Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Hou ook rekening met Paypal, want geld overmaken gaat via bankrekening niet altijd even snel.
Laatste keer ging het bij mij fout en moest ik er zelfs achteraan bellen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

screamhouse

je kan via ideal ook geld erop zetten, wel min 25 eur en het staat er meteen op
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

larzie

Het is allemaal reeds gelukt. De kabel en tft remote worden vandaag vanuit Korea verzonden. :)

Nu maar hopen dat het geheel na toevoeging van de kabel verder perfect werkt. Dan kan ik vervolgens investeren in 3 nieuwe stille ventilatoren.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

screamhouse

ben jaloers, heb de S14V gehad, altijd al een S21T gewild.......
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

larzie

Als hij werkt is het een mooie koop voor 200 euro. Plus dan 37 usd voor kabeltje, remote en verzekerd verzenden met EMS.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Update:

Kabeltje is inmiddels binnen. Maar als ik hem aan wil zetten nu dan gaat de led even van rood naar blauw en draait de fan van de voeding even en vliegt hij weer op rood en de fan stopt weer met draaien. En dit herhaalt hij continu. Lijkt wel of hij steeds wil resetten nu ofzo. Dus volgende zoektocht wat er nu weer mis is.

Ik word er wel een beetje verdrietig van moet ik zeggen :(

Larzie HT

screamhouse

ik wil hem wel hoor....

Zit je voeding goed aangesloten? En deed hij het wel zonder t kabeltje?

larzie

Citaat van: screamhouse op juli 26, 2013, 20:26:42
ik wil hem wel hoor....

Ja de voeding kun je weinig verkeerd aan doen. Zonder het kabeltje deed hij helemaal niks.

Heb de aansluiting van power op het moederbord daar het kabeltje nog eens omgedraaid. Hielp ook niks.

Larzie HT

larzie

Update:

Hij werkt al! Was een kabel vergeten.  :blush:

Nu alles up and running zien te krijgen. Scherm werkte al en motor van het scherm ook.
Dus nu even alles weer op orde zien te krijgen. Moet geloof ik wat in de bios gaan doen.

Meer updates en foto's volgen! Alweer stuk blijer!!!

Larzie HT

larzie

Citaat van: screamhouse op juli 26, 2013, 20:26:42
ik wil hem wel hoor....

Ik heb overigens nog wel de X10 voor je in de aanbieding nu ;)
Die op het onderstaande plaatje:

Staat nu ook in het marktgedeelte:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=135356.0

En op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/701135858

Larzie HT

HTip

Komt gewoon door de hitte. Dan denken wij mensen niet altijd even helder :D

Wel fijn voor je dat het (uit)eindelijk goed is gekomen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op juli 26, 2013, 21:35:52
Komt gewoon door de hitte. Dan denken wij mensen niet altijd even helder :D

Hahaha dat moet het geweest zijn!  :laugh:

Ik ben erg blij dat de case nu in ieder geval werkt.

Nu moet ik er nog een stel fans bij bestellen, want daarvan had die gozer de aansluitingen doorgeknipt! :/
Gelukkig kunnen er standaard fans in.

En ik wil ook nog een verlengkabeltje voor de infrarood voor mijn logitech remote keybord.

Edit:

Verlengkabeltje en fans besteld! Het gaan Nexus Real Silent Fans worden!   :pompom:

Deze zijn dat:

http://tweakers.net/pricewatch/197679/nexus-real-silent-fan-120mm.html

http://tweakers.net/pricewatch/82490/nexus-real-silent-fan-92mm.html

Larzie HT

larzie

Voor degenen die van plaatjes houden hier nog 2 wat onduidelijke foto's van mijn OrigenAE S21T.
Excuses daarvoor. Heb mijn digitale camera verkocht aan een collega en heb 2 foto's genomen bij invallende schemering met een iphone :D

Larzie HT

rovinggecko

Ja eh, voor da soort fotos is ie toch te mooi?!
Wel mooi dat het gelukt is! Mooie htpc zo!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Cool! Mooi dat het allemaal naar behoren werkt nog.
Jammer van de fans wel, maar dat komt ook wel goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Bedankt voor de leuke reacties. Ben er erg blij mee. Nog wat kleine tweakjes en het werkt allemaal perfect.

Als straks die Nexus fans binnen, dan is de kast weer lekker koel. En met dat usb verlengkabeltje erbij is het allemaal perfect. Kwam er net achter dat ik mijn bluray speler nog even wat strakker erin moet zetten want die komt werpt niet uit. Maar dat komt inderdaad wel allemaal goed. Het systeem werkt in principe dus alleen nog wat kleine tweaks.

Heb net het tft scherm uitgelijnd dus dat werkt ook als een tierelier. Het scherm reageert goed. Enige opmerking die ik over het scherm kan maken is de zwartwaarden. Dit laat de wensen over, maar goed je kijkt toch films op je tv en niet op dat kleine schermpje. Is alleen handig om muziek af te spelen. Nu hoeft de tv niet aan om door de muziek te bladeren. Ideaal!
Neemt overigens niet weg dat ik nog wel een keer een Squeezebox Touch o.i.d. voor een goede prijs op de kop wil tikken.

Nu nog een leuke "goedkope" receiver voor boven voor bij mijn pc. (Onkyo waarschijnlijk)

Larzie HT

larzie

Fans ook binnen gekregen. Echter ontbraken bij de OrigenAE S21T helaas de brackets voor de 2e 92mm fan.
Maar goed dan maar één 92mm fan die uitblaast en een 120mm fan die lucht inhapt.
Staat in ieder geval best mooi:

Larzie HT

Raymond187

larzie

Citaat van: Raymond187 op augustus  1, 2013, 20:57:19
zijn prima FANs. Ik heb er 4 van in de pc  zitten.

Ik weet het. Ik doe altijd eerst research voor ik iets koop.  :D

Even iets anders...

Ik overweeg een goedkope goede allround surroundreceiver (onder de 300 euro) te kopen voor mijn pc boven. Dan kan ik daar mijn Eltax Monitor III SE op aansluiten, want mijn pc speakertjes waren toch ook stuk. Dus dat ook misschien verbeteren.

Ik zit sterk te denken aan de Onkyo TX-NR515 (of een Denon AVR-X1000, maar die is iets duurder). Iemand hier ervaringen mee? Of heeft iemand wellicht een andere betere suggestie? Graag wel de suggestie onderbouwen.

Larzie HT

Raymond187

er staat voor minder dan 300e een yamaha dsp A2 TKA.

Onderbouwen.... tja... ik heb deze x jaar gehad en ben altijd tevreden geweest.

larzie

Citaat van: Raymond187 op augustus  1, 2013, 21:24:13
er staat voor minder dan 300e een yamaha dsp A2 TKA.

Onderbouwen.... tja... ik heb deze x jaar gehad en ben altijd tevreden geweest.

Moet wel aan te sluiten zijn op de hdmi van mijn videokaart :D

Larzie HT

Raymond187

Ahhhh met een schroeven draaier en hamer kom je een heel eind hdmi --> optical :D

OK dan gaat deze voorbij.

Zou een ouder top model receiver zeg 3 jaar jong niet een betere keus zijn ipv een nieuwe instap model?

larzie

Dat kan. Hangt een beetje van de receiver af.
Leuke van nieuwe receivers is dat ze nieuwe snufjes hebben en apps :)
Maar kan zijn dat een tweedehands kwalitatief beter is wat betreft geluid.

Larzie HT

Raymond187

Ja die Apps zijn wel erg handig.

maar AB in je hand of je phone.