de meest ideale plek zijn.

Oke ik dacht dat de subwoofer nu wel redelijk stond, maar goed kan natuurlijk beter idd met die staande golven.

2. Met muziek heb ik de sub nooit aan staan  ;D

Overigens wil ik hier geen vergelijking maken tussen de twee genoemde subs, want ik ken de JL niet. Hoe dan ook denk ik dat je een goede keus hebt gemaakt  :thumbs-up:

Vandaar dat hij niet opviel bij muziek hahaha. Had ik dat in ieder geval goed gehoord lol.
Vergelijken wordt ook lastig denk ik. Beide subs zullen hun sterkere en nog sterkere punten hebben. :D Ik denk zelf ook dat de JL de beste keus is in mijn situatie.

Citaat van: morca op december  9, 2013, 21:21:07
:popcorn: Ik wacht even met je mee tot hij binnen is  ;D

Mooie aankoop  :music:

Thanks. Kom je niet even helpen met instellen straks dan? :P

Larzie HT

LuPo

Mooie upgrade Larzie! Je had hem bijna gratis kunnen hebben man. :D

larzie

Citaat van: LuPo op december 10, 2013, 16:37:36
Mooie upgrade Larzie! Je had hem bijna gratis kunnen hebben man. :D

Ach ja, maar jij hebt in ieder geval een helder zicht nu. Gemiste kansen heb je niks meer aan. ;)

Larzie HT

BNJMN

Ben benieuwd naar je bevindingen! ben zelf ook in de markt voor een nieuwe subwoofer en was in de eerste instantie van plan een SVS SB13-Ultra te kopen, maar de Fathom is ook zo moooiiii..... hebben hebben  :D :D
Speakers:  Front:  B&W N805  Center:  B&W HTM2  Rear:  B&W 685
Aansturing:  Marantz SR7007,  Playstation 3,  Dune HD Base 3D
Beeld:  Epson EH-TW5910,  Kingpin CES240-16:9,  Samsung 40inch LED
Kabels:  Audioquest

morca

Citaat van: Staaled op december  9, 2013, 14:37:46
Dat vond ik ook.
Ik vind ze vanaf 5 a 10 hz al uitblinken,maar ik ken de SVS niet zo goed.
Apart dat de range die jij noemt ik bij meer sub,s wel goed vind,maar vooral 25 hz en lager blinkt JL ook in uit imo.

larzie

Citaat van: BNJMN op december 11, 2013, 17:21:36
Ben benieuwd naar je bevindingen! ben zelf ook in de markt voor een nieuwe subwoofer en was in de eerste instantie van plan een SVS SB13-Ultra te kopen, maar de Fathom is ook zo moooiiii..... hebben hebben  :D :D

En een stuk kleiner! Volgens mij is zelfs mijn ex-demo versie wel duurder dan de sb13 ultra nieuw. Het is maar net wat je wilt. Heb beide al gehoord. Bij High-q de sb13 ultra en bij Maro de f112. Beiden zijn geweldenaren. Maar ik vind de f112 een stuk woonkamervriendelijker wat betreft formaat en looks.

Larzie HT

BNJMN

Heb een mailtje gestuurd naar Passion4Sound, maar eens kijken wat er mogelijk is binnen mijn budget, en anders geduldig wachten tot er een keer iemand besluit zijn F112 weg te doen, en mocht jij hem nou helemaal niets vinden, ik neem hem dan wel graag van je over hoor!  :tongue2:

Overigens zijn de verschillen qua maat niet heel groot toch met de SB13 ultra, de SB13 is 6cm breder maar minder hoog en de diepte is vrijwel gelijk.

(WxHxD)
SVS : 442 mm x 442 mm x 442 mm
JL :   381 mm x 470 mm x 448 mm

De JL doet met zijn gewicht van 52.0 kg nog wel een schepje bovenop de 45.0 kg van de SVS  :headbanging:

Feit blijft dat het allebei prachtige apparaten zijn waarvan de JL wat mij betreft ook de sexy-subwoofer-award krijgt  :D
Speakers:  Front:  B&W N805  Center:  B&W HTM2  Rear:  B&W 685
Aansturing:  Marantz SR7007,  Playstation 3,  Dune HD Base 3D
Beeld:  Epson EH-TW5910,  Kingpin CES240-16:9,  Samsung 40inch LED
Kabels:  Audioquest

larzie

Ohh sorry High-q heeft de PB13 Ultra :)

Edit: Die is 68,5x52x56,5 cm en 70 kilo.

Larzie HT